روايات

رواية هذا هو الحب الفصل السادس 6 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الفصل السادس 6 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الجزء السادس

رواية هذا هو الحب البارت السادس

هذا هو الحب
هذا هو الحب

رواية هذا هو الحب الحلقة السادسة

الحلقة السادسة من هاذ هو الحب
وبعد سفر طويل وصلو للصعيد وآن منبهرة بالجمال والناس الافية وبعد شوية صغيرن كدة بتاع خمس دقايق وصلو لبيت ادهم وهنا كانت المفاجاة بالنسبة لاآن
آن:اية وقفت هنا لية
ادهم:هكون واقف لية بزمتك يعني اكيد وصلنا
آن:اتكلم باسلوب احسن من كدة
ادهم:انا حر اتكلم بالاسلو ب الا انا عاوزة
خالد:اية يا خولنا اهدو كدة دة احنا لسة في اول الجوازة امال بعد كدك هتعملو اية
آن:مش شايف اسلوبة الا زي الزفت
ادهم:زفت يخريبت الفاظك
اتنيلي انزلي وصلنا.
نور:هو دة بيتك يا ادهم
ادهم:اة هو دة البيت
ونزلو من العربية وآن وقفت مكانها وتنحت من جمال البيت فكان اشبة بالقصر يبدو من شكلة العام انة بية العديد من الغرف ويدل ايضا علي جمالة من الداخل
ادهم:هنفضل كدة كتير يلا خلينا نستريح شوية انا تعبان من السفر
آن:مازالت مصدومة من البيت
وقالت هو دة بيتك بجد ولا ماجرة؟
ادهم:ماجرة هو دة اخر تفكيرك
لاياختي بيتنا ولا كنت مفكرانا قاعدين في عشة
آن:الصراحة اة ماهو منظرك دة يدل ا نك قاعد في الشارع مش في عشة
ادهم:مالة منظرة بقي ان شاء الله دة انا ظابط وامور وشيك وكل البنات هتموت عليا
آن:اكيد اتعمت الا تبصلك
وبعدين واخد في نفسك مقلب قوي
ادهم:دي ثقة علي فكرة
آن:طيب يلا ولا هنفضل واقفين كتير
ادهم:اة نسيت اقولك انتي منسابة مين من باب العلم بالشئ مش اكتر
انا والدي يبقي عمدة البلد ومن اغني اغنياء الصعيد
آن تنحت من كلامة
نور:يلا بقي ياآن انا تعبت من السفر
وفجاة لقو البلد كلها داخلة عليهم حريم ورجالة
محمد:اهلا وسهلا بسعادت الظباط وبيسلم عليهم وبيقول لاهل البلد دة سعادت الظابط ادهم ابني طبعا عرفينة ودي سعادت الظابط خطيبتة ودة سعادت الظابط خالد صاحبة ودي سعادت الظابظ نور صاحبة العروسة والبلد بترحب بيهم والزغاربط اشتغلت والمزامير كذلك
آن:اشمعنا انا ما قالش اسمي مش عاجبة ولا اية
ادهم:ماهو اسم غريب انتي ولا حصلتي إن ولا ان ولا منصوبة ولا مرفوعة ولا حاجة خالص
آن:حتي هزارك بايخ زيك
خالد:بس ماقولتليش يا ادهم اية حكاية سعادت الظابط دي
ادهم:ابويا بقي وبيحب يتفشخر
آن:ههههه لا واية متفشخر علي الاخر
مش عارف ان التقيل جاي ورا
وهما بيتكلمو جت واحدة عاملة زي برميل الطرشي وتقول ازيك يا دهم وحشتني وبدوس علي رجل آن جامد عن قصد
آن:اااااااااة
ادهم:مالك حصلك حاجة
نور:اية يا حببتي مالك
آن:اتوبيس النقل دة داس علي رجلي جامد قوي حساها اتكسرت
ادهم:اية يا سعدية مش تاخدي بالك رجلها اتهريت يا شيخة
سعدية:ما قصتش ادوس عليها وبعدين سا معها بتقول عليا اية اتوبيس نقل
ادهم:محدثا لنفسة والله اول مرة تقول حاجة عدلة
خلاص روحي انتي دلوقت
سعدية:لا هفضل معاكو اهنها
آن:مين الكائن الغريب دة
ادهم:دي تبقي بنت عمي وبلاش كلامك دة بدل المرة الجاية هتلاقيها قتلاكي
آن:ليه ان شاء الله فرخة
وهنا بيدخل عليهم احمد الا جة بعربيتة
خالد:حمد لله علي السلامة ياباشا هو الاتوبيس وصل ولا لسة
احمد:الله يسلمك يا خلودة لا لسة علي الطريق انا جيبت بالعربية.
وفجاة بيلاقي آن قاعدة علي الارض وماسكةرجليها
ويقول ايةياآن جرارحرث داس علي رجلك
آن:والله انيل
ادهم:لم نفسك بقي
لا يا ياباشا دي سعدية بنت عمي داست علي رجلها بالغلط
احمد بص لسعدية وحط ايدة علي قلبة يالهوي الله يكون في عونك ياآن
ادهم:يلا ولا استحليتي القاعدة
آن:قايمة اهو
وبتيجي تقف مش بتقدر وبتقع وادهم بيسندها
ادهم:مش تخلي بالك
لا واضح انك مش فرفورة
نور:اية ياآن مش قادرة تقفي علي رجلك ولا اية
آن:اة وجعاني قوي
احمد: وريني كدة
دي وارمة ما ينفعش تدوسي عليها لحد ماتحط مرهم ادكتور يشوفها
آن:طيب وبعدين هدخل ازاي
ادهم:تعالي وانا اشيلك وامري الي الله
آن: لا دة مستحيل
سعدية:خلاص تعالي اشيلك انا علي الاقل احنا بنتة زي بعض
آن: لا لا كدة كتير قال تشيلني قال
خالد:لا صحتها حلوة باين عليها
ادهم:ماتلم نفسك يابني
وانتي اتنيلي واسكتي تشيلي مين
احمد:شيلها يادهم اخلص
آن:لا ياعمو مش ممكن
احمد:امال عاوزة مين يشلك انا عضمة كبيرة وصحتي علي قدي ونور لسالها سنة وهتحصلك وطبعا خالد مش هينفع مافيش غير اتوبيس النقل دة وادهم وانا بقول ادهم مننا وعلينا
آن:خلاص يلا وامري الي الله
اتفضل شيل
ادهم:انتي كمان هتتشرطي
وشلها ادهم والباقي ماشين وراهم واهل البلد بيبوصلهم ويضحكو ومحمد مش عارف ادهم شايلها لية ولكن حاول يغطي علي الموقف
محمد:يخاطب اهل البلد ويقول اصل عندهم اكدة في بلدهم لازم العريس يشيل العروسة لحد دوارهم واهل البلد مقتنعين بكلامة وبيسبهم وبيدخل ورا هم
ادهم:انتي بتاكلي اية ملح
آن:شيل وانت ساكت
وبيدخل البيت
فوزية:يالهوي يا ضنيا جرالك اية
ادهم:سعدية قامت بالجواب وورمت ليها رجلها
فوزية:تلاقيها غيرانة
آن:غيرانة!
فوزية:اصل
ادهم:بعدين يايامة راعي الا انا شايل
فوزية:طيب تعالا ياولدي اوريك اوضتها وبيطلع ادهم علي الاوضة
محمد:حصل اية
احمد:لا ابدا دة جرار حرث داس علي رجلها وورمت
محمد:جرار خرث!
خالد:قصدة سعدية
محمد:اة هي عملتها معاها
طيب اتفضلو معايا
نور:انا هطلع انا لي آن
ادهم بيوصل الاوضة وبيرمي آن علي السرير
آن:مش تحاسب يا بني ادم انت
ادهم:يمسك ظهرة ويقول اة يانا ياما اعمل اية مانتي قضمتي وسطي
آن:مش انت الا عملتلي فيها راجل شيل بقي
ادهم:راجل وسيد الراجلة وغصب عنك
آن:لا واضح
ادهم:قصدك اية
نور:اية يا جماعة صوتكو واصل لحد تحت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى