رواية أحببت زوجي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة سامي
رواية أحببت زوجي الجزء الثاني
رواية أحببت زوجي البارت الثاني
رواية أحببت زوجي الحلقة الثانية
زينه اول ما فتحت اتصد*مت لما شافت بنت لابسه لبس عريا*ن خالص…
زينه: خير حضرتك عايزة مين
سوزي: اي الاشكال الز*بالة دي اوعي كدا من وشي فين فؤاد
زينه: يا انسة استني مينفعش كدا خالص
سوزي: فؤاد يا بيبي انت فين
فؤاد: سوزي تعالي يا حبيبي معلش كنت نايم
سوزي وهؤ بتحض*نه: وحشتني اوي يا بيبي ينفع البت*اعة دي مكنتش عايزة تدخلني
فؤاد: معلش يا روحي هي بس عشان جديده هنا
سوزي: الخدا*مين بقوا وحشين اوي الايام دي يلا يا بت روحي اعملي ليا نسكافية
فؤاد اضايق من جوه ميعرفش ليه: سوزي مينفعش كدا زينه مش خدامه زينه تبقي….
وقبل ما يكمل اتكلمت زينه: لا هي عندها حق يا فؤاد حاضر يا انسة دقيقه والنسكافية يكون عندك
سوزي: اوكي تعال يا فؤاد ندخل الاوضة عايزاك في موضوع مهم جدا
فؤاد: ادخلي وانا هاجي وراكي يا سوزي
زينه كانت بت*عيط في المطبخ دخل فؤاد عليها: زينه انتي كويسه انا اسف علي اللي حصل بره دا
زينه: مفيش حاجه يا استاذ فؤاد تحب اعملك انت كمان نسكافية
فؤاد: زينه انتي ست البيت هنا مش خدامه صدقيني
زينه وهي بتضحك: هتفرق في اي ولا اي حاجه هي دي مكانتي هنا لحد ما امشي وانا راضية بيها
فؤاد اتعصب: انتي عنيدة ليه سيبي اللي في ايدك دا وروحي اوضتك اللي عايز حاجه يعملها بنفسه
زينه: النسكافية خلاص اتعمل علي فكره مش حوار
جت سوزي: هو في اي كل دا عشان شوية نسكافية انتي مش عارفه تشوفي شغلك
فؤاد: سوزي كفايه لو سمحتي مينفعش كدا
سوزي جت تاخد النسكافية وهي متغاظة ان فؤاد زعقلها عشان زينه راحت موقعه النسكافية علي ايدها: معلش يا حبيبتي هي وقعت غصب عني
فؤاد اول ما شاف كدا اتعصب اوي: اي اللي عملتيه دا اتفضلي اطلعي بره البيت دا
سوزي بصدمه: انت بتطردني عشان خاطر الخدامه دي
فؤاد بز*عيق: دي مش خدامه دي تبقي مراتي فاهمه ولا لا يلا اطلعي بره مش عايز اشوف وشك تاني
سوزي: ماشي يا فؤاد والله لتندم علي اللي عملته دا
مشيت سوزي وفؤاد مسك ايد زينه وقعد علي الكرسي وبداء يحط مرهم وزينه بتبصله فؤاد استغراب: في اي انتي بتبصي ليا كدا ليا
زينه: عشان دي اول مره حد يدافع عني فيها
فؤاد باستغراب: دا بجد طب ما مامتك دايما في ضهرك
زينه: انا بتكلم عن شخص غريب شكرا يا فؤاد
فؤاد: طب اي مش هتعملي فطار انا جعان اوي
زينه بابتسامه: حاضر ثواني والفطار يكون جاهز
فؤاد: ودا ازاي وانتي ايدك كدا استني انا هساعدك
زينه بفرحه: بجد هتساعدني يا فؤاد
فؤاد: ايوة طبعا دا انا شيف قديم اوي يلا بينا
……………..
في البلد…..
العم: ها يا صفياء برضو مش هتقولي بنتك فين
صفياء: قولتلك مش هقول ريح نفسك بقي وسيب بنتي في حالها انت عايز منها اي
العم: بنتك لازم تموت دي واحده فا*جرة لازم نخلص من عا*رها
صفياء: وليه دا كله هو اللي طلع زب*الة ليه تحاسب بنتي وتسيبه هو
العم: هي دي العوايد بتاعتنا اي هتعملي متعرفهاش
صفياء: ابوس ايدك سيب بنتي في حالها يا عباس وانا هعملك كل اللي انت عايزوا
العم بخبث: وانا موافق بس بشرط
صفياء بفرحة: قولي انا موافقه والله قول
العم: تتجوزيني يا صفياء قولتي اي لسه موافقه
صفياء بصدمه: انت بتقول اي يا عباس اتجوزك كيف يعني
العم عباس: هو دا شرطي فكري كويس ومستني ردك
………………….
في النادي وصلت سوزي وهي متعصبة اوي قابلها جون…
جون: مالك يا سوزي في اي متعصبة كدا ليه وفين فؤاد
سوزي: فؤاد خلاص مبقاش موجود معرفش حصله اي ومين البنت اللي معه دي
جون: بنت مين اي هو فؤاد باعك وشاف جو جديد
سوزي: جون انا مش ناقصك لازم اعرف حكاية البت دي
جون: طب اهدي وانا هجبلك كل اللي عايزاه يا حلوة
سوزي: ياريت وليك الحلاوة
…………………..
في البيت عند زينه وفؤاد…..
فؤاد: شوفتي اني شيف عسل
زينه: اااه جدا تسلم ايدك والله اول مره اكل حاجه بالطعامه دي فعلا
فؤاد: بالف هنا علي قلبك بس ممكن اسالك سؤال
زينه: اكيد اتفضل اسال
فؤاد: انتي اطلقتي ليه يا زينه واي حصل بقيت حابب اعرف
وقبل ما زينه تتكلم الباب خبط وفؤاد قام يشوف مين وكانت الصدمه لزينه…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت زوجي)