رواية انتقام خاطئ الفصل التاسع 9 بقلم نيفين بكر
رواية انتقام خاطئ الجزء التاسع
رواية انتقام خاطئ البارت التاسع
رواية انتقام خاطئ الحلقة التاسعة
تصل سيارة سليم المهدي ويهبط منها هو جني يدخلا القاعة ويستقبلهم منسقي الحفله
سليم باشا اتفضل حضرتك من هنا ياخذهم الي الطاوله المخصصه لهم
فيجدو روجيدة وفهد
سليم …عمر لسة ماوصلش
فهد..مش عارف ي جدي انا ماشفتوش
تبحث عنه بعيناها فتراه يجلس بجوار فتاه شديدة الجمال
جني بحزن …جدو عمر هنا عل الطربيزة ال هناك دي
ينظر له الجد ويلوح له فيستاذن عمر ويذهب اليه
عمر وعينه عل جني …ايه ال انتي مهبباه دا
ينظرا اليه كلا من فهد والجد
سليم…عمر في ايه هي مش عاملة حاجة اوفر عشان تتكلم
ي جدي انا منبه عليها ..
فهد.. عمر اهدي ف ايه
عمر..انتوا شايفين انه عادي طيب تمام ليشد عل شعره من الغيظ ويستاذن منهم ويعاود الجلوس مع ضيوف جده
اما جني فكانت تتابعه بحزن
*************************
عل الطاوله الخاصة بيحيي
ياسمين بنت يحيي …بابي هو دا جد عمر
يحيي ..ايوة ي حبيبتي
مين ال معاه دول
دا فهد ومراته
عمر… احم سوري اتاخرت
يحيي لا ابدا اقعد انت مع ياسمين هروح اسلم عل جدك
عمر …اوك
وعند ذهاب يحيي ،ياسمين ل عمر
عمر مين البنت ال مع جدك دي
عمر .. وهو يحاول كتم غضبه تبقي بنت عمي جني
ياسمين بنت عمك وبس
ينظر لها ..تقصودي ايه
اصل يعني البنت من ساعة لما اجيت وهي مركزة معاك
عمر بدون ولا كلمه فكان يشد عل شعرة من الغيظ
انا اسفة مش بتطفل والله ..
عمر…لا هي مش بنت عمي وبس
ياسمين..في حاجة رسمي
عمر..لا لسة مفيش
ياسمين…ليه
عمر..لسه هي ف اول سنه ليها ف الكليه عل الاقل تخلص السنه دي
ياسمين..بس هي باين عليها بتحبك اوي
عمر..بجد باين كداا؟
ياسمين ضاحكة. .. ايوة انت مش واخد بالك ولا ايه
عمر..وانتي مرتبطة
ياسمين..يعني تقدر تقول كدا وبردو مفيش حاجة رسمي
عمر ..ربنا يسعد
ياسمين..و.هي مبتسمه يارب وانت كمان..
******************************************
في بيت سارة
كانت ملك تحكي لها عن مديرها المغرور المتعجرف
وعن ما حدث معها..
سارة ..ايه دا اعوزو بالله ربنا يكون في عونك
ملك.. يارب وف عون اي حد بيتعامل معاه
دا كمان طالب مني اسافر معاه المانيا
سارة..ايه دا بجد
ملك..ايوة والله وانا مش عوزة وخايفة ااقوله لا ،ومش عارفة اعمل اي
والله انا لو منك اسافر ي ستي اعتبريها فسحة
ملك..اها فسحة مع الغول ي بنتي دا لما بيزعق بيتحول
عينو بتقلب سواد وعروق رقابته كلها بتبان والله انا خوفت من شكله ولا صوته .انا ماكنتش بصدق الكلام ال بيتقال عنه ، وكنت بقول دول بيبالغوا لحد ما شوفت بعنيا
الرجل الاخضر لا الرجل الاحمر هههههههه
سارة …ههههههه معلش اكل العيش كدا ي زميلي
ملك. ههههه عل رايك
سارة …المهم لازم تجيبي هدوم قبل ما تسافري مهو مش معقول تسافري بالهدوم دي
ملك ..وانا اجيب فلوس منين انا مستنيه لما ااقبض
سارة ..هتدبر ما تقلقيش
ملك ..منين بس ماانتي عارفة كل حاجة انا مش معايا غير السلسله بتاعة ماما ودي مش هفرط فيها دي الحاجة ال فضلالي من ريحتها
سارة …لا ي حبيبتي باذن الله مش هتحتاجلها
بصي ي ستي انا معايا مبلغ كدا كنت محوشاه ممكن تاخديه وتجيبي طقمين ولا حاجة عل ما ربنا يسهل
ملك ..لا يا سارة ماينفعش اخده انا هستنا لما ااقبض
سارة….ي بنتي ما تنشفيش دماغك اسمعي الكلام ااقولك خوديهم عل انهم سلفه وابقي روديهم لما يكون معاكي فلوس اتفقنا
ملك….خلاص اتفقنا …
******&&&&******&&&&&********
في القاعة
يذهب منسق الحفل ل فهد
فهد باشا حضرتك هتلقي كلمه بعد ما تستلم الدرع
فهد.. اوك
اتفضل معايا حضرتك
يذهب معه ليلقي كلمته
اما جني فكان بالها مشغول مع عمر
تنظر لها روجيدة بابتسامة ساخرة …ايه داا دا عمر لسه قاعد مع البنت شكله معجب بيها اوي…ههههه والبنت ايه جميله جدددا
جني بعيون دامعه ..بعد اذنك ي جدو هقوم اروح الحمام
سليم …ماشي ي حبيبتي
سليم ناظر ل روجيدة ..ابقي خفي شويه وخدي بالك من كلامك
روجيدة وهي تصتنع البراءة انا ليه ي جدو انا قولت حاجة ضايقت حضرتك
سليم بصوت حازم …روجيدة انتي فاهمه كويس انا ااقصود اي…
ليجد يحيي يعاود الجلوس فقد كان يتكلم مع احد رجال الاعمال
يحيي ..والله واحشني ي راجل
سليم وانت كمان
اخبار الشغل ايه
لا كله تمام انا بتابع بس من بعيد اما فهد هو ال ماسك كل حاجة
ربنا يباركلك فيه يارب
سليم …يارب
عند فهد كان يلقي كلمته
السادة الحضور …
انا بشكركم عل تكريمكم ليا ..
وتلقيبي ب ملك الاقتصاد .لكن مفيش غير ملك واحد بس وهو جدي سليم المهدي ال بدير شركاته تحت ادارته وتوجيهه واسمحولي بالنيابه عنكم اتوجه له بالدرع فهو احق بيه مني ،ينزل من عل المناصة وتتابعة الانظار مع التصفيق الحار حتي يصل ل جدة ويقبل يده ويحتضنه
اما الجد فكانت سعادته لاتوصف فها هي ثمار تربيته يحصدها
………………….
اما عن شريف فوصل الحفل متاخر
ولم ينتبه لتك التي كانت تتجه نحوه مسرعه فتصتدم به
ويقع عل بدلته العصير
am soo sorry
sorry ايه بس هعمل ايه باسفك
هو وهي في نفس واحد انت إنت
شريف..ايه ال جابك هنا
مي..وانت مالك
شريف..بت اتكلمي عدل..
مي..بت لما اتبتك ما تتكلم كويس ي اخينا
شريف..اخينا ايه، قطر ماشي يدوس عل خلق الله
الصبح كنتي هتموتيني والوقت توقعي عليا العصير
جاءهم صوت من الخلف
في حاجة ي مي
مي ..لا ابدا ي بابي
شريف..يوسف باشا اهلا بحضرتك
يوسف..شريف ازيك اخبارك ايه
شريف..والله كله تمام
يوسف..انتو تعرفوا بعض
شريف..لا ي فندم ماحصليش الشرف
يوسف..اعرفك ي سيدي بنتي مي
ودا الباشمهندس شريف مدير مكتب فهد سليم المهدي
اها تشرفنا قالتها بلا مبالاه
رد عليها بنفس الطريقة الشرف ليا..
*******************
عل طاوله فهد
حبيبي انا هقوم اظبط ال Make up وجايه
فهد …اوك
تذهب روجيدة متوجهه للحمام فتتعثر فيمد له يده
ميرسي
روجيدة هانم اهلا بيكي
اهلا
حضرتك مش عرفاني
لا والله ماحصليش الشرف
انا فايز الجيار من رجال الاعمال
اهلا بحضرتك عن اذنك
لا استني ..
نظرت له خير
فايز..كل خير دا الكارت بتاعي اتفضليه
روجيدة وانا هحتاج الكارت دا ف اي
هتحتاجيه احم اصل في حد باعتلك معايا السلام
روجيدة باقتضاب..مين
فايز ..ضاحكا ههههههه عبير وتركها وذهب
اما هي فكانت مصدومة وكان شخصا ما القي عليه دلو ماء مثلج
**********************
عل طاوله ياسمين
ياسمين …ايه رايك ترقص
عمر… اوك مفيش مانع
يقوم اولا ويمد يده اليها ويتقدمون لل ساحة المخصص للرقص
اما جني فكانت تتابعهم بحزن كدا ي عمر والله لاوريك…
كان الجد مشغول مع صديقه وكذالك فهد
اما روجيده فكان وجهها كالوان الطيف وبعدت عن الانظار
تقدم لها شاب ..تسمحيلي بالرقصة دي
وهنا خطرت في راسها كلمه الاء عمر مش هيحركة غير الغيرة
اومأت راسها بايجاب اكيد
وتوجهت لساحة الرقص
بعيدا هناك عند ساحة الرقص..
ياسمين ..مش دي جني
يلتفت لها عمر فيجدها واقفه وذلك الشاب يمد يده لها كي يبداء بالرقص ،
تتغير ملامح وجه ،ويتجه مسرعا اليها ويجزبها من زراعها
جني… اي ايه داا سيب ايدي
يضع الشاب يده عل يد عمر ويقول له
انت ايه قليل الزوق مش شايفها وقفه مع راجل..
لم يتكلم عمر فنظر ليده التي عل زراعه ونظر للشاب نظرة قاتله بحاجب مرفوع. فتبدلت الايدي
ولوي يده فسمع صوت تكسير عظامها وضربه بمقدمة راسه عل انفه(بالروسية يعني 😂😂) صرخت جني وصرخ الشااب فخارت قواه ووقع عل الارض بوجه غارق بالدماء
تجمع الامن لمساعدة الشاب ،تركهم عمر وهو يسحبها من زراعها بعنف ويخروج بها خارج القاعة ويتجه لغرفه جانبيه
ويدفع الباب بعنف فيحدث صوت يفزعها
جني .. وهي تتراجع وهو مازال ممسك بيدها وهي تبكي س سيب اي دي
عمر بصوت جهوري …
ايه ال انتي عملتيه داا هاا ال في دماغك دا عقل ولا فردة جزمة
جني وببكاء س ي ب ايدي م ا لكش دعوة بيا
انا هروح ل جدوو ترك يدها..
فمسكت هي يدها وظلت تفرك بها من الالم
مسح عل وجهه من الغيظ وقال..
اقسم بالله ي جني لو مااتكلمتي عدل لاخلي يومك هباب
ازاي تسمحي لنفسك ي محترمة ترقصي مع واحد مش كفايه ال انتي مهبباه في وشك لا وبتكمليها بالمسخرة دي..
جني بصراخ..ماانت كمان كنت بترقص وطول الحفله وانت بتضحك معاها ثم اجهشت بالبكاء ولا حلال ليك وانت تعمل ال انت عوزة همت بالذهاب الا انها مسكها مرة اخرة فصرخت بصوت مكتوم اه ايدي بتوجعني سيبني في حالي ورحلها
اتغار عليه
عمر….جني دي ضيفه جدي وهو ال قالي اقعد معاهم ومفيش بيني وبينها حاجة انا مااعرفهاش انا اول مرة اشوفها النهاردة
جني ٠٠٠ببكاء ..مايهمنيش. بتقولي ليه الكلام داا انت حر وانا كمان حرة ..
عمر. بصوت جهوري ..لا ماانتيش حرة واتعدلي بدل مااعدلك
جني.. انت بتعمل فيا كدا ليا ها سيبني بقي ي اخي
عمر..مش هسيبك ي جني سامعة قالها بصراخ
تصرخ هي ايضا بوجهه.. ليه ها قولي كدا ليه؟؟
عمر بنفس الصراخ ..عشان بحبك..
ماذا قال ..اهذا اعتراف منه ام انها تهذي ؟؟
نظرت كالبلهاء هاا ااننت قو انت قولت ايه؟؟
عمر.. قولت بحبك وبعشقك ارتحتي..
جني. ومازالت تزرف الدموع ..لا لا قول تاني
فاقترب منها اكثر حتي التصق بها
ومدد يده ومسح دموعها همس بجوار اذنها بحبك ..وبعشقك ومااقدرش اعيش من غيرك..
جني بشفاه مرتعشه ..انت بتحبني اانت انت قولت بتحبني
لم يتكلم بل ترك شفتاه تلتهم شفتيها كالاعصار الذي هاجمها فانهارت جميع حصونها و ظل يرتشف منها ..
كأنه يروي ظمأه لسنوات ،كان يتجول عل وجهها برقة ازابتها فصدرت منها انات كانت كالماس الكهربي له فتعود شفتاه تلتهما بنهم تارة وبرقة تارة اخري.
خارت قوها باجتياحه عليها فلم تستطع قدماها عل حملها تشبثت ياقة قميصة بيديها فرفعها بزراعه من خصرها فكانت قدماها معلقه وراسها بمقابل راسه وهي مغمضه عيناها
توقف عداد الدقائق عندهم لم يشعرا بالزمن
لم يسمعا الا دقات قلبهما فكانت تعزف سيمفونيه عاشق ومعشوقته .
بعد مدة .ابعدها عنه بصعوبه كي لا يفتك بها …
انزلها وهي ما زالت مغمضة عيناها ..
عمر..جني .بوصيلي
هزت راسها بالنفي وهي مدفونه في صدره خجلا ..
عمر وهو يحتضنها .جني .انا عاوزك تفضلي كدا طول العمر ..بس احنا اتاخرنا عليهم وزمانهم هيقلقوا..
رن الهاتف ..
عمر .. زفر وقال داا جدي اكيد استغيبنا
تنحنح لكي يجلي صوته
احم .الوو ايوة ي جدي
الجد ….
ايوة هي معايا
الجد…..
حاضر اسبقوا انتو واحنا هنحصلكوو..
سلام واغلق الهاتف
يلا ي جني عشان نروح .
هذت راسها بايجاب..
امسك بكفها وسحبها للخارج.
فتح لها باب السيارة فركبت ..
والتف للجانب الاخر وركب وشغل السيارة
وانطلق ..
كان طول الطريق ينظر لها بنظرات جانبيه خاطفه اما هي فلم تجرؤ عل النظر اليه ،كانت تفكر بما حدث هل حدث بالفعل ؟؟
عندما تذكرت قبلاته عضت عل شفتيها المتورمة من اثر قبلاته الشرسة ووضعت يدها عليها تتحسسها ..
فابتسم هو وفهم ما كانت تفكر به …
💢💢💢💢💢💢💢💢
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة لرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام خاطئ)