روايات

رواية انقذتني من الظلام الفصل الرابع 4 بقلم ندى عمرو

رواية انقذتني من الظلام الفصل الرابع 4 بقلم ندى عمرو

رواية انقذتني من الظلام الحزء الرابع

رواية انقذتني من الظلام البارت الرابع

انقذتني من الظلام
انقذتني من الظلام

رواية انقذتني من الظلام الحلقة الرابعة

انتي بتعاملي اي هنا
ياسمين نظرت اليه بتوتر و قالت : انا انا
جاسر بسخرية: اي قطه اكلت لسانك انتي اي
ياسمين بغضب: اولا ملكش في ثانياً مين انت اصلا
جاسر بسخرية: انتي مين انا عايش هنا ما تكونيش حراميه و عايزه تسرقي مكان
ياسمين بغضب شديد: حراميه اي يا بتاعه انتا ثم اكلمت بسخرية كي تضايق جاسر شكلك هنا الخادم أو الطباخ
جاسر بغضب شديد: يا نهارك ابيض مين ده يا بت الخادم انا جاسر كمال متعرفيش من جاسر كمال
ياسمين بسرها: جاسر كمال بس يامن قال إنه سافر بقاله سنتين امتي رجع ده
جاسر يحاول استفزاز ياسمين : سكتي يعني اكيد خوفتي من اسمي
ياسمين نظرت اليه و طفح الكيل: لا بقا انا زهقت منك طب تعالا ( ياسمين هنا ما شاء بتفاهم بأيدي علي طول 😂)
اقربت ياسمين من جاسر لكمته في بطنه
قال جاسر يشعر بألم ؛ اه يا بنت المجنونة طب تعااالي
بدا جاسر يشد في شعر ياسمين
ياسمين بصراخ: ااااه سيب شعري يا حيوان
ياسمين عضت جاسر في يديه و جاسر في شد شعر ياسمين مره اخري مازالوا يتعاركون حته ياسمين ضربت جاسر بقلم هنا أعزاءي المشاهدين يوجد هدوء تام نظر جاسر الي ياسمين بعيون حراوتين مثل الجحيم
ياسمين بتوتر ؛ اده ياااه شوف أتأخر علي ال ال ثم هربت ياسمين و بسرعه و قالت بصرااخ: عااااا الحقوني يا ناس درولا عايز ياكلني
ركض جاسر وراها بغضب: تعالى هنا يا بت والله ما سيبك
ياسمين ركضت الي غرفتها بسرعه أغلقت الباب: اهدي يا ابو صلاح ما كنتش قلم راح و جايه
جاسر بغضب و صراخ؛ والله ما سيبك يبقي انا جاسر كمال حته بت زيك تضربني بقلم
ثم استيقظ كل من يامان و المتمردة علي صوت صراخ ياسمين و جاسر
يامان بقلق: في أي مين بصوت كده
المتمردة بقلق: ده صوت ياسمين تعالا بسرعه نشوف في أي
نذهب كل من يامان و المتمردة الي ياسمين ووجدوا جاسر يضرب الباب بقوة و يقول: افتحي بقولك احسلك بدل ما اكسر الباب
المتمردة بغضب: مين انت يجدع و دخلت هنا ازاي
جاسر بغضب: انتي مالك يا زباله انتي مش ناقصكي
المتمردة قالت ببرود قاتل: انا زباله ماااشي
( طب مع سلامه انت يا جاسر يا حبيبي شكلك مش هكمل معانا 🙂)
يامان ينظر الي المتمردة بتوتر و الي جاسر: غبي غبي لي قولت كده هتوحشيني يا صحبي 😢
قربت المتمردة الي جاسر بهدوء شديد تنظر اليه نظره بادره جدا نظر إليها جاسر باستغراب
جاسر: مالك بتبصلي كده ل اااااه
قبل أن يكمل جاسر فعلت المتمردة حركة سريعه أوقعت جاسر بدات في لكمه بقوة ( انت غلطان برضو يا جاسر ما يكنش ينفع تغلط فيها 🙂)
جاسر يحاول تفادي ضربات المتمردة و يقول الي يامان: الحقننني يا زفت هروووح فيها
يامان يقرب من المتمردة بقلق و يقول: اهدي يا حنين ده جاسر حكتلك عنه
وتوقفت المتمردة و قالت:, تمام و أبعدت
جاسر بالم: بقا حته بت
وضع يامان يديه علي فم جاسر و قال: اهدي بدل ما تنفخك دي مش سهله
جاسر يشيل يد يامان و قال بغضب: لييي هي فكره نفسها مين
نظرت المتمردة اليه نظرت قتل ثم تراجع جاسر عن كلامه و قال بتوتر: اقصد مين قمر ده ما تعرفني يا يامان
يامان يحاول كتم ضحكته علي رجوع جاسر: ده مراتي
جاسر: اه اهلا و استني اييييييييي
يامان: بقولك مراتي
جاسر: مراتك امتا و جوزت امتا و ازاي
يامان بهدوء: تعال بس نعد و نتكلم
خرجت ياسمين من غرفه و قالت بفخر: جدعه يا بت جامده والله انا سمعت صوت صويته
جاسر بغضب:, ما تكتمي بقا
ياسمين: ننييييي 🥴🥴🥴🥴
جاسر: يا بت طب تعالي
المتمردة بغضب: بأس انتو الاتنين و الا والله ما حرحمكم
جاسر و ياسمين بتوتر: حاضر يا فندم 😰
يامان بسره: ايوة بقا زوجتي الجامدة 😎
جلس الجميع في غرفه يامان
يامان: جاسر اعرفك مراتي حنين عصام و أختها ياسمين عصام
( طبعا ياجماعه ده مش اسم المتمردة الحقيقي ده اسم المستعار 😂)
ثم أكمل يامان: جاسر ابن عمتي و صحبي
جاسر: اتشرفت بمعرفتكم
المتمردة: ليا شرف
ياسمين:, انا لا😏
المتمردة نظرت اليها نظره قاتله
ياسمين بسرعه:, اقصد انا كمان 😅
جاسر: بس فهمني انت جوزت امتا و انت كنت في السجن
يامان: مفيش قبلتها مره في أحد مؤتمرات و عجبتني و جوزتها بس ملحقتش اعرف حد بسبب الحصل ثم أكمل يامان انت رجعت امتا و اي راجعك
جاسر: انا لسه راجع النهارده لما عرفت انك خرجت ما صدقتش نفسي ثم انا ناويت خلاص مش هسافر تاني كفايه غربه لحد كده انا قررت اشارك معاك في شركه بتاعتك
يامان بفرحه: اخيرا يا صحبي اكيد طبعا ده حاجه تشرفني انك تشارك معايا صحيح أختي ليان عامله ايه و ما جبتهاش معاك لي هي و يزن
جاسر بحزن: ليان و يزن ماتوا
يامان بصدمه و غضب: انت بتقول اي اختي ماتت ازاي
جاسر بحزن: دي حقيقيه يا يامان ليان و يزن ماتوا ما قدرتش احافظ عليهم
استووووب ( جاسر كمال العمر ٢٥ سنه شخص بادر لا يثق بأحد بسهوله لكن طيب و حنون و مرح مع الأشخاص مقربين منه لكن تغير بسبب وفاه زوجته و ابنه)
يامان مش قادر يصدق: ماتوا ازاي
جاسر بحزن: ليان كانت رايحه تجيب يزن من مدرسه و انا كنت مستنيها في العريبة و فجاه طلعت عربيه جواها ناس صربوا ليان و زين بنار
يامان مش قادر يصدق انه خسر اخته مش كفايه والده لا كمان اخته ثم رحل يامان بصمت تام
المتمردة نظرت اليه بحزن و قالت: بعد اذنكم اشوف يامان.
رحلت المتمردة و بقا ياسمين و جاسر لوحدهم
ياسمين بحزن: انت كويس
جاسر نظر إلي ياسمين ببرود: ملكيش فيه
ياسمين: تصدق انا غلطانه اني عايزه اطمن عليك
جاسر ببرود: مفيش حد قالك اطمني عليا مش عايزه شفقه من حد
ياسمين: مين قالك اني بصلك بي
قبل أن تكمل ياسمين غادر جاسر
ياسمين تتحدث الي نفسها: انا مالي انا لازم اساله سؤال ده بس لي أنا زعلت عشانه ثم سرحت قليلا و قالت كبري دماغك يا ياسمين احس دلوقتي تنامي و بكره تحطي اجهزت التصنت الصبح البدري قبل ما حد يصحي ثم غادرت ياسمين الي النوم
___________________________________________
في جنينة الفيلا يجلس يامان بحزن بتشديد ثم وضعت المتمردة يدها علي كتف يامان و قالت
المتمردة تنظر اليه بقلق: يامان انت كويس
يامان ينظر بحزن: انا لي دائما بخسر كل بحبهم خسرت ابويا وانا اخدت التهمه و دلوقتي خسرت اختي حته امي ما شفتهاش و انا صغير مااتت لما ولدتني و اخويا بيكرهني انا حاسس اني خلاص وقعت في الظلام
المتمردة جلست بجانب يامان و قالت بحزن: مش انت لوحدك خسرت كل حاجه انا كمان خسرت ناس عزيزه اوي علي قلبي
يامان ينظر اليها : ازاي
المتمردة و هي تتحكي ليامان و تتذكر فلاش بالك
في سياره يجلس كل من والد المتمردة و ولدتها و اخها الذي يبلغ من العمر ٣ سنوات كان عمر المتمردة في هذا الوقت ١٠ سنوات
المتمردة تتحدث بمرح و طريقه طفوله: انت احلا بابي في دنيا مش مصدقه احنا رايحين ملاهي
محمد بضحكه رجوليه: اي خدمه يا ست بسنت عشان بس تقولي بابي مش بيودينا في حته
( اجل اصدقائي اسم المتمردة حقيقي بسنت قلت مش هقول اسم دلوقتي بس قولت ناس زهقت فقولت لا لازم أعرفكم اي خدمه 😂)
عمر اخ بسنت صغير قال بإزعاج: انا ثولت مش عايز أروح ثلاهي عايز اروح حديثه ثيوانات اثمعنا تسمع كلام بسنث وانا لا
رقيه بضحك علي طفلها: خلاص يا عموري مره جايه هنوديك حديثه ثيوانات 😂😂😂
عمر: انتي بثثرقي يا ماما
محمد: هههه لا يا حبيبي مش بثثريق
عمر بغضب شديد : عاااا ثاني ثاني استنوا عليا
ضحك جميع يا عمر
بسنت: خلاص بقا يا عموري مره جايه هنوديك ثم احنا هنستنع هناك
عمر بحب: ماشي يا بثبس
نظر محمد اليهم بحنان و فجاه في طريق يوجد ضرب نار علي سياره
رقيه بخوف: في ايييي يا محمد مين بيضرب نار
محمد بغضب و توتر: بسرعه انولو تحت كراسي بسرعه
بفعل نزل الجميع تحت كراسي سياره يحاول محمد تفادي سياره لكن قد انقلبت سياره قتل الجميع الا بسنت
بسنت استيقظت و هي مازلت في سياره و لاقيت جميع دون حياه ووقالت:, باااابا مامااا عمرررر لا أرجوكم ما تسبونيش لوحدي ارجوكم لااااااا
في الوقت حالي
بسنت تتحدث و تنزل منها الدموع: فجاه لقيت نفسي انا وحيده عايشه و اقسمت اني هنتقم من العمل كده
يامان يمسح دموعها وقال بحب : بس اهدي أنا آسف اني فكرتك
بسنت و قد مسحت دموعها و قالت: بس عايزه اقوله ليك انك مش لوحدك انا معاك و هساعدك تثبت براءتك و نجيب حق عائلتك
يامان يحاول تخفيف الجو: طب يلا يا ست المتمردة يلا ننام عشان ساعه بقت ٣ و لسه ورانا شغل كتير
بسنت بضحك: طيب قدامي يا استاذ نوم خلي بالك هتنام علي كنبه زي ما انت
يامان : أه يا ينأ ياما ظهري كسر ماشي يا ستي امري لله
بسنت: طب يلا
_______________________________________
في الصباح استيقظ الجميع
في غرفه يوسف و نرجس
نرجس: يووووووسف اصحي يلا
يوسف في عينه النوم: يووووه سبني انام يا نرجس
نرجس بغضب: بقولك قوم خلينا نشوف هنعمل اي مع زفته مرات اخوك دي هي و أختها
يوسف قد نهض بإزعاج: نعم اتفضلي قولي هنعمل اي
نرجس: بصي انا فكرت في فكره
يوسف باهتمام: اي هي
نرجس: احنا لازم نخلي اخوك يشك في مراته و يطلقها
يوسف: ازاي ده
نرجس: انت تحاول تقرب منها و انت و خبرتك و تخلي أخوك يشك كل ما انت تحاول تقرب منها انا هبلغ يامان طبعا يامان كل ما يشوفكم مع بعض يشك يفضل يزيد لحد ما يوثقكش فيها خالص و كده يتفكر أنها بتخونه و يطلقها و نخلص منها
يوسف بصت شره: اما فكره بصراحه البت جامده
نرجس بغور: بس اكيد مش احلا مني
يوسف: اكيد يا حبي
_________________________________________
عند ياسمين و تجلس في الصالة
ياسمين: اخيرا حطيت كل اجهزه التصنت نزلت كل من يامان و بسنت
بسنت: هاه حطتي الأجهزة
ياسمين بتعب: ايوة صحيت من ٦ الصبح عشان احطهم
بسنت بسخرية: لا تتحسدي انك ما عملتش مشكله والله
ياسمين بفخر: عيب عليكي
يامان: والله انا مش مرتاح انها تساعدك
بسنت ؛ ولا انا بس اعمل اي مضره
نزل يوسف و نرجس بكل غرور
نرجس بدلع: يامان حبيبي صباح الخير
يامان يتجاهل نرجس
نرجس تحاول تتقرب من يامان و قالت:, اي يا يويو مش بترد لي
بسنت وقفت أمام نرجس و قالت بغيره و ببرود: احترمي نفسك اي يويو دي ثم اياكي تقربي من جوزي
نرجس بغضب و غرور: يويو حبيبي قول كائن دي انا حقي اعمل انا عايزه و أقرب منك براحتي
يامان يمسك ايد بسنت و قبل يدها و قال: ما دام زوجتي حبيبتي قال لا يبقي هي لا
و شعرت بسنت بخجل
يوسف بسخرية: اه بتمشي ورا كلام مراتك
يامان ببرود:, ملكش فيه ثم أكمل: علي الاقل انا بحترم مراتي مش زي ناس كل مره مع واحده شكلك
يوسف بغضب: تقصد اي
يامان ببرود: انت فاهم قصدي
يوسف بغضب:, انت ازاي تكلم مع اخوك كبير كده
نرجس: خلاص يا يوسف ثم اكلمت بسخرية كلامها الي يامان: زي ما تومر يا يامان عشان خاطر ست الحسن ز الجمال
بسنت بفخر: طبعا يويو حبيبي يعمل اي حاجه عشاني
يامان قلبه دق بسرعه بعد ما سمع أن بنست قالت عليه حبيبها غادرت نرجس و هي غاضبه
يامان: صح فين جاسر
يوسف بصدمة: جاسر هنا
يامان: ايوة وصل النهارده امبارح
يوسف بصدمة: ايييي لي
يامان باستغراب: عادي قرر يستقر هنا وكان ليان ماتت
يوسف بتوتر: اي طيب انا لازم الحق نرجس
بسنت قد فهمت: علي فكره يوسف ده وراه حاجه هو و نرجس
يامان: قصدك اي
بسنت بذكاء: هو التوتر لما عرف جاسر هنا و كمان ما زعلتش علي قتل ليان زيك يوسف شكله هو قتل ليان
يامان بصراخ: انت بتقولي اي يوسف صحيح متهور لكن مستحيل يقتل اخته من لحمه و دمه
بسنت بسخرية و ببرود: ال يحبس اخوه من غير ما يعرف سبب يتقتل اخته
يامان ينظر اليها هو لا يصدق
هنا نزل جاسر بغضب وقال: قصدك اي يوسف قتل مراتي و ابني انتي مين بضبط
بسنت بنتهد: انا المتمردة بشتغل في مخابرات المصرية جيت هنا لتحقيق في قتل علي الصاوي و دلوقتي اختك ماتت بسبب يوسف وانا متأكدة شكله طلع معاهم
ياسمين اكلمت بجد: انت بردو واحد من مشتبه فيهم
جاسر ينظر اليهم بصدمه و قال…..
___________________________________________
في مكان مهجور وصل كل من يوسف و نرجس و قابلو البوص
يوسف قال بتوتر:, جاسر هنا في مصر
نرجس بتوتر:, ايييييي ازاي
يوسف: قبل ما تمشي يامان سال علي جاسر و عرفت أنه هيبقي هنا و كمان ليان ماتت
البوص: بغضب لا حد هنا و كفاية الأمور بدأت تتعقد انا لازم أظهر بشخصيتي الحقيقة
ثم جاء اتصال الي البوص من شخص يعرف اذا كانت المتمردة هي وراء هذه القضية ام لا
البوص: الو يبني وصلت اي
الشخص: ايوة يا فندم المتمردة طلعت……….
البوص بصدمه:, ايييييييييييي
_____________________________________
في مكان اخر في دوله يقال عليها اجمل من الجمال نعم انها تركيا في تركيا يجلس رجل ينظر إلي صوره فتاه و يتحدث الي هاتف و قال
المجهول: تمام يا زعيم انا هنزل مصر هشوف بنفسي
الزعيم: عايزك……
المجهول: تمام يا زعيم
ثم اغلق و نظر الي صوره فتاه و كانت بسنت و قال هو ياخد نفس من سيجاره
المجهول: جايلك يا بسنت رجعلك تاني يا حبيبتي
استووووب وصلنا الي نهاية البارت
يا ترا اي رد فعل جاسر بعد ما عرف أن بسنت و ياسمين ظباط مخابرات و هو من ناس من مشتبهين و يا ترا هل يوسف فعلا اقتل اخته ومين البوص ووصل ل اي في حكاية المتمردة و مين شخص ده عارف بسنت و الزعيم طلب منه اي هنعرف في الأحداث الجايه أن شاء الله استنوني ♥️

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انقذتني من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى