رواية حب الطفوله الفصل الخامس 5 بقلم إيمان الطيب
رواية حب الطفوله الجزء الخامس
رواية حب الطفوله البارت الخامس
رواية حب الطفوله الحلقة الخامسة
*أسوأ الفترات حزنًا، هي التي يكون فيها حزنك بينك وبين نفسك فقط💔.*
******************
رحيم: ها يا مريام تتجوزيني
نور( مريام) بتوتر: حضرتك بتقول ايه
رحيم: تتجوزيني
نور: حضرتك بتتكلم جد
رحيم: امال ههزر ليه وبالذات في موضوع زي ده
نور بتوتر: م ممكن افكر وارد علي حضرتك
رحيم ببتسامه: تمام يا مريام وانا هستني ردك
نور: اه طبعا عن اذنك خرجت واول ما خرجت عملت مكالمه وكان مراد
نور: الو ايوه يا مراد
مراد بإستغراب: مالك بتنكلمي كده ليه
نور: بص مش هينفع في التليفون لما اقبلك انت وماريا هقولك
مراد:تمام اقبلكم فين
نور: عارف كافيه……… الي في منطقة”””’
مراد: اه عارفه تمام نتقابل هناك سلام
نور: سلام
نور كانت بتكلمه وهي بصه للشباك فأول ما لفت لقت
رحيم فشهقت بخضه
رحيم: ايه شوفتي عفريت ولا ايه
نور بتوتر: هه لا بس اتخضيت
رحيم: كنتي بتكلمي مين
نور بعند: كنت بكل وانت مالك
فقرب وهي تبعد يقرب وهي تبعد لحد ما وقعت علي الكرسي بصلها وقالها: انتي في حكم خطيبتي
نور بعند لاول مره قصاد رحيم: لا مش خطيبتك وانا لسه موافقتش اصلا عن اذنك وسبته وخدت شنطتها ومشيت
واول مامشيت بص لطيفها وابتسم ومشي
************************ بقلم ايمي الطيب
عند مراد في الكافيه
كان مستني نور وماريا
وبعد شويه دخلت نور ومعاها ماريا
للكافيه وراحو علي الطراييزه اللي فيها مراد وقعدوا
مراد: في ايه قلتي عايزه تقبليني ليه
نور: لان في حاجه حصلت هتصدمكم
ماريا:ايه الي حصل احكي بقا
مراد بنفاذ صبر: ماتقولي يابنتي واخلصي
نور: رحيم طلب ايدي
مراد وماريا في صوت واحد: ايبيييه
نور: زي ما بقلكم كده طلب ايدي
مراد: وانتي قلتيلو ايه
نور: قلتلو هفكر بحكم اني مريام مش نور
مراد بحزم: انتي لازم تحكيلي ايه هو سبب انتقامك من العقرب ايه هو حقك الي عنده
نور بحزن: انا هقولك
فلاش باك
من 10 سنين
كان يوم عيد ميلادي
كنت بحتفل بيه مع صحباتي والعيله
وفجأة ظهر رحيم وكان عمره 20سنه
وبعد ما حتفلنا وطفينا الشمع
نور راحت عند رحيم: رحيم رحيم
رحيم بصلها بحب وقال: ايه ياحبيبتي عايزه حاجه
نور بحب: عايزه اقولك علي حاجه بس مش هنا تعالي نطلع الجنينه ونتكلم
رحيم: في ايه يا نور حياتي بس قلقتيني
نور: هقولك يا ابيه لما نطلع
طلع رحيم مع نور
واول ما طلعوا رحيم: ها يانور حياتي في ايه
نور بخجل: ابيه رحيم انا انا عايزه اقولك حاجه
رحيم: قولي يا حبيبتي سمعك
نور: ابيه انا بحبك
رحيم ببتسامه: وانا كمان بحبك زي ماريا
نور بخجل: لا انا بحبك بس مش حب اخوات انا بحبك حب الي هوا التاني
رحيم بغضب: انتي اجننتي وراح ضربها بالقلم انتي ازاي تفكري في كده انتي لسه صغيره والكلام دا اياكي اسمعك بتقولي تاني انتي أختي بس الغلط مش عليكي دا عليا انا لان انا اللي اختك عليا من هنا ورايح انا اسمي ابيه ابيه وبس فهمه ويلا امشي علي جوه يلا
دخلت نور وهي بتعيط وطلعت علي اوضتها
وخلصت الحفله ومحدش لاحظ غياب نور ورحيم
تاني يوم
صحيت نور وعنيها منتغخه من كتر العياط
وقامت دخلت الحمام خدت شاور وطلعت لبست دريس سماوي بتلت تربع كم ورفعت شعرها على هيئة كحكه فيضاويه وكوتشي ابيض ونزلت
كانت ماريا قاعده علي السفره
نور: صباح الخير
ماريا: صباح النور ياحبيبتي
فعدت نور وهي بدور عليه بعيونها
دخل رحيم وقال: صباح الخير
ماريا ونور: صباح النور
قعد رحيم ويص لنور لاقها بتلعب في طبقها ومبتكلش
رحيم: أنا عايز اقول حاجه
بصتله ماريا ونور بإهتمام فكمل: انا هخطب
بصتله ماريا ونور بصدمه وكانت نور اكتر صدمه من ماريا
ماريا: ومين العروسة يا ابيه
رحيم: واحده زميلتي فى الجامعه
ماريا: علي العموم الف مبروك يا ابيه
رحيم: الله يبارك فيكي ياحببتي
نور بصوت شبه مسموع: الف مبروك يا ابيه
رحيم ببرود: الله يبارك فيكي
تسريع الاحداث
راحو وحددو معاد خطوبة رحيم ونيره
في يوم الخطوبه
في غرفه نور
ماريا: يابنتي بقا كفاياكي عياط انتي من ساعت معرفتي انه هيخطب وانتي بتعيطي
نور بدموع: مش قادره يا ماريا انا بموت
ماريا بثقه: انتي لازم تحضري وتثبتيله انه هو خلاص مش فارق معاكي
نور بضحك من وسط دموعها: ايه بت هو مش المفروض انه اخوكي
ماريا بضحك: هو اه اخويا بس الحق حق ياكبير
وجه اليل وجه معاد الخطوبه
وكان الكل بيحتفل ماعدا هذه الجميله التي تحبس دموعها
وجه معاد تلبيس الدبل بين رحيم ونيره
ولكن نور مقدرتش تستحمل اكتر من كده
واتسحبت وخرجت بره القصر من غير ما حد يحس ولكن شفتها ماريا وخرجت وراها
نور كانت بتجري في الشارع وهي بتبكي وملريا وراها
ولكن فجأه جت عربيه خبطتها هي وماريا
وقتها اتنقلت المستشفى والناس الي خبطوهم كان والد نور الحالي والد ماريا
ونور وشها كان لازمله عمليه تجميل فطلبت انها تغير شكلها وماريا للاسف فقدت الذاكرة
بااااك
مراد: يعني انتي نور بنت عم رحيم ودي ماريا طب وليه مرجعتيش
نور: كنت هرجع لكن تراجعت
مراد: ليه
نور: هرجع عشان مين اهلي وماتو من سنين مليش حد
ماريا فقده الذاكره وقلتلها ترجع بس قالت انا ارجع معاها بس انا رفضت عشان كده مرجعتش
ماريا: عشان كده قلت اني شوفته قبل كده انا كنت حاسه
اااه دمااغي ااه
نور بقلق: ماريا ماريا مالك
ماريا: ااااه دماغي مش قادره وراح اغم عليها
شالها مراد وراحو المستشفي
*********************** بقلم ايمي الطيب
في المستشفى
مراد بزعيق: دكتووووور دكتور بسرعه
جه الدكتور وقال: ايه يا استاذ الصوت احنا في مستشفى محترمه
مراد بغضب: الزفته دي اسمها ايه
الدكتور: مستشفى التهامي
مراد: وانا مراد التهامي وانجز عشان دا ميكنش اخر يوم ليك
الدكتور بخوف: اتفضل حضرتك من هنا
وخدو ماريا اوضة الكشف
وكانت نور ومراد وقفين قدام الاوضه علي اعصابهم
لحد ماطلع الدكتور وقال:………….
*************************** بقلم ايمي الطيب
عند رحيم
كان في قصره
وتحديدا كان بيعوم في البسين
وفجأة تلفونه رن
راح لعنده ورد
رحيم:الوووو في اخبار
شخص:…………………….
رحيم: طب ابعتلي صورهم علي الواتس
الشخص.:………
وقفل
وبعدها وصلتله رساله واول ما فتحها اتصدم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)