رواية العشق الغامض الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم
رواية العشق الغامض الجزء الأول
رواية العشق الغامض البارت الأول
رواية العشق الغامض الحلقة الأولى
انا خلاص مش عايزك ودي الورقه الي بينا وقطعها بكل برود
مريم ضحكت : بلاش هزارك السخيف دا يا فارس
فارس زقها وقال بغضب : و انا مش بهزر خلاص و نظر علي جسدها بوقاحه و اكمل اخدت غرضي منك وشبعت
زقته و فضل تضربه في صدره جامد وقالت بانهيار
مريم : ليبيه لييييه عملت فيك ايه عشان تعمل كدا
فارس : كنت عامله نفسك شريفه وعنيده فا حبيت اكسرك
واهو قدامي اهو مكسور
مريم نزلت عند رجله وقالت بانهيار : وحياه اغلي حاجه عندك يا فارس بلاش تعمل فيا كدا انا أنا مقدرش اعيش من غيرك و و بابا لو عرف هيقت’لني انت عارفه ارجوك يا فارس بلاش
فارس زقها حتي اصطدمت في الكومدينو الموجود
واطلقت صريخ نتيجه لوجعها ووشها جاب دم
نزل فارس بسرعه وقال بقلق : مريم فيكي ايه وريني وبدأ ينفخ في الجرح وراح جاب قطن وسد بيه الدم
وقال معلش بتوجعك
مريم كانت مصدومه هو من يسبب لها الوجع و هو نفسه من يوقفه
مريم حاوطت وجهه : اهو شوفت انت بتحبني و انا بحبك
ليه عملت كدا
فارس عاد ل وعيه من جديد وقام وقف ووضع يده بجيوب البنطلون وقال بكل برود : بحب لتسليم بيكي فاهمه الي هو انا بعشمك اني لسا بحبك و ارجع تاني اصدمك انا و لا بحبك و لا حاجه و كانت مجرد شهوه مش اكتر
صرخت فيه : انا ازاي ماشوفتك علي حقيقتك ازاي ازاي قدرت تمثل عليا
فارس قلبه كان يعتصر وكان نفسه يأخذها في حضنه
وبقولها أنه بيعشقها لكن قال ببرود : شطوره يالا بقي سلام يا حلوه اشوفك علي خير
قعدت تصرخ : ماتروحش وتسيبني لاااا ماتسبنيش يا فارس
وظلت تبكي و تبكي حتي غابت عن الوعي وبعدها قامت
وجابت بنزين ورشته حول المزرعه وشعلت الحريق
وكانت بداخل المزرعه
في مكان تاني
عبدالله جد فارس وقف : اهلا اهلا بالغالي
آدم رمي الشنطه وحضن جده جامد وبعدها والدته
وكان فارس واقف وشارد
هزه آدم وبعدها حضنه
فارس دموعه مقدرش يمنعها لما حس انها فرصه
آدم طلع من حضنه وشاف دموعه وقال مش معقول الدموع دي عشاني
فارس : لا عشانك لانك وحشتني اووووي
آدم متاكد أنه فارس مش بيبكي عشانه لكن : اه و انت كمان وحشتني
وبعدها قعدوا علي السفره عشان يتغدوا
قام آدم وقال لا انا عندي مشوار ولسا واكل و انا جاي اعمله و آجي تاني
و فارس و انا كمان مش قادر وطالع غرفتي و طلع دون أن يسمع كلام من أحد و كذالك آدم
الجد : مش عارف ولادك مالهم
هند : ربنا يحفظهم انا مصدقت آدم رجع دا كان مش ناوي يرجع انا كذبت عليه
الجد : وقولتي انك عنك كنسر وفي آخر ايامك
هند : ربنا يهديه
الجد : لازم يتجوز عشان مش يسافر تاني
أما آدم فكان رايح يقابل مالك صديق عمره الي مشافوش من حوال ٨ سنين
و كان معدي وشاف حريق في مزرعتهم
ووقف السياره و نزل بسرعه و شاف من زجاج أنه في بنت بالداخل قلع جاكيته وبدأ يطفئ النار بيه ودخل الي
المزرعه وشال مريم الي كانت فقدت الوعي وطلع بيها علي اقرب مستشفي
وبعد وقت بلغته الممرضه أنها فاقت
دخل الغرفه و كانت لسا بتفتح عيونها
وقالت بتعب : انا فين
قرب آدم بسرعه وعدل لها المخده وقال انتي في المستشفي
الدكتور جه وقال : الحمد لله بس لازم تنتبهي علي الطفل انتي كنتي هتأجهضي البيبي وخرج
جحدت عينها وقالت بصدمه : طفل
آدم : في مش فاهم انتي مش مفروض تكوني سعيده
بدأت تلطم علي وجهها و قالت يا فضيحتك يا مريم هيقتلوني هيقتلونا انا وهو
هداها آدم وقال ممكن افهم
مسحت مريم دموعها وقالت : بلاش تقول أمام اي حد و النبي
اومأ برأسه وقد فهم أنها ليست متزوجه
وفجأه دخل فارس بقلق
وقال : مريم انتي بخير مش كدة وكان هيروح يحضنها
ولكن ادم بصدمه : فارس .
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الغامض)