رواية متى ينتهي عذابي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آية المهدي
رواية متى ينتهي عذابي الجزء الحادي والعشرون
رواية متى ينتهي عذابي البارت الحادي والعشرون
رواية متى ينتهي عذابي الحلقة الحادية والعشرون
البارت الحادي والعشرون
ذهبت فجر لذلك المجهول الذي تحدث معها بالهاتف وطلبت ليث اصدقاء فجر بالفريق وشرح لهم المهمة والعائلة منتظرة بقلق وخوف شديد من القادم
ذهب ليث لاستقبال فريق فجر وعبد الله يملي التعليمات للشباب في حالة خروجهم من القصر
سيف بحدة : عبد الله انا مش بحب كده وكمان انت شايفني عيل قدامك
عبد الله بهدوء : يا سيف الوضع خطر انت مش عارف خطورة عاصي دي ازاي انا جمعت معلومات عنه ده معندوش رحمة في قلبه واكيد لما يعرف أنه فجر هي اللي ماسكة القضية هيثور وهيجلنا تهديدات كتير اتمني تساعدنا وتساعد فجر كمان علي الاقل هترتاح من قلق أنه حد فيكوا يتعرض لمشكلة
معاذ : سيف عبد الله عنده حق أنه مكانش علشانا علشان فجر ارجوك متخرجش الا لما يكون معاك حد من فريق فجر
نظر لهم سيف بغضب وذهب لغرفته فهو لا يستطيع أن يبقي مقيد هكذا ولكن الصبر من أجل حوريته الجميلة
آنس : طيب هو ليت وفريقه اتاخر كده ليه
عمر : مستعجل قوي ولا حابب تشوف صحاب فجر ونظر لآية بمكر شديد ليري تعابير وجهها المحتقنه
آنس بعصبية : اخرس يا زفت احسن اجي اخرسك انا
عمر بتسلية : ليه بس ده احنا لسه بنقول يا هادي
باسم بجدية : ممكن تخرس لانه واضح أنه فريق فجر وصل واياك تقول اي كلمه غبية من بتوعك لحد منهم جدك مش هيرحمك
عمر بغيظ : خلاص يا عم ايه ده كله انا كنت بهزر
علي الناحية الأخري في غرفة شمس
شمس بغيظ : بقي انا اتحبس في البيت ماشي يا فجر ماشي وبعد قليل شعرت بالخوف علي شقيقتها
تحدتث بخوف : لعاصي ده يعملها حاجة لا لا اكيد فجر هتبقي كويسة وأثناء تهامسها لنفسها دخل كريم لغرفتها بعد أن طرق الباب كثيرا لم يجد رد
كريم : شمس شمس
شمس بخضة وعصبية : ايه حد يدخل كده مافيش باب تخبط عليه
كريم بدموع : والله خبط كتير انتي مسمعتيش
شمس بزهق : انت كل حاجة تعيط عليها خلاص متزعلش
كريم : انا كنت جاي اشوفك علشان كنتي زعلانة
شمس بابتسامة خفيفة ولكن اخفتها علي الفور : لا مش زعلانة تقدر تروح تنام دلوقتي
كريم بزعل : تمام تصبحي علي خير
عاتبت شمس نفسها علي فظاظتها مع شقيقها الأصغر وذهبت للنوم سريعا حتي لا تجهد نفسها بالتفكير
وصل فريق فجر للقصر ورحب بهم الجميع
الجد بابتسامة : نورتوا يا ولاد اتفضلوا
ملك بجدية : منور باصحابه يا فندم
عمر بضحكة : ايه البت الآلية دي حاسس أننا هنتسلي
يونس بحدة : اخرس يلا بلاش فضايح
آسر بعملية : فجر شرحت لينا الوضع واحنا هنا هنحط شوية قواعد وهتمشي علي الكل ده بعد اذن حضراتكوا
سالم : طبعا يا ابني ده واجبكو كمل
آسر : مافيش خروج للجميع الا لو حد مننا معاكوا ودلوقتي معانا سلاسل فيها jps فجر اللي جابتهم للبنات وكمان للأستاذة ليلي وصفية وسمية ومروة واسما السلاسل دي مهما حصل متتقلعش
صفية بقلق : للدرجاتي الموضوع كبير يا ابني
جودي بحنان : متخافيش يا امي احنا هنبقي معاكوا دايما ومش هنسمح باي غلط يحصل
آسر : ودلوقتي هعرفكوا عن نفسنا انا آسر ودي ملك ودي جودي وده يزيد
عمر بتساؤل وغباء : امال مش سمعنا صوته يعني
ريان بهمس : يا ابني اسكت الله يهديك بلاش غباء
يزيد بحدة : ممكن لو سمحتوا تجمعوا العيلة كلها هنا دلوقتي
عز لليلي : روحي يا ليلي نادي البنات وكريم
علي الناحية الأخري
فجر في مكانها السري
فجر بغضب : ازاي ده يحصل شهد مش قولتلك راقبيه كويس
شهد بحزن : والله يا فندم ما غفلت عنه معرفش هرب ازاي
فجر بهدوء : طب خلاص روحي انتي يا شهد ولو وصلك اي جديد عرفيني ذهبت شهد للخارج وتلقت فجر اتصال هاتفي برقم غريب
فجر بانتباه : الوووو
الشخص : مش عيب يا حضرة المقدم لما تكوني مشغلة معاكي ناس مش فايقة كده وصاحية
فجر بعصبية شديدة : عاصي
عاصي بضحكة : الله هو اسمي حلو كده عموما يا سيادة المقدم احنا لسه في أول اللعبة بس المهم انتي احمي عيلتك كويس مني لاني ناوي علي حاجات كتيرة انا في الطبيعي مبحذرش حد بعمل علي طول بس انتي ليكي معزة خاصة عندي واغلق الهاتف وهو يبتسم بخبث
فجر بغضب شديد : مش هاسيبك يا عاصي وحق هنا وحق كل الناس اللي ماتت بسببك هاخده ذهبت فجر للقصر للاطمئنان علي الجميع وأخذت شهد معها
في القصر توجهت البنات للاسفل وشمس تنظر للجميع بغضب
شمس : جدو انا مش موافقة علي اللي بيحصل ده
يزيد بغضب من هذه الفتاة : مش علي مزاجك يا آنسة احنا هنا بنقضي واجبنا وممكن كل واحدة فيكم تعرف عن نفسها
معاذ بحده من هذا الشخص : من فضلك متتعصبش عليها أو علي حد من البنات كده دول اخواتي مش اسمح لحد يزعلهم
شمس بابتسامة : انت اللي فيهم يا زيزو احلي اخ
نظر كريم لها بحزن فهو يتمني أن تظهر حبها له مثلما تفعل مع اشقائها
آسر بهدوء : تمام يا استاذ معاذ ممكن بقا يعرفوا عن نفسهم
الجد : قبل اي حاجة بلاش شغل الجديات ده وانتوا يا ولاد تقولولي يا جدو انتوا زي احفادي وهتعيشوا معانا فترة ومش عايز اعتراض
عز : صح يا بابا وانا قولولي عمي وسالم ومحمد وكارم كمان
جودي بمرح : اشطا انا موافقة حد يطول يبقي عنده جدو قمر كده
ابتسم الجميع علي مرح هذه الفتاة الجميلة وهناك من ينظر لها بإعجاب شديد فيبدو سنري قصة حب جديدة
وصلت فجر للقصر. بآمان ورأت الجميع يبتسمون علي شقاوة جودي ومرحها وشمس تنظر ليزيد بغضب ولا تدري لماذا
فجر : واضح انكم اخدتوا علي بعض جامد
الجميع بلهفة : فجر انتي كويسة حد عملك حاجة
فجر : انا كويسه بس وقبل أن تكمل حديثها فقدت وعيها دون معرفة السبب
عز بصراخ : بنتي
الجميع بصراخ : فجر قومي فجر
نكمل البارت الجاي………
يا تري فجر فقدت الوعي ليه ؟؟؟؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متى ينتهي عذابي)