روايات

رواية أسرار عائلة الصاوي الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين المصطفى

موقع كتابك في سطور

رواية أسرار عائلة الصاوي الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين المصطفى

رواية أسرار عائلة الصاوي الجزء الثالث

رواية أسرار عائلة الصاوي البارت الثالث

أسرار عائلة الصاوي
أسرار عائلة الصاوي

رواية أسرار عائلة الصاوي الحلقة الثالثة

وقفنا المره اللي فاتت عند مكلمة الجد
عاصم: لإنهم اتخطفوا
الجد: ايه اتخطفوا ازاى وانت كنت فين والسواق كان فين حفيداتى يبقوا قدامى حالا يااعااصم انت فاهم
عاصم من غير ما تقول يا جدى حاضر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند الجد
ايهاب ابو عاصم: فى اى يا بابا
الجد بحزن البنات اتخطفوا
شهاب و إيهاب فى نفس الوقت: ايه ازاى يتخطفوا وليه
بينما حنين ام نور تسقط مغشى عليها ليركض اليها الجميع ويطلبوا اليها الطبيب
يرجع عاصم الى البيت ويقابل الطبيب و والده
عاصم: ايه اللى حصل يا بابا والدكتور هنا ليه فى اى
ليجيب الاب إيهاب: مرات عمك اول ما عرفت اغمى عليها
ليتنهد عاصم فهو يعلم كم هيا متعلقه بصغيرتها
ليردف عاصم: فين جدى وعمى
الاب: راحو المكتب مستنينك
ليحرك عاصك علامة على الموافقه ويذهب الى المكتب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى المكتب
الجد فى محاولة للهدوء: حد كلمك
عاصم: ايوه ويسرد عليهم ما حدث
ليثور إيهاب و شهاب بالغضب وكل منهم يتوعد للخاطف بأشد العذاب
الجد: انت ناوى على اى يا عاصم
عاصم: جيت اخد ورق الصفقه واستنى مكالمته
والباقى انت عارف المطلوب
وبينما هو فى انتظار الخاطف
يتذكر شىء فجأة ويركض الى اعلى «الاقصر مكون من ثلاث طوابق»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور ساعتين
عند الخاطف
فى غرفه لا يوجد بها ضوء سوا ضوء خافت من فتحت الباب الصغيره
نور ب بكاء: مكه انتي فين انا خايفه اوى 😭😭
مكه ب بكاء هيا الاخرى: انا هنا وراكى يا نور متخفيش يا حبيبتى ربنا واجد ومعانا اذكرى ربنا
نور ببكاء: حاضر 😭😭
ليتمتتموا ببعض آيات القرآن الكريم
لتمر حوالى دقيقتين
وينفتح الباب وتفزع الفتاتين
المجهول: تؤ تؤ ايه دا معقول أميرات عيلة الصاوى بيخافوا كده
مكه بقوة: مين دول اللى يخافوا انت اللى لازم تخاف انت باللى عملته دا بتلعب بعداد عمرك
المجهول بضحكه: ايه دا القطه طلعت بتخربش
نور ومكه: لا وبتعض كمان
لتكمل نور: بس عضتنا بتموت على طول
المجهول بستهزاء: يمى يمى خوفت ههههههه وانا اللى كنت ناوى ارحمكم وامو*تكم بعد اللى هاعمله بس خلاص انا هسيبكم جسد بدون روح 😈
البنات ببعض من الخوف: ولا تقدر تعمل حاجه
ليستشيط غضبه: وانا حالا هوريكم انا هاعمل ايه ليحاول ان يعتدى على احداهم وهى نور
ولكن قبل ان يلمسها ينكسر الباب ويدلف منه عااصم وعمه ومعهم افراد الشرطه يدلف عاصم لذلك المكان ويرى ذلك المعت،،وه يحاول التقرب من صغيرته فينقض عليه ويبرحه ضربا
بينما نور تذهب الى أبيها وتضمه واية ترتجف
شهاب : متخفيش يا روح بابا هنا ويضمها بشده ليتفاجأ بها جسدها يتراخى بين يديه
كان فى ذلك الوقت عاصم يحتضن أخته وينظر لصغيرته وكم تمنى وقتها ان يكون ذلك الحضن له هو وان يخبيئها من العالم بأكمله ليقع قلبه وهو يراها تقع مغشى عليها بين يدى عمه
ليهرول الجميع بيها الى المستشفى
فى المستشفى
شهاب مالها بنتى يا دكتور
الدكتور الواضح انها اتعرضت لضغط نفسى وهيا حساسه جدا أدى انها يغمى عليها انا علقت ليها محلول وان شاء الله هتبقى كويسه
عاصم ونقدر نخرج بيها امته
الدكتور اول ما المحلول يخلص
عاصم وهو ينظر لأخته
تعالى يامكه يا حبيبتى نطمن عليكى
مكه لا انا كويسه يا ابيه اهم حاجه نور
عاصم انتى متأكدة
مكه ايوهيجلس عاصم على مقعد بجانب الغرفة ويتذكر
عندما كان عمرها سبع سنوات
يدلف عاصم للفيلا يجد شيء صغير يقفز عليه ليجدها صغيرته
عاصم :نورى عامله ايه وحشتينى
نور وانت كمان يا عثومي وحستنى خالث
ليضحك عاصم بمرح : تعالى اوريكى عثومك جبلك ايه
نور : جبتلى ايه
ليخرج عاصم من جيبه سلسه مز الفضه منقوش عليها اسم نورى بطريقه جذابه ومن ثم يجعلها تريديه بمساعدته
نور : جميل اوى ية عصومي انا بحبك اووي
عاصم بابتسامه:وأنا كمان ممكن نورى متخلعهاش خالص ولما اوحش نورى تضغط هنا وانا هاجى ليها على طول
نور : بطاعه حاضر
ليفيق على صوت عمه يناديه
عاصم: نعم يا عمى
العم ايه دا يابنى بنده من زمان
عاصم اعذرني يا عمى فى حاجه
العم كنت بسأل عرفت المكان ازاى
عاصم GPS فى سلسة مكه
ليومأ عمه
لم يكذب فهو هداها مثلها ولكنها لظ تكن ترتديها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسرار عائلة الصاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى