روايات

رواية احبني من زمن آخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم رودينا محمد

موقع كتابك في سطور

رواية احبني من زمن آخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم رودينا محمد

رواية احبني من زمن آخر الجزء الحادي عشر

رواية احبني من زمن آخر البارت الحادي عشر

احبني من زمن آخر
احبني من زمن آخر

رواية احبني من زمن آخر الحلقة الحادية عشر

_ انت هبلة يابت آلة زمن اب انت كمان …. نفسي اقولك جملة بس مش هينفع
= البطانية عليا اهي
/ طب قومي ياختي اول يوم ليكي في الشغل و هتتأخري …..فزي يلا
= ح حاضر يا روان ما براحة …… يا خسارة الحلم الجميل دا
_ احنا لسة هنعد نفتكر في الحلم …. قومي بسرعة هتتأخري
= حاضر حاضر
وراحت رنيم تلبس بليزر ازرق و خمار بلون ابيض وجيبة بيضة لأنها رايحة الشركة لأول مرة النهاردة تقدم السي في بتاعها
_ انا خارجة يا روان
/ طب يا بنتي اعدي افطري ….. احنا كنا بنهزر معاكي
_ لا مش عايزة افطر هتأخر
/ طيب في رعاية الله يا حبيبتي
هنا بقى على أرض الواقع رنيم عندها ٢٠ سنة و التوءم رزان و روان عندهم ٢٣ سنة
مشت رنيم من البيت و كانت على وشها ابتسامة مشرقة … وصلت رنيم لحد الموقف عشان تركب الميكروباص و ركبت
_ بسم الله توكلت على الله
و ساعتها جيه واحد و قعد جنبها
_روح.شوفلك مكان تاني
= عفوا ….. بس زي ما حضرتك شايفة الميكروباص كله مليان
رنيم بانفعال: وانا اعملك اي يع…..فيصل
= هو حضرتك تعرفيني
سكتت رنيم لثواني و بعدين حطت شنطتها فاصل ما بينهم
= خير ان شاءالله هاكلك يعني لا سمح الله …. اليوم باين من أوله لولا الي حصل وربنا منا كنت راكب الميكروباص جنب واحدة هم
_ بتقول حاجة
= لا مفيش
و نزلوا من الميكروباص
= اي نعم رخمة……بس عسل مش هقدر انساكي
_ هوووف …… دا فيصل رخم اوي في الحقيقة …هوووف …. لسة شوية و هوصل للشركة
و صلت رنيم للشركة
_ السلام عليكم….. المدير هنا
= لسة واصل هنا حالا
_ طب المكتب فين
=الدور التاني هتلاقي مكتوب عال المكتب من برا المدير عاصي
_ تمام شكرا
ز طلعت رنيم و تبص على المكتب لحد ما لقته و خبطت
= ادخل
دخلت رنيم من غير ما تبص له و قالت : اتفضل حضرتك السي في
= انت رنيم
رفعت رنيم و شها و قالت بابتسامة: ايوة ….. ايييه فيصل
= اسمي هنا استاذ فيصل ….. مش انت البنت الي كانت قاعدة جانبي في الميكروباص
_ انا
= ايوة انت
_ لا ….. مش انا
= لاء انت
سكتت رنيم و هي متوترة
= ع العموم السي في بتاعك مرفوض
_ ها …. انت شوفته
= لا
_ امال بتتكلم على اساس اي ان شاء الله
= لا بس اكيد واحدة زيك هتكون فاشلة
_ طب اتفضل افتحه و شوفه
= مش هفتح لأمي متأكد من الي بقوله
_ طيب كدا كدا انت. الي خسرانين
وراحت تاخد السي في بس منعها فيصل
= هقرأه
_ خلاص مش عايزة اشتغل هنا
=هو بمزاجك ….. اتفضلي اعدي و اسكتي عشان انت رغاية اوي
قعدت رنيم بغيظ منه
قرأ فيصل السي في بتاعها شاف انها شاطرة و متميزة جدا فقال بابتسامة
= كنت هندم لو خليتك تمشي …. احنا عايزين ناس خبرتها و شطارتها عاليا … تقدري تستلمي شغلك من النهاردة
_ ها
= ها اي …. اي الغريب في كدا
_ يعني هبدأ شغلي من النهاردة …. ازاي
= ايه الي ازاي ….. قمر
دخلت قمر بابتسامة و قالت : ايوة يا مستر فيصل
= خدي رنيم و عرفتها كل حاجة في الشغل النهاردة
قمر بابتسامة: حاضر مستر فيصل ….. اتفضلي معايا أستاذة رنيم
_ لااااااا على اساس يعني مش هاخد الحلم موعظة انت عايزة تقتليني
قمر : نعم
_ ها …..و ولا حاجة
= مجنونة
_ زيك
= وربنا …… امشي من قدام وشي
_ هه يلا يا بنتي
بصت قمر ليها و هي مستغربة و كانت عايزة تضحك
ودخل ساعتها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احبني من زمن آخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى