روايات

رواية شغف الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الجزء الرابع عشر

رواية شغف الصقر البارت الرابع عشر

شغف الصقر
شغف الصقر

رواية شغف الصقر الحلقة الرابعة عشر

في مبنى المخابرات
صقر شرح لي فريقوا الخطه
صقر: شباب مش عاوز غلطه اهم حاجه نحمي بعض اروحكم حاجه عندي
واحد من الشباب و اسموا اسامه: متقلقش يا قائد من امت و فريق الصقر بيغلط
صقر: المرادي غير مش عاوز تهور عزت تسبهولي تمام
الجميع: تمام يا فندم
صقر: توكلنا على الله اتفضلوا روحوا البسوا
خرج الشباب من الاوضه متبقش غير صقر و فهد
فهد: هروح البس
صقر : لا و بعدين انت سايب الشغل من زمان اي رجعك
فهد: اللواء طلب مني و بعدين مانت كنت بتتحيل عليا ارجع
صقر بعصبية: فهد أنا مش حمل خسرت حد تاني زي ما محمد و احمد و ابراهيم في البيت انت كمان تروح
فهد: لا بعدين أنا رجعت الشغل خلاص و دي تعليمات يا حضرة القائد و لازم تتنفذ بعد اذنك يا افندم و اد التحيه و خرج
صقر لابس و ماسك السلسه بتاعت شغف اللي معاها و افتكر اللي حصل
فلاش باك
شغف بضحك: يا صقر بس هنعمل حدثه
صقر: اخوكي عامل جامد
شغف : صقر
صقر: اي يا حبيبي
شغف: مش مصدقه اني ربنا اخيرا جمعنا مع بعض عاوز اطلب منك طلب لو حصلي حاجه خلي بالك من نفسك و من منه
ماسك أيدها و باسها: ده كلام تقولي ربنا يخليكي ليا و لي منه أن شاء الله هتبقي ديما جنبي وحضنها و هو كان خايف اصلا و بعد كلامها خاف اكتر فجاه العربيات بدات تتجمع حولهم حاولوا الشباب يبعد معرفوش نزلهم كلهم من العرببات
قعدوا على الأرض و كانو البنات في حالة رعب و شباب كانو خايفين عليهم اوي
ظهر قدامهم شخص
عزت: وحشتكم صح
صقر: انت عاوزني انا وانتقامك مني انا سابهم يمشوا
عزت انت صح بس مش بسهول دي و شاور لي رجالتوا و مسكوا البنات كلهم
حاول صقر يقوم لكن معرفش
عزت: اي حركه من واحد فيكم هزعلكم عليهم
صقر:سابهم يا عزت قولتلك حقك معايا مش معاهم
ابراهيم: انت اي يا اخي هتفضل كده لحد امت حرام عليك من وانا صغير بتحاول تخليني زيك امي ماتت بسببك ضايعت أخويا برضو بسببك عاوز مننا اي سبنا بق
عزت: انت صح بس في حاجه صغيره انت متعرفهش انت مش ابني انا لاقتك في الشارع
صدمه للجميع
عزت: ده مش موضوعي هاا يا صقر تحب نبدا الانتقام بي مين
صقر: سابهم يا عزت
عزت: تمام و شاور لي رجلتوا سابو البنات و البنات جريوا علي الشباب
رفع عزت مسدسه و اطلق طلقه و اللي استقرت في جسم شغف
بصت لي صقر و اطلق رصاصه تانيه و وقعت شغف بين ايدي صقر
شغف: خد بالك من بنتي يا صقر و غمضت عيونها
باك
صقر: وحياتك عندي لرجعلك حقك
خرج صقر لي فريقوا و ركبوا العربيات و اتحركوا
واصلو للمكان و بدا الضرب بين فريق صقر و رجاله عزت
تم تصفيت رجاله عزت بالكامل حاول عزت يهرب هو واحد من رجلتوا راح وراه صقر و اسامه و فهد
صقر: اقف مكانك يا عزت رفع المسدس عليها و رفعوا رجاله عزت مسدساتهم
صقر: خليهم ينزلوا السلاح احسنلك و بحركه سريع من فهد ضرب على اللي الاتنين و طلع عزت مسدسوا حاول يضرب على صقر لكن لاحقو اسامه
اسامه: حاسب يا قائد و خدها بدلوا
صقر: اسامه اسامه
و قام صقر و ضرب خمس رصاصات على عزت
عزت: ميهمنيش اني موت اهم حاجه اني عرفت اكسرك و انتقام منك و اوع تكون فاكر انك خلصت مني لا عندك صوره مني في دنيا و طلعت روحوا
جات الاسعاف و خدت اسامه
راح معاها صقر و فهد
خالد: طلع
صقر: هاا يا خالد اسامه كويس
خالد: متقلقش هو كويس و قرب يفوق
صقر: طب الحمد لله شغف عامله ايه دلوقت
خالد: يا صقر العلميه معملوا من كام ساعه و لو انهارده و بكره عدوا على خير من غير اي مضاعفات هتفوق أن شاء الله
صقر : تمام هخش لي اسامه
و دخل
صقر: سلامتك يا بطل
اسامه: فدك يا قائد
صقر: تعيش يا اسامه ارتاح بق و اهلك هيجوا بكره
اسامه ؛ تمام و نام بسبب المخدر اللي واخدوا
روح صقر البيت و طلع اوضتوا خد حمام و نزل راح اوضه منه خبط عشان عارف ان ورد معاها سمع ورد بتقول يدخلوا
دخل
صقر: صباح الخير
و بص لمنه منون عامله اي انهارده
منه: منون مش كويسه و عاوزه شغف
صقر: طيب منون لو سمعت الكلام و كلت هتروح لي شغف
منه: بجد يا بابي
صقر: بجد يا قلب بابي
حضنتو منه: بحبك اوي يا بابي
طبطب صقر عليها و هي خرجت من حضنو هنزل لي نانا تكلني و نزلت
ورد: هتوديها ازاي هي شغف فاقت
صقر: لا لسه بس هوديها تشوفها
ورد: ماشي
و قامت نزلت هي و صقر
لاق الكل تحت
صقر: صباح الخير
الجميع صباح النور
صقر: الشباب مفيش جامعة ولا ايه
مرام: أنا واخدها اجازه انا و شغف يا أبيه
زينه : انا عاوزه اشوف اختي يا صقر
صقر: بليل هتروحوا ماما لابسي منه و وانتي يا ورد البسي عشان رايحين لشغف
زينه: بعصبية علفكر احنا كمان عاوزين نشوفها
صقر: زينه صوتك بعدين قولتلك بليل انا واخد منه عشان هتموت عليها من امبارح و سابهم و خرج
بعد شوي خرجتلوا منه و ورد و ركبوا العربية كلهم و واصلوا المستشفى
لاق خالد صقر: صقر اسامه حالتوا اتحسنت عن امبارح
صقر: طب شغف
خالد: لسه زي ما هي
صقر: هدخلها انا و منه
خالد: بس
صقر: يلا يا خالد
خالد: حاضر
اتعقم صقر و منه و دخلولها
صقر: عامله اي يا اميرتي حقك رجع يارب تكون مرتاحه منه عملك مفاجاه حلوه اوي
منه: شغفي وحشتني انتي هتصحي امت بق عاوزه انام في حضنك يا مامي و قعدت تعيط حست بيدي على دماغها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شغف الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى