رواية بين يدي الوحش الفصل الأول 1 بقلم نورهان العطار
رواية بين يدي الوحش الجزء الأول
رواية بين يدي الوحش البارت الأول
رواية بين يدي الوحش الحلقة الأولى
ي صباح يوم جديد يستيقظ بطلنا علي صوت خبط علي الباب ليقول بصوت حاد
اسر بحدة: مين
الخادمة بخوف: انا
اسر بحدة: انا مش قلت محدش يخبط عليا وانا نايم
عاوزة اي
الخادمة برعب: مازن باشا عاوزك ضروري يا اسر باشا
اسر ببرود: روحي وانا جاي خلي يستناني
الحادمة باحترم: حاضر يا باشا
هرولت الخادمة ناجية بعمرها ذهب اسر الي المرحاض وبعد قليل من الوقت خرج اسر وارتدي ثيابه المكونة من بدلة سوداء اللون فهو يعشق اللون الاسود وصفف شعرة ووضع عطرة المفضل يا إلهي كم يبدو جذاب جدا اخذ طالة اخيرة علي شكلة وذهب الي اسفل الي مازن
مازن: اخوة الاصغر لاسر في سن 25عام خريج كلية تجارة انجلش يتميز بالعيون السوداء والاشعر الاسود فهو لا يقل جمالا عن اخية اسر ولكن عكس اسر تماما فهو شخص مرح وطيب القلب ولكن يخاف من اخية ويحترمة يعمل مع اخية في الشركة
هبط اسر الي اسفل فوجد اخية يجلس علي طاولة الطعام ياكل بسرعة فنظر الية بشمازاز وقرف
اسر بحدة: متاكل براحه يازفت
شرق مازن واخذ يكح فناولة اسر المياة ثم قال
اسر:علشان تبقي تاكل براحه وبعدين مرحتش الشركة لي لحد دلوقتي
مازن بخوف: قلت استناك نروح مع بعض
اسر ببرود: تمام يالا
نهض مازن بسرعة: حاضر يالا
خرج اسر وخلفة مازن وذهب كل شخص الي سيارتة في طريقهم الي الشركة
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند بطلت روايتنا استيقظت نور ونهضت من علي سريرها فكانت نور تعيش في منزل بسيط جدا ومتهالك ذهبت نور الي المرحاض لتزيل اثار نومها وخرجت بعد وقت ليس بقليل وارتدت ثيابها المكون من فستان ازرق اللون وفوقة طرحة بيضاء فكانت مثل الاميرات وادت فرضها وذهبت الي الكلية فنظرت في حقيبتها لم تجد الا القليل من المال فقالت
نور:ياربي دا انا معيش فلوس لازم ادور علي شغل يارب سعدني وقويني انا مليش غيرك وذهبت الي الكلية ولاكن في طريقها سرحت في الماضي ولم تري السيارة القادمة وكادت ان تخبطها ولكن توقفت في اخر ثانية ونزل من السيارة بغضب
اسر بغضب:مش تفتحي يا بت انتي
نور بزعيق:بت اما تبتك
اسر بغضب:انتي مش عارفة انتي بتكلمي مين
نور:لا مش عارفة وميشرفنيش اني اعرف جاتك القرف
وذهبت نور من امامة ولم تري تحول عيون اسر الي اللون الاسود بشدة من شدة غضبة
اسر بوجة لا يبشر بالخير:ماشي انا هعرفك انا مين
وركب سيارتة وذهب وبعد وقت ليس بقليل وصل اسر الي الشركة وترجل من السيارة ودخل اسر الي الشركة بغرورة وبرودة المعداد غير مهتم مهمهمات الفتيات من شدة جمالة فهذا هو العادي بالنسبه له دخل الي مكتبة وجلس ثم رفع التليفون واتصل بالسكرتيرة
اسر ببرود:هتيلي ملف الصفقة الجديدةبتاعت الساحل
السكرتيرة(منة):حاضريا فندم
خبطت السكرتيرة فاذن لها اسر بالدخول فدخلت واعطت لهو الملف
منة:اسر باشا الملف اهو اتفضل
اسر:تمام اتفضلي
بعد مرور ثواني وجد اسر ان منة لم تذهب بعد فسالها اسر بحدة:وقفة لي
منة برعب:منت عاوزة حضرتك في موضوع
اسر بحدة:اخلصي مش فاضي
منة بخوف:حضرتك كنت عاوزة استقيل من الشغل علشان هتجوز
اسر ببرود: تمام نزلي اعلان بسكرترة جديدة
منة باحترم: حاضر يا فندم
وبالفعل انزلت منة اعلان طلب سكرترة في شركة العمري
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما بطلتنا بعد عودتها من الجامعة متعبة بشدة دخلت المنزل والقت بجسدها علي الكنبة المتهالكة لكي بستريح قليلا وبعد مرور ساعة فتحت التليفون لكي تبحث علي وظيفة واخدت تقلب وبعد مرور القليل من الوقت رات نور اعلان السكرترة واتصلت علي الرقم وبعد مدة اتاها الرد
نور:السلام عليكم
الموظفة: وعليكم السلام تؤمري بحاجه يا فندم
نور: ايوة انا شفت اعلان السكرتيرة وحابة اقدم
الموظفة: تمام اسم حضرتك اي
نور: نور محمد
الموظفة: تمام كلية اي
نور: في تانية كلية تجارة
الموظفة: تمام تقدري تيجي بكرة ومعاكي السيفي بتاع حضرتك
نور بفرح: بكرة الساعة كام
الموظفة: 8يا فندم
نور: حاضر سلام
واغلقت نور الهاتف مع الموظقة وهي فرحة للغاية ولاكن لا تعرف ما يخبأة اليها القدر.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)