رواية حياة قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورا فريد
رواية حياة قلبي الجزء الثاني عشر
رواية حياة قلبي البارت الثاني عشر
رواية حياة قلبي الحلقة الثانية عشر
حياة نزلت من عربيتها و يحيى كمان
حياة: هو ده البيت
يحيى: بجد كان يوم عسل يوم ما شوفتك كل المصايب جت وراكي
حياة: تقصد ان كان يوم اسود و مهبب يوم ما شوفتك انت و اخوك خربتو حياتي و حيات اختي
حياة لفت وراها
حياة بصدمة: ايان
ايان بغيرة و بيحاول يكون هادي: مممم كملوا هو مش انا قولت مفيش خروج بتعمل ايه مع الزفت ده
يحيى: والله العظيم في مصيبة و احنا بنحاول نحلها زوجتي العزيزة في ورطة و لازم نلحقها
حياة بصدمة: امجد
يحيى كان رايح يسمك فيه بس ايان منعو
ايان: في خلينا نفهم الاول و بعدين اعمل اللي تعوزو
يحيى سابهم وراح يخبط على بيت الشاب و الحقيقة اتصدم جدا ان الشاب واقف قدامو
الشاب: اي اومر
يحيى: مش دى بيت عامر
الشاب: مفيش حد اسمه عامر في الشارع يظهر غلطت في العنوان
يحيي: أنا فعلا غلطت في العنوان عن اذنك
الشاب: اتفضل
يحيي خرج من بيت الشاب
حياة بقلق: مش ها يبلغو صح قبلو التعويضات اتكلم
ايان: اتكلم يا زفت بدل القلق ده مش شايفها متوترة
يحيى: لو شوفتي اللي شوفته مش ها تصدقي الشاب عايش يا حياة والله عايش أنا شوفتو بعيني
ايان بذكاء: هو ده امجد اللي كانت نور كلمتنا عنو زمان بس هو بيعمل ايه هنا…. الموضوع و ما فيه ان حد بيهزر مع اختك بس هزار تقيل جدا
يحيى: يعني ايه
حياه: أنا مش فاهمة و يهزر معاها بتاع ايه
ايان: يارب صبرني عليهم قبل ما ارتكب جريمة.. يعني يا حبيبي في حد قصد يورط اختك و يوصلها لى الإع.دام يعني دى مؤامرة على نور شكل اختك حبايبها كتير
حياة: تفتكر يعني نور مش ها تتعدم صح ولا انت بتقول الكلام ده عشان تهديني
ايان: ما تشغلو دماغكم يعني لو حاجة زى دى حصلت فعلا البوليس ها يسيب نور عادي كده
حياة حضنت ايان من يحيى واقف مصدومة من كلام ايان و مش فاهم حاجه
حياة بعدت عنه و كل واحد ركب عربيته و راحو على البيت في منزل يحيي في غرفة نور
نور حطه وشها على قدميها و مغمضة عيونها
يحيي نظر على الغرفة بصدمة: مين مات ايه يا بنتي اللي عملها في نفسك ده الموضوع بسيط جدا انتي اوفر اوى يا نور
نور رفعت راسها و نظرت ليه : فعلا بسيط جدا هتعدم بس سهلة جدا افرح يا يحيى ربنا خد حقك و حق اخوك وقعت في مصيبة و قريب جدا الدنيا كلها هتعرف
يحيى اتجه ليها و مسك وجهها بين ايديه: و انا اموت ولا حد يلمس منك شعرة هتعدي صدقيني ها تعدي
نور بدموع: هههه صح ها تعدي انا ادمرت يا يحيى مش عارفه انزل ولا ابص في وشوش الناس مش عارفه حاسه اني هيتقبض عليا في اي وقت انا مش عايزة اخويا يخسر شغلو و حلمو و حب حياته بسببي سلمي لو عارفة ممكن تسيب مصطفى و ايان مش ها يسيب اي فرصة غير لم يعاير حياة باختها الق..تلة اخواتي ادمرو و كل ده بسببي
يحيى اتصدم من كلامها: يعني انتي كل اللى همك اخواتك بس مش همك عمرك
نور بدموع: عمري راح من زمان لم اتغدر بيا كنت بقول لى حياة انها ساذجة طالعت انا اللي ساذجة امجد نجاح في انتقمو مني و كله بسببكك انا مش عايزة اتسجن يا يحيى لو انت اللي عمل كده عشان تنتقم مني و تخد حقك و حق ايان ف انا اسفة بس بلاش تحبسني والله هاعمل اللى تعوزو بس بلاش تحبسني
يحيى حضن نور و الدموع في عينيه أما في منزل ايان
ايان: مالك
حياة: بفكر لو كلامك صح انا لازم اتصرف بس مش عارفه اعمل ايه مصطفى ممكن يقتلها و محمد محمد علي اخرو و بابا مش بعيد يروح فيها انت مش عارف نور نور حياتنا كلها يعني لو جرلها حاجة ممكن اموت فيها انا لازم اتصرف لازم الحق اختي قبل
ايان جذبها ليه و حضنها: اهدي ها تعدي والله ها تعدي الموضوع ها يتحل نور اهبل من انها تقتل صوت على الفاضي و الواد ده مزقوق عليها انا مش ها سمح حاجة تاذي اختك
حياة بتبكي: عمري ما كنت اتخيل ان اختي تبقا بالشكل ده طول عمرها قوية انا لازم اعمل حاجه قبل ما تاذي نفسها ايان اتصرف عشان خاطري
ايان: والله كل حاجة ها تتحل بس لازم تهدي و نفكر لان الموضوع مش مظبوط في حاجة غلط في حد قصد ياذي نور
حياة بعدت عنه و قالت بغضب: و ليه ميبقش الحد ده انت عشان تنتقم منها و مني مش بعيد تكون ليه ميبقش انت اللي ماجر الشخص انت اللي عمل كل ده عشان تكسرني و تكسر اختي صح يا ايان
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة قلبي)