روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الخامس 5 بقلم اسراء بكار

موقع كتابك في سطور

رواية عشقي الوحيد الفصل الخامس 5 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الجزء الخامس

رواية عشقي الوحيد البارت الخامس

رواية عشقي الوحيد الحلقة الخامسة

قامت اسراء باكرا لتؤدي صلاه الفجر وبعدين قعدت تذاكر دروسها وفتحت اللابتوب الخاص بها وجدت رساله علي جروب الدفعه أن امتحان نصف العام بعد شهر من الآن وفي كويز في ماده الحيوان الزراعي غدا بعد امتحان النبات انصدمت اسراء جدا مما جعلها تقرا الرساله أكثر من مره لأن مذاكرتها اتراكمت عليها قعدت تذاكر محاضراتها لحد الساعه ١٠ وراحت تصحي امها واختها اسراء : صباح الخير يماما.
الام : صباح النور حضرتي الفطار.
اسراء : اه يلا الفطار خلص اهو وحطيته علي السفره يلا تعالي انتي ونور .
الام : ماشي يبنتي ربنا معاكي.
جلس كل من اسراء وامها واختها علي الفطار وبعد الفطار طلبت الام منهم يروحوا السوق لشراء بعض المشتريات.
نرجع لبطلنا فاق من النوم باكرا وادي فرضه وعمل رياضه لمده ساعه ونص وشرب قهوته وراح لشغله.وقابل محمد في طريقه .
احمد : صباح الخير يمحمد.
محمد : صباح النور .
احمد : مالك في أي .
محمد : مفيش ابني بس تعبان شويه .
احمد : معلش خير هما الاطفال بيتعبوا في السن دا ربنا يشفيه يارب .
محمد : يارب .
في أثناء ذهابهم الي مكاتبهم قابلوا عم سيد في الطريق .
احمد : صباح الخير يعم سيد.
عم سيد : صباح النور يفندم حضره اللواء عاوزكوا في مكتبوا.
احمد : تمام قوله جايين .
عم سيد تمام يفندم.
محمد : تفتكر حضره العقيد عاوزنا في أي بدري كدا.
احمد : اكيد علشان المهمه لأكبر تاجر مخدرات .
محمد :ماشي يلا.
ذهب احمد ومحمد ودخلوا مكتب حضره اللواء.
احمد ومحمد : السلام عليكم يفندم.
اللواء حسين : وعليكم السلام يا ابطال اتفضلوا بص يا احمد أنا كلمتك طبعا عن المهمه ودي كل المعلومات الا حتحتاها وصلتلي انهارده الصبح من القوات الا في جنوب الصعيد .
محمد : طب تاجر المخدرات دا نعرفه .
اللواء حسين : ايوه طبعا اسمه صاصا الضبع ابوك يا احمد كان ماسك أبوه بس علشان كان بيتاجر اسلحه فهو كمل مسيره أبوه المهم انتوا الاتنين لازم تسافروا الصعيد علشان تنهضوا تشوفوا حتعملوا اي علشان البضاعه حتسلم كمان شهر لازم البضاعه متتهربش .
محمد : تمام يفندم .
اللواء حسين : خلوا بالكوا من نفسكوا وجهزوا نفسكوا علشان السفر لانكوا حتسافروا انهارده وحتقعدوا هناك عن الشيخ همام أنا مفهمه علي كل حاجه .
احمد : تمام يفندم عن اذن حضرتك .
اللواء حسين : اتفضلوا.
خرج احمد ومحمد وذهبوا لمنازلهم علشان يجهزوا شنطهم ويستعدوا للمهمه الجديده.
نرجع لمحمود راح المستشفي وشاف المرضي بتوعه وطبعا خد محفظته من ناهد وطبعا لا تخلو من معاكساته لناهد .
محمود : خلصتي يناهد.
ناهد : اه خلصت اليوم كان طويل اوي.
محمود :معلش يقلبي المهم خدتيلي معاد من والدك.
ناهد : اه بكره الساعه ٧ بليل باذن الله.
محمود : باذن الله يقلبي تعالي يلا اوصلك .
ناهد : لا لا انا حمشي أنا وزميلتي .
محمود :نااااهد قولت يلا ومن هنا ورايح أنا حوصلك .
ناهد : حاضر .
نرجع لبطلتنا اسراء ونور رجعوا من السوق وهما شايلين اكياس من الخضراوات والفاكهه ودخلوا المطبخ علشان يساعدوا والدتهم في عمايل الغداء وطبعا مش بيبطلوا خناق وحطوا الاطباق علي السفره وكانت الساعه ٤,٣٠ رن جرس الباب اسراء قامت فتحت لقت مراد .
مراد : اذيك يسوسو أنا ميت من الجوع.
اسراء تعالي ياحبيبي الاكل لسه محطوط اهو ادخل اغسل ايدك.
دخل مراد وسلم علي الكل وغسل أيده وقعد يتغدي معاهم وبعدين قام دخل اوضته علشان ينام واسراء ونور شالوا الاكل واسراء طلبت من نور تروق المطبخ علشان امتحاناتها وفعلا عملت الشاي وخدت الكوب الخاص بها علشان تذاكر وصلت المغرب وفتحت تليفونها وجدت …..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى