روايات

رواية أنين طفلة الفصل السادس 6 بقلم ميرنا محمد

رواية أنين طفلة الفصل السادس 6 بقلم ميرنا محمد

رواية أنين طفلة الجزء السادس

رواية أنين طفلة البارت السادس

رواية أنين طفلة
رواية أنين طفلة

رواية أنين طفلة الحلقة السادسة

بعدما خطف هادى همسه ذهب الى قصره
اخذها على غرفه يعجز الكلام عن وصفها من شده جمالها لونها بينك ويوجد بها دباديب كثيره وضعها هادى برفق
هادي: ششش نامى ياروحى نامى
واتسحب وخرج من الغرفه
هادى بسعاده وهو يتصل على رفيقه
عمرو بنوم: اي ياهدى حد بيتصل على حد في الوقت دا
هادى بفرحه: عمرررو انا عملت اللى عوزه وجبتها بيتى وبكرة الصبح هتبقي مراااتى
عمرو بصدمه: ااييي عملت اى انا جايلك حااالا
استغرب هادى من عمرو ثم اغلق الهاتف
ذهب هادى الى غرفه همسه لكى يتأملها
هادى: عمرى ماشوفت حد بالجمال دا والبرِقه دى انتى غيرتينى اووى عمرى ماتمسكت بحد لدرجه دى عمرى محبيت بنت من بعد امى الله يرحمه ثم بكى طب طب عارفه انا هخليكى اسعد انسانه على وجه الارض هجبلك كل حاجه هجبهالك من قبل ما تطلبيها عارفه انا بحب الطفال اووى هملا بيتى كلو اطفال منك ثم ابتسم يالله انا مش عارف طفله هتربي اطفال ازاى (كل هذا وهمسه نايمه في ثبات عميق.. نومها تقيل معلش)

 

 

 

ثم سمع صوت تحت يعلن ان عمرو جه
ق”بل هادى خديها ثم نزل
عمرو: قولى بقي عملت اى زاى تعمل كده كنا خدناها برضاها ورضا اهلها احسن
هادى بهيام: لا انا كده مبسوط ومش هخليها تكلم اهلها تانى هما ربوها ليا كفايه كتر خرهم ومش هخليها تخرح حتى هجبلها كل حاجه لحد عندها
عمرو: والله ماشوفت اجن منك طب افرض مثلا هيا ماتقبلتش بالوضع دا
هادى بعصبيه: لا هاتقبل هاتقبل غصب عنها مش هسمحلها تبعد عنى او حتى تفكر بس انها تبعد
عمرو: طيب طيب اهدى خلاص طب هيا فين دلوقتى
هادى بغيرة: وانت مالك وتسأل عليها لى
عمرو: خلااص احنا بدأناها غيرة بقي ثم ابتسم
ابتسم هادى هوا الآخر
هادى: بكرة تجبلى المأذون يكون عندى الصبح بدرى
عمرو: شكلك اتجنيت فعلا حاضر ياعم هجبهولك هروح بقي عشان حضرتك صحتنى من احلى نومه ثم ذهب
طلع هادى لكى يلقى نظرة على همسه ثم ذهب غرفته
سرح بخياه هوا معاها ثم ذهب في ثبات عميق
في الصباح… في منزل عم همسه
فاق عدنان من نومه واخذ شور ولبس هدومه لكى يذهب الى شغله
عدنان: صباح الخير ياماما
نهى بإبتسامه: صباح الخير ياحبيبي اقعد مع باباك وافطر
عدنان: امال فين همسه لسه نايمه لحد دلوقتي الكسول دى
حسن: سبها نايمه خليها تتدلع شويه
عدنان: حاضر يابابا اما نشوف اخرة الدلع دا
ثم اكمل فطارة
ذهب عدنان لكى يفيق همسه
عدنان وهو يتجمل الغرفه
عدنان بصدمه: اى دا همسه فينك ام المقالب بتاعتك دى
عدنان: ياههمسسه اخلصي انا مش ناقص خضه
دخل حسن ونهي
حسن: في اى يابنى
عدنان بقلق:همسه مش موجوده
حسن ويوجه كلامه لنهى: نهى هيا مراحتش مدرسه او درس
نهى بقلق: والله ياخويا من الفجر وانا صاحيه ومشوفتش حاجه
عدنان بعصبيه وهو يكسر الكوبايه: امااال هتكون راحه فين
حسن بقلق: اهى يابنى وتعالى نفكر كويس وندور عليها
عدنان ببكاء نوعا ما: حاضر

 

 

 

 

وخرج هوا ووالده لكى يبحث على همسه
فى قصر هادى
في غرفه همسه فاقت واستغربت من شكل المكان ثم بدأت في البكاء
في غرفه هادى افاق على صوت عياط همسه ثم جرى على غرفه همسه
فتح الباب اتصدمت همسه ثم ذاد بكائها
هادى بقلق: حضنها بقوة اهدى اهدى
همسه وهى تزقه بقوه ولم تعرف: ابعد عنى انتى عاوز منى اى انا عوزه اورح
هادى بعصبيه وهو يضر*بها بالقلم: اخرصي مسمعش منك كلمه مرواح تانى انتى سامعه
همسه ببكاء وصدمه: انا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنين طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى