روايات

رواية يوميات فريدة الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية يوميات فريدة الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية يوميات فريدة الجزء الرابع

رواية يوميات فريدة البارت الرابع

يوميات فريدة
يوميات فريدة

رواية يوميات فريدة الحلقة الرابعة

بارتي 4
يوميات فريدة
ازيكم ي غزلاتي عاملين ايه و كل سنه وانتوا طيبين عيد الاضحى المبارك علينا كلنا
نرجع لموضوعنا وبعتزر لتأخير
سمعت الصوت ونزلت
مراد بتشويح و بعصبيه .. انتي بتع ايه اصلا تروحي لحد عندو من غير إذني
وانتي فاهمه انتي اعملتي ايه
كيان بدموع محبوسه .. حضرتك عارف انا عملت كده ليه وبعدين انا كان قصدي انقذ الوضع اللي اتشقلبي بسببي
مراد بعصبيه كان ماشي ناحيتها وهي بخوف رجعت لورا وكانت هتقع بسبب توترها بس عمو الجنتل مساكها وشدها ليه وعيونهم ف عيون وبعصبيه وهو بيدوس ع وسطها ..
اعرفي أن بعد اللي انتي عملتيه دااا هتكون نتائجه سود
طبعا بنتا كيان من الصدمه وخجل زقتو بعيد عنها وقالتلو .. انت واحد قليل ادب وانا متحمله كل نتائج اللي عملتي لاني معملتش حاجه غلط
مراد برفع حاجب .. انا قليل ادب والله
تصدقوا وانا بسمعهم بضحك ع تافة تعليق عمو ميمو
المهم
مراد .. انتي عارفه أن مروحك لحد عند فاتح دي خطر عليكي انتي هبله ولا مش مدركه اللي بتعمليه
داده لطيفه هي طالعه بخوف .. ي مصبتي روحتي عند فاتح ليه ي كيان وانتي عارفه عدوته مع ابوك يابنتي
كيان بهدوء .. اولا انا مرحتش بصفتي بنت نبيل السويسي
مراد بعصبيه .. لا الهانم راحت بصفته سكرتيرة ابن ضرغام عشان تستسمحوا ع اللي حصل النهارده مع نسرين
كيان بعصبيه .. علفكره انت واحد معندكش دم وغبي عشان مش بتفهم لآخر انا مكنتش عاوزه ارحلو اصلا ولا كنت بفكر بس هو اللي بعتلي رجلتو واخدوني وانا مش هوضح ليك اي حاجه تانيه عن اذنك ومشيت
مراد اخد الصدمه لأنها اول مره تتعصب كده و بهدوء راح مكتبو
داده لطيفه بقلق .. استر يااارب
والله يا جماعه البت كيان دي رغم أنها اتعصبت بس اتعصبت بكياته اوي لا وكمان بدل ما تشوح بايدها وتمشي لا قالت عن أذنك والله حبتها لهجوزها عمو مراد برضوا
بس الاهم دلوقت انا عاوزه افهم مين فاتح داا وايه علاقته ب الصورمو و عمو وابو كيان
انا نزلت اقعد مع داده لطيفه فحضرتلي العشاء واكلت معاها ف المطبخ
وانا مانتخه ف المطبخ وعماله الغغ اديلي اكتر من ساعه باكل الاخضر واليابس بتع المطبخ
قصدي بننان ف تورتيه صغير بشكولاته وبحبس جنبها بعصير جوافه و وشي ملغوص شوكولاته
سمعت صوت حد بيضحك عليا فتخضيت احسن يكون عمو مراد ربنا فرج عليه وبتدا يضحك واضيع مني لحظه رويه هذه المعجزه نهنهنهن
فبلف براحه والأكل ف بؤي وماسكه العصير ف ايدي ولقيت قصدي جان مان اوفف متخدوش ف بالكم داا انا بهزر معاكم
المهم ايه داا ايه داا انت بتعمل ايه ياعم انت لحظه بس
ععععاااااااااااا نزلني نزلني الحقوني يا ناس ي هوو ف حد عاوز يحطفني
بضحك شديد بينزلني .. طب بزمتك ف حد يخطف حد يشيلو كده
كان شيلني كأنه شيل طفل صغير حاطط ايدك بين درعتي ورافعني فوق مش عارفه اوصفها بصراحه انا انا انا اووووف ف وضع محرج اوي والحمد الله مروده جه وانقذني
مراد بخضه بشدني نحيتي وبيلمس ع وشي وشعري وفيفحصني بعنيه لاول مره احس منه بحنيه من ساعه ما جيت لقيته قالي .. انتي كويسه فيكي حاجه اتكلمي
انا واقفه مبسوطه أنه قلقان عليا ف ساكته لولا الواد المزز داا هو اللي رد عليه
بضحك .. اهدا يا مراد مالك بس هي كويسه انا بس كنت بهزر معاها ف شيلتها وهي اتخضت
وشي بقا احمر واتكسفت والله بحس احيانا اني مش طفله وسن المراهقه هيبتدا يطغا عليا قطعني
عمو مراد بعصبية ضربه بوكس .. اياك تقرب من بنتي وبنت اخويا تاني انت فاهم
بوجع .. ياخي مليون مره اقولك ايدك تقيله وبعدين متقلقش دي زي بنتي انا لو كنت اتجوزت كنت خلفت واحده قدها
مراد بعصبية .. فهد بلاش تخلني اتغباه عليك
فهد بيقوم بيظبط نفسه وبيحط أيده ع كتف مراد وبهدوء وبيبصلي .. طيب انا مستنيك ف المكتب
عاوز اقولك اللي حصل مع كيان
طبعا اللي اسمو فهد طالع وانا لسه واقفه مكانه فرحانه وخايفه يكون حلم عمو مراد قالو بنتي و بنت اخويا
مراد بهدوء .. ايه اللي ملغوصك وشك كده
بفرحه هو ملاحظها .. اصل كنت باكل طيب
مراد بابتسامه وهو بيسبني .. انتي مكنتش بتاكلي ي فريدة عموما روحي خدي شاور وانزلي عاوزك
انا بفرحه وطاعه .. حاضر حاضر فريره وطلعت جري
ياتراا ايه اللي حصل مع كيان ومين فهد داا وعمو تغيروا المفاجا داا هيستمر ولا داا ورا سبب وهيكون عاوزين ف ايه اممم هنعرف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوميات فريدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى