روايات

رواية هذا هو الحب الفصل التاسع عشر 19 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الفصل التاسع عشر 19 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الجزء التاسع عشر

رواية هذا هو الحب البارت التاسع عشر

هذا هو الحب
هذا هو الحب

رواية هذا هو الحب الحلقة التاسعة عشر

الحلقة 19من هاذ هو الحب
ادهم اتزحلق ووقع علي ضهرة ووقعدت آن فوقة وتقابلت عيناهم وظلو وقت طويل ينظرو لبعض وقد دق قلب كل منهما وتاكدو انه الحب وفجاة تليفون ادهم بيرن ولكن آن مش مركزة خالص وبتبص لادهم كأنها اولومرة تشوفة وفجاة بيقوم ادهم وبيقرب منها جامد وهي مفكرة انة هيبوسها لقاها بيشلها وبيقف ويقول
ادهم:التليفون هيتكسر من كتر الرن
آن: بصت له آن وابتسمت ووضعت وشها في الارض خجلا
ادهم:يا عدوي
يقرب منها ويقول انا ماسك نفسي بالعافية علي فكرة فروحي كملي الاكل وانا هرد علي التليفون
آن وجهها يحمر خجلا ويتركها ادهم وبيرد علي التليفون
ادهم:الو ايوة يا حاج
اخبارك اية
محمد:…..
ادهم:معلش اصل كنت نايم والتليفون كان في الصالة
محمد:…….
ادهم:انا الحمد لله تمام
محمد؛…..
ادهم:آن وينظر لها ويقول زي القمر
محمد:…..
ادهم:بقول كويسة الحمد لله
محمد:…..
ادهم:ومين الا امة داعية علية دة وخطبها
محمد:……
ادهم:خلاص يا حاج مين سعيدالحظ دة الا خطبها
محمد:……
ادهم:طيب علي خيرة الله
والخطوبة امتي
محمد:……
ادهم:اية السرعة
كتب الكتاب والفرح علي طول
محمد:…….
ادهم:طيب هو هيسافر ويسبها
محمد:…..
ادهم:طيب علي خير ة الله
محمد:……
ادهم:يا آن تعالي كلمي الحاج عاوز يسلم عليكي
آن: الو
ازي حضرك يا عمو
محمد:….
آن:انا الحمد لله تمام
محمد:…….
آن:تنظر لادهم وتقول تستنونا
ويومأ ادهم راسة علي موافقتة لذهابهم
اة ان شاء الله هنيجي
محمد:…..
آن:مع السلامة
اية حكاية نزولنا البلد دي
ادهم:هههههه اصل سعدية اتخطبت
آن:هههههه بجد
ومين سعيد الحظ
ادهم:واحدمن عندنا من البلد لا وكمان مستعجل علي الجواز
آن:والخطوبة امتي
ادهم:لا هيتجوزو علي طول اصل مسافر وعاوز بتجوز قبل ما يسافر
آن:لا شكلة مستعجل بجد
ادهم:الفرح الاسبوع الا جاي لا الا بعدة
ومستنينا علشان نحضرة
آن:ان شاء الله احنا لينا بركة غير سعدية
ادهم:طيب يلا بقي هموت من الجوع
آن:يلا نحط الاطباق علي السفرة
وبيحطو الا طباق علي السفرة سوا وبيقعدو ياكلو وادهم مش بينزل عينة من علي آن وهي في قمة الخجل
ٱن:مش هتبطل بص بقي
ادهم:ماهو غصب عني برضو
ابقي قاعد مع القمر دة وما بصش دة الناس تاكل وشي
آن:طيب بس بقي علشان بتكسف
ادهم:اول مرة اعرف انك بتتكسفي
آن:بغضب لية بقي ان شاء الله انا بنت زي بنت بتتكسف وعندها مشاعر واحاسيس
ادهم:وست البنات كمان
آن:طيب انجز بقي ورانا شغل
ادهم:حاضر
وهو الافي دماغة في دماغة مانزلش عينة من عليها
فتقوم آن من علي السفر وهو بيمسك ايدها
ادهم:راحة فين
آن:راحة اغير علشان اشتغل
ادهم:طيب ماتكملي اكل الاول
آن:انا خلصت الحمد لله
ادهم:بس انا مخلصتش
آن:طيب ما تاكل انا مسكاك
ادهم:طيب اقعدي علي ماخلص اكل
آن:علشان اية بقي
ادهم:علشان نفسي تتفتح
آن:لا خليها مسدودة احسن
وتتركه وتدخل غرفتها
ادهم:هههههههه بس اعرفي ذني في رقبتك انا هقوم وانا لسة جعان
آن:وانا مالي يا خويا انت حر هو انا قولتلك ما تاكلش
وبيقوم يشيل الاكل وبيجيب الطبلة وآن بتخرج لابسة بدلة الرقص
آن:يلا انا جاهزة
ادهم:بيبيص ليها بهيام وانا كمان جاهز
آن:بطل قلة ادب
ادهم:هو انا قولت حاجة
اناربقول انا جاهز غلطت انا
آن:طيب يلا نشتغل مافيش وقت
ادهم:يلا
وبيشتغل علي الطبلة وآن بترقص وبتحاول عينها ماتجيش في عنية ولكن ادهم كان ينظر لها علي انها
زوجتة وهي ترقص له وكذلك آن شعرت بنفس الشعور ولم تستطع اكمال رقص فتوقفت
ادهم:اية وقفتي ليةآن تنظر لية وجهها يحمر خجلا ولم تجب علية(ونشوف في الحلقة الجاية اية التطورات دورت على حلقه كتيير يااااسو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى