روايات

رواية نصيبي الحلو الفصل الثالث 3 بقلم ملك أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية نصيبي الحلو الفصل الثالث 3 بقلم ملك أحمد

رواية نصيبي الحلو الجزء الثالث

رواية نصيبي الحلو البارت الثالث

نصيبي الحلو
نصيبي الحلو

رواية نصيبي الحلو الحلقة الثالثة

مسكت هايدي فونها واللي انصدمت منو انها لقت صحبتها وحبيبتها عملالها بلوك من كل حته
هايدي: هي عملالي بلوك؟.. طب ليه انا عملت اي عشان تعمل كده دنا كنت معتبراكي اختي واكتر من اخت ليه يانورا تعملي كده ليه!!
هايدي صعب عليها نفسها جدا وزعلت ان صحبتها عملت معاها كده
قامت هايدي طلعت لبس ودخلت تاخد شاور عشان تنزل المحاضره بتاعتها
هايدي: صباح الخير ياماما
الام: صباح النور ياحبيبتي
هايدي: عامله ايه يامزتي
الام: الحمدلله يابنتي
هايدي: دايما يارب… فين الفطار بقي انا عايزه الحق افطر قبل ماامشي هتاخر كده
الام: حاضر ثواني
قعدو يفطرو وهايدي خلصت اكل
هايدي: عايزه حاجه ياماما يلا سلام هروح انا المحاضره عشان اتأخرت جدا
الام: لا يابنتي ربنا معاكي يارب
ذهبت هايدي الي الجامعه
اول ماهايدي دخلت الجامعه شافت صحبتها نورا واقفه مع شويه بنات
هايدي اخدت نفس وقالت هروح اكلمها واشوفها عملت كده ليه بس اللي اتفأجت منو ان نورا اول ماشافتها بصتلها بضيق وسابتها ومشيت اتجمعت الدموع ف عيون هايدي وكانت هتعيط بس راحت المحاضره بتاعتها وقالت هتتكلم معاها بعدين
دخلت هايدي ولقت الدكتور بيشرح
الدكتور: اي التأخير ده يااستاذه انتي مش عارفه ان محاضرتي دلوقتي؟
هايدي: انا اسفه يادكتور اخر مره
الدكتور: اتفضلي اقعدي
قعدت هايدي ولكن مكنتش مركزه وكانت سرحانه بحزن ف المشاكل اللي عندها ف البيت وصحبتها اللي معاملتها اتغيرت ولا حبيبها اللي مبقاش يهتم بيها
فاقت هايدي ع صوت الدكتور..
الدكتور: الاستاذه اللي سرحانه تقدري تقوليلي اي اخر حاجه قولتها؟
قامت هايدي بحرج: احم معلش مكنتش مركزه
*تأليف: “ملك احمد”*
الدكتور بغضب: يعني جايه متاخره وكمان مش مركزه اتفضلي اطلعي برا
هايدي: يادكتور انا….
الدكتور بزعيق: اتفضلييي
خرجت هايدي بحزن وهي مش عارفه تلاقيها منين ولا منين
روحت هايدي البيت وهي مهمومه
الام: اي يابنتي اللي رجعك بدري كده
هايدي: مفيش ياماما انا داخله اوضتي ارتاح شويه
الام: مالك يابنتي ف اي احكيلي
هايدي:مفيش ياماما بعدين
الام: ربنا يريح بالك وقلبك يابنت بطني يارب
دخلت هايدي الاوضه ومسكت فونها وقعدت تتفرج ع الصور والفيديوهات بتاعتها هي ونورا
دخلت عليها اختها الصغيره وهي ايه اخر العنقود
ايه بمرح: هااايدييي انتي جيتي
هايدي: اه ياصغننه جيت عايزه حاجه
ايةبحب: تؤ انتي وحثتيني
هايدي ضحكت ع طفولتها: ونتي كمان ياقمري
ايه: هو انتي زعلانه مني
هايدي: لا يروحي بتقولي كده ليه
ايه: اصلك مش بتقعدي معايا خالص
هايدي: معلش ياصغنونه انا بس تعبانه شويه
ايه: مممم متزعليش ماشي… وراحت ايه باستها
ايه: بحبك اووي
حضنتها هايدي بحب: ونا كمان بحبك اكتر
خرجت ايه من حضنها
ايه: انا هروح العب مع فاطمه ماشي
هايدي: ماشي ياحبيبتي
خرجت ايه وهايدي مسكت فونها تاني بس مش عشان تشوف صور صحبتها لا عشان تشوف الحبيب الندامه بعتلها ولا لا
*ونبي هايدي دي متخلفه متسبيه يغور ف داهيه اي القرف ده جتك نيله.. احم معلش ياعيال عصبتني*
بس مسكت فونها ويارتها مامسكتو لقت كالعاده معلقها رغم انو بيفتح بتبص لقيتو منزل استوري
اول ماشافتها……..
تفتكرو شافت اي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصيبي الحلو)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى