رواية وريث الشيطان الفصل السابع 7 بقلم شيماء محمد
رواية وريث الشيطان الجزء السابع
رواية وريث الشيطان البارت السابع
رواية وريث الشيطان الحلقة السابعة
يقولون أنه حينما تجتمع الشياطين فسيتحيل تواجد الملائكة وذلك ف قانون رب البشر ولكن ف قانون هناك بشر لبسوا أثواب الشياطين ولكن هل لقلوب ملائكية ستحارب تلك الشياطين أن تتصف بطباعها الملائكية أم لابد عليها أن تلبس أثواب الشياطين
**************
ف مركز مخصص لفريق النمور قمن بإنشائه تقف أمام كيس للملاكمة تخرج فيه غضبها وألم قلبها بقوة أكسبتها أياها الايام فهي دفنت أسمها تحت التراب ومعه روحها وبقي جسدها ع الارض ليحمل الالام تضرب الكيس الذي أمامها بكل قوة حتي جاء من خلفها أحد حاول تسديد لكمة لها ولكن تفادتها بإحترافية شديدة وبدأت معركة قوية من يراها يقسم ع أنها تقوم بين عدوين وليس بين صديقين اسقطتها ع الارض وركعت ع ركبتاها وقالت :_
طول عمرك يا جهاد بتبقي جاية عايزة تهزمي النمرة بس للاسف مفيش خطوات جديدة بتحاولي تعمليها أنك تقدري تتغلبي عليا ونهضت
وقفت جهاد أمامها أحتضنتها وابتسمت بصوت عالٍ وقالت :_
ههههه طول عمرك سريعه وذكية يا سيادة المقدم رغم أننا نفس الدفعه ونفس السن ونفس التدريبات بس أنتي تقدري تتغلبي ع أقوي الرجال يا سيادة المقدم
رغد وهي تبتسم :_
آه أحنا نفس السن ونفس الدفعه بس مش نفس العقل يا جهاد أنتي بتستخدمي قوتك الجسدية بس ولكن أنا بستخدم عقلي بجانب قوتي الجسدية أنا أعرف نقط القوة والضعف ف كل واحدة فيكم وبعرف أزاي استخدم كل واحدة فيهم ووظفها عشان أكسب لتشير إلي عقلها قائلة شغلي ده بجانب قوتك الجسدية وهتقدري تتغلبي ع أي حد بما فيهم النمرة
صوت من الخلف جاء لها قائلا:_
اعتقد أنه صعب بل مستحيل أن حد يقدر بهزم النمرة يعني ماشاء الله مال وجمال فتاك وذكاء ومركز عايزة أيه اكتر من كدا وبعدين كفاية الرتبه يا سيادة المقدم
رغد :_
انتباه يا سيادة الرائد أيه القر ده وبعدين أومال لو أنتي مش قمر وأبوكي لواء وأنتي رائد كنتي عملتي أيه سيبي الكلام ده للناس الغلابة زي البت شفاء اللي وراكي دي ولا البت الغلبانه دي واشارت لجهاد
ريتاج ببسمة وهي تحتضن أختها وصديقتها قائلة :_
عمري ما أقدر أغلبك ف الكلام أبدا يا رغدي
ابتسمت رغد بسمه لم تصل لقلبها ابدا لتكمل بمرحها المزيف قائلة :_
أيه يا بنات مش هتعملوني نأكل ولا هنام جعانه يا أخواتي
شفاء وجهاد :_
من ايدينا وعنينا هنعمل أكل لسيادة المقدم رغد الصياد
رغد بنظرة حادة نظرت لهم لتقول جهاد :_
أحنا اسفين يا رغد احنا عارفين أنك بتكرهي الاسم بس مش متعودين أننا نقول النمرة زي كتير من الناس يلا يا شفاء
ريتاج :_
ليه يا رغدي تكسري بخاطرهم كلنا عارفين أنك بتكرهي الاسم ده ومحتيه ويوم مترجعي حقك هترجعيه بس للاسف أنتي مش بس كرهتي أسمك لا كرهتي حياتك كلها اللي عايشها ومش عايشها ف نفس الوقت بقيتي عاملة زي الإنسان الالي اللي متوجه لهدف معين مجرد آله من غير قلب هو بينبض صح بس مفيهوش حياة كلنا وحشنا أنك ترجعي رغد القديمة
رغد :_
صدقيني يا ريتاج يوم ما أحقق انتقامي واجيب حقي أختفائى السنين دي كلها واجيب حق عمري اللي بضيعه عشان أجيب حق ناس بتموت بالبطئ وأجيب حقي ف أني أعيش زي زي أي بنت ف سني بس هو سرق ده كله وأنا مش بس هسرق أمبراطوريته منه لا هكون عزرائيل اللي هيقبض ع روحه واخفت دموعك تحجرت ف عيناها
ريتاج بتنهيدة :_
تمام يا رغد يلا نأكل وتشوفي البنات لأن هما زعلوا منك وحاولوا تخففي عصبية كل ما حد يناديكي باسمك
بالخارج الفتيات يضعن الطعام ع الطاولة لتقول شفاء :_
مكنش ليه لازمه الكلام اللي قولتيه ده يا جهاد أنت عارفه رغد أن مفيش أحن وأطيب منها بس كلنا عارفين أيه سبب قهرتها
جهاد :_
أوعك تكوني مش عارفه أني مش بس زعلانه عليها يا شفاء لا أنا مقهورة عليها كفاية أنها عايشه مختفيه وياريت عايشه بوشها الاصلي لا كل يوم بوش جديد وحيلة جديدة عشان تفضل عايشه أنا نفسي ترتاح بحب أناديها بأسمها عشان أفكرها أنها من حقها تعيش طبيعية تعيش عادي متنساش أنها إنسانه ولها حق ف الحياة
رغد ببسمة لجهاد :_
وأنا عارفه كل ده يا جهادي اوعي تزعلي مني أنتي عارفه معزتكم عندي
اقتربت منها جهاد واحتضنتها قائلة :_
أنا عمري ما أزعل منك أبدا يا نمرتي شددت رغد من احتضانها وكأنها تستمد الامان منهن
جلسن ع الطاولة ليتناولن الطعام ف جو ساده المودة والالفه بينهن
رغد :_
بنات انا هختفي فترة كدا بس عايزة الفريق يكون زي ما هو دايما الأقوي وهكون معاكم ع اتصال دايما
ريتاج بخوف :_
أنتي رايحه فين المرة دي يا رغد
رغد قالت كلمة واحدة ولكن جعلت نيران الخوف تتأجأ داخل صدورهم :_
جهنم
*****……******……*******…..********
ف روسيا
يقف صفوت أمام مايكل قائلا :_
كل شئ بخير مايكل حتي المواد جيدة جدا وستتسبب ف دمار كبير كما نريد ولكن قل لي متي سيتم التسليم وكيف
مايكل :_
سيتم التسليم خلال شهر سيد صفوت ولكن طريقة التسليم سنتفق عليها بعد ذلك ولكن متي ستعود لمصر
صفوت :_
سأعود ف الغد والمرة القادمة سآتي ومعي صوفيا هي مساعدتي ولكنها ذكية جدا ربما تفيدني ف تمرير الصفقه بعقلها
مايكل بإعجاب :_
بما أنك قلت فهي كذلك ويسررنا التعامل معها وسيكون اللقاء قريب جدا بينا لنري مدي ذكائها
*****……*******…..*******…..********
….ف مبني القوات الخاصة …..
استدعاء عاجل لفريق النمور فهي مهمة جديدةوسيكون ذلك هو الشرارة التي ستجعل الحرب علنية بين الشياطين
شفاء :_
ريتاج متعرفيش ليه الاستدعاء العاجل ده
ريتاج وهي تهز رأسها بنفي بأنها لا تعرف ما هو السبب لتقول جهاد :_
يا خبر بفلوس شوية والجهاز كله هيعرف
تقدمن بخطوات واثقه حتي اقتربن من مكتب اللواء وأذن لهن حتي وقفن أمامه بعد أن أدوا التحية العسكرية وقف ارسلان قائلا :_
دلوقتي فيه مهمةجديدة النهاردة بالليل ومطلوب منكم ف الكام ساعه دول تحطوا خطة هجوم عشان تمنعوا شحنة سلاح هتدخل مصر الليلة وهتم عن طريق البحر الاحمر ف مدينة سفاجا
جهاد:_
تمام يا فندم بس الشحنه دي لمين
ارسلان :_
الشيطان وبعد المهمة دي ما تخلص بعدها بيومين هنكون ف الواحات عشان المعسكر تقدروا تتفضلوا
الفتيات :_
تمام يا فندم أدين التحية العسكرية ثم خرجن
******……********……*******….******
ف الولايات المتحدة الامريكية دخل سفيان ع أدهم ف مكتبه وجده جالس ع كرسيه وفكره شريد بعيد كل البعد عن الواقع وكأنه يسرح ف جانب الخيال وفكره يتغلغل داخل أعماقه ليكشف عن أشتياقه وحنينه لها
سفيان وهو واقف يتأمله حتي قال بعد صمت وسرود دام لوقت ليس بقصير :_
هتفضل سرحان وناسي نفسك كدا يا أدهم
أدهم :_
صدقني لو سرحت فيها العمر كله مستحيل ازهقها وبعدين أنا شارد ف طيبها وأسير لذكريات سنين طويلة كانت كويسه ولكن دلوقتي الذكريات اللي بنفتكرها هتفتح بحور دم وأنت يا سفيان نستها
سفيان :_
صدقني يا أدهم ولو قضيت عمري كله مستحيل انساها ابدا هي مش بس أختي كانت بنتي كمان لو قلتلك أن قلبي بيوجعني لحد الان مش هتصدق وحشتني رغد الطيوبة المرحة القوية والحنونة ولكن للاسف هي بقت مجرد ذكري دلوقتي
ابتسم له ادهم بنظرة منكسرة متألمة ليقول ف نفسه :_
أنا لسه باقي ع وعدي يا رغدي أنا لسه أسير ليكي
ليتحدث بعد أن قرر أن ما بجوفه لابد أن يظل بجوفه حتي قال :_
اعتقد أنك مش جاي بس عشان كدا بس ولا فيه حاجة تانية
سفيان :_
لا مش جاي عشان كدا بس جاي أقولك أني خلصت إجراءات السفر والطيارة النهاردة بالليل
أدهم :_
تمام يا سفيان أنا كمان خلصت الشغل المتعلق ومادام كدا يلا نحضر شنطنا عشان بدانا الحرب يا صديقي
******……******…..*******…..********
ف مبني القوات الخاصة تقف الفتيات ليضعنا خطة الهجوم لتدفع ف ذلك الوقت الباب النمرة وهي تدخل بشراستها المعهودة
ريتاج بخضه :_
فيه ايه يا رغد داخله شبه القطر كدا ليه
رغد :^
هو أنتم كل مهمة تطلعوها ضد صفوت هتخبوا عليا ولا النظام هيكون ايه لتكمل بصوت عال اوعوا تنسوا أن أنا القائد بتاع الفريق
ريتاج بهدوء محاولة امتصاص غضبها:_
اهدي يا رغد وبعدين انت عارفه أنت ممنوعه من المهمات دي احنا مش عايزين نخسرك ومش عايزنك تخسري هدفك كمان وبعدين لا صفوت ولا أحمد بيحضروا الصفقات دي بنفسهم كلهم بيبقوا من الكلاب التابعين ليهم
رغد بعناد :_
لا برضو جايه معاكم كفاية أني بقدر ادمرله الصفقات دي ويفرحني أما أخسره كل اللي وراه واللي قدامه
ريتاج :_
تمام يا نمرة بس منك لسيادة اللواء عشان أنا مش مسؤلة عن اللي هيحصل
رغد :_
أوك
ليدخل ارسلان ف ذلك الوقت وهو يبتسم قائلا :_
أنا عرفت أنك دخلتي الجهاز زي الزوبعه وعرفت أنك هتعملي مصيبه وعموما أنا موافق ع انك تروحي معاهم المهمه بس اوعديني أنك تراقبي من بعيد من غير ما تتدخلي ف أي حاجة
رغد بتفكير :_
اوكي موافقه وابتسمت بمكر
ارسلان :_
تمام الهليكوبتر فوق المبني هتوصلكم المكان اللي هيتم فيه التسليم
أدت الفتيات التحيه العسكرية ومن ثم خرجن
******……*******……..******…..******
وصل الشيطان من روسيا واتجه الشركة رغم أن الظلام قد حل ف ذلك الوقت كان أحمد ما زال يجلس ف الشركة ويكلم أحدهما ف الهاتف
الرجل :_
تمام يا باشا أحنا وصلنا لمكان التسليم ومنتظرين البضاعه توصل
أحمد :_
المرة دي لو البضاعه راحت صدقوني هيكون تمنها رقبتكم أعتقد أنكم فاهمين
الرجل :_
فاهمين يا باشا وبعدين أحنا بنفذ أوامر حضرتك
ليدخل ف ذلك الوقت صفوت ليقف أحمد ويقول :_
تمام نفذوا كل حاجة مظبوط
ليغلق الهاتف ليجلس صفوت ع الكرسي الذي كان يجلس عليه ليقول :_
عرفت حاجة عن أدهم وسفيان
أحمد :_
اللي عرفته أنهم جاين مصر النهاردة وطيارتهم بقيلها كام ساعه وتوصل مصر
ليبتسم صفوت بخبث ومكر لم يفهمه ذلك المسكين بعد قائلا :_
اهلا وسهلا بيهم نوروا مصر من تاني ليكمل معرفتش مين الشركة اللي بتضربنا ف السوق بقالها فترة
أحمد :_
للاسف معرفتش عنها حاجة لأن اصحابها مش ظاهرين خالص ومحدش يعرفهم نهائى
صفوت هم بالهروج وقال :_
تمام يا أحمد بس تعرفلي بأي طريقه الشركة دي بتاعت مين ليكمل ف سره ده لو اللي ف بالي مش صح ولو صح فأخرهم النهاردة خرج من الغرفة وسار ف الممر ليخرج هاتفه ويحدث أحدهم قائلا :_
نهايتهم تكون النهاردة
*****…..*****…..********…..*********
بعد سويعات قليلة ف مطار القاهرة الدولي تهبط الطائرة القادمة من الولايات المتحدة الامريكية ليأت من هجروها منذ زمن ليس بقليل ابدا ها هم قد عادوا أقوي لتكون الحرب بين الشياطين علنيا خرجوا من المطار بعد إنهاء الاجراءت جنب الي جنب وها هما يقف خارج المطار بانتظار السيارة ولكن طلقتان من أين جاءت لتصيبهما ربما تكون إصابتهم ق مقتل ولكن هل بذلك تكون انتهت الحرب أم أنها مجرد البداية الغير شريفه ف الحرب ؟؟؟؟؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وريث الشيطان)