روايات

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثامن 8 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثامن 8 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي البارت الثامن

رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء الثامن

رواية عشقت جحيمي الابدي
رواية عشقت جحيمي الابدي

رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة الثامنة

ممدوح بيمسك الظرف وبيفتحه وبيبداء يشوف الي فيه وهو
بيفتح عيونة علي وسعهم بصدمة وبتتحول صدمتة للي

غضب فكان داخل الظرف صور ليه هو وعشيقتة وهما داخل

احضان بعض وكمان صور لجميع افراد العيلة ومتعلم عليهم

بعلامه الاكس باللون الاسود وبيلاقي ورقة صغيرة مكتوب

فيها بال”دم نهايتكم قربت اوي يا ممدوح واولهم هتكون

نهاية بنتك عشان تشوف نهايتها قدام عنيك يا ابن العزايزة

حسان بيقول فيه اي عاد الظرف ده يا ممدوح ومالك اكده

وشك اتغير ليه اول ما شوفت الي جوة الظرف

ممدوح بغضب في حد باعت صور لينا كلنا وبيقول نهايتنا

قربت اوي يا ابوي….

حسان وهو بيعقد حواجبة بغضب وة مين عاد الي هيكون

بعت اكده يا ممدوح…..

ممدوح وهو بيقوم يقف مفيش غيرهم يا ابوي عيلة الشهاوي

اكيد هما الي بعتو اكده عاوزين يخوفونا ويلعبو باعصابنا

اما فجر وريم فخدو انفاسهم باريحية فكانت ريم تتوقع ان

يكون هارون ارسل الصور والفيديو لي ابيها

ممدوح وهو بيوجه كلامه لي فارس واحمد وبيقول ليهم

لازم كتب الكتاب يكون النهاردة بليل تجيبو الماذؤن ونكتب

الكتاب وخلينا نخلص من الحكاية دي….

حسان لي الاستعجال يا ولدي احنا مش قولنا هيبجا بكرا عاد

ممدوح مفرقتش النهاردة من بكرا يا ابوي وانا مش مرتاح اي

ممكن يحصل خلينا نخلص النهاردة احسن

حسان تمام يا ولدي الي تشوفة……

فارس واحمد كانو طايرين من فرحتهم اخيرا كل واحد

هياخد حبيبته وهتبقا من نصيبه وتتكتب علي اسمه..

اما ريم وفجر كانو الاتنين بيبصو لبعض برعب وخوف..

ازاي فجر هيتكتب كتابها وهي اصلا متجوزة هارون..

بتقوم فجر من غير ما تكمل اكلها وشها بيكون مخطوف..

بيسالها ممدوح رايحه فين يا فجر ومال وشك اصفر ليه…

ريم وهي بتقوم هي كمان مفيش يا عمي اصل فجر تعبانه…

شوية ومعدتها وجعها سيبها تطلع ترتاح شوية وانا هطلع…

معاها يا عمي وبتمسك ريم ايد فجر وبتطلع ريم وفجر….

فجر بخوف هعمل اي يا ريم انا في مصيبة ازاي هتحوز…

مرتين ازاي يا ريم ده غير كمان هارون لو عرف ممكن…

يفضحني يا ريم قوليلي اعمل اي….

ريم مش عارفه يا فجر انا كمان خايفة اوي ودماغي وقفت

مش عارفه افكر ولا لقيا حل لو قولنا لي عمي انك مش

موافقه برادو هيمشي كلامو وهينفذ وهيجوزك غصب غير

كمان فارس مش هيصدق يا فجر انك مش موافقة لانكم

بتحبو بعض يا فجر ومحدش هيقتنع فالبيت خالص برفضك

فجر دموعها بتنزل وبتقول انا تعبت ياريم تعبت ياريت ربنا

ياخدني احسن عشان ارتاح من العيشة دي مش عارفه لي

بيحصلي كدا يارب ريم دموعها بتنزل هي كمان وبتحضن

فجر وبتقولها اهدي يحبيبتي بعد الشر عليكي عاوزة تسبيني

لوحدي ولا اي وبعدين سبيها علي ربنا يحبيبتي انشاء الله

خير يمكن يحصل حاجه توقف الجوازة دي من هنا لي بليل

منعرفش اي اللي ممكن يحصل لان البيت ده بقت حوارتو

كتير اوي

عند هارون بعد ما بيجيلو اتصال من مستشفي ولده بيخرج

هارون بسرعه كبيرة وبيركب عربيته وبيروح المستشفي..

بيدخل هارون المستشفي بسرعه كبيرة وبيلاقي الدكتور..

هارون في اي يا دكتور انت كلمتني قولتلي اجي بسرعه لي

حصل حاجه لي ابوي ولا اي متتكلم يا دكتور ساكت ليه….

الدكتور اهدا يا استاذ هارون واديني فرصتي اتكلم والد…..

حضرتك كويس جدا ومحصلش حاجه وهو فاق من الغيبوبة

هارون بارتياح بجد يا دكتور يعني هو فاق وبقا كويس….

الدكتور بعملية ايوة يا استاذ ونقلناه اوضه عادية وكمان هو

طلب يشوفك عشان كدا كلمنا حضرتك تيجي علطول…..

تقدر حضرتك تدخلو وانا هكمل شغلي الاوضه اخر الطرقه

يمين حضرتك هتلاقي ولدك فيها وكمان يقدر يخرج من

المستشفي…. هارون تمام يا دكتور وبيمشي هارون….

بيدخل هارون اوضه غفران بيلاقيه نايم عالسرير…….

بيفتح غفران عيونه وبيشوف هارون قصاده……

هارون حمد الله علي سلامتك يا ابوي…..

غفران الله يسلمك يا ولدي……

بيتعدل غفران وبيقعد علي السرير وبيساعده هارون….

هارون بيسحب الكرسي الي فالاوضه وبيقعد قصاد ابوة

وبيقولة اكده يا ابوي خضتنا عليك وبقالك مده سايبنا….

غفران غصب عني يا ولدي مش بايدي….

هارون مين الي عمل اكده يا ابوي…..

غفران بكرة وغضب حسان العزايزة هو الي عمل اكده يا ولدي

هارون بجمود العزايزة زودها اوي يا ابوي بس انا هاخد حقك

يا ابوي متجلجش انت وعاوزك ترتاح

غفران وانا مش جلجان يا ولدي عارف انك هتجيب حقنا

عشان اكده طلبت اشوفك يا ولدي اول ما فوقت….

هارون ابوي كنت عاوز اتحدت معاك فموضوع مهم يا ابوي…

غفران قول يا ولدي حصل اي

هارون ابوي مريم ماتت….

غفران بيفتح عيونه علي وسعهم بصدمه انت بتقول اي كيف

ده حصل يا هارون اختك ماتت كيف يا هارون انطق….

هارون بتوتر ابوي انت لسه تعبان مكنتش عاوز افتحك

فالموضوع ده دلوقت بس انت لازم تعرف الي حصل…

غفران بغضب مريم ماتت كيف يا هارون…..

هارون مريم ماتت مج”تولة يا ابوي لقوها علي طريق

الصحراوي وخدو المستشفي هي خرجت من البيت من غير

ما حد يعرف ولا يشوفها ولما عرفنا كنت بدور انا وزين عليها

وكان فالبلد منتشر انهم لقو بنت مجتولة علي الطريق

وفالمستشفي روحنا انا وزين المستشفي ولقنها مريم بس

في حاجه كمان يا ابوي مريم كانت حامل يا ابوي…

غفران ملامحه بتتحول لغضب وبيقول انت متاكد من الي

هتقولو ده يا هارون زين..

هارون ايوة يا ابوي وكمان الي جتلها ده ضربها وخلاها تسقط

وكمان خنقها لحد ما ماتت الدكتور اكدلي اكده يا ابوي….

غفران بجمود في حد فالبلد عرف بالمصيبه دي يا هارون

هارون لا يا ابوي محدش يعرف غيرنا وبس يا ابوي…..

غفران تمام معوزش حد يشم خبر عالموضوع ده….

مريم حطت راسنا فالطين يا هارون وباعت شرفها….

كويس انها ماتت والا كنت جتلتها انا بيدي دي علي الفضيحه

والعار الي جبتهولنا متعرفش مين الي غلطت معاه ولا لسه….

هارون لسه مهعرفش يا ابوي مش عارف اذا كان حد من

العزايزة ولا وانا بدور فالموضوع متجلجش وان عرفت هو

مين انا الي هدفنه بيدي يا ابوي….

غفران تمام يا ولدي في حاجه تاني حصلت لسه مهعرفش

بيها انا ولا اي… هارون ايوة يا ابوي ومعاذ كمان اتفتل….

غفران ازاي ده حصل يا هارون كل ده حصل……

هارون معاذ مات مدب”وح يا ابوي في بيت الجبل….

غفران بغضب وجبروت مفيش حد عملها غيرهم يا هارون

هارون عارف يا ابوي وانا هخلص عليهم كلتهم يا ابوي….

بس في حاجه كمان لازم تعرفها

غفران في ايه تاني عاد يا ولد الشهاوي….

هارون بجمود انا اتجوزت بنت ممدوح العزايزة…..

غفران بغضب اتجوزت مين انت اتجننت ولا ايه….

هارون قولت اتجوزت بنت ممدوح العزايزة……

غفران بغضب انت نسيت دي بنت مين يا هارون بنت الراجل

الي جتل اخوك نسيت حق شهاب يا هارون نسيت كل حاجه

نسيت حق ولاد عمك نسيت انهم كانو هيقتلوني ووممكن

يكون هما كمان ليهم يد فالي حصل لي اختك نسيت كل ده

يا هارون انت اتجننت…..

هارون بحده لا يا ابوي منستش منستش كل ده وفاكرة زين

يا ابوي انا اتجوزتها عشان اكسر ممدوح بيها يا ابوي….

وحقنا هاخدو منهم يا ابوي وممدوح هدفعو التمن غالي…

غفران انت رايح تتجوزها بدل ما تشرب من دم”ها وتقط”عها

حت”ت يا هارون….

هارون بهدوء انت عاوزني اعمل ايه وانا هعمل الي يريحك

غفران هتجبها هنا والبلد كلها تعرف انك اتجوزت بنت ممدوح

العزايزة غصب عنهم عشان هي غلطت معاك لحد ما تجيب

اهلها كلهم وتخد حقنا وبعدها يا تقت”لها وتخلص منها او

تطلقها وترميها…..

بياتي المساء داخل ثرايا العزايزة بيكون متجمع كل العيلة

ومعاهم الماذؤن وبتكون فجر وريم فاوضتهم بيجهزو

فجر بتكون خلصت هي وريم وخايفه تنزل ومش عارفه تعمل

اي لحد ما بيقطعهم دخول عبير وهي بتقول مشاء الله

يحبايبي طلعين زي القمر ريم بابتسامه ربنا يخليكي

يحبيبتي وبتحضنها ريم هي وفجر……..

بتقول عبير يلا يا حبايبي الماذؤن تحت ومستنينكم تحت….

بتنزل عبير ووراها ريم وفجر اللي قلبها بيدق وهيطلع من

مكانه من كتر توترها وخوفها مش عارفه ازاي توقف الجواز

وبتدخل فجر هي وريم وعبير الصالون وبيكون الجميع

موجود فبيقول ممدوح يلا يا شيخنا ابدا كتب الكتاب…

وبيقعد ممدوح ومعاه فارس وبيمد فارس ايده فايد ممدوح

ولسه الماذؤن بيبداء كتب الكتاب بيلاقي صوت من وراهم

استنا يا شيخنا ازاي هتكتب الكتاب وهي متجوزة من اساسه

الجميع اول ما بيسمع الصوت بيبصو خلفهم وبيكون هذا

الصوت هو صوت هارون ومعاه زين ووراة اربعه من رجاله

بينزل الخبر عالجميع بصدمه كبيرة وصدمهم اكتر وجود

هارون داخل ثرايا العزايزة……

الجميع بيقف مكانه بصدمه وبيقول ممدوح بغضب كلام اي

الي هتقولة ده يا ابن الشهاوي مين دي الي متجوزة انت

اتجننت في نفوخك عاد ولا اي وكمان اي الي جايبك بيتنا

عاد غريبة لانك مدخلتش بيتنا من سنين يا ابن غفران

هارون ببرود فجر بنتك تبقا مراتي يا ممدوح

في هذه اللحظه فجر بتحس الدنيا بتلف بيها وبتتمني الارض

تنشق وتبلعها وحاسه بخوف ورعب من الي هيحصل

ممدوح واقف بصدمه حاسس ان جسمه اتشل

فارس بغضب لا بقا انت زودتها خالص يا هارون مين دي الي

مراتك فجر هتبقا مراتي انا وهي طول عمرها ملكي انا….

هارون ببرود فارس اقعد مكانك واقفل بوقك بدل ما اخليها

تبقا اخر ليله ليك عالدنيا يا فارس سامعني

وبقول الي سمعتوة انا اتجوزت بنتك يا ممدوح عشان استر

عليها لانها غلطت معايا فاتجوزتها عشان غلطتي معاها….

ممدوح بيحس بغضب وقهرة وبيحس بغليان فدمه……

وبيقرب ممدوح من فجر وهو الغضب عامية وبينزل بي

صف”عه علي وجهها بكل قوته وغضبه من كتر قوة الض”ربة

وشها بيلف للجهه الاخري وبوقها بينزل دم…

بيقول ممدوح بغضب جبتلنا يا الع”ار وكسرتي رجبتي انتي

متستاهليش يعيشي يا فجر لازم تم”وتي واغسل ع”اري

وبيخرج ممدوح س”لاحه من جيبة وبيصوبة باتجاه فجر

وبيقول لازم اقتل”ك واغسل ع”اري بايدي يا فجر……

وبيبص لهارون وبيقول بغضب خلاص يا ابن تلشهاوي دمرتنا

مستني اية تاني هتخليني اقتل بنتي بايدي…..

ريم بدموع وبتقف قصادهم لا ونبي يا عمي فجر مغلطتش يا

عمي صدقني فجر بريئة والله هو السبب هي معملتش حاجه

ممدوح وهو بيزقها لي بعيد متدخليش انتي يا ريم

بتقع ريم عالارض وفي نفس اللحظه بتخرج طل”قه من مس”دس ممدوح وووو…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى