رواية المغرور والدلوعة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة الجزء الثالث والثلاثون
رواية المغرور والدلوعة البارت الثالث والثلاثون
رواية المغرور والدلوعة الحلقة الثالثة والثلاثون
صقر بعصبيه: انتي هبل.ه ازاي تدخلي من غير متخبطي .
هاجر بصدمه : احم انا اسفه بس مكنش في سكرتيره برا .
حياه : وحتي لو المفروض تخبطي علي الباب .
هاجر بغيظ من حياه : مكنتش اعرف ان الاستاذ صقر مع حد .
حياه 🤨 : لا والله وانتي بقا تيجي في اي وقت وتفكري ان استاذ صقر مش عنده حد وتدخلي كده عادي .
هاجر : كلامي مش حضرتك . انا كنت جايه لااستاذ صقر .
حياه : لا والله. كلم يااستاذ صقر .
ابتسم صقر علي كلام حياه وغيرتها : وانتي كنتي عاوزا ايه يااستاذه .
هاجر : كنت هقول لحضرتك . اني ممكن اتاخر لما اجي بسبب اني بيتي بعيد .
صقر : الكلام دا مع المشرف استاذ اشرف .
هاجر : مااستاذ اشرف قال لازم اخد موافقه من حضرتك .
صقر : تمام تمام بس دا هيخليكي تتاخري لما تروحي علي متخلصي تدريبك . فهتروحي متاخر عن صحابك .
هاجر بابتسامه : مفيش مشكله يااستاذ صقر المهم ان حضرتك متزعلش لما اتاخر اصبح .
حياه بغيره : لا ونبي . طب اظن ختي الاجابه علي طلبك اتفضلي علي شغلك .
هاجر : هو حضرتك مش طيقني ليه .
حياه : نعم ياروحي . وانتي مين انتي . انتي هتستهبلي .
هاجر : لو سمحت لمي لسانك .
حياه بنرفزه : ايه دا هي هتجنن ولا ايه . صقر البنت دي مكنش في الشركه دقيقه واحده .
هاجر : وانتي مين عشان تقولي امشي ولا مش امشي .
صقر : بسسسسس كفايه . وانتي يااستاذه اتفضلي دلوقتي .
حياه : والله ياصقر هو دا القدرة عليه . طب والله منا دخله الشركه غير لما البنت دي تمشي .
وخرجت حياه وهي متعصبه جدا .
هاجر : استاذ صقر انا ….
صقر بغضب : اطلعي برا دلوقتي.
خرجت هاجر وهي تتكلم وتشتم حياه في سرها .
جلس صقر علي مكتبه وهو يمسك راءسه بقلة حيله.
#بقلمي_ميرو_محمد
في المصنع ……
سما بصدمه : انت حيو.ان ازي تبو.سني ياقليل الا.دب .
حسام : هششش عشان تسكتي ومسمعش صوتك .
سما : عارف لو عملتها تاني متلومش غير نفيك .
ثم خرجت سما بعصبيه الي الخارج .
حسام : شكلك هتتعبيني ياسما .
واثناء خروج سما قالت للسكرتيره
سما : انتي يبتاعه انتي تجبيلي قهوه علي مكتبي . وكمان ورق الصفقه الهتم واوراق الاجتماع حالا .
نورا بمياعه : حاضر .
سما : وياريت بلاش محن وشوفي شغلك . ولو اتاخرتي متزعليش مني . خمس دقايق واشوفك في مكتبي .
ذهبت سما علي مكتبها .
نورا : اوووف ياستر منها …..
#بقلمي_ميرو_محمد
في الجامعه ……..
خلص حازم المحاضرا وخرج . وخرجت ورا بسنت .
بسنت : بشمهندس حازم .
حازم بابتسامه : نعم يابسنت .
بسنت بغيظ : ممكن اكلم مع حضرتك شويه .
حازم : اكيد تعالي علي مكتبي .
ذهبت بسنت هي وحازم علي مكتبه .
حازم : ها ياستي عاوزا ايه .
بسنت : انت عاوز تشليني ياجدع انت .
حازم بضحك : ياستر يارب ليه كده .
بسنت : انت عارف اني فاتني كتير . وازاي عامل امتحان . لاء وكمان بتتحداني .
حازم : مين قال كده . اذا كان انا الهسعدك .
بسنت : تساعدني ازاي .
حازم بمكر : انا هذاكرلك الفات .
بسنت : ايوه قول كده بقا .
حازم : لاء اوعي تفهمي صح 😂
بسنت : بعينك ياحازم . وانا مش زي البنات الملازقه بتاعتك دي . وانا هذاكر ومش هحتاج ليك ابدا .
حازم : لما نشوف هتحتاجيني ولا لاء يابسبوسه .
بسنت : اوووف منك . ثم خرجت بعصبيه من مكتب حازم .
حازم بضحك : بحبك وانتي عصبيه ……..
في المستشفي……..
جاء وليد علي زعيق اهل الطفل وميار منهاره من العياط ….
وليد : ايه دا في ايه. في ايه ياميار .
ميار بدموع : وليد الحقني .
وليد : اهدي اهدي احكيلي في ايه .
ابو الطفل: الدكتوره دي موتت ابني .
وليد بصدمه : انت يااستاذ ممكن تهدا عشان افهم .
ابو الطفل بزعيق : تفهم ايه بقولك موتت ابني .
ميار بنهيار ودموع : والله لاء ياوليد . الولد عنده انميا وانا بعملو العمليه الولد قلبه. وقف فجاءه .
وليد : طب اهدي اهدي .
ميار بعياط : والله مش مو.تو ياوليد .
ام الطفل : منك لله انا هب.لغ عنك.
وليد : العندكم اعملو . وكده كده النيا.به هطالب بتشر.يح الجثه وعرضها على الطبيب الشرعى .
ذهب اهل الطفل من المستشفي . ….
ووليد اخد ميار الي مكتبه …
وليد : ممكن تهدي بقا .
ميار : انا خايفه اوي ياوليد .
وليد : متخفيش وانا جنبك .
وبعد لحظات كانت الحكو.مه تدخل مكتب وليد .
وليد : ايوه في ايه .
الظابط : مطلوب القبض علي الدكتوره ميار .
ميار بخوف وصدمه : انا .
وليد : تمام تقدر تمشي وانا هجبها واجي .
الظابط : مش هينفع لازم هي تمشي معانا .
وليد بغضب : انت اتجننت انت مش عارف انا مين .
الظابط : ايوه بس .
وليد بزعيق : مفيش بس قولتلك اتفضل .
ذهب الظابط وميار انهارت في الارض .
#بقلمي_ميرو_محمد
وليد : ممكن بقا تهدي عشان نتصرف .
ميار : انا خلاص انتهيت .
وليد : انا جنبك . ثم اخرج هاتفه ورن علي صقر .
صقر : ايوه ياوليد . بتقول ايه . انا جاي حالا .
وليد : تمام ورن علي حازم يجلنا .
صقر : تمام تمام . واغلق الهاتف صقر .
صقر رن علي حازم : ايوه ياحازم تجيلي دلوقتي علي قسم ….
حازم : ليه في ايه . بتقول ايه طيب طيب هجيب بسنت واروحها واجي ليكم .اغلق الهاتف حازم وجري علي قاعة المحاضرات .
حازم جري عند بسنت وسط الطلابه . ومسك ايدها وسحبها ورا وسط كلام وزهول الطلاب .
بسنت : سيب ايدي ياحازم انت مجنو.ن .
حازم : لازم نمشي بسرعه .
بسنت بخضه : في ايه حصل ايه . صقر كويس .
حازم : ميار حصلها ……..
بسنت : يالهوي طب يلا بسرعه نروح ليها .
حازم : لاء انتي هتروحي وبعد كده انا هروح .
بسنت : لاء طبعا انا لازم اروح واكون جنبها .
حازم : اعمل ايه في دماغك . طب يلا بسرعه اركبي . ركبو العربيه وطلعو الي القسم ……
عند حياه …….
نسيت حياه تلفونها في المكتب . ورجعت تجيبو .
اوقفها صوت من خلفها ……….
ياترا مين …..
وهيحصل ايه مع ميار . وصقر ووليد وحازم هيعملو ايه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المغرور والدلوعة)