رواية العشق الأبدي الفصل الثامن 8 بقلم إسراء خليل
رواية العشق الأبدي الجزء الثامن
رواية العشق الأبدي البارت الثامن
رواية العشق الأبدي الحلقة الثامنة
الفصل الثامن ❤️❤️❤️
وقفنا فين لما عزيز خبطتو عربيه
عزيز بعصبيه :مش تحاسب ياعم انت
هيييه وضحكت عليكو عزيز زي الفل محصلش
حاجه مجرد تخيل بس مش آكتر 😂😂
الراجل :إنت اللي ماشى مش مركز الطريق مليان
عربيات إنت أللى غلطان
عزيز مسك رجله بوجع : مانت لو بتعرف تسوق
زي البنادمين مكنتش بتخبط فى خلق الله
لكن للأسف انت سواق بهايم
الراجل بغضب :تصدق إنت راجل قليل الادب
عزيز يصلو بعصبيه وكان هيروحلو:عارف أنا مش
هكلمك دلوقتي علشان مش فاضيلك علشان
مش فاضي للتفاهه دي ومشي
ركب العربيه و فتح التحاليل
عزيز بصدمه :والله كنت حاسس كنت حاسس
إن مسك هي بنتها اما افرحها وشغل العربية
وطلع بيها
عند ساره كانت قاعده فى اوضتها
بتفكر فالى طارق قالو على سامر
ساره :يابن الجزمه ماشى يا سامر اوعي تفتكر
علشان أنا بنت يبقى هسكت لا دانا أرجل من
أرجل واحد في عيلتك طيب أنا وراك والزمن
طويل اما أشوف انت عايز مني اية بقي
عند مسك خلصو السبوع ولمو حاجتهم ومشيت
روحت البيت
مسك بتعب :آه السلام عليكم
عفاف :وعليكم السلام يا حبيبتي تعالى يلا احضر
ليكي الاكل أكيد جعانه
مسك بتعب وجوع:آه والله يا خالتي انا هموت
من الجوع
عفاف :عيني يا نن عين خالتك حالا وقامت تحضر
الاكل لمسك
مسك دخلت عند ساره لقيتها قاعده سرحانه
مسك :مالك يا سرسورة
ساره :بفكر في الزفت سامر
مسك :ليه حنيتي ولا اية
ساره بغضب :حنيت اية وزفت اية الحيوان عايز
ياذيني عايز يكسر عيني بس وحياه ربنا لانا
أللى هكسر و
مسك :أهدى بس فهميني في اية
ساره حكت لها على أللى طارق قالو
مسك بعصبيه :إبن الجزمه بت انا معاكي في اي
حاجه لو عايزاني أروح اضربو وسط بيت هعمل
كده
ساره بصت قدامها وقالت :لا لا ضرب اية أنا
هدمر حياته وشغله زي ما عايز يدمر حياتي..
مسك :إزاي بقي
ساره :هقولك
عند عزيز روح البيت
عزيز بصباح :ماما مديحه ماما مديحه
مديحه : إيه يا عزيز فى ايه
عزيز بأبتسامه : لقيت بنتك
مديحه بعدم تصديق : بجد يا عزيز
عزيز :آه والله
مديحه :طب تعرف هي مين
عزيز :طبعا ومش هتصدقي
مديحه :مين
عزيز :فاكره البنت اللي جت عملت الديكور بتاع
منه
مديحه :مين تقصد
عزيز :أيوة آيوه هي مسك
مديحه بصدمه :إيه مسك كنت حاسه والله كنت
حاسه إحساسي مكنش بيخيب طب هي فين
دلوقتي
عزيز :هعرف بيتها فين من الشركه اللي شغاله
فيها هشوف وهقولك
مديحه بدموع :تسلم يا عزيز أنا بجد مش عارفه
اقولك ايه ربنا يسعدك و يرزقك يارب
عزيز بأبتسامه باس دماغها وقال : ربنا يخليكي
يا حبيبتي وبالمناسبه السعيده دي احب اطلب
منك أيد مسك
مديحه بصدمه :إيه
عزيز ضحك :آه مالك مستغربه ليه
مديحه :بس يا عزيز أنا حته مقعدتش معاها ولا
حتي شبعت منها وهي أكيد مش هتوافق
مستحيل توافق بسهوله كده
عزيز :متقلقيش ان شاء الله لو حصل نصيب
هنقعد في الفيلا هنا وهتبقي معاكي برضو
وإن شاء الله هيحصل نصيب وسيبي الموضوع
ده عليا المهم دلوقتي انا هتصل بالشركه
إللي شغاله فيها أعرف عنوانها فين تمام
مديحه بأبتسامه :ماشي يا جوز بنتي المستقبلي
عزيز ضحك وسابها ومشي
مديحه بصتلو بأبتسامه
بعد يومين في الشركه اللي كانت شغاله فيها
ساره
سامر كان قاعد بيشتغل الباب فتح علية بعنف
وطلع البوليس و مدير الشركه
الظابط :هاتوه
سامر بخوف :فى اية يا باشا انا معملتش حاجه
هو فى أيه يا فندم
المدير بغضب :فى اية مش عارف في اية في إنك
حرامي في اني امانتك على الحسابات بتاعت
الشركه وحضرتك تسرقني في انك نصاب
اقولك فى ايه كمان لو سمحت خده يا فندم
سامر :يافندم أنا معملتش أي حاجه من إللي
حضرتك قولتها دي
المدير :برضو مصر تنكر طب أتفضل أهو مش
ده انت دي تسجيلات الكاميرات و كمان
ليك تسجيلات مكالمات كل ده مش دليل
الظابط :خلاص يا فندم أنا هتصرف معاه هاتوه
وشدو سامر وهو بيصرخ بعنف
طارق كان واقف مستمتع و يبتسم :دماغك
سم يا ساره هههه
سارة بفرحه :بجد يا طارق يعني أنا شوفتو بعينك
وهو الشرطه بتاخده
طارق :والله يا بنتي أيوة خدو وهو كان قاعد
بيصرخ زي الستات ويقول سبوني سبوني
بس بصرآحه أنا فرحان في آوي وكله من دماغك
يا معلمه ههههه
سارة بابتسامه :مش انا بس يا طارق انت ليك
فضل كبير انك خلتني اكتشف هو كان عايز
يعمل معايا اية و كمان مساعدتك ليا في
التسجيلات أنا كنت اعرف انه حرامي بس
بطريقته دي أنا مش عارفه من غيرك كنت عملت
إيه يا طارق شكرا بجد
طارق :مفيش شكر بينا يا ولية الله هههه
سارة :ههههه طبعا انت أخويا
طارق بضيق :بلاش أخويا دي مبحبهاش
ساره :ليه يعني
طارق :ها لا مفيش خلاص مشيها أخويا ههه
عند احمد أخو عزيز
كان قاعد مع صاحبه فى الكافتيريا
صاحبه عزت :يابني هتبقى رحله حلوه والله
متبقاش بايخ بقى
احمد :يا عزت قولتلك ميه مره الامتحانات داخله
مش عايز أضيع فرصه لازم أبدا مذاكرة
عزت :دول هما تلات ايام يا احمد بطل بواخه
بقى وبعدين لسة الامتحانات بعد شهر يعني
لسة معانا وقت
احمد : اوف دانت زنان خلاص هطلع مع أختي
رحله بكرة دي ولما ارجع نتطلع سوا
عزت بفرحه :اشطا بجد هتبقى أحلى رحله علشان
انت طالع معانا
احمد بصلة بأبتسامه عزت صاحب احمد من وهما
صغيرين بيحبو بعض جدا ودايما في ظهر بعض
وعزت أقرب حد لأحمد حتى أقرب من أخوه عزيز
وهما قاعدين بنت معاديه بكوباية النسكافيه
اتكعبلت وقعت النسكافيه علي احمد ولحسن
حظه إنه مش سخن آوى
احمد بغضب :آه مش تحاسبي يا متخلفه
بنت كانت جميله بس للاسف نظرها ضعيف
ولابسة نضاره كبيرة ومش بتشوف آوى
وحطة تقويم
البنت بخوف :أنا انا اسفه جدا معلش أصلي
اتكعبلت
احمد وهو بيبص على التيشرت بتاعه :أسفه
ايه وزفت اية أعمل بيه أي اسفك ده يا شيخه
زفتي التيشرت
البنت وخلاص علي وشك البكاء :والله اسفه
مقصدتش حقك عليا
احمد شافها كده صعبت عليه :خلاص خلاص
متعيطيش حصل خير بس خدي بالك بعد كده
يا
البنت دعاء :دعاء إسمي دعاء
احمد بأبتسامه :تشرفنا يا دعاء وأنا احمد
دعاء بأبتسامه جميله :اتشرفت بيك وأسفه
مره تانيه بعد اذنك ومشيت دعاء
وأحمد بصلها وابتسم
عزت :أتحكم في عصبيتك شويه هزقت البت
جامد اوي وهي مكنتش تقصد
احمد :مخلاص ياعم مانت صلحت الدنيا أهو الله
عزت :كتك القرف عيل لسانك متبري منك
احمد ضحك
عند بيت عفاف كانت قاعده مسك والباب
خبط عليها فتحت الباب لقيت مديحه و عزيز
بس طبعا هي متعرفهمش
عفاف :أفندم أي خدمه
عزيز :مساء الخير يا حاجه هي مسك موجوده
عفاف :وحضرتك مين وعايز مسك لية
عزيز :انا عزيز سراج مسك كانت من فتره عامله
عيد ميلاد اختي
عفاف بتذكر :أيوه أيوة افتكرت أهلا يا بني
أتفضلو
عزيز و مديحه داخلو
عفاف :تشربو اية
عزيز :ولا أي حاجه إحنا جاين نشوف مسك بس
هي فين
عفاف :مسك في المطب قاطع كلامها صوت
صراخ مسك
مديحه بعفويه :بنتي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الأبدي)