رواية مطره الحب الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة محمد
رواية مطره الحب الجزء العاشر
رواية مطره الحب البارت العاشر
رواية مطره الحب الحلقة العاشرة
ايه بفرحه: الله اي الجمال دا ورد وبالالين وشموع وفستان اعععع مش مصدقه
لبست ايه فستان لونه احمر جميل وفردت شعرها الأسود الجميل وضعت الخفيف من المكياج كان شكلها تحفه
عيسي بيخبط : ايه خالصتي
ايه : ايوه ثواني
فتحت ايه الغرفه
غ
عيسي بصدمه: اي الجمال دا مكنتش متخيل هيبقي حلو اوي عليكي
ايه بكسوف: احم … شكرا
عيسي: شكرا اي لا بوصي انا هلغي الخروجه الي في اليخت
الكاتبه فاطمه محمد
ايه بحزن: اي هتلغي لي
عيسي: لا خلاص مش هلغي.. متزعليش يلا تعالي
ايه بفرحه: يلا
بعد مرور الوقت
عيسي: مش يلا
ايه : لا نفضل شويه البحر حلو اوي
عيسي بابتسامة: ماشي ي حبيبي
ايه: عيسي
عيسي: عيونه
ايه : انا بحبك
عيسي بصدمه: اي بتحبني
ايه : بحبك اوي اوي مش عارفه اشكرك ازاي علي الحجات جميله دي
عيسي بابتسامة حب : انا الي بحبك ي روحي وبشكرك علي انك دخلتي حياتي وانتي كنتي حلم جميل وتحقق
ثم سحبها ل حضنه
ايه: في اي واخدني فين
عيسي: في اي مالك هنروح الاوضه هنام شويه
ايه: هنام طيب
عيسي: اي رايك في الاوضة
ايه : تحفه جدا
عيسي: بقولك ادخلي كده البسي حاجه مريحه غير الفستان
ايه: لي انا كده مرتاحه
عيسي بتمثيل: خلاص يا ايه الي يريحك انا هنام تصبحي علي خير
ايه بحزن: عيسي انا اسفه خلاص هدخل اهو بس متزعلش
عيسي بانتصار : لا مش زعلان
وضعت ايه قبله علي جانبيه (خدوده)
بعد وقت . خرجت ايه من الحمام لابسه قميص لونه اسود جميل ورقيق وفردها شعرها الذي يسقط منه بعض قطرات المياه
ثم ذهبت الي التسريحه
عيسي بتصفيره : واو ثم ذهب اليها اخذ يمشط شعرها وضع قبله علي ر قبتها
ايه بخده : اي الي عملته دا
عيسي بتمثيل: عملت اي
ايه : انت مش عارف عملت اي
عيسي: لا صراحه .. بقولك
ايه : ها
سحبها عيسي ووضع برفق علي السرير قرب عيسي إليها ثم سحبها الي حضنه
ايه بتوتر: عيسي لو سمحت
عيسي: نعم ي عيوني
ايه: ابعد
عيسي: لي
ايه بتوتر: مش مستعده
عيسي بابتسامة: مين قالك اني هعمل حاجه انا بس هخاليكي تنامي في حضني
ايه بتوتر: ماشي
ثم سحبها الي حضنه ونامو نوم عميق
ما كفايه ي عم عيسي دلع شويه ارحمني
………………
صباح تاني يوم
عيسي: صباح الخير
ايه بابتسامة: صباح النور
عيسي : يلا عشان نفطر
ايه : يلا
ثم فطروا
……
كانت نهي تجلس علي سفره لتفطر سمعت صوت رنين الموبايل.
عمرو : واحشتيني
نهي بكسوف: احم وانت كمان
عمرو: مكسوفه
نهي : احم عادي
عمرو : عمتا اجهزي عشان نخرج بليل
نهي : حاضر بس اعرف بابا
عمرو: لا انا قولتله وهو موافق
نهي: حاضر طب علي ساعه كام
عمرو: علي ٧ كده ارن تنزلي
نهي : حاضر باي
عمرو: باي ي حبيبي بحبك
نهي بكسوف: باي باي
……..
في الياخت جاءت مكلمه لي عيسي
عيسي: آلو
ملك: ازيك ي عيسي
عيسي بابتسامة : اي ي روحي عامله اي واخبار طنط اي
ملك بابتسامة: الحمدلله لي كده ي عيسي متقولش لي اختك حبيبتك انك اتجوزت كده تخبي عليا
عيسي: اسف ي روحي جت بسرعه
ملك بحب : ماشي ي حبيبي سلملي عليها كتير
عيسي: حاضر ي حبيبي مع سلامه
كانت ايه تستمع له وتقف وهيا حزينه
عيسي بحب : الجميل زعلان لي
ايه بحزن: ابعد عني
عيسي: اي دا في اي
ايه: مافيش ابعد
عيسي: لا مش هبعد ممكن اعرف في اي
ايه بحزن : عايز تعرف في اي
عيسي: ايوه
ايه : طيب مين الي كنت بتكلمها دي
عيسي براحه : ي شيخه خدتيني دي ملك
ايه بغيره : مين ملك دي انشاء الله
عيسي بيحاول يشوف غيرتها : دي روحي كله
ايه بحزن: والله ماشي ي حبيب ملك
عيسي: اهدي بجد دي ملك
كان يقترب إليها
ايه بغضب : ابعد لو سمحت وسبني عشان بجد مش طيقاق
عيسي بنرفزه: اهدي شويه واي الغيره دي ملك دي اختي من الاب واهدي شويه
ايه بحزن: وانا اعرف منين انها اختك
عيسي: ما انتي مش مديالي فرصه اشرحلك
ايه : اسفه والله مكنتش اعرف انا بس بغير عليك عشان بحبك
عيسي: طيب ي ايه
ايه بدموع: عيسي انا اسفه
عيسي: ايه امشي دلوقتي عشان متعصبش عليكي
ايه بدموع: عيسي اسفه والله انت مقولتليش
عيسي: ايه اطلعي
ايه بحزن: حاضر بس متزعلش
بعد مرور الوقت دق الباب
عيسي: ايه قولتلك متجيش
ايه بدموع وشقهه: ع ي سي . عيسي
انا اسفه
عيسي سمع صوت شقهتها جري بسرعه : انتي كويسه خلاص اهدي
ايه : اسفه
عيسي بهدوء: خلاص اهدي مش زعلان
ايه : ب ج د ..بجد
عيسي بحب: اه
سحبها الي حضنه وقبل شفتيها بحب لكي تهدا
عيسي: اهدي
ثم بدأ يقبل فيها بكل شغف ووو..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مطره الحب)