روايات

رواية معا للأبد الفصل التاسع 9 بقلم آلاء سيد

رواية معا للأبد الفصل التاسع 9 بقلم آلاء سيد

رواية معا للأبد الجزء التاسع

رواية معا للأبد البارت التاسع

معا للأبد
معا للأبد

رواية معا للأبد الحلقة التاسعة

صلي على من صلىٰ يجميع الأنبياء❤️🍁
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أميره: دا بجد طنط و اونكل جم دول وحشوني اوي وخصوصاً الواد حمبوزو دا
فرح بضحك:بت بس متقوليش عـ اخويا حمبوزو
روز بضحك: مـ انتي كمان بتقوليلو حمبوزو حبيب قلبي دا بس وحشنِي اووي “وأكملت بجديه” بس المشكله هنا فـ طنط طالما جت كدا مش هنعرف نعمل حاجه
فرح بذكاء:لا دا كدا هنعرف نعمل كل الي عايزينو واكتر كمان
روز بنص عين: الي هوَ ازاي
فرح برخامه: زي السكر فـ الشاي
أميره: فرح قصدها اننا كدا هنلعب بسلاح ذو حدين
وضحكو كلهم بشر😈😈
___________________________
فـ بيت فرح كانت قمر عزمت عائلة روز وعائلة أميره عـ الغدا لان الأمهات التلاته أصدقاء من زمان والآباء كمان المهم قمر من الصبح واقفه هي والشغاله بيجهزو الغدا ويروقوا البيت وكدا يعني وفرح واحمد فـ الجامعه وعاصم نايم وحمزه بيلعب فـ الجنينه وفجأه وهو بيلعب وقع عـ الارض بس اتفاجأ من ملمس الأرض تحت ايده فقام وحاول يشد النجيله لقاها بتتشد فعلا هيَ كانت صعبه فـ الاول بس بعدين قدر يشدها ولسه بيرفعها سمع قمر بتندهلو فـ سبها بسرعه وظبطها زي مـ كانت وراح لـ قمر
حمزه:نعم يا مامي
قمر:بقالي ساعه بنده كنت فين
حمزه: كنت بلعب فـ الجنينه
اميره:طب يلا روح صحي بابي بسرعه
حمزه:حاضر
____________________________
في الجامعه عند الشباب
مازن:بقولك ايه يسطا انا عرفت انهم ناوين ينفذوا بعد اسبوع
احمد:متقلقش كل حاجه مترتبه صح
مازن:مش مطمن و حاسس ان في حاجه غلط
احمد:متشلش هم وسيبها عـ الله
مازن:ونعم بالله
احمد بغمزه:بس انت مالك كدا مش مظبط اليومين دول هنحضر خطوبه قريب ولا ايه
مازن بتوتر:خطوبه خطوبة ايه ياعم بس
احمد بخبث: على حماده برضو قولي ايه الحوار يلاا
مازن:احم بص هو مش حوار اوي بس ممكن تقول بفكر
احمد بخبث:ويا ترى التفكير رايح للأخت روز
مازن بصدمه:انت عرفت ازاي
احمد بضحك:ياض دا احنا عشره ولا فاكر اني مش واخد بالي وانك متغير وخصوصاً لو جت سيرتها ولو بـ الغلط عيونك بطلع قلوب
مازن بغيظ: طب ولما انت لماح كدا وعارف عايز مني ايه بقى
احمد:ياعم اهدا مش كدا وبعدين طالما واقع مـ تتقدم وتخلص
مازن:مـ انا بفكر كدا برضو بس مستني لما اخلص السنه الجايه واتخرج
احمد بتشجيع: لا متستناش خير البر عاجله وانت راجل ويعتمد عليك وبتشتغل وتصرف على نفسك وعندك شقتك بعيد عن اهلك ومظنش انها هتوافق انكو تقعدو بعيد لا دي هتقعد مع اختك عشان يجننوك
مازن بضحك: فـ دي بقا معاك حق دا انا بخاف من لمتهم اوي همَ الـ3
احمد:اتقدم ياصحبي وسيبها عـ الله
مازن بحيره: مش عارفه تفتكر هتوافق
احمد بحب أخوي: هتوافق إن شاء الله وهيَ هتلاقي زيك فين بس دا انتَ ماشاء الله راجل بجد مش عيل فافي زي الـ ماليين البلد “انهى كلامه بضحك”
مازن بحماس: حيث كدا بقى جهز نفسك علشان خطوبتي ولو وافقت ان شاء الله هيبقى خطوبه وكتب كتاب
احمد بفرحه: هتبقى احلى عريس يقلب اخوك
مازن وهو بيحضنه:حبيبي ياشق
______________________________
“استوب هنا لحظه كدا يـ جماعه الريأكت دا مينفعش نهائي بجد دا مش ريأكت روايه خالص الجروب ما شاء الله فوق المليون شخص يعني أكيد الي بيقرا روايتي مش 20 او30 شخص بس وكمان مفيش كومنتات والي هيقول اني بتأخر.. فـ تأخيري بسبب ان مفيش ريأكت أنا حالياً كاتبه حوالي 4 بارتس جداد لسه منزلوش يعني تأخيري مش بسبب اني معنديش حاجه انزلها لاء تأخيري بسبب الريأكت المُحبط دا لو الروايه مش عجباكو قولولي وانا اوقفها إنما الي عجباهم الروايه يكتبولي فـ الكومنتات اني اكمل ويعملو كومنتات كتير علشان الروايه توصل لـ ناس تانيه”
بعد ساعتين فـ بيت فرح كان الكل موجود فرح والبنات وأمهاتهم قاعدين عـ السفره بياكلو فـ اوضه والرجاله بياكلو فـ ششاوضه تانيه
^مينفعش تبقى عزومه فيها رجاله اجانب عن اهل البيت ويقعدو ياكلو مع بعض الأفضل أن الستات فـ مكان والرجاله فـ مكان علشان كل شخص ياخد راحته سواء ف الاكل أو الكلام لأن الستات ليها مواضيع والرجاله مواضيع وعلشان الستات تبقا مرتاحه اكتر وخصوصا المحجبات^
بعد الغدا عند الرجاله كانو قاعدين فـ الجنينه
عاصم بحنين:ياااه بقالنا زمن ما قعدناش القعده الحلوه دي
ادهم أبو غيث وروز:معاك حق يا عاصم بقالنا كتير متجمعناش كدا
محمود أبو قمر ومازن: اه والله الواحد اليوم كلو شغل وناس مسافره مبتسألش” قال جملته الأخيره بهزار وعتاب لـ عاصم”
عاصم:مـ انتَ عارف يـ اخويا الدنيا مشاغل
ووسط مـ همَ بيتكلمو بيسمعو صوت كعب عالي يخرم الودن جاي عليهم وبنت بتقول بمياعه
_ Bonsoir ياجماعه عاملين ايه
الكل بصلها بصدمه ووووو
باااس شطبنا النهارده
تفتكرو حمزه شاف ايه ومين البنت الي دخلت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معا للأبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى