رواية هذا هو الحب الفصل التاسع 9 بقلم سمر عبد الحي
رواية هذا هو الحب الجزء التاسع
رواية هذا هو الحب البارت التاسع
رواية هذا هو الحب الحلقة التاسعة
الحلقة التاسعة من هاذ هو الحب
آن:انت بتنزف جامد
اية الا خلاك تعمل كدة بس وبتقول وهي ماسكة رجلية
ادهم:يعني كنتي عاوزاني اعمل اية ماكنش قدامي حل تاني غير كدة وسعدية واقفلنا زي القضي المستعجل
آن:طيب استني ما تتحركش
ادهم بيبص عليها ويقول اية الحنية الا نزلت عليها فاجاة دي
وآن دخلت تدور علي عدة الا سعافات في الحمام مالقتش طلعت وقعدت تدور في الاوضة
ادهم:انتي بدوري علي اية
آن:استني بس
وفتحت شنتطها وطلعت منها حاجة مش عارفة هيا اية
وقالت مد رجليك
ادهم:هتعملي اية
آن:هربطها
ادهم:طيب وبيمد رجلة ليها وبيستمع بالنظر ليها ولهفتها علية
آن:خلاص شوية والدم هيقف
وفجاة الباب بيخبط
ادهم:بيقول في سرة مين هادم اللزات ومرفق الجماعات دة
وبيفتح الباب بيلاقي واحدة من الشغالين جايبة ليهم الاكل بياخدة ادهم وبيقفل الباب
آن:اية كل دة
ادهم: متوصين بينا بقي مش عرسان
وبيغمز ليها
آن:عرسة تخنقك وتريحنا منك
ادهم:لية كدة بس ماكنا كويسين
آن:طيب وسع بقي علشان عاوزة اكل
ادهم:يا ساتر يارب اية هتكلينا
آن:تضع يدها في وسطها وتقول اية عندك مانع
ادهم: بسهوكة لا ما عنديش
آن:اية شغل المياعة دة ما تتعدل
ادهم:في حد بشوف الحلاوة دي وما يتمايعش
آن:لية ماكنت من شوية شبة الغفير معرف اسمة كدة
ادهم:اسكت احسن علشان الواحد ما بيخدش منك غير الرخامة
آن:والله محد رخم الا انت
ادهم:طيب ممكن ناكل بقي ولا هنقضيها خناق
آن:لا ناكل وبعدين نتخانق
وبعد شوية بيخلصو اكل وبتروح آن تغسل ايدها
وادهم بيفك الربطة الا علي الجرح وبيمسكها في ايدة وبيلاقية قميص نوم
ادهم:بيبص لان وبيقولها اية دة
آن:ماعرفش
ادهم:ما تعرفيش مش انتي الا حيباة
آن:انا لقيتة في الشنطة هو اية دة
ادهم:بيفردو ليها وبتلاقية قميص نوم
بتتكسف آن ووشها بيحمر جامد وبتضع عنيها في الارض
آن:والله ماعرفش حاجة عنة
ادهم:كاتم الضحك
مش انتي الا مطلعة من شنطتك
آت:معرفش والله
اصل ماما هيا الا مجهزة الشنطة
ادهم:ويا تري الشنظة كلها كدة
ٱن:هه
وبتجري تفتح الشنطة بتلاقي الشنطة كلها كدة مافبش غير طقم خروج واحد وشوية ميكب وفوطة
آن:يا نهار اسود.
ادهم:ههههههههه حماتي حبيبت قلبي متوصيا بيا علي الاخر
آن تضربة في بطنة وتقول دة وقت هزار
ادهم:عوزاني اعيط
آن:اعمل اية انا دلوقتي
ادهم:هتعملي اية في اية
آن:المفروض هنقعد هنا كام يوم تقدر تقولي هلبس اية
ادهم:ماعرفش
آن:تبقي تسكت
ادهم:يضع يدة علي فمة ويقول اتخرسنا
آن:انا هقوم اجيب هدوم من نور قبل ما تمشي
ادهم: فكرة برضو
ويذهب لينام علي السرير
آن:انت بتعمل اية
ادهم:انتي شايفة اية هنام
آن:وانا بقي هنام فين ان شاء الله
ادهم:هتنامي جنبي هنا
آن:بتهزر طبعا
اتفضل قوم خليني انام وشوفلك حتة تنام فيها
ادهم:يعني انام علي الارض
آن:اتصرف انت حر
ادهم:طيب انا مش قايم وشوفيلك حتة نامي فيها
آن:وانا عمري مهنام علي الارض
ادهم:ولا انا
عاجبك تنامي جنبي نامي وماتخافيش مش هعمل حاجة
مش عاجبك نامي علي الارض
وبعد تفكير طويل مابتلاقيش حل غير انها تنام جنبة وتضع مخدة في النص
وفي الصباح يستيقظ ادهم ويجد نفسة نايم في حضن آن وهي حضناة جامد بيقعد يتامل فيها وبيلاقيها قد اية جميلة ورقيقة بس بداري الجمال دة كلة علشنا شغلها
ولسة هيحط ايدة علي شعرها بيلاقيها بتصحها فبيغمض عينة علشان يشوف رد فعلها
بتصحي آن وتلاقي نفسها في حضن ادهم بتقوم مخضوضة
وبتاخد الفوطة وتدخل الحمام وبتنسي ان مافيش ليها هدوم
بتاخد دش وبتطلع لفة الفوطة علي جسمها وهي ماشية بتزحلق وادهم بيلحقها وبيقعدو يبصو لبعض بكل رومانسية(ركزي يا زوز)
ادهم:اية
آن:م
ادهم:هنفضل كدة كتير دراعي وقف
آن:تنهض باحراج سوري
انت صحيت لية دلوقت
ادهم:يعني المفروض افضل نايم ما قومش
آن:هه
لا مقصدش
وبتفتح شنتطها بتفتكر ان مافبش هدوم فبتاصل بنور
ادهم:ما تتعبيش نفسك سفرو الفجر
آن:طيب وانا هعمل اية دلوقت
فسابها ودخل الحمام وهيا قعدت علي السرير فلقت ورقة جنبها مكتوب فيها افتحي الدولاب
فبتروح تفتح الولاب بتلاقية مليان فساتين تحفة فبتسغرب انة امتي جاب الفساتين دي وكمان ذوقة تحفة فبتختار واحد تلبسة لونة وردي باكمام وتحت من الركبة
وبتفك الفوطة علشان تلبس بتلاقي ادهم في وشها فبتدارا في الفستان وهو بيلف وشة بسرعة
ادهم:اسف ما كنتش اعرف انك بتلبسي
آن:ولا يهمك انا كنت بحسبك هتتاخر شوية فوقلت البس هنا
ادهم:خلصتي
آن:اة خلصت ممكن تتدور
وبتروح آن تسرح شعرها فبيشبك في سوستة
آن: لوسمحت يادهم ممكت تسلك شعري من السوستة
ادهم:اة طبعا
بيقرب منها ادهم وبيشم ريحتها الا تجنن وبيسلك وهيا كمان حست بقربة ولاول مرة قلبها بيدق ناحيتة
بيخلص وبيفطرو وبينزلو لتحت وبيلاقو مفاجاة مش متوقعينها خالص وطبعا من ترتيب سعدية
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)