روايات

رواية بنات للحراسه الفصل الرابع عشر 14 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الفصل الرابع عشر 14 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء الرابع عشر

رواية بنات للحراسه البارت الرابع عشر

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة الرابعة عشر

الحج : امال فينك بتصل بيك من بدري مش عارف اوصلك خالص ليه
تامر : عشان افضل وراها ومعاها وامثل كويس اني بحبها واوقعها كان لازم اكون معاها في كل تحركاتها ولما دخلت مركز التدريب كان لازم اكون معاها عشان اقدر ابعتلك اكبر تفاصيل عنها اعتقد هي بدأت تحب وهي في مهمه دلوقتي بره المعسكر لو عايز تستغل الوقت ف ده الوقت المناسب هقولك مكانها بالضبط
الحج : تمام يا ولدي ابعتلي كل حاجه بس و انا هتصرف سلام
عند ميرا خلصت المهمه وكانت قاعده في كافيه مع سيف
ميرا بسعاده : كان لازم تشوفني وانا وراه وبضربه و وانا بركب الموتوسيكل فرحانه اوي اني نجحت فرحانه اوي بجد
كان بيبص عليها بابتسامه وفرحان لفرحها : مش ملاحظه ان دي اول خروجه لينا بره المعسكر لوحدنا
ميرا بابتسامه : تقصد اي يعني معاد غرامي ما بينا عشان اصالحك عندك اعتراض ولا اي
سيف : يلا نستغلها باكبر شكل ممكن يلا بسرعه مش هنضيع وقت طلعو ركبت عربيته ولاحظ سيف أن في حد وراهم أو كان في حد قاصد يراقبهم
وقفت العربيه
ميرا بصدمه : انت بتهزر صح الملاهي الله وطلعت تجري زي الاطفال كان مبسوط جدا بيها مشي وراها
ميرا : عايزه اركب دي و و و دي كمان عايزه االعب بيهم كلهم يلا بسرعه معايا وشدت أيده ولعبت. كل الالعاب وفي لعبه الكبينه الطائره مسك ايديها وقال
سيف : بحبك وعايز اتجوزك في اقرب وقت ممكن اي رايك
ميرا بابتسامه : طبعا موافقه يعني اي ده يعني بحبك يا استاذ
واول ما وقفت الكبينه نزلت تجري
سيف : انسي مش هسيبك تهربي المره دي خدي هنا
ميرا : عايزه حاجه حلوه من اللي هناك دي عايزه كل الحلويات
سيف : اسمعها تاني الاول بسرعه ومش عايز اي نقاش
ميرا : لا عايزه حاجه حلوه الاول يلا بقا بسرعه
بصلها سيف بضيق واداها ظهره
ميرا : ييييي بقا عليك بحبك اوي يا سيف ربنا بيعوض فعلا
راح جاب ليها وهو عينه عليها
سيف : خدي يا ستي امري واتمني النهار ده وكل حاجه هتكون عندك يا روحي
ميرا بفرحه : نفسي اروح سينما بس مفيش وقت هو ممكن
بص ليها اتجاه العربيه
ركبت العربيه وهي متحمسه جدا وفرحانه
وصلو للسينما فضل سرحان فيها وهي بتختار اي فيلم
دخلو مسك أيدها بحب طول الوقت و كانو مبسوطين جدا بالفيلم هي كانت بتتفرج أما هو كان سرحان في جمالها وملامحها وعيونه عليها
سيف : لو فضلت طول عمري ابص للوش ده عمري ما همل ولا هزهق
وبعد ساعتين خرجو كانت مبسوطه
ميرا : احلي يوم في حياتي حرفيا ربنا يخليك ليا يارب علي طول بحبك حاسه اني عايزه اقولك بحبك طول العمر
ركبو العربيه ولاحظ أن في حد ماشي وراهم وبيكسر عليهم
بدأت ميرا تقلق : سيف هو في اي انا بدات اخاف اوي
سيف : انزلي تحت بسرعه اوعي تطلعي
وقدر يفلت منه بصعوبه واول ما العربيه وقفت لاحظ بعينه أن في حاجه موجهه لميرا قدر يتصداها بسرعه ودخل بيها المعسكر
ميرا بخوف : هو هو هو. في اي اي اللي حصل ده يا سيف
سيف : في حد مستقصدك انتي و ماشي ورانا من اول الطريق وبيراقبك هعرف تفاصيل الموضوع ده متقلقيش المهم خلي بالك من نفسك ومتطلعيش من المعسكر الا لما تعرفيني قبل ما تروحي اي مكان تعالي عرفيني
هزت راسها بخوف
سيف : اطلعي علي اوضتك يلا هفضل مستني لحد ما تطلعي وتشاوريلي
جريت بسرعه علي اوضتها وشاورت ليه أنها بخير وتمام اطمن وابتسم ليها ومشي
جنا لمعتز : ها مفيش حاجه عايز تقولها بقا يعني قولت كل حاجه الا دي
معتز : نعم عايز اي بطلي رغي شويه مفصلتيش من ساعه ما جيتي
جنا بضيق : علي الاقل قولي مبروك نجاح المهمه ده انت بجد بارد اوي
معتز : اه صح مبروك
جنا : انت بارد انا ماشيه ومتكلمنيش تاني
مسك أيدها معتز : استني بس اقولك
جنا : نعم عايز اي تشرح ازاي انا رغايه هو انت مجبور علي الواقفه معايا يعني ولا اي إذا كان كدا يا حبيبي ان
معتز : ششششش بحبك
جنا : نعم اي ده اي مسمعتش انت قولت اي بجد قول تاني
معتز : مش هقولها تاني وابقي سلكي ودنك شويه ويلا من هنا بقا كفايه عليكي كدا
جنا : ابو شكلك يا شيخ بس راضيه بيها مش مشكله
معتز : تمام اطلعي ارتاحي بقا
جنا : حاضر يا قلبي سلام وبعتتله بوسه في الهوا بصلها بكسوف ومشي
جنا : اموت انا في الكسوف هيييح يا ناااس واخيرا هاكل من تلاجه حد تاني غير ابويا
طلعت جنا لقت ميرا وسلمي قاعدين
سلمي : عايزه اقول ليكم سر فظيع متحمسين تسمعون ها طب خمنو كدا
جنا : اي اي قولي بسرعه رامز عرض عليكي الجواز صح ولا اي قولي
سلمي : قولو بس الاول كان يومكم عامل اي مع حبايبكم
ميرا : تحفه بس كملي اي الحوار اللي عندك كلام الهبله دي صح
جنا : يومنا حلو اخلصي بقا ثانيه واحده تقصدي مين بالهبله يا محترمه
سلمي : بطلي خناق واسمعي عرفت أن مايا الوحش كان ليها قصه حب جامده جدا
ميرا : احلفي ازاي طب احكي احكي بسرعه متحمسه جدا
سلمي : بصو بقا القائد فارس كان لسه ظابط وقدر ينقذها وبقو يتقابلو كتير وبدو يحبها وهي كانت لسه بقا بنوته رقيقه مش وحش زي دلوقتي اسكوتو عرفت هي ليه بقت وحشه كدا
جنا : حسبي الله ونعم الوكيل في اللي يفكر يسالك تحكي حاجه تاني ما تخلصي
سلمي : طيب طيب اممم وقفت فين اااه عرفو بعض اكتر في القريه دي وبقو يحبو بعض جدا وجت أوامر لفارس أن يضغط علي زراز معين ومكنش قدام فارس غير أنه ينفذ الأوامر واتدمرت القريه كلها رجعت مايا لقت أهلها كلهم اتوفو وعرف فارس بعدين أن الزراز اللي داس عليه هو اللي اتسبب في كل ده وقائد فارس عرض علي مايا تنظم ليهم في المنظمه ووافقت عشان تبقا اقوي ومن وقتها فارس ندمان وبيحاول يصالحها ومايا بتكرهه ومش بتديله اي فرصه مهما حاول طول السنين دي
جنا : ليها حق تبقا بالقسوه دي اللي شافته مش قليل
ميرا : ليها حق تكرهه بردو بس اكيد عنده أسبابه المفروض تسمعه
سلمي : بس علي فكره هي بتحبه بس بتكابر وباين عليها. الاتنين كبرو ومتجوزوش لحد دلوقتي
ميرا : هنتعب اوي لو فكرنا نقرب بينهم بس الموضوع يستاهل مين معايا
جنا : السنين مقدرتش تحل الأمور بينهم احنا هنقدر معتقدش
سلمي : انا نفسي نحاول نقرب بينهم بجد يا بنات في تفاصيل كتير في قصه حبهم حلوه اوي حرام تضيع بالشكل ده
ميرا : نحاول ليه لا التجربه مش هتخسرنا حاجه احنا خلاص اتخرجنا هي تستاهل تفكر في الحب وتحب وتنسي الماضي لو فضلت فيه مش هتعيش غير في وجع مين معايا
جنا : معاكي اموت انا في قصص الحب دي
سلمي : وانا كمان هحاول اعرف تفاصيل تدمير القريه دي اكتر واحاول اساعد معاكم
دخلت ندي و كان باين عليها العياط عليهم
ميرا : حصل اي في اي يا بنتي مالك ما تنطقي
ندي : لا ابدا مفيش حاجه انا كويسه عايزه انام بس
ميرا : بقولك اي في حاجه وقولي دلوقتي اتفضلي مالك
ندي : انا انا بصراحه كنت متجوزه
جنا : اي ازاي مش باين عليكي خالص
سلمي : اخرسي خليها تكمل يخربيت الرغي يا شيخه
حضنتها ميرا : مالك احكي اللي في قلبك احنا معاكي
ندي بدموع : كنت متجوزه وانا عمري صغير 17 سنه وكان دائما بيضربني وبيبهدلني كان عايش عشان ياخد فلوسي ويعذبني و انا كنت بخاف منه ف بسكت وبتحمل لحد ما خلفت وبنتي بقت بتخاف خوفت عليها يجيلها اي مرض نفسي بسبب ابوها المريض ف ف بدأت اروح صاله تدريب واتعلم كل مره كان مستوايا بيتحسن اكتر واكتر وفي مره كان جاي يحرق وشي بالميه المغليه كنت مرعوبه جدا لكن استجمعت شجاعتي وضربته وخدت بنتي وجريت علي واحده صاحبتي واثقه فيها ورفعت عليه قضيه خلع وخلعته وبدأت اشتغل عشان اربي بنتي
حضنوها البنات وفضلو يعيطو عليها كتير
ميرا : يا قلبي انتي قاسيتي كتير اي اللي فكرك بكل ده بس حصل اي طيب
ندي : ك كنت من فتره للتانيه لازم اطمن علي بنتي بتليفون والمره دي عرفت أن المريض ابوها خدها خطفها انا انا مرعوبه علي بنتي ومش عارفه اتصرف ولا اعمل اي
سلمي : ازاي والفون متاخد مننا لسه واخدينه من فتره عملتي كدا ازاي
ندي : سيف كان بيساعدني من وري القاده وخصوصا مايا
ابتسمت ميرا علي حبيبها وقالت : تمام محلوله بكرا كل حاجه هتمشي متخافيش احنا معاكي وهنرجعها مين معايا
جنا : فريق واحد طول العمر ومع بعض علي طول
سلمي : معاكم ويديمكم في حياتي دايما
ندي : اول مره اعرف معني العيله والصحاب معاكم انتم ربنا يخليكم ليا يارب
حضنو بعض بحب ونامو اليوم ده بسلام
وتاني يوم وقفت ميرا علي الشباك ومن بعيد كان في حد بيصوب عليها وفجاه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى