روايات

رواية القدر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك ياسر

موقع كتابك في سطور

رواية القدر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك ياسر

رواية القدر الجزء التاسع عشر

رواية القدر البارت التاسع عشر

القدر
القدر

رواية القدر الحلقة التاسعة عشر

صلوا على الحبيب المصطفى محمد صل الله عليه وسلم تسليما كثيرا 🌺
سلمى: ماما! انتي جيتي هنا ازاى.
نورا بعياط و حضنتها: انا اسفه ي بنتي انا أسفه والله كنت خايفه عليكي منهم هيإذوكي و انا ماليش غيرك انا هحكيلك كل حاجه بس خلاص آسر معادش بيشتغل معاهم ساب ده كله.
سلمى بعدم فهم: انا مش فاهمه حاجه ي ماما لو سمحتي فهميني كوول حاجه.
نورا: حاضر كنت زمان……
فلاش باااك
المجهول: البضاعه هتتسلم ف…. و الساعه 3 الفجر خلوا بالكم كويس البضاعه دي اهم بضاعه عندنا دي اللي هتنقلنا نقله تانيه خاالص مفهوووم.
قال اخر كلماته بشخيط.
الكل: مفهووم.
نورا: ي نهااار ابيض ليه ي آسر كده ليه ترمي نفسك في النار ليه ي بني ماتعيش بالحلال و رزقك هيجي لحد عندك.
كانت واقفه مستخبيه و جت تمشي قامت موقعه طوب لان المبنى ده كان مهجور.
المجهول: مين هناااا اتحركوووا بسرعه شوفوا مين هنا.
علي بتوتر: انا هشوف مين ي فندم.
علي كان لمحها و عرف انها مامه سلمى.
علي بصوت واطي: لو سمحتي ي طنط احنا هنفهمك كل حاجه بس ارجوكي امشي من هنا لو عرفوا انك موجوده مش هيرحموكي.
نورا من الصدمه كانت واقفه في مكانها و مش مستوعبه حاجه.
المجهول: مين ي علي اللي موجوود.
علي بصوت واطي: فوقها ارجوكي امشي علشان خاطر بنتك حتى.
نورا فعلاً مشت من الباب اللي ورا.
علي بتوتر حاول يخفيه: طلعت قطه ي فندم كانت بتجري ورا فار و وقعم الحاجه كمل ي باشا ماتقلقش.
باااك
ملاك بصدمه: يعني علي هو كمان كان معاهم.
نورا: ايوا ي بنتي بس هما لما رجعوا فهموني كول حاجه.
سلمى بصدمه: ايه هي الحاجه دي هي كمان ايه اللي ناقص يتقال يتغفرلهم بيه عملتهم.
شمس بإستغراب: البضاعه دي كامت عباره عن ايه ي طنط؟!
سلمى بعصبيه: هتكون ايه يعني بنصاحتك دي اكيد ممنوعات.
نورا: مخدر*ات و سلا*ح.
ملاك: الله دي حلوت اوووي.
نورا: بس هما مكانوش يعرفوا انهم بيشتغلوا في كده.
سلمى: ده اللي هو ازاى يعني لموأغزه.
نورا: اقصد انهم كانوا عارفين هما بيشتغلوا في بضاعه قماش و خشب ناس بتستورده من الخارج و هما اللي عليهم يسلموا البضاعه في الوقت المحدد و مكانوش بيفتحوا البضاعه دي خاالص.
ملاك بصدمه: طب وانا ذنبي ايه؟!
نورا: انتي كان دايما علي بيراقبك… و قطع كلامهم دخول علي و آسر.
علي: و وقتها بعتوا ناس تراقبني لما عرفوا اني عرفت هما بيشتغلوا في ايه و كنت عايز اسيب الشغل.
آسر: بس ده على مين الشغل ده محادش بيطلع منه غير ي و هو ميت او مكمل معاهم و برضوا هيموت.
علي: وقتها عرفوا اني بحبك و بمشي وراكي على طول و مش بتغيبي عن عيني لحظه جم من طريقك علشان انتي نقطه ضعفي و هددوني بيكي و كان لازم وقتها ابعد.
ملاك ببكاء: و بعدت فعلاً.
سلمى بحزن: طب انتوا ازاى خلصتوا من ده كله.
آسر بحزن: احنا لحد دلوقتي هربانين منهم هربنا وقت لما سيبتك يوم الفرح قاطعته نورا.
نورا ببكاء: قولتله اني ماقدرش استغنى عنك لو حصلك حاجه ممكن اموت فيها و قولتله لازم تسيبها يوم الفرح دي اكتر حاجه هتجرح بنتي.
آسر: وانا دوست على قلبي و قولت مش هفرق بنت عن مامتها.
سلمى ببكاء: و قولت ادوس عليها هي كمان و مالووو و وقت ما نحب نرجع نرجع هي هتسامحني علشان بتحبني لا ي بشمهندس غلطان و غلطان اووي كمان انا مش هبقل بكده ابداا.
آسر قرب منها: اخلص منهم و هجيلك ي قلبي وانا عارف انتي بتتصالحي ازاى.
علي قرب من ملاك: وانتي تعالى عايزك.
ملاك راحت معاه و قبل ما تمشي وشوشت سلمى: فكيها ي لومه و خليه يعرف يركز هنخلص من المصيبه دي ازاى.
شمس بضحك: طيب انتوا كده اتصافيتوا اسيبكم انا بقا ي عصافير الكناريا سلام انا الحق الواد جوو.
ضحكوا كلهم عليها.
علي بحب: تعالي اركبي ي ملاكي.
ملاك بهزار: اجي فين يابااا.
علي بهزار: اااه احنا بدئنا في شغل السرسجيه لأ مش وقته انا بحاول اكون رومانسي و انتي كمان حاولي ي قلبي.
ملاك بهزار: لأ بس انا خطشيبي بيغير عليا و… شالها و ركبها في العربيه و غمى عنيها.
علي بخبث: ما احنا عارفين اللي فيها.
ملاك بضحك: هتاخدني فين ي مجنوون نزلني يااالا.
علي بضحك: لأ كده كتيرر انا ساكتلك لحد دلوقتي لكن لما تكوني مراتي و يتقفل علينا باب هعرفك اصبري عليا 😂.
ملاك خجلت من الكلام و سكتت.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نورين: دكتور زين.
زين بإنتباه لكلامها: نعم؟
نورين: عايزه حضرتك تساعدني في تشريح الجثه دي.
زين بضحك: حاضر ي ستي بدل ما يغم عليكي تاني و اخوكي يضربني تاني.
نورين بحرج: انا اسفه عن اللي حصل بس هو بيحبني و بيخاف علياا اووي.
زين قام و قرب منها و رجع خصلات شعرها لورا علشان يشوف عيونها الخضرا اللي بيسرح في جمالهم و بتاخدوا عالم تاااني.
زين بحب: عنده حق بصراحه يكون عنده القمر ده ابو عيون خضرا و مايخافش عليه.
نورين بحرج: احمم.
زين بضحك: طب تعالى علشان مش نتأخر أصلك بتبقى عامله زي الطماطمايه و مش هعرف اسيطر على نفسي قدام الجمال ده كله و خدها من ايديها و راحوا و بدأ يعلمها كويس ازاى تشرح و تبدأ منين.
و شهد و مؤمن اخيرا اتجوزوا و الكل حضر فرحها و كان مبسوووط جداا و مؤمن كان هيطير من الفرحه بيها و شهد مش مصدقه انها خلاص حصلت على حب بقاله خمس سنين و محادش راضي يعترف للتاني.
روميساء لقت حب حياتها اخيرا اللي كانت بتتمناه هي بنت بيضه و جميله اووي و تختوخه حبتين بس بدل ما تكون معصعصه زي البت مايا😂واتخطبوا هما كمان.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علي بحب: تعالي ي ملاكي.
ملاك راحت معاه و هي كانت حبه ده اووي ان اخيرا حب حياتها رجعلها تاني حب 7 سنين رجع تاني.
علي بحب: فتحي عيونك ي عيوني.
و شال الرباط من على عيونها.
ملاك من الصدمه مكانتش عارفه تقول ايه و مبسووطه اووي و قامت حضناه.
علي بحب: بادلها نفس الحضن بكل حب.
ملاك بضحك: لا بس جدع عرفت طريقي للصلح ايه.
علي بهزار: كرشك طبعا ي روحي.
ملاك خبطت بإيديها على كتفه: انا هوريك بس مش دلوقتي علشان جعانه اوووي و كمان كل دي مصاصات انا بعشقها اووي بصراحه مش هقولك لأ عليها.
علي بضحك: عارف ي ملاك بتعشقيها قد ايه بس مافيش كلمه حلوه كده للي جاب المصاصات.
ملاك بخبث: طبعا في بس بعد ما ناكل و راحت جرت على الاكل وقعدت تاكل و سابته.
علي قرب منها و هو بيضحك.
وقعد ياكل هو كمان معاها و كان في موسيقا هاديه جداا لان ملاك بتحبها.
عدا اليوم على خير الحمدلله.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تاني يوم ملاك بدأت في خطتها لان خلاص معادش على فرحها غير يوم و اتفقت مع حبيبه أدهم و اسمها أيان.
ملاك: عارفه هتعملي ايه كويس ي ايان صح.
ايان: عيب عليكي ي لوكااا.
ملاك بضحك: تربيتي ي يويو 😂
سلمى لسه زعلانه من آسر و مامتها و مش راضيه تاكل حاجه و حتى الشغل مش بتنزله علشان مش تشوف آسر.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نورين و زين بقوا يدربوا مع بعض و هو بقا مسؤول عنها خلاص.
زين: تعالي معايا ي نورين عايزك.
نورين بإستغراب: حاضر بس هنروح فين.
زين بحب: تعالي بس وانتي هتعرفي.
نورين راحت معاه.
و راحوا مبنى حلو اووي متزوق و فيه شموع و ورد و مليان شوكولاته كتيرر و هو جنب المبنى بتاع الشغل.
نورين بفرحه: الله حلووو اوووي و قالت بحزن بس ده لمين ياريته ليا.
زين بحب: اكيد ليكي ي احلى رورو.
نورين بفرحه: الله بجدد بس انا مش عيد ميلادي انهارده.
زين: منا عارف.
نورين: اومال لأيه.
زين نزل على رقبته و فتح علبه فيها خاتم 💍 الماس كان حلوو اووي و قال بكل حب: تتجوزيني؟؟؟
نورين من الفرحه: قالت اه و لبسها الخاتم و كان شكله رقيق اووي عليها و لايق على بياضها و الطماطم بتاعتها راحت حضنته و هو كمان بكل حب و كان في مغني بتحبه اووي و بتحب تسمع نفس الاغنيه دي.
نورين: الله بحب الاغنيه دي اووي بس انت عرفت منين اني بحبها و بحب المغني ده.
زين بفخر: عيب عليكي ده انا زين مش بيستخبى عليا حاجه و يلا بقا تعالي ناكل علشان الاكل هيبرد.
راحوا و كلوا في جو كله حب.
زين: حدديلي معاد مع بباكي اجي اتقدم ي نورين.
نورين بخجل: حاضر.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند آسر و علي خلاص عايزين يخلصوا من السلاح و البضاعه و يخلوا النوص يتقبض عليه.
آسر: خليك مركز معايا ي علي احنا هنرجع نشتغل معاهم تاني.
علي بصدمه: و ده ازاى اصلا احنا بقالنا كتيرر هربانين منهم هنرجعلهم دلوقتي برجلينا.
آسر: ايواا لازم علشان نقدر بعد كده نعيش حياه سعيده زي ما احنا عايزين و اقدر ارجع سلمى ليا تاني انا مش قادر اعيش من غيرها ي علي.
علي: حاسس فيك ي صاحبي انا معاك في اي حاجه كمل الخطه.
آسر: هندخل في وسطيهم تاني و هنعمل ان احنا عايزين نرجعلهم تاني و هننقل كل حسابتنا بأسم اهلنا علشان مايشكوكش ان احنا مش معانا فلوس و راجعين علشان الفلوس و بس هنكشف كل خطتهم و وقت تسليم البضاعه هنطلع و نساعد الشرطه تقبض عليهم ولازم وقتها الشرطه تكون عارفه بكل الخطه و هي هتكون المصدر الاساسي لمساعدتنا.
علي: تمام انا عندي واحد صاحبي ظابط هيساعدنا في كل ده.
آسر: حلو اووي يلا بينا.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جه يوم الفرح بتاع ملاك.
ملاك لبست و نفس الفستان لبسته ايان.
ملاك: ادهم مش هخليه يطلع هنا و مش هيشوف وشك غير بعد كتب الكتاب و تروحوا بيتكم انا طالبه من أدهم نسافر اسبوع عسل مش هنعمل فرح كتب كتاب بس و هتحطي الطرحه دي عليكي مش لازم حد يشوفها ابدا و تعملي اللي اقولك عليه.
ايان: انا مش عارفه اشكرك ازاى.
ملاك سلمت عليها: لازم تدافعي عن حبك زيي كده خديني مثلك الاعلى ي بت و عرفيه كل حاجه حصلت و فهميه الموضوع كويس هو عايز يتجوزني علشان ينساكي مش علشان بيحبني هو لسه بيحبك وانا متأكده يلا ي عروسه جه وقتك.
و نزلت و أدهم خدها في ايدو و ملاك اختفت من الحفله كانت بتابعهم من كافيرا في مكان بعيد و كانت مخليه سلمى و شمس موجودين علشان يساعدوا ايان و ماحدش يقرب منها غيرهم.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علي و آسر راحوا للشخص المجهول ده اللي اسمه النوص.
علي و آسر: احنا معاك ي باشا.
النوص: انتوا مش كنتوا هربتوا ليه رجعتوا تاني؟!
آسر: فلوسنا خلصت و محتاجين نكمل شغلنا.
علي: واحنا معاك في اي حاجه تطلبها.
النوص: كان حاسس ان في حاجه غلط بس قالهم تمام تقدروا تكملوا شغل خصوصا انه كان بيثق فيهم جداا و هما كانوا اكفأ اتنين عنده بس في بنت تالته ظهرت في الموضوع و النوص امر انه يعمل تحريات عنهم و عرف ان مافيش حاجه مكتوبه بإسهم و انهم اتخانقوا مع اهلهم و محتاجين فلوس فعلا.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى