رواية طفله غيرت شيطان الفصل السابع 7 بقلم بسملة حسن
رواية طفله غيرت شيطان الجزء السابع
رواية طفله غيرت شيطان البارت السابع
رواية طفله غيرت شيطان الحلقة السابعة
﴿*أهديٰ وبطل تفكير كل اللي بيحصل خير .*
*”وعسي أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسي أن تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون”}
البارت السابع………..
زين: كلي متخافيش مفهاش شطه كتير
سجده بصدمه: احيه يا ابو سوسو احيه انت عرفت
زين ابتسم بس مبينش ليها و كمل بي عصبيه: بقولك كلي
سجده بدموع زي الاطفال: لا فيها شطه كتير
زين بعصبيه حاد: بقولككككك كولي
سجده كلت بي خوف بس مقدرتش تقاوم الشطه و رجعت كل الي كلتو
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين مسك ايديها و لفها ورا ضهرها: لما اقولك اعملي فطار يبقا تعملي من غير لعب العيال الي بتعمليه دا
زين كل ده بيتكلم و وهيا جريت علي المطبخ تاخد.سكر
زين دخل المطبخ و شافها ماسكه برطمان السكر و عماله تاكل منو و وشها احمر خالص
زين قرب منها و كانت عماله تاكل سكر و تعيط
زين قرب منها و خد برطمان السكر و كان مركز فيها و سجده وشها محمر و جذاب
فا زين ميل عليها و فضل يبو”س فيها و سجده بتزقه و تبعده عنها لكن مفيش فايده و زين فضل يبو”س فيها مبعدش عندها غير لما حس انو محتاج يتنفس
سجده اول لمه بعد عنها رفعت ايديها و كانت هتضربه بي القلم بس زين مسك ايديها و ضغط عليها جامد
زين بغضب: اياكي ثم اياكي ايدك تتمد عليا تاني و الي حصل ده عقاب علشان الي عملتي و سابها و خرج بس قبل ما يخرج
اعملي حسابك النهارده د”خلتي عليكي وسابها و خرج
سجده اول لما سمعت كده قعدت في الارض و فضلت تعيط
في نفس الوقت دخلت كوثر بعد لما سمعت كلام زين
و لقت سجده بتعيط خدتها في حضنها سجده اول لما كوثر خدتها في حضنها فضلت تعيط بصوت عالي زي الاطفال بضبط
كوثر بحنيه: اهدي يا حبيبتي اهدي يا بنتي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده بعياط: انا عايزه امشي من هنا ابوس ايدك يا دادا كوثر و حيات اغلي حاجه عندك ساعديني اخرج من هنا
كوثر صعبت عليها سجده: اهدي يا سجده وانا هحاول اخرجك من هنا
سجده مسحت دموعها بكف ايديها زي الاطفال: بجد يا دادا
كوثر ابتسمت: ايوه بجد
سجده جت تقوم حست بي دوخه بس حاولت تتماسك
كوثر بخوف: انتي كويسه
سجده بدوخه جامد: ايوه بس
قبل ما تكمل جملتها اغم عليه
كوثر بصوت: يالهوي سجده
في نفس الوقت زين دخل علشان نسي فونه بس اول لمه سمع صويت كوثر دخل جري
و شاف سجده مغم عليها و وشها شاحب زي الاموات
زين شال سجده و طلع فوق و حطها علي السرير
زين بزعيق لي كوثر: هاتي كوبايه مياه بسرعه
و فعلا نزلت كوثر تجيب ميا و فضل زين بيبص لي سجده
زين: انتي صغيره اوي عليا بس انا بدأت..
و قبل ما يكمل جملته كانت كوثر جابت المياه و ادتها لي زين
زين خد المياه و بداء يفوق في سجده
كوثر لسه هتقرب منها زين منعها
زين: اخرجي بره
كوثر بتوتر: زين باشا
زين بغضب: قولت اخرجي بره
كوثر خرجها من الاوضه بس كانت خايفه علي سجده من زين
زين بداء يفوق في سجده بهدوء.
سجده اول لما فتحت عنيها شافت زين حاولت تبعد بس حست بي دوخه
زين: بس بطلي حركه انتي لسه تعبانه
سجده بعياط: ابعد عني انا عايزه امشي
زين عمال يهديها وهي عماله تعيط و تبعد عنو
زين بعصبيه و صوت حاد: بس بقا عمال اقولك اهدي وانتي عماله تعيطي
سجده اول لمه شافت زين اتعصب كشت في نفسها و خافت
زين بداء يهدأ لمه شاف انها خافت منو
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين قام و جاب جهاز السكر و شد ايديها بي العافيه و قاس السكر لقاه عالي
زين: السكر عالي بطلي تاكلي حلويات
سجده بعند: وانا مكلتش حلويات
زين: ما هو باين بأمارة السكر الي خلصتي تحت دا
زين جاي يخرج سجده و قفته: هو انت ليه كده
زين ببرود: كده ازاي يعني
سجده: انك شيطان بتعمل الحجات الي بتاذي الناس انت ليه كده انت مش عارف انو حرام و غير كده ربنا ممكن ينتقم منك
زين: كدا كدا هو مش مستني حاجه علشان ينتقم مني هو بينتقم من دلوقتي بياخد بي ذنب ابويا او الي كان ابويا
سجده: اول لما تيجي تتكلم علي ربنا تتكلم عليه حلو مفيش حاجه اسمها هو اي ده انت لو بتتكلم مع حد مهم هتتكلم عليه كده ربنا لي احترام و كمان ربنا سبحان و تعالي بينتقمش بي ذنب حد ربنا كريم جدا و رؤوف بي عباده يعني مستحيل ياخد بذنب حد مهما كان قريب
قال تعالي
﴿ وَلاَ تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى﴾ (الأنعام:164)
يعني مستحيل ربنا ياخد ب ذنب حد و ربنا تواب رحيم توب قبل فوات الاوان و ارجع لي ربنا علشان عذاب ربنا وحش
قال تعالي
﴿خَتَمَ اللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ وَعَلَىٰ سَمْعِهِمْ ۖ وَعَلَىٰ أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ ﴿٧ البقرة﴾
………………
﴿لَهُمْ عَذَابٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَقُّ وَمَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ ﴾﴿الرعد: الآية 34﴾
………….
﴿أَلَمْ يَأْتِكُمْ نَبَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ فَذَاقُوا وَبَالَ أَمْرِهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾﴿التغابن: الآية 5﴾
…………..
زين سمع كلام سجده و سابها و خرج
سجده اول لمه خرج اتنفست و استريحت
دخلت كوثر بقلق: انتي كويسه يا بنتي زين عملك حاجه
سجده بهدوء: لا يا داد بس انا عايزه اعرف ليه زين بيعمل كده
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كوثر بحزن : الي حصل انو زين مكانش كده كان طيب و انسان كويس بس نقول اي منو لله الي كان السبب
سجده بفضول: هو مين
كوثر علشان تغير الموضوع: انتي مكلتيش حاجه تعالي احضرلك الفطار و تخدي علاج السكر
سجده فهمت انها بتغير الموضوع و نزلت معاها علشان تفطر
كوثر: تحبي تفطري اي
سجده: اي حاجه يا داد بس تكون خفيفه
كوثر: ماشي يا بنتي
و فعلا كوثر حضرت الفطار و سجده فطرت
سجده ينفع يا دادا اخرج بره في الجنينه شويه
كوثر ابتسمت: طبعا يا حبيبتي
سجده: هو في حد في الجنينه يعني اقصد في رجاله
كوثر : لا يا سجده هنا مفيش بس أكترية الحراس بيبقو بره الفيلا قليل اوي الي بيكون في البيت
سجده: اممم ماشي يا دادا هطلع البس النقاب و اخرج شويه
سجده طلعت لبست و نزلت في الجنينه و فضلت تتمشي لحد ما وقعت في الارض
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده بوجع: اااااه بتبص في الارض شافت سلك
سجده بغضب: في حد بيحط سلك في الارض كدا اكيد المتخلف الي انا متجوزاه
قامت من علي الارض بس فجاء بتبص قصادها وووووووووووو
تتوقع اي الي حصل لي زين خلاه يبقا شيطان كده و اي الي سجده شافته وراه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله غيرت شيطان)