رواية الغرام وجنونه الفصل الثاني 2 بقلم روكا حسن
رواية الغرام وجنونه الجزء الثاني
رواية الغرام وجنونه البارت الثاني
رواية الغرام وجنونه الحلقة الثانية
اه الرقاصة اللي في العمارة قالتلي ان الروج الاحمر يجنن اي راجل عليكي!!
بصلي زين بصدمة: رقاصة في عمارة اللواء محمد
ماله يعني اللواء محمد شيخ جامع هو يعني ما مطلع عيني وانا سكتاله.. بيقف أبوها و بيبرق بعينه ليها
بقولك اي يا بابا متبرقليش بعينك الحلوة دي أنا مش بخاف.. همسك القضية دي يلا يا زين عشان ندرب عليها.
بتخرج غرام و بيخرج زين وهو مش طايقها بتتدخل المكتب بتاعها و بتقوله بغمزه: أنا وانت هنروح الكباريه ده متنكرين أنا هلبس فستان تاني و بروكه و نظارة وانت تلبس قميص مفتوح
كاروهات و تغير تسريحة شعرك و ياريت لو تحلق شنبك..
_أحلق شنبي ده مستحيل!!
اه يا زين هتحلق شنب أمير كراره ده عشان ميبنش عليك انك ظابط وبعد ما المهمه تخلص أبقا ربي شنبك تاني
بتنادي غرام بزعيق: يا شاويش شعبان يا شعبانن
بيدخل شعبان بتقف غرام و بتخبط علي المكتب.. عصير ليمون لأعصاب الباشا وانت عارف كوباية عصير مانجا
_أنا مبحبش عصير الليمون؟
وانا مالي هي كوباية عصير مانجا واحده خد انت حاجة تريح أعصابك.
بيخرج شعبان و بيجيب العصير و بيدخل بتاخد غرام العصير و بيقعد زين يبصلها بقرف
بنبتسم غرام أبتسامه صفراا؟ انت هتقعد تبصلي في كوباية العصير هقوم شاربه كوبيتك كمان
بيشربها زين و بيبص علي غرام وهي بتقول ايححح
بتقولي اي!!
_لا ابدا ده من حلوتها طعمها تحفة
بكره ان شاء الله تحلق شنبك و انا هقوم اروح عند عمتك اللي هي امي عشان جعانه و بطني بتسوسو بابا احتمال ينام النهاردة في القسم وانت
_لا أنا كمان هروح البيت
يبقي خلاص اروح في طريقك وابقاا عدي علي ماما و سلم علي خالو حبيب قلبي و قوله غرام بتقولك وحشتها..
أبتسم وقال بتنهيدة: قومي يلا
بيخرجوا بره القسم و بتركب معاه العربية و بتلاقي فرح معدي بتتطلع من الشباك بلبدلة البيضاء و بتلبس الكاب و بتتضرب نار بلمسدس بتاعها.. بيصرخ زين بعصبية: أنزلي يا مجنونه؟
: طيب يا زين هنزل اهو بيتجمع العربيات ورا عربية زين وهي بتزغرط و صوت الست وهي بتقول بضحك.. تحيا مصر.. تحيا مصر يا باشا
بتخلع غرام الكاب و بيطير شعرها في الهواء و بتغني معاهم بفرحة: يا اللي علي الترعه حود علي المالح بترد الحريم وراها و زين بيزمر و بيزعق جوه
أنزلي يا غرام الكلب هناخد مخلفه انزلي بقولك
بتسقف غرام.. وسطي بيوجعني من رقص أمبارح يلا كدا عملت معاكوا الواجب بيعدي زين علي كاميرا و بياخد مخلفة بسبب حزام الامان بيشدها من شعرها
وسطك بيوجعك من اي يا اختي من حقك ما انتي امبارح كنتي في كبارية
بتصرخ غرام بقوة: حاسبببب هتخبط في عربية العريس و العروسة..
ادعي عليكي بأيه وانتي فيكي كل العبر بيقف قدام العربيات و بيصرخ فيها بعصبية: أنزلي يا غرام
بتفتح غرام الباب وبتلبس الكاب بضيق.. تاكسيي
بيقف التاكسي بخوف: أتفضل يا باشا؟ بتركب و بتنفخ بعصبية
علي فيصل يا عمو
بيتصدم الراجل بتاع التاكسي: أنتي بنت
غرام بهدوء: اه بنت اللواء محمد بس متقلقش مش هعملك حاجة أنا مش معايا فلوس أدفعلك بس اوعدك ان لو قبلتك تاني
هدفعلك حق التوصيله دي!!
لا يا حبيبتي انتي زي بنتي أنا مبسوط بيكي
غرام بهزار: لازم اروح عندي شغل رهيب يارتني ما دخلت هنا ولبست البدلة دي الا قولي اي رايك حلوه عليا
_اه جميلة عليكي انتي ماشاء الله روحك حلوه يا بنتي
فجاة بيخبط الراجل في عربية و بينزل صاحب عربية يتخانق معاه بتنزل غرام وهي لابسه الكاب
بيتخض الراجل و بيتوتر: أنا أسف يا باشا أنا الغلطان
غرام بعصبية و زعيق: انت قافل اللون الاحمر وفاتح الابيض
الراجل بستغراب: لون اي يا باشا
غرام بعصبية قربت مسكت الراجل من الليقه.. لازم نروح القسم نحل الحوار ده
الراجل بخوف: عشان خاطري لا يباشا اعملك الا انت عايزه
الا صحيح يا باشا انت صوتك ناعم كدا ليه
وانت مال امك هتصحبني يلا خدوه علي القسم
بتبص غرام مبتلقيش غير هي والراجل و التاكسي بتتضحك من الكسوف: لا أنا اللي أسفة غور من هنا و بعد كدا شغل اللون الابيض ماشي هاا ماشي
الراجل بفرحة: حاضر يا باشا
بيمشي الراجل بتبص بتلاقي زين واقف يتفرج عليها بتستأذن من بتاع التاكسي و بتروح ل زين و بتبص في الارض
اي جابك تاني يا زين
زين بعصبية: كوتش العربية فرقع و ركنتها علي الطريق، يلا نروح مع التاكسي اللي كنتي راكبه
غرام بتكبر: لا روح أنفخه مش هتركب معايا غور
بيشدها زين من شعرها وبيقول بتوتر:
أنا هكلم اللوء عشان تسيبي الشغل والبدلة تتسلم
غرام بخوف: انت بتتكلم جد
اه بتكلم جد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الغرام وجنونه)