روايات

رواية دكتور قلبي الفصل الخامس 5 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي الفصل الخامس 5 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي البارت الخامس

رواية دكتور قلبي الجزء الخامس

دكتور قلبي
دكتور قلبي

رواية دكتور قلبي الحلقة الخامسة

تاني يوم في المستشفى
ليان لقت الي بينده عليها انسه ليان
ليان لفت نعم
اسر احم عامله ايه
ليان بستغراب الحمدلله مين حضرتك
اسر انا الدكتور اسر الي كنت في المؤتمر امبارح مش فاكرني ليان آه افتكر حضرتك خير يدكتور في حاجه
اسر احم لا مفيش بس حبيت اطمن عليكي
ليان بابتسامه شكرا على اهتمام حضرتك
عمر شاف ليان وقفه مع اسر كان شايط و هيموت من الغيره عمر راح عليهم خير يادكتور اسر في حاجه ولا ايه
اسر لا مفيش بس حبيت انضم ليكم في المستشفى هنا طبعآ لو معندكش مانع
عمر اكيد طبعاً تقدر تنضم معانا بس غريبه انك وفقت تنضم معانا رغم انك كنت رافض
اسر بص علي ليان اصل عجبتني اووي
عمر بغيظ نعم
اسر قصدي نظمها عجبني
ليان بعد اذنكم ومشيت
اسر قمر ياناس
عمر بغضب متحترم نفسك
اسر بستغراب مالك ياعمر في اي مش طيقلي كلمه لي
عمر بتوتر ها لا عادي بس هنا كلهم اخواتي ومقبلش حد يبصلهم نظره كده ولا كده فاهمني طبعآ يااسر
اسر اكيد طبعاً
عمر تعالي معايا افرجك على المستشفى
اسر يلا
ليان جات من ورا ساره بخخخ
ساره بخضه ربنا يسامحك ياليان على الخضه دي
ليان بضحك انتي الي قلبك رهيف ياسوسو
ساره بحب عامله ايه دلوقتي ياقلبي
ليان الحمدلله بس اي الحكايه كل لما امشي كل الي يقبلني يقولي حمدلله على السلامة هما عرفو ازاي
ساره بغمزه من الدكتور عمر وهو شايلك امبارح وانتي مغمي عليكي كان خايف عليكي اووي حتا مرديش يخليني اقعد جنبك و انتي نائمه فضل هو جنبك
ليان بصدمه طب لي
ساره بخبث يمكن عشان بيحبك ولا حاجه
ليان بتوتر تعالي نروح نفطر مش نقصه اسمع كلمه منه
ساره بخبث من مين
ليان بتوتر من ماما
ساره مدخلتش دماغي بس اشطا يلا بينا
اسراء دكتور اسر عامل ايه
اسر اهلا دكتورة اسراء انتي عامله ايه
اسراء خير اي سبب الزيارة
عمر دكتور اسر نوه ينضم معانا
اسراء بجد دا خبر حلو
اسر عمال يبص حوليه
عمر بستغراب بتدور علي مين
اسر بتلقائيه علي ليان
عمر واشه احمر من الغضب وبهدوء لي
اسر بسال عادي
عمر تمام
اسراء بغل حت انت يا اسر لحقت توقعك
عمر في عمليه هنعملها في لندن عايزك تيجي معانا فيها
اسر معنديش مانع مين الي رايح
عمر أنا وانت وي اسراء وليان وساره
اسراء بدون وعي ليان هتيجي لي
عمر عادي هي الممرضه بتعتي وساره الممرضه بتعتك هايجوم يسعدونه
اسراء بغل تمام
اسراء يعني قولت استغل الفرصه واحنا هناك وتقرب منك تيجي تجبها معانا يلا خليها تعيش لها يومين وضحكت بشر
عمر راح عند ليان وساره جهزو نفسكم هنسافر بكره لندن ليان بصدمه مش هينفع
عمر لي
ليان مقدرش اسيب ماما لوحدها
عمر كلها يومين وهنيجي مفيهاش حاجه
ليان بس
عمر أنا وقلت العندي وسبها وخرج
ليان قعديت اووف اقنع امي ازاي بق دلوقتى
ساره معلش حولي معاها عشان كلام الدكتور عمر مبيرجعش ليان امري لله
بعد يوم طويل
ليان ياماما عشان خاطري
امها لاء يعني لاء
ليان ياماما كده هترفد من المستشفى
امها اي يعنى
ليان راحت قعديت جمبها يعني يرضيكي بعد ماتعبت ولقيت شغل اسيبه وبعدين دي مش اي مستشفى دي اكبر مستشفى في القاهرة بعد زن
امها وفقت
تاني يوم
ليان خايفه تركب الطياره
عمر جه جنب ودنها وهمس متخفيش انا معاكي
ليان في توهان فيه حاضر وركبت اول لما الطياره اتحركت ليان غمضيت عنيها
عمر مسك اديها وبص في عنيها بحنيه اهدي انا معاكي متخافيش
ليان تاهت في عنيه وفضلو هما التنين بصين في عنين بعض فاقو على صوت اسر
عمر بكلمك من بدري وانت مش معايا خالص
عمر معلش مكنتش واخد بالي كنت بتقول اي
اسر كنت بسالك هانبدا العمليه اول لما نوصل
عمر لا هنروح نرتاح وبكره نعملها
اسر تمام هو المريض عنده اي
عمر صقب في القلب
اسر دي عمليه كبيره
عمر اومال انا جيبك انت واسراء لي علشان نساعد بعص اسر خير ماعملت يا صاحبي
ليان نامت على كتف عمر ده كله طبعاً تحت نظرات الحقد من اسراء
بعد 7 ساعات
وصلت طيارة
عمر بحنيه ليان اصحي وصلنا ليان
ليان فتحت عنيها وصلنا
عمر آه هتقومي ولا اشيلك وغمز بعينه
ليان بكسوف ووشها احمر لاء شكرا
عمر يخرب بيتك قمر وانتي مكسوفه هتعملي فيا اي تاني
كل واحد دخل الاوضه بتاعته
ليان حبت تكون هي وساره في اوضه وحده
ساره بنبهار واوو اي الحلوة دي دي الواحد مكنش عايش ليان بنبهار هي كمان الواحد مش عايز يروح عايزة افضل ابص لي المنظر اراع ده
ساره اكيد دكتور عمر هيخلص العمليه وهيرجع على طول عشان تحضير الحفله
ليان بستغراب حفله اي
ساره حفله بيعملها كل سنه وسنادي غير
ليان غير لي
ساره عشان اخوه نازل من انجلتير مهو دكتور زي اخوه
ليان بنبهار بجد عنده اخ بيتعلم بره
ساره آه ما الدكتور عمر متعلم في امريكا وحاصل على لقب اشطر دكتور جرحه قلب
ليان بجد اي العيله دي كلها متعلمين برا
ساره ولاد اكابر بق
ليان طب تعالي ننام عشان خلاص فصلت
تاني يوم
الكل في اوضه العمليات
اسر المريض عنده انميا حده وبينزف ده ممكن يروح فيها عمر اسراء جايبي الحقنه بسرعه وحطيها في المحلول بسرعة وانت يا اسر حاول توقف انزيف عبالت ماجي وخرج جري بعد 5 دقايق دخل ومعاه حقنه ضربها في قلبه انزيف وقف وسيطرو عليه وتمت العمليه بنجاح 9 ساعات
اسر الله عليك يصحبي مفيش زيگ
عمر حبيبي يا اسر
عمر يلا نروح نرتاح وبكره نتحرك بعد منطمن على المريض الكل يلا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دكتور قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى