روايات

رواية هذا هو الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم سمر عبد الحي

موقع كتابك في سطور

رواية هذا هو الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الجزء السادس عشر

رواية هذا هو الحب البارت السادس عشر

هذا هو الحب
هذا هو الحب

رواية هذا هو الحب الحلقة السادسة عشر

الحلقة16من هاذ هو الحب
في صباح اليوم التالي لقي آن صاحية ومجهزة الفطار وبتفطر استغرب ادهم انها صحيت قبلةوكمان جهزت الفطار لا كدة كتير البت انحرفت ولا اية صحينا بدري وقلنا ماشي انما فطار كمان والله ما مصدق عنيا
ادهم:صباح الخير
ٱن:صباح النور
ادهم:وكمان بترد بهدوء لا كدة كتير عليا(محدث نفسة)
ممكن افطر معاكي ولا عندك مانع
آن:لامافيش مانع ممكن تقعد تفطر
ادهم:لا وربنا مانا مصدق وداني (محدث نفسة)
وبيقعد يفطر معاها وهي ما بتتكلمش خالص وبتفطر بكل هدوء ورقة وادهم بيتأمل فيها
آن:هتفضل تبص كدة كتير
ادهم؛هه
لا بس مستغرب الهدوء الا انتي فية
آن: ببرود عاوزني اشد في شعري ولا اية
ادهم:لا بس مش واخد منك علي كدة
الهدوء دة مش مريحني الصراحة
آن:اصل انا قررت اتغير علشان امشي مع المهمة
ادهم:والله كويس
بس ما قولتليش جيتي امتي امبارح
آن:دة علي اساس انك ما كنتش واقف ورا الباب وانا داخلة
ادهم:دة انتي مركزة بقي
آن:ولا مركزة ولا حاجة
بس شكلك نسيت اننا ظباط وشئ طبيعي اني اخد بالي من كل حاجة والا كنت قاعدت في البيت وريحت نفسي
ادهم: لا معاكي حق
آن:هروح اغير هدومي علي ما تخلص فطار
ادهم:وانا كمان خلصت يلا علشان ما نتاخرش
وراحو غيرو هدومهم ونزلو الشغل
وادهم طول الطريق بيفكر اية الهدوء والرزانة الا حطو عليها فجاة كدة ولا دي تمثلية من تمثليتها لا لاباين عليها اتغيرت فعلا بس بالسرعة دي الواحد دماغة هتفرقع من كتر التفكير
آن:ماتفكرش كتير علشان ما تتعبش
ادهم:هه
بتقولي حاجة
آن:لا دة انت مش هنا خالص
ادهم:لابجد كنتي بتقولي اية
آن:بقولك بطل تفكير علشان ما تتعبش
ادهم:وانتي عرفتي منين اني فكري مشغول
آن:مانت من ساعة ما ركبت العربية مارغتش زي عوايدك وكمان ما بتردش عليا
ادهم:احنا وصلنا نكمل كلامنا بعدين
آن:اوكي
ادهم:اوكي والله يا جدعان كدة كتير عليا
وبيوصلو لمكان التدريب
سوسو:صباح الخير يابودي
وتضع ايدها علي كتفة
ادهم:صباح النور يا ست سوسو وبيشيل ايدها من علي كتفة
سوسو:الله جرا اية
ادهم:معلش اصل اخر يوم النهاردة ولازم اكون اتعلمت كوبس عن اذنك هروح اشوف كوكو
آن:هروح البس علشان نبتدا
ادهم:ماشي
بس والنبي ركزي شوية علشان نمشي من هنا علشان انا اتخنقت
آن:تبتسم وتقول ما تقلقش هشوف نتيجة تانية خالص
ادهم:اتمني
سوسو:لا لا دة الموضوع شكلة كبير
خدي ياقطة الهدوم اهي وبترميها علي الارض
آن:بقرف شكرا معايا لبسي
وبتدخل آن تغير هدومها وفي نفس الوقت احمد بيدخل
احمد:اهلا سوسو
سوسو:منورنا ياحمد باشا
احمد:اية اخبار شوشو معاكي
سوسو:والله يا باشا ان غلبت ماعاها وهي واقفة متخشبة ومافيش ليونة خالص ياباشا دي عندها عضلات
احمد:يعني اية الكلام الفارغ دة انا مش منبه عليكي
سوسو:والله يا باشا جبت اخري ودلوقت تشوف بنفسك
كوكو:اهلا احمد باشا
احمد:اهلا
قولي اية اخبار ادهم قصدي بودي
كوكو:لا ياباشا دة بقي احسن مني
احمد:دلوقت نشوف
ادهم:اهلا ياباشا
احمد:جاهز للاختبار
ادهم:جاهز يا باشا
وفي نفس الوقت آن بتخرج لبسة بدلة رقص قطعتين ومفتوحةمن الاجناب لحد الوسط بيقف الجميع وينصدمو من منظرها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى