روايات

رواية همس القلوب الفصل الثامن 8 بقلم يارا عبدالسلام

رواية همس القلوب الفصل الثامن 8 بقلم يارا عبدالسلام

رواية همس القلوب الجزء الثامن

رواية همس القلوب البارت الثامن

رواية همس القلوب
رواية همس القلوب

رواية همس القلوب الحلقة الثامنة

_انتى كنتي فين بقى كدا
سهيله:كنت برا يا بابا هكون فين في الكليه
_واتاخرتي في الزفت لحد دلوقتي لي هوا انا مش قولت أن في عريس متقدملك
سهيله:انا قولت لحضرتك انى مش هتجوز وتشتغل وانت ساومتنى على. كدا
_بقولك اي انا اللي اقوله يتنفذ وإدخلى اجهزى بقى علشان زمانه جاى جتك القرف بومه
سهيله:هوا انت لي بتعاملنى كدا دانا بنتك
فين حنيتك عليا فين حضنك فين دعمك فين كل دا فين اشمعنا اختى بتعاملها حلو وانا لا اشمعنا مخلينى انا عالرف بتصرف عليا وقولت ماشي بس لي بتعاملنى كدا لي القسوة انت مفكر انك كدا بتحمينى مثلا مفكر انك كدا بتحبنى انت لي بتعاملنى كدا لي لي قاسي لي لي عاوز ترمينى كدا قولي يا بابا هوا انا مش بنتك لي بتعاملنى كدا
بانفعال:علشان انتى شبهها شبه امك شبهها نفس كل حاجه طيبتك وحنيتك وكل حاجه نفس كل حاجه امك ما متتش امك عايشه بس مشيت مشيت وسابتنى راحت وانا عاوز اخلص منك علشان كل لما اشوفك احس انك هى مش عاوز اشوفك قدامى انتى هى
سهيله:لا ماما معملتش كدا ماما ماتت صح
_في نظري ماتت وهى ماتت اصلا
سهيله قربت عليه ومسكت أيده
_يبابا طيب انا اي ذنبي انا عملت اي يبابا انا بحبك صدقنى يبابا انا بنتك لحمك متحكمش عليا بكدا
وظلت تبكى حتى رق قلب الاب

 

 

 

فمهما حدث فهى ابنته وسيظل يحبها
مسك يدها وكأنه يحتضنها وضمها إليه وبكى نعم بكى فمهما كانت الظروف سيظل بجانبها ندم على ما فعله معها وعلى ما توصلت إليه
_انا اسف يا بنتى سامحيني انا اسف انى خدتك بذنبها اسف على حاجات كتير اووي
_متتاسفش يا بابا المهم انك هتحبنى تانى صح صح يا بابا ومش هتجوزنى غصب عنى صح يا بابا
_صح يا قلب بابا أنا اسف يا بنتى انى خدتك بذنبها ربنا يسامحها
سامحيني على اي حاجه عملتها وانى كنت عاوز اخد قرار غصب عنك وكنت هضيعك
فرحت سهيله جدا أن ابوها رجعلها وكمان مش هيجوزها غصب عنها وفرحت انها عملت كدا من غير تخطيط ولا مجهود وشكرا للظروف اللي عملت كدا معاها ….
دخلت سهيله غرفتها
_الحمد لله يارب على اللي حصل الحمد لله بابا رجعلى وكل حاجه بقت تمام …
رساله جاتلها كالعاده على صراحه من الشخص المجهول دا
*كنتى قمر اووى النهارده ربنا يجعلك من نصيبي يا نصيبي❤️❤️..
*يا تري مين دا معرفش لي حاسه انو مالك!؟
نروح المستشفى
في غرفة يحىى كان الجميع موجود
_حمد الله على السلامه يا يحىى انا مكنتش عارف ممكن كان يحصلي اي يا اخويا من غيرك
يحىى:الله يسلمك يا احمد يا اجدع اخ ربنا يديميك ولا يحرمنى منك يا اخويا..
احمد:تسلم
يارا :هنقضيها كدا شد حيلك بقى يا يحىى علشان نعمل فرح كريم ومليكه

 

 

 

يحيي:الا هم فين صحيح
ساره:معرفش هخرج تشوفهم
عند كريم ومليكه بقى😂
_يا كريم حد يشوفنا
_بوسه واحده وهعديكي انتى مراتى محدش هيتكلم ولا حد هيشوفنا
_لا يعنى لا لما نتجوز
_امال يا روح امك احنا عملنا اي من يومين
_اتجوزنا
_بت انتى هتجنيني
ينهار ابيض اي اللي علي وشك دا
_فين
_ياااه اي دا استنى كدا
_في اي يا كريم خوفتنى
وفجاه أخذ كريم قبلته الذي يريدها (خطفها منها ابن اللذينه😂😂 كداب)
مليكه زقته
_ماشي يا كريم متكلمنيش تانى
_وهوا انا أقدر على زعلك برضو
وقرب منها اكتر
_انتى مالك حلوة كدا
_ها
_حلوة

 

 

 

_كريم
_نعم
_ابعد
_لا
بحبك
قلبها وقع
_كريم ارجوك
_هاتى بوسه
هتجيبي بوسه باردتك ولا أخدها غصب
_طيب
وقفت على طراطيف صوابعها لحد مبقت في مستواه وباسته من خده هل كريم يسيب الموقف كدا خطفها في قبله عميقه تحمل الكثير من المعانى
وفجاه..
_احمممممم
مليكه زقته بصت لقت ساره
ساره:انتو بتعملوا اي
كريم :انتى مالك يبت دي مليكه كانت تعبانه يخفف عنها بس
ساره:بس طيب عالعموم بابا بيسأل عليكو
_ماشي امشي انتى واحنا هتيجي وراكي
مليكه:عجبك اللي حصل شكلى عامل اي دلوقتي
_عادي واحد بيبوس مراتو ومتقلقيش ساره مش هنتكلم
كانت متعصبه
_بقولك اي
متيجي نكمل
مليكه بعصبيه زقته ومشيت وسابته
وهوا فضل يضحك

 

 

 

عند همس
كانت يتدرب وكانت شارده في ياسين يادي ياسين اللي مش قادره أطلعه من دماغى وعقلي دا…
_بتفكري فيا صح
_ياسين
انت بتعمل اي هنا
_جاى للقمر قصدي جاي لعمى حسن حبيبي
_الظاهر انكوا بقيتوا اصحاب
_والظاهر أن هيجمعنا بيت واحد قريب
_مين!؟
_انا وعمى حسن هوا فين
_في الدور الرابع انا لسه تدريب
_ياااه يبخت المجانين اللي بيشفوكى انا بشفق عليهم
_لي
_علشان اللي يشوفك بتجنن اكتر
_نعم قصدك اي
_هتفهمى قصدي بعدين..
وسابها ومشي…
ساره كانت معديه في الممر وقابلت الدكتور
_عامله اي يا انسه ساره
_الحمد لله يا دكتور زين
_قولتلك شيلي التكاليف احنا دكاتره زي بعض وقريب هنبقى واحد
_نعم
_لا متاخديش في بالك انتى كنتى رايحه فين
_رايحه اشوف ماما
_وانا كمان تعالي نروح سوا…
امام احدى المدارس
كانت تقف براء مع زميلتها فبراء في الصف الثالث الثانوي
_عاوزين حاجه
_سلام باااى
كانت تسير فاوقفتها عربيه

 

 

 

_انت جيت
_مقدرش اتاخر عالقمر اركبي
_ماشي
يا تري مين الشخص اللي براء ركبت معاه!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية همس القلوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى