روايات

رواية حور الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

موقع كتابك في سطور

رواية حور الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء الحادي والعشرون

رواية حور الفارس البارت الحادي والعشرون

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة الحادية والعشرون

رفيده كانت بتفرك في ايديها بتوتر وبصت ع الاختبار لقيتو عامل شرطتين
كان حقيقي خاين عليها تصوت من الفرحه بس قالت الاول تعمل تحاليل وتتاكد وبعدها تعملوا مفاجأة
بعدها راحت نمت في حضنو وحضنتو بقوه وهيا فرحانه احمد حس بيها وبدلها الحضن وبعدها راح في النوم تاني لانو كان تعبان اوي
تاني يوم
حور كانت قاعده في وقت الراحه في مكتبها مرجعه رأسها لورا وبصه للسقف وبتفكر في فارس
قد ايه وحشها وحشتها عيون وحشتها ضحكتو وهزاره معاها افتكرت لما كانو في الجزيره كانت احلى ايام تقضيها في عمرها
اه كانت بعيد عن أهلها كان في حجات صعبه بتمر بيها بس كان كفيها أنه قاعد قدامها ع طول
بس هوا جرحها اوي
وكلها كام يوم ويبقى متجوز واحده غيرها
بوجع ،، ااه يا فارس معقول ممكن يجي يوم تبقى واحده تانيه نايمه في حضنك
يارب
يارب زي ما جعلت حبو في قلبي من اول نظره
انزع حبو من قلبي
يارب انا تعبت والله
والله مش هستحمل اسمع انو اتجوز واحده غيري
الباب خبط
مسحت دموعها
،، اتفضل
اكسل ،، مالك يا هور انتي كويسه فيكي شيئ
بابتسامه ،، انا كويسه يا اكسل
،، انتي كنتي بتعيطي صح
،، لا بس انا عندي حساسيه في عيني بتدمع لما بيدخل فيها هوا
بعدم اقتناع ،، امم
ماشي يا هور
،، في حاجه كنت جاي عايز تقولهالي
،، اه كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع كدا هور
،، تمام اتفضل انا سمعاك
،، لا ممكن نتقابل النهارده بعد الشغل ونتعشا سوا علشان مش ينفع نتكلم في هنا
باستغراب ،، تمام معنديش مشكله
،، ماشي يا هور اسيبك انا بقى دلوقت
خرج وحور قالت باستغراب
،، عايز مني ايه دا
وبعدها تابعت شغلها
عند أحمد و رفيده
،، معلش يا حبيبي انا مش هقدر الشغل النهارده
،، مالك يا رفيده
،، حاسه بس اني تعبانه شويه لو ارتاحت النهارده أن شاء الله ع بكره هبقى كويسه
،، بس لو لسه تعبانه انا هاخدك ونعمل تحاليل ومفيش اعذار
،، ماشي يا حبيبي
بعدها خرج واول مانزل كانت رفيده لابسه ازدال قلعته وكانت لابسه تحتيه هدوم خروج
رنت ع وفاء
،، فوفا يلا بينا احمد نزل
،، ماشي يا قلبي هقول لعلي واخليه يوصلني عندك وهوا نازل
،، ماشي سلام
وفاء وهيا بتعدل لعلي لياقه القميص
،، حبيبي ممكن توديني لرفيده ع طريقك عايزه تروح تكشف وقالتلي أنها تعبانه
برفع حاجب ،، تكشف ليه هيا مش دكتورة
،، اه بس هيا مش عارفه هيا عندها ايه
،، خلاص متيجي تعمل تحاليل عندنا
،، بص هيا شاكه أنها حامل وعملت اختبار وطلع إيجابي بس عايزه تعمل تحاليل وتتاكد قبل ماتقول لاحمد
وتعمل مفاجأه
واكيد مش هتروح تعمل التحاليل عندكم هيعرف ويبقى المفاجأه باظت
بفرح ،، أن شاء الله تطلع حامل احمد بيحب الاطفال وبجد هيفرح اوي ربنا يرزقه الذريه الصالحه يا رب
طب يلا البسي وانا هستاكي تحت
،، تمام بس المهم اوعى حد يعرف محدش كدا يعرف غير انا وانت وهيا وحور
،، ماشي يلا
نزل احمد
،، صباح الخير يا ماما
وباس راسها
،، صباح النور يا حبيب ماما
اقعد يلا عشان تفطر
،، لا يا حبيبتي مليش نفس
بابا كمل فطارك وهستاك بره هنوصل وفاء لرفيده وبعدها نمشي
محمد ،، ماشي
احمد ،، سلام يا بيبه عايزه حاجه
حبيبه ،، عايزه سلامتك يا حبيبي
من ساعة ما حور سافرت وساميه ومحمد مصممين أن حبيبه تفضل قاعده معاهم لحد ما حور ترجع
بعد وقت كانت رفيده ووفاء في المستشفى ومستنين نتيجة التحليل
الدكتوره بابتسامه
،، الف مبروك يا مدام رفيده التحليل طلع إيجابي
رفيده صرخت بفرحه وحضنت وفاء
،، اععع انا مش مصدقه يا ربيبي
حاسه اني مشاعري متلخبطه انا هبقا مامي يا وفاء
حضنتها بحب
،، الف مبروك يا حبيبت قلبي ربنا يقومك بالسلامه يارب وتجيبي نونه زي القمر
،، امين يارب امين
ثواني هقول لحور عشان قالتلي طمنيني
حور ،، ايه يا فوفا عملتي ايه
،، طلعت حامل يا حور انا فرحانه اوي
حور بفرحه ،، اقسم بالله هاين عليا ارقع زغروطه
الف الف مبروك يا روح قلبي يارب تجيبي توأم زي القمر
بحزن ،، كدا يا حور متبقيش جنبي في وقت زي دا
،، معلش والله غصب عني كلها وقت وان شاء الله هبقى جنبك وهقرفك لحد ماتزهقي مني
،، حبيبتي يا حور والله وحشتيني اوي
يعني انا مولد قبل ماتيجي بسنه
،، أن شاء الله
ربنا يقومك بالسلامه يا روحي
يلا اسيبك انا بقى عشان عندي عمليه دلوقتي
،، ماشي يا حبيبي مع السلامه
وقالو مع بعض وفريده قررت تعمل مفاجأه لاحمد وراحت ڤيلا محمد
ورنت ع حنان تيجي ليها
رفيده ،، كده الكل متجمع في حد ناقص
ساميه ،، كلنا هنا يابنتي في ايه بقى قلقتينا
،، انا مجمعاكم النهارده عشان
الكل ،، ايييه
،، عشان
حنان ،، هحدفك بالشبشب
ماتخلصي يابت
،، عايزه اقلكم اني حامل يا جماعه اعععع
الكل صوت بفرحه وقعدو يزغرطو معاده مياده اللي الموضوع مش فارق معاها بس مرنا كانت فرحانه ليها
حنان حضنتها
،، الف مبروك يا روح قلب ماما هتبقى ماما زي القمر
،، حبيبتي يا ماما
المهم انا مجمعاكم عشان عايزه افاجأ احمد
ساميه ،، هوا احمد ميعرفش
،، لا عايزه اعملو مفاجأه
حنان ،، ماشي هنعمل ايه
،، انا ووفاء جبنا بالونات وزينه وحجات بيبي وهنزين الڤيلا كلها
بس عايزه اعرف احمد اني حاسه اني تعبانه فجيت اقعد معاكو ع ما يخلص شغل
عشان يجي ع هنا ميروحش
مرنا ،، ماشي احنا هتبدأ في ترتيب الحاجه وانتي كلميه
بصتلها رفيده بتحاول تفهم هيا اتغيرت ولا بيتهيقلها بس حست انها بدأت تتعدل
فابتسمت وراحت تكلم احمد
بقلق ،، رفيده انا جاي اخدك نعمل تحاليل
،، يا حبيبي والله انا كويسه بس حاسه اني دايخه شويه
،، انتي بقالك فتره كل شويه تقوليلي دايخه ماحنا لازم نعرف الدوخه دي سببها ايه
،، خلاص يا حبيبي بكره أن شاء الله نبقى نحلل ونشوف
،، خلاص ماشي هخلص شغل ابقى اعدي عليكي خلي بالك من نفسك ع ماجي لو تبعبتي كلميني
،، ماشي يا عمري مع السلامه
فارس وهوا بياكل ،، مالها رفيده يا احمد
،، مش عارف بقالها فتره دايخه وتعبانه بترجع كتير
،، يابني مش ممكن تكون
وسكت باستغراب لما لقى علي بيبرقله
رامز غمز ،، شكلنا هنسمع خبر حلو قريب
استغرب احمد منهم بس معلش بسبب أنو مشغول برفيده ومش جاي في دماغه خال موضوع الحمل
رامز ،، حد يبقى ياخدلي معاد عشان اجي اتقدم لمرنا
علي واحمد باستغراب ،، مرنا مين
فارس ،، انا سبت مرنا امبارح يا جماعه انا مش بحبها وكدا بظلمها
وبعدين طلع صاحبنا حبيب وكل الزعل اللي كان فيه عشان الحب وياعيني ع الحب
علي بفرح ،، الف مبروك يا رامز
الحمد لله يا فارس انك بدأت تشوف مصلحتك
احمد ،، شوف بقى هترجع حور ليك ازاي باين عليها شايله منك اوي
رجع راسو لورا بحزن ،، مش عارف ايه اللي انا عملتو دا
انا ندمان اوي بجد
رامز طبطب ع كتفو
،، ولا يهمك يا صاحبي انسى اللي فات وركز في انك ترجعها ليك
بصلو فارس وابتسم
في المساء خلصت حور
اكسل ،، جاهزه
،، اه يلا بينا
وركبت عربيته وراوحو مطعم يتعشو
في المطعم
حور وهيا بتاكل ،، ها ايه الموضوع يا اكسل
،، احم
هور انا
انا
باستغراب وهيا بتسيب الاكل
،، انت ايه اكسل
،، هور انا كتير بهبك من اول ما شفتك وانا كتير مشغول بالي بيكي ما بعرف كيفك بس انتي صيطرتي عتفكيري من اول ما شفتك
من اول ماشفتك وما عمتخرجي من بالي كتير هبيتك
حور شرقت وهيا بتشرب وقعدت تكح كتير
،، شبك امنيحه اشربي ماي
بعد ما بقت كويسه
،، اكسل انت فاجئتني بس عنجد انا كتير بعتذر لإلك بس انا في حدا بي قلبي
بحزن ،، انا كتير اسف هور بوعدك ما اتكلم ب الموضوع مره تانيه
ومن هون وجاي احنا فقط اصدقاء
،، بعتذرلك اكسل ما قصدي اجرح مشاعرك
بابتسامه ،، لا يهمك يا هور كملي اكلك اعتبريني ما قلتلك شي
بصتلو حور بزعل وسكتت
أما عند الشباب بعد ما رجعو من الشغل دخلو الڤيلا وهما بيهزرو مع بعض
بس اتفاجأو بالنور مطفي
رامز ،، ايه دا يا سكر هوا النور بيقطع عندكو ولا ايه وعملنلي نفسكم عايشين في قصر
احمد ،، ثواني في ايه
ماما رفيده انتو فين وفاجأه النور اشتغل
والبنات بدأت تزغرط
وظهرت رفيده وكانت لابسه فستان ابيض في لولي شكلو جميل وماسكه ملابس بيبي في ايديها وكانت واقفه تحت خشبه كبيره معموله ع شكل اختبار حمل وفي شرطتين
احمد اتصدم والشباب بدأت تصفر واشتغلت اغنيه اهلا يا ماما أنرت قلب ماما
احمد وهوا لسه مصدوم ،، هوا دا بجد ولا بتعملوا مقلب
رفيده وهيا بتعيط بفرحه ،،بجد
،، انتي حامل يا رفيده
رفيده هزت راسها بمعنى
اه
وهوا جري عليها وحضنها بقوه وسألها ولف بيها
فارس ،، ايوا ياعم هتبقى بابا وتجيب عيل رخم شبه الواد فادي
فادي وهوا بيهرش في شعره بطريقه سرسجيه
،، بتقول حاجه يا اخ
رامز بضحك ،، اخ
الحق بيقلك اخ
وبعد وقت من الفرحه والهزار والرقص والزغاريط
رامز
،، طب يا جماعه بالمناسبه الحلوه دي انا عايز افاتحكم في موضوع
فارس ،، استنى بس قبل اي حاجه
جماعه انا ومرنا سبنا بعض لاني ولا انا بحبها وهيا اكتشفت انها مش بتحبني
وانا بحب حور ومش هحب حد قدها انا وجهتها ومعترف بدا
ومش هتجوز حد غيرها
كمل يا رامز
،، انا طالب ايد مرنا واتمنى انكم توافقو
وانا ابنكم ومتربي ع ايديكم وانتو عارفين أخلاقي
احمد ،، كداب
مفيش اخلاق بربع جنيه ولا تربيه
علي ،، اسكت يلا دا موضوع مهم
محمد ،، والله يابني دا شيئ يشرفني انت ابني ومرنا كمان بنتي
بس الكلمه الاولى والاخيره ليها
ايه رايك انتي الاول يا مياده
،، انا بنتي بتحبو ومش هقف قدامها وهيا اللي هتعيش
محمد ،، يبقى ع خيرت الله
وأمهات الزغاريط مره تانيه وبقيت الفرخه ديكين
احم
قصدي الفرحه فرحتين سوري يا جماعه الكيبورد بيكتب لوحده 😂😂
يا ترى ايه اللي هيحصل بعد كده وحور هتوفق ع جوازها من فارس ولا لا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى