روايات

رواية غواص في بحر العشق الفصل الثاني 2 بقلم يوستينا سامي

رواية غواص في بحر العشق الفصل الثاني 2 بقلم يوستينا سامي

رواية غواص في بحر العشق الجزء الثاني

رواية غواص في بحر العشق البارت الثاني

انتقام في البحر
انتقام في البحر

رواية غواص في بحر العشق الحلقة الثانية

عساف بصدمة: انت ..انت بتعملي اي هنا في اوضتي وازاي تدخلي هنا اصلا
سلمي بتوتر … اناااا .. انا كنت بدور عليك يا عساف
عساف بفرحة: ده بجد ..وجاية تدوري عليا ليه بقي .
هو الجميل اخيرا حن عليا ولا ايه ..
سلمي قربت من عساف :.انا عايزاك يا عساف ..انا من اول يوم شوفتك فيه وانا بحلم بيك .. وبحلم اني ابقي جنبك
بس حاولت كتير امنع نفسي بس مقدرتش ..
وحاولت تبعد عنه بس عساف قربها منه و حضنها بايده
عساف بإعجاب: وليه اصلا تبعدي ..ده انا كنت هم.وت واتعرف عليكي و اسمع صوتك ده ..ليه يا سلمي العذاب ده بس ده انا حاولت اقرب منك كتير
سلمي ببتسامة رقيقة: وكمان عرفت اسمي ..شوفت بقي أن انت كمان كنت بتفكر فيا وعلطول كمان
عساف وهو بيحاول يقرب منها علشان يبو.سها: أيوة طبعا بفكر فيكي .. بقولك اي ما تيجي نطلع اوضتي بجد هتعجبك اوي ..
سلمي وهي بتحاول تبعد عنه ..لا يا عساف انت فهمتني غلط .. انا محتاجة منك مساعدة وعايزاك جمبي
عساف ضحك: علشان كدة جاية اوضتي و بتدلعي عليا
انا قولت برضو ..انت مش البنات دي ..عموما خير عايزة مني اي انا تحت الخدمة يا باشا
سلمي بدموع : عايزة اقابلك بكرة ضروري يا عساف .. انا واقعة في مصيبة ومحدش هيقدر ينقذني منها غيرك انت
عساف بقلق : مصيبة اي ..ما تفهميني يا بنتي انت اي حكايتك بالضبط
سلمي: لا مش هينفع هنا ..بص بكرة الساعة ١٢ بالضبط يا عساف هيبقي في مركب مكتوب عليها اسم حياه اطلعها علطول وانا هحكيلك كل حاجة ..اوعي تتاخر يا عساف ..ارجوك
وبعدها جريت سلمي علي الباب و هي قلقان اوي
عساف قعد يفكر اي السبب اللي يخليها تحتاجه كدة ..غير لو البت دي وراها مصيبة ..وفعلا قرر أنه يطلع اوضته يغير هدومه …
_____________________________________
في قصر كبير ..قصر سليم المنياوي في الصعيد
ادهم باحترام : صباح الخير يا جدي و نزل باس أيده
سليم : كيفك يا ولدي .. كيف مصالحك يا ادهم
ادهم بستغراب : كله تمام ..بس خير طلبت تشوفني ضروري و فاجاه كدة غريبة دي يا حاج يا ترا في حاجة مهمة اوي للدرجة دي
سليم بهدوء : اجعد يا ادهم ..بص يا ولدي انا كنت عايزك في موضوع كبير جوي ..والموضوع ده محدش يعرف يحله غير الكبير يا ادهم .. وانت حفيدي الكبير ولا انت شايف ايه
ادهم بتوتر مسك كوباية الماية وشرب ..الكبير ازاي يا جدي
حضرتك اول مرة تكلمني بالصيغة دي ..
انا مش فاهم اي حاجة ارجوك بلاش الغاز وفهمني ..
سليم بتنهيدة : انت هتتزوج بنت خالك محمد يا ادهم ..ويكون في معلومك ابن عمك زين و تميم هيشوا اهنا في البلد
ادهم بعصبية قام من الكرسي ..اي الكلام ده ..انا عايزني اتجوز عزة مستحيل طبعا يا جدي … انا اتجوز بنت اللي قتل ابوووي .. ده انا لو شفت محمد ده انا هقتله وهشرب من دمه
سليم بحدة: اهدي يا ادهم ..واجعد علشان افهمك ..الموضوع ده كبير جوي ..ولازمن نتحدت فيه بهدوء و بعجل .
وبعدين محمد مش هو اللي جتل ولدي زين افهم بجي
و متخليش الكره يعمي جلبك اكتر من أكده .. محمد مالوش صالح بقتل زين ولدي. اللي جتل زين اخووه واحنا اخدنا بطارنا و قتلنااااه خلاص بجي .
ادهم بعصبية: لااااا بس انا محرم علي نفسي اي حد من عيال خلاني ومحلل لنفسي دمهم ..ولو شوفت حد منهم هقتله .. وده اخر كلام عندي. .
اما ولد عمي زين وتميم دول في عيني دول من عيلة المنياوي. بعد اذنك يا جدي ..
وفعلا خرج ادهم وهو متعصب اوي و قرر أنه يرجع مصر
_____________________________________
اما عساف طلع اوضته وكان فرحان اوي أن سلمي كلمته و كان متفاجاه بتغيرها بس اتفاجاه بمكالمة ادهم …
عساف بفرحة: الو يا ادهم ..اي اخبارك يا ابني
ادهم وهو سايق عربيته : في مصيبة يا عساف ..مصيبة وهتحل علي دماغنا كلنا الظاهر كدة أن خالك راجع الصعيد
عساف بعصبية قام من مكانه: انت بتقول ايه ..محمد عايز يرجع تاني ..وجدي هيسيبه ازاي منغير ما يموته
ادهم : وياريتها كدة بس لااا ده كمان عايز يجوزني بنت محمد . علشان يقفل علي تار القديم .
عساف بحدة : اي الكلام ده .وانت موافق يا ادهم ..انت لو وافقت هتبقي لا اخويا ولا عايز اعرفك ..انت سامع ولا لااء
ادهم: أوافق علي اي يا اهبل انت … وفجاه
ادهم لقي في ناس ماسكة سلاح و اقفين علي الطريق .. ادهم: اقفل انت يا عساف دلوقتي ….
ادهم خرج من العربية: انتوا مين وعايزين اي
راجل: لامؤخدة يا كبير .ده دي اومر وفاجاه ضرب ادهم
ادهم بوجع وقع علي الارض والرجاله اخدووووه
يا ترا مين دووول و اي خلاهم يعملوا كدة في ادهم
__________________________________
تاني يوم الصبح ..عساف مكنشي قادر ينام طول الليل و كان متردد يروح لسامي المركب فعلا ولاء ..بس قام وغير هدومه وراح فعلا المركب وكان مستغرب اوي فخامتهاا
عساف بحيرة : يا ترا مين حياه اللي اسمها مكتوب علي مركب كبيرة اوي كدة .. سلمي ..يا سلمي انت ..
محمد : نورت الياخت يا ولد اختي ..اخيرا اتجابلنااا ..
عساف بصدمة … جيت لموتك يا محمد الكلب ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية غواص في بحر العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى