رواية الجميله والقاسم الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم
رواية الجميله والقاسم الجزء الثاني
رواية الجميله والقاسم البارت الثاني
رواية الجميله والقاسم الحلقة الثانية
قام ياسين بعصبيه : اياكي ثم اياكي تلمسيني انا بقرف اني اقرب من واحده زيك
مريم ببكاء ؛ ياسن انت كنت سكران وشدتني وانا مردتش اسيبك و قاطعها
ياسين بسخريه : انتي سبتيني زمان يا مريم خلاص مجاتش علي دلوقتي ولف ظهره وكان هيمشي
لكن مريم حضنته م بقوه من وسطه لأنها قصيره جدا مقارنة بطوله
وقالت بعياط يقطع القلب : ياسين صدقني انا مسيبتك انا انا لما ضحي سمعتني كل التسجيلات وانت بتكلم مصطفي صديقك انك بتمثل عليا مش اكتر قلبي اتقطع وساعتها كنت عايزه انتقم منك بس والله إنما مكونتش هعمل كدا قبل ما دا يحصل
بعد عنها بصدمه وقال : بلاش تكذبي يا مريم الي حصل خلاص مالوش لازمه الكذب انا عارف دا كله عشان تنقذي نفسك من عذابي انا عمري ما راهنت عليكي انتي عارفه كويس دي مش أخلاقي ولا اني ارتبط ببنات اتسلي بيها
واخذ ملابسه ودخل الحمام يغيروا هدومه
مريم قعدت تجمع أفكارها وقالت بصدمه معقول دي نكون لعبه من مصطفي وضحي وافتكرت لما مصطفي
فلااااش
مصطفي : يا مريم انا كنت بحبك صدقيني وكنت عايز انقذك من تسليه ياسين عشان كدا ضحكت عليه في قصه الرهان دا عشان اثبت لك أنه بضحك عليكي مش اكتر والله يا مريم انا اكثر حد حبك وهو دلوقتي هرب ياسين لما انتي اهانتيه وعرفتيه قيمته
مريم : مصطفي انت كنت متفق معاه في نفس اللعبه دلوقتي بلاش تكذب عشان تطلع انت الملاك البريء في القصه
مصطفي بسرعه طلع فونه واتصل بضحي البيست ل مريم
وقال ضحي مش انت وانتي متفقين نكشف ياسين قدام
مريم
ضحي : اه يا مصطفي في ايه بتسأل ليه
مصطفي لا خلاص وقفل
وقال ل مريم : شوفتي قولتلك انها كانت تمثيليه مني عشان اكشف ياسين قدامك
مريم : شكراً ليك يا مصطفي بس انا مش بحبك انا بعتبرك زي اخويا مش اكتر وكانت ماشيه لكن مصطفي شدها وحاول يعتدي عليها وقال : انا كلمتك براحه وانتي الي بردوا ياسين فيه ايه احسن مني عشان تحبيه وانا لااااا انا الي المفروض
الي اكون معاكي لأنه احنا شبه بعض لكن سبتيني انا وراحه للحارس الي علي بوابتكم انا الي استحق اكون معاكي مش هو انا
مريم فضلت تصرخ وكانت عايزه تهرب منه بس مش قادره
وبعدها خبطته علي رأسه بالفازه وهربت
وكانت متبهدله
بااااك
قالت بدموع : اكيد دي كانت خطه منهم بس ضحي الي كنت بعتبرها اختي مش صحبتي وبعدها ضحت بسخريه وقالت مؤنبه نفسها : ههههه نسيتي يا مريم عملت ايه بعد ما بقيت فقيره وازاي هانتني قدام أصحابها وقالتلي انها مش بتمشي الي مع الي بيليق بيها ودا معناه أنها ممكن تكون كانت غيرانه مني عشان كدا اتفقت مع مصطفي
انا هفهم ياسين كل حاجه وهو اكيد هيصدقني
ياسين طلع من الحمام وشافها وهي سرحانه
مريم قامت بسرعه وقالت انا فهمت كل حاجه يا ياسين
انا فهمت الخطه الي كانوا عاملينها علينا عشان يبعدونا عن بعض و قاطعها
سقف يكف أيده وقال بعصبيه: ااااه لقيتي مين المره دي ترمي عليه كل الذنب لقيتي مين ترمي عليه اخطائك ما انا فاهم خطتك لما عرفتي اني بقيت غني ومعاؤا فلوس قولتي لما مش هضيعوا من ايدي ياسين بقي غني وقاطعته
مريم : اسككككت انا عمري ما كنت كدا انا بس عشان بحبك وعارفه انك بتحبني عايزه اصلح الغلطه وسوء التفاهم الي بينا والي هما عملوه
ياسين قعد علي السرير وقال بعض النظر عن اني انا بحبك دي الي بتخترعيها من عندك من الي عمل سوء التفاهم. دا يا مريم
مريم قالت بعياط ؛ ضحي صحبتي ومصطفي صاحبك
قام وقف بصدمه وقال بسخريه : ههههه ودا بعد ما عرفتي اني هتجوز ضحي كمان يومين مش كدا
مريم مقدرتش تتكلم من الصدمه : ااييي أبيه هتتجوز هتتتجوز ضحي صاحبتي
ياسين : أتاه ومتجوزهاش ليه دي الإنسانه الي وقفت جنبي بعد الي عملتيه وعرفت انها كانت بتحبني وقالتلي علي الكلام الي انتي كنت بتقوليه قدامها وانك كنت ببتسلي معايا وبتاخدي فيا ثواب
وضعت يدها بصدمه علي فهمها وقالت : انا كدا أتأكد أنها كانت خطه من ضحي ومصطفي ضحي عشان تبعدك عني وتاخدك ومصطفي عشان كان عايزني
صرخ فيها ياسين : وقال كفايه كدب بقي مصطفي كان دائما يحذرني منك وكان عارف اللعيبك الوسخه
مسكته من لياقه قميصه وقالت برجاء : كان بعمل كدا عشان بيعدك عني وبردوا ضحي كانت بتعمل كدا عشان تبعدك عني
صدقني دي لعبه منهم هما الأثنين كانوا بيخدعونه مش اكتر
ياسين زقها وقال : امتي بقي هتبطلي كذب وخداع انتي اكتر انسانه مخادعه شوفتها في حياتي مباقتش احبك افهمي
وطلع برا الشقه كلها
مريم : انا لازم ضحي قدام ياسين قبل ما يتجاوزوا
مش نخليها تاخده مني ونامت وهي بتفكر في خطه تكشف ضحي قدام ياسين قبل الفرح
أما ياسين راح المقهي الي متفق يروح عليه هو وضحي
ضحي حضنت ياسين اول ما شافته وقالت بيبي
اتاخرت ليه
ياسين بابتسامه مجامله : كان في زحمه يا ضحي
ضحي تمام انت عارف بكرا فرحنا
ياسين : طبعاً هي دي حاجه تتنسي انا جهزت كل حاجه مافيش غريك انتي بس الي هتجهزي نفسك بكرا
….. وعدا اليوم بدون أحداث وياسين روح عند مريم
ونام علي الكنبه من غير ما تشوفه وهي نامت في الغرفه تاني يوم في الصباح فاق ياسين وكان بيتكلم ومريم سمعت صوته وهو بيتكلم
وقال : ضحي خلاص انا جاي علي المكان عشان اجهز نفسي انا كمان سلام
واخذ الجاكيت ومريم طلعت وراه بدون ما يحس علي اي حاجه
وركب سيارته ومريم اخذت تاكسي وراحت وراه ووصلوا للمكان الفيلا الي هيتعمل فيها الفرح
وكان الميكب ارتست داخل فا راحت مريم عملت أنها معاهم ومشيت وراهم لحد ما دخلت غرفه العروسه من غير ما ياسين يوشوفها
مريم قالت ممكن تخرجوا عايزه اتكلم مع العروسه علي انفراد
ضحي لفت ليه واتصدمت وقالت مريم ايه جابك هنا
اطلعوا برا
وخرجوا الميكب ارتست ملك كانت فاتحه التسجيل و
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الجميله والقاسم)