رواية نور قلب الصعيدي الفصل الأول 1 بقلم شيماء رمضان
رواية نور قلب الصعيدي الجزء الأول
رواية نور قلب الصعيدي البارت الأول
رواية نور قلب الصعيدي الحلقة الأولى
تييييت تيييييت تييييت يلا اتاخرنا تيييييبت
استنو استنو نازله اهو
اعرفكم بنفسي قبل ماابدء حكايتي انا نور عندي 17سنه لسه في الثانويه العامه والي عاملين هيصه تحت دول اصحابي اصل احنا طالعين رحله احنا ناس حالتنا الماديه كويسه وبنسبه لشكلي انا علي قدر كبير من الجمال بحب الضحك والهزار حياتي كلها ضحك وهزار بس يلا نبدء
نور ماما ياماما
الام عامله هيصه انتي واصحابك ليه
نور عايزه فلوس الرحله ياماما
الام خدي يااخرت صبري
نور نزلت جري علي اصحابها البنات علي يروحو الرحله مع بعض
نور اي الهيصه دي بابا هيق. تلني
مروه. اعملك اي كل ده نوم الباص بتاع الرحله هتفوتنا
نور داانا اقنعت بابا بلعافيه عملت قرد عشان يوافق يلا بينا
مروه يلا
وصلو الباص واتحرك الباص علي الاقصر ومن هناك علي اسوان
نور انا فرحانه اوووي عم احمد يااحسن سواق
عم احمد شغلنا حاجه حلوه زيك
المشرفه بتكشيره لا بطلو صداع
نور عشان خاطر ربنا ياميس دااحنا قي رحله
المشرفه لا
مروه ياميس فكيها شويه
المشرفه بتكشيره بنت اتادبي واقعدو بلا صداع
نور ملقوش غير دي تبقا مشرفه علينا
مروه خلاص روقي مهو معانا ميس سمر
ميس سمر راحت لهم فيه ايه ياعفاريت ليه التكشيره دي
نور شايفه ياميس بتعمل ايه
ميس سمر طيب اهدو وروقو كده يلا نغني احنا
البنات بتصقيف هييييييه
ميس سمر يلا نبدء واحد اثنين ثلاثه علي اليادي اليادي اليادي ياقلوب مداريه يما جرح الورد ايادي
بعد وقت طويل والبنات نايمين وصلو الاقصر
عم احمد حمدالله علي السلامه يابنات وصلنا
ميس سمر يلا يابنات وصلنا
البنات نزلو الفندق وكل بنتين اوضه
وبعد ماارتاحو راحو كلهم يشوفو المعابد
مروه بت يانور عارفه احنا فين
نور فين ياام المفهوميه
ده معبد حتشبسوت بتاع فيلم اقصر بلادنا بلد سواح فيها المعابد تتمرجح
نور تتمرجح ياهبله انا عندي ربع هيطير بسببك امشي لنتوه
مروه بضحك يلا
ميس سمر ماشيه تشرح للبنات ده معبد ايه وحكايته ايه وطبعا انا مروحتش الاقصر قبل كده علشان اشرحلكم زيها سبوني اعيط في صمت
المهم نور سرحت وفضلت ماشيه تتفرج علي المعبد ودخلت جوه لحد ماتاهت جوه وفضلت تلف وتدخل وتخرج مش عارفه ترجع والفوج مشي وسابها ومخدوش بالهم انهم نسيوها اصلا من كتر البنات غير ماراحو الفندق ومروه اكتشفت ان نور مرجعتش تاني
نور قاعده والدنيا بتليل عليا وهي عماله تعيط وخايفه
نور اه ياحوستي السوده ياانا ياما انا اتوه منهم ااه ياخونه محدش خد باله اني مش معاهم اهئ اهئ اهئ
حد من وراها انتي مين واي جابك اهنيه
نوره اعاااا انت مين ياعم
. بس اقفلي خشمك جبر يلم العفش
نور انت بتشتم ولا ايه انا تايهه وبعدين الجو ظلمه ومش شايفاك اصلا
. بس خلاص اقفلي خشمك ده تعالي معايا
نور بخوف اجي فين ياعم
. عم اي يابت انتي هوا انا واقف بشوي ذره قدامك
نور طيب ماتذؤقش
. دي اي القوجعه المطينه دي قدامي
خد نور وراح بيته
. اما ياامي
الام اي ياولدي انت جيت مين دي ياولدي انت اتجوزت من ورايا
. لا اتجوزت ايه وهتجوز دي
نور انت هتلبخ ولا ايه مالهاةدي بقا يااستاذ انت
. جابر اسمي جابر دي ياامي لقتها تايهه في المعبد
الام ياضنايا وبنتي
نور كنت مع الرحله بتاعت المدرسه
الام طيب يابتي تعالي غيري خلجاتك دي وكلي تلاقيكي مكلتيش من الصبح
نور اي ده كله هاكل كل ده الرچيم يبوظ بط ومحشي ولي ده كله
الام كلي يابتي رجيم اي داانتي رفيعه خالص وناشفه ياجلب امك
جابر انا هروح ياامي اسال علي الرحله دي عشان ترجع
الام طيب ياولدي الصباح رباح ياولدي
جابر حاضر ياحاجه
نور بنوم اه الصباح رباح ياولدي
جابر بص لها بعصبيه ولدك اتنيلي
الام تعالي يابتي نامي
الصبح نور بتفطر وفرحانه بلجو ده بقولك اي ياجبر
جابر امم جولي
نور عايزه اتفسح
جابر كنت المرشد السياحي بتاعك ولا ايه
نور خليك جدع ويلا فسحني
جابر امري لله يلا بينا
خد نور وفسحها وبعدها وداها الفندق
مروه بدموع نور قلقتيني عليكي
نور انا كويسه اهو ياحبيبتي متقلقيش
مروه احكيلي حصلك ايه
نور بسرحان جابر انقذني
مروه جابر مين
نور حتت شاب زي بتوع الرويات طويل وعريض وقمور اووي اول مره اعرف ان الصعيد فيها شباب حلوين كده خلقه ديق بس تحسيه حمش كده وغني وساكن في قصر زي بتوع زمان
مروه اي وقعنا ولا ايه
نور شكلي كده يامروه من اول نظره
ميس سمر يلا يابنات جهزو نفسكم هنروح اسوان
نور بزعل ماهنا حلو ياميس
سمر بطلي دلع ويلا
نور بدموع لمروه مش هشوفه تاني يامروه
مروه خلاص ياقلبي اعتبريه حلم وخلص يلا بينا
عند جابر لرجالته في القسم نسيت اقولكم جابر ظابط ومن عيله كبيره في الصعيد
جابر جعزو القوه هتروح اسوان المهربين بتوع الاثار عملين لهم تتبع ومعلوماتنا انهم هيسلمو في اسوان
.. تمام يافندم
الرحله راحو اسوان وركبو مركب في النيل ونور ومروه قاعدين علي حرف المركب
مروه يابنتي هنقع انتي مش هتجبيعا البر
نور عاوزه المس المياه شكلها جميل اووي بصي المركب هناك دي بينقلو حاجات بصي الراجل الي علي المركب ده شبه الشاويش عطيه هههههههه ااااه
مروه حاسبي يانور نووور الحقي ياميس نور وقعت في البحر
نور بتقب وتغطس مبتعرفش تعوم والميس مش عارفه تتصرف ومعاهم مركبي عجوز يعني لا هيعرف ينقذها ولا يعمل حاجه
نور الحقون بغ بغرق وخلاص نور نفسها بينقطع وهيغمي عليها لقت.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور قلب الصعيدي)