روايات

رواية جور الورد الفصل الثالث 3 بقلم آية

رواية جور الورد الفصل الثالث 3 بقلم آية

رواية جور الورد الجزء الثالث

رواية جور الورد البارت الثالث

رواية جور الورد
رواية جور الورد

رواية جور الورد الحلقة الثالثة

 

جور ولسه هتطلب شاي الا

وحد سحب الكرسي وقعد وقال القمر قعد لوحده كده لي 😎

جور» نعم مين حضرتك باه وعوز اي واي الي مقعده اتفضل قوم من هنا احسن مخليك تكره اليوم الي فكرت تكلمني فيه 😡

الشاب» 😳😳😳 اي ده علي مهلك يقمر ليه كل ده.:

 جور» بقولك غو.. ر من هنا احسن ليك

ولسه الشاب هيقرب من جور ويمسك ايدها😳الا وكان واخد بوكس في وشه😳

الشاب1اخد البوكس وكان شفايفه عم تجيب دم بس لما قام وشاف مين الي ضربه بس كان علي وشه علامات الفزع والخوف ومنغير ولا كلمه كان قايم يجري ومشي

جور» باسلوب تعجب قلت ناس تخاف متختشيش😳

ولفت وشها لقت شاب طويل اوي بيمد ايده

ويقولها اهلا بيكي معنا

جور» هاا اهلا بيك وشكرا ليك بس مكنش في داعي تتعب نفسك

الشاب» مفيش تعب👋 انا عمر

جور»وانا جور

عمر » جور اسمك غريب بس حلو

جور»شكرا عن اذنك

عمر»علي فين كده

جور» نعم ياخ

عمر»متفهمنيش غلط قصدي نشرب حاجه كده واهدي كده

جور»لا شكرا

وسابته ومشيت وهي بتقول اي يعم ده دي جامعه وله جامعه الدول ده عالم مريضه꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂

في مكان تاني عند جيهان

جيهان» ازيك يا باسم

باسم»وحشتيني اوي يا جوجو

جيهان» وانت كمان

باسم»عاملتي اي في الجامعه بتاعتك

جيهان» هو انالحقت ده يدوب دخلت شفت محضراتي وخرجت جيبلك بس كده

باسم»مممم بس انتي جميله اوي انهارده

ولسه هيمسك اديها

رحت جيهان قالت

جيهان» باسم اي ده اوعه تعمل كده تاني وانا اصلا غلطانه اني وفقت اني اجي اقبلك من الاول

باسم»انا اسف والله بس اي يبنتي انا عملت اي لكل ده وانتي عارفه اني بحبك وبحبك اوي كمان وانتي عارفه اني عوز اتجوزك بس انتي الي مش رضيه تخليني اجي اقابل بباكي دلوقتي

وبتقولي بكل ما تضبطي امورك في الجامعه

جيهان»ايوه يا باسم انا عارفه كل ده والله بس انت عارف اني بابا عوز يخلص مني باي طريقه بس بحجت الجامعه دي هيخليني اكمل تعليمي والا كده مكنتش دخلني والله لو عليه كان جوزني من زمان بس انا عوزه اكمل تعليني

وابقا دكتوره وده حلمي من زمان وحلم ماما كمان

 باسم»ماشي ياقلبي والله انا موفق بكل ده

ياله نكمل انا هفسحك فسحه نجنن قبل ما بخلص اليوم☺️

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♕♕

وعند هشام دخلت عليه مامته بتقوله اي يابني

مش نوي تروح شغلك ولا الجامعه ما شغلك كمان

هشام»لا يا امي مش عوز 😓 مليش دماغ ومش فايق لكده هي تيله رحت المدرسه بتاعتها

مامت هشام » اه يبني الداد لبستها وراحت من ساعه كده

 هشام» ماشي يا امي

هشام كان مهموم ومعندوش طاقه لا حاجه خالص حياته مفيش فيها اي روح غير تيله وبس مش بيلعب؛ ولا يضحك بس غير معاها هي وبس

هشام مع اي حد بيبقا زي الوحش وبس

هشام قعل ع هدومه وراح علي الحمام

 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡•:♡♡♡♡♡♡

عند جور كنت قعده لوحدها بتغني بصوت خفت

فجأة قعد جمبها اتنين

الله صوتك حلو

جور بابتسمه شكرا مين باه

البنات انا شهد ودي ايمي

جور اهلا انتم قسم اي

ا

ايمي» احنا حقوق وانتي

جور» طب☺️

شهد»ايوه باه يا دكتور ها هو انتي اسمك اي

جور» انا جور ☺️

ايمي» ها اسمك حلو اوي زيك وزي صوتك كمان🎻

وهما بيتكلمو اجت جيهان

جيهان »مساء الخير

جور» قلبي وحشتيني مساءالفل

اخيرا جيتي

البنات اتعرفو علي بعض

وكمان جور وجيهان دخلو محاضرتهم

وروحو كمان وجور

روحت قعدت تحكي لابوها وامها كل حاجه حصلت معاها

وهما قعدين ابو جور قال احنا هنسيب المكان هنا جور اي لي يا بابا كده

علي»حبيبتي احنا بيعنا البيت هنا وانا اشتريت شقه في مكان احسن من هنا حبيبتي انتي دلوقتي دخلتي الجامعه ولزم تقعدي في مكان قريب ليكي وتبقا ليكي مكان احسن من هنا

جور»انت بتقول اي يا بابا انا مبسوطه هنا وانا مرتاحه هنا

علي» حبيبتي خلاص من بكره هيتم نقل كل حاجه لشقه الجديده

جور»ها 🤔 ماشي

جور عرفت اني في حاجه علشان كده بباها باع بيت كبير وريح يشتري مجرد شقه

هو صحيح البيت في منطقه شعبيه بس كبير

ومكون ومن كذا طبق

دخلت جور تنام وهي بتفكر لي بباها عمل كده فضلت تفكر لحد ما نمت

تاني يوم صحيت وريحه الجامعه لقت اني جيهان بتتصل

جيهان» ايوه يا جور انا مش ريحه الجامعه انهارده ماما تعبانه انهارده شويه ولزم افضل معاها انهارده روحي أنتي انهارده

جور» سلمتها يقلبي هي فيها اي انا هجيلك دلوقتي

جيهان»» لا يقلبي دلوقتي هتبقا كويسه متخفيش روحي انتي وبكره ان شاءالله نتقابل

جور»ماشي بس في حوار عوزه اكلمك فيه اولا احنا هننقل انهارده من البيت بس مش عارفه هنروح فين لسه

جيهان» اي لي اي الي حصل

جور»مش عارفه لسه لما اقبلك تشوف ياله سلام انتي انا هبقا اجيكي اخراليوم

سلام

ومشيت جور وبباها ادها عنوان البيت الجديد

وخرجت وركبت التاكسي وطلعت وبتعدي الشارع الا حاسببببب

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

هشام صحي من نومه لقي الوقت اتاخر وملحقش بنته اخد شور ولبس هدومه ولسه

لسه ريح ينزل كان فونه بيرن

هشام»الوو

المتصل» ________’__

هشام» اي😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جور الورد)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى