روايات

رواية ذنبي الوحيد الفصل السادس 6 بقلم حنين محمد

رواية ذنبي الوحيد الفصل السادس 6 بقلم حنين محمد

رواية ذنبي الوحيد الجزء السادس

رواية ذنبي الوحيد البارت السادس

ذنبي الوحيد
ذنبي الوحيد

رواية ذنبي الوحيد الحلقة السادسة

آيان : طيب خلاص يا يامن طلقني
بتفتح الباب وتجري على برا بسرعة يامن بيجري وراها وبيمسكها من وسطها
يامن بزعيق : هو انا مش قولتلك مش هتروحي في حتة لازم اعيد كلامي كتير ادخلي يا آيان جوه و مش مطلق حد و بطلي شغل عيال صغيرة
آيان بصوت عالي : وانا قولتلك هروح لاماما يعني هروووح يا غبييييي و بتخرج من أيده بسرعه
يامن بزهق: أنتِ متعبه اوي و شكلي هتعب معاكي و بيمسكها جامد من أيديها و بيجرها منها و هي ماسكه في حديده السلم
:الله يخرب عقلك ايه كل التقل ده سيبي الحديده هتقطمي وسطي يا بت خشي بقي تعبتي قلبي معاكي اقسم بالله يا آيان لو البدله اتقتعط لفيها دب’حك
آيان بزعيق: لا يا يامن انت عايزني افضل في البيت و ده مش هيحصللل
رقيه اخت يامن: خير خير ايه الصوت ده
آيان: احم و انت مين
رقيه:انا اسفه ان انا طلعت فجاه ما بينكم بس بجد انا سمعت صوت عالي وقلقت خفت يكون حصل حاجه
يامن: رقيه اختي يا ست آيان و أدخلي بقي تعبتيني
رقيه: يلا أدخلي يا آيان عايزه اتعرف عليكي عيب كدا يلا تعالي
آيان بخجل: حاضر بس انا عايزه اشوف ماما يا رقيه
رقيه :ما ينفعش كده يمن هي مراتك برده لازما تكلمها باسلوب احسن من كده لو ماما عرفت فعلا هتزعل منك أوي
آيان : قولي له انا عايزه اروح اشوف امي
رقيه: حاضر يا ستي وانا كمان عايزه أشوفها و هاجي معاكي بس بكره علشان خلاص يامن قال كلمته يا آيان و هو راجل البيت مينفعش كدا
يامن : قوللها بالله عليكي رقي نشف
رقيه: خلاص يا يامن روح شوف شغلك وانا هقعد معاها بش كدا ولا ايه يا آيان
آيان: أها خلاص
يامن :وهو خارج الحمد لله كنت فين من بدري يا رقيه
رقيه: اولا اوعك تزعلي مني اني خليتك متروحيش عند ممتك بس والله كان لازم اعمل كدا
تاني حاجة بقى .. طبعاً انا زعقت ل يامن وقولت الكلمتين دول منها عشان انتي تحسي ان ليكي ضهر وسند إن كان امي أو حتي أنا أخته من بدايتها ومتزعليش ولا تشيلي في نفسك ومنها عشان هو قبل ما يفكر يعلي صوته عليكي تاني يفكر قبلها
بس صدقيني يا آيان يامن بيخاف عليكي بجد وعشان كدا مكانش عايزك تنزلي اللي و انت شايفه مصطفى عامل ازاي هو ده اللي عرفته من ماما بصراحه
آيان : عارفه ان اللي حصل مكانش حتي اتخدعت من اقرب الناس ليا و عارفه أن الطريقه اللي اتجوزنا بيها غلط من الاول اصلا بس انا بجد تعبت ومبقتش قادرة احدد مين معايا ومين عليا فين الصح وفين الغلط بقيت شايفه كل حاجه غلط قدامي
حياتي كلها اتشقلبت في ثواني وكل حاجة اتغيرت كنت بحلم اتجوز واحد حبيته خمس سنين و عشت اجمل ايام حياتي في الاخر يعمل فيا كدا و في الاخر لقيت نفسي متجوزة خطيب اختي و اختي متجوزه حب عمري
وبتعيط وحالياً انا في أضعف اوقات حياتي محتاجة اللي يطبطب عليا ويوجهني مش اللي يزعق ويشخط
رقيه بتاخدها في حضنها وبتطبطب عليها : انا موجوده ياحبيبتي وهطبطب عليكي لحد ما تزهقي كمان انا خلاص اخت وانت قمر يا آيان و اي حد يحبك
آيان بتحضنها جامد و بتعيط
رقيه بتعديلها وبتمسك وشه : انا عارفه ان عمر ما حد هيقدر يملى مكان اختك اللي اي حد نفسه يبقي عند أخته كويس مش كدا خالص ولا اب زي ده بس انا من اول دلوقتي هبذل كل جهدي إني املى جزء بس من مكان أختك بس من واكونلك أخت و ام و اب و موجودة معاكي طول الوقت في الحلوة والوحش
آيان بتبتسم وبتمسح دموعها: وانا هبقى أسعد واحدة في الدنيا لو عملتي كدا ويكون ليا الشرف يا رقيه طبعاً
رقيه:تعالي بقي احكيلك انا علي حبيب عمري
(في القصر عند منار)
منار رايحة جاية وماسكه الفون
مصطفي بسخرية: في ايه يا منار مالك ؟
منار: بحاول اتصل بالزفته اللي اسمها آيان تليفونها مقفول عايزه اقرب منها علشان اعرف العب علي الهدف برحتي
مصطفي : قولت لك مش هتعرفي تاخدي منها اي حاجه
منار: هتشوف لما تلاقي الكنوز تحت رجلك كدا وانت تبقي الملك
مصطفي : بقولك ايه انا تعبان ومش ناقص أحلامك ديه علشان أنا متأكد انك مش هتعرفي تعملي حاجه تبقي وريني بقي يا شطوره
منار: هتشوف بعينك بس بقولك صحيح تعال نكشف بكره علي ابننا
مصطفي: انا مش فاضي للكلام ده و بيخرج
منار بزعل: انا عارفه هو قلبه طيب هيجي بكره و يقول لي يلا تعالي نروح نكشف
)في شقه يامن (
الوقت كان متأخر اوي
يامن بيدخل بيلاقي آيان قاعده بتاكل و بتتفرج علي كرتون
. اول ما شافته اتخضت والطبق بتاع الاكل اتنطر من ايديها
يامن: إيه في ايه شوفتي عفريت
آيان: الغلط مش مني من حضرتك مش ترن الجرز الاول
يامن بيروح عندها و بيمسك أيدها لا ما انا أعرف منين انك صاحيه لحد دلوقتي و بيقرب منها و بيتكلم بهمس بس انت كبرتي و لسه بتتفرجي علي كرتون
آيان بتوتر بتقوم بسرعه
بعد وقت يامن داخل يا خد دش و عمال ينادي عليها تجيب ليه الهدوم من الدولاب
آيان: يا ربي بقي حاضر جاي و بتناوله الهدوم
يامن بيغظها: بس المايه كانت سقعه و حلو بدل الحر ده و ما تجيي نجربها
آيان بشهقه: لا يا اخويا مش انت جربتها انا مش عايزه و اتلم شوايه
يامن ضحك ضحكه رجوله: صفي النيه يا آيان انا مش قصدي حاجه
آيان جاي تقفل الدولاب بتلاقي ورق وقع بتمسكه
يامن بيخرج :ايه الورق اللي في أيدك ده
آيان بدموع: انت متجوز غيري يا يامن و بداري عليا
يامن بتوتر…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذنبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى