روايات

رواية حياة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

موقع كتابك في سطور

رواية حياة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية حياة قلبي الجزء الرابع

رواية حياة قلبي البارت الرابع

رواية حياة قلبي
رواية حياة قلبي

رواية حياة قلبي الحلقة الرابعة

حياة بصدمة: نهار اسود لييه تعملي كده ليه يا نورر انتي انتي ازاي كده ازاي تعملي حاجة زى دى مفكرتيش في اهلك لم يعرفوا
نور: عملت زى ما انتي عملتي بالظبط ف بلاش جو اللوم ده و بعدين يا حبيبتي انا اتجوزت يعني معملتش حاجة غلط لى كل ده
سلوى واقفة مصدومة و مش فاهمه حاجه ايان شد يحيى من ايديه و على مكتب ابوهم
ايان ضرب يحيى كف على وشه و قال بغضب: عمري ما كنت اتخيل انك بالقذرة اااانت عايز ايه مش مكفيك اللى عملتوا زمان في واحدة رايح تكمل على اختهااا لييه يا يحيى ليهههه
يحيى بصرخ: و انا ليه اعيش طول عمري مع واحدة زى الهام هاااا ليييه اعيش طول عمري شيل ذنب مراتك اللى حصلها مني و من الهام اه اتجوزت نور على الاقل اخت حياة حاجة منها مستكتر عليا اختها كمان
ايان ضرب ايديه على المكتب: انتتت مجنووون ولا فيه حاجة في دماغك دى حاجة و دى حاجة يا حيوووان انت ها طلاقها دلوقتي
يحيى: والله اللي يقرر الكلام ده نور مش حد تاني
ايان: اايه الارف ده انت مستحمل نفسك ازاي انت مدرج هببت ايه اتجوزززت على مراتك
يحيى: اخت حياة اللى خدها مني مش مني بس تو خدها حتي من نفسها انت السبب في اللى وصلت حياة ليه انت قبل ما تواجه الناس بعي..وبها واجه نفسك بع..يوبك الاول و بعدين ابقا انتقد غيرك
و خرج يحيى و ايان الكل مذل في صدمة و ذهول أما الهام ف مش حاسه غير بقهرة و كسرت قلبها
و في غرفة يحيي اللى فى منزل سلوى
نور:( كنت صغيرة مش فاكرة في ابتئداي اعتقد في بنت رخمت عليا هى و اصحابها فاكرة الحوار كانة امبارح ساعتها حياة كنت لسه مخلصتش بس لم جت و شافت منظري كده اتعصبت ههههه راحت لى البت و اصحابها عطيتهم علقة محترمة ساعتها قالتلي متخفيش طول ما انا جانبك بس عارفه ولا قادرة اصدق ان البت اللي مش واعية لى تصروفاتها دلوقتي و متنزلة عن حقها تبقا اختي حياة مكنتش كده مكنتش هادية ولا ضعيفه كده كله بسببكم كله بسببك يا يحيى انت بس كله جاي دورو بس اربي الهام الاول)
يحيى: غريبة ايه اللي هدوء ده يا حبيبتي
نور بكره: حبيتك عقربة تلدغك و اخلص منك امين يارب يحيى
يحيى: افندم
نور: تغور تنام في الحمام أو اي داهية بس المهم مشوفش وشك لاني بتعصب بتشام
يحيى: والله العظيم ما كنت اعرف انو ما غرس
نور: اللى بيحب مبيكسرش مش بيصدق غير لم يسمع الأول مش يتهم اللي بيحبو انا مش جاية افتح في الماضي عشان مش شغلي انا هنا عشان اختييي و بس مش عشان اسمع اعذارك انا مش حيااااة حط ده في بالك انا بنت كمال و اخت مصطفى و محمد عارفهم ف متنسش نفسك و انت بتتكلم معايا و غور من قدامي بس مش في الصاله طبعا يعني رجلك متخطيش بره الاوضة عشان محدش يشك و انا مش ناقصه
يحيى نظر ليها بصدمة ( معقول دى اخت حياة معقول ليه حياة الاول كانت اصعب منها هه مش مسامح نفسي على ظلمي لي حياة)
و في غرفة سلوى
الهام: عجبك اللى ابنك عملوا ده يا ماما
سلوى: انا مش ام حد و شوفي بقا عملتي ايه وصلو لكدة اكيد عاملة كارثة أطفئ النور و سبني انام و نامي و مش عايزة اسمع صوتك عيال هم
الهام: ( ماشي يا يحيى بقا تتجوز عليا طب اتفرج بقا على اللى هعملو في حبيبت القلب أو إللى هيحصل فيها كمان شوية)
و في منزل ايان
حياة نايمة نعم حياة بقت بتحب تهرب من كل حاجة عن طريق النوم
حياة قامت بوجع: اه اااااه ا ايان اااايان الحقني
ايان جاه على صوتها جري
ايان بلهفة و خوف عليها: مالك يا حياة مالك يا حبيبتي
حياة بوجع: مش قادرة بموووت يا ايان بموت من الوجع مش قادرة استحمل اااه
و بعد مرور ساعة في المستشفى في المرر
نور: ( اختي لوو جري ليها حاجة والله ما ها سبكممم يا زبالة)
يحيى بيطبطب عليها: ان شاء الله ها تكون كويسة
نور بدون وعي: والله انتوا اللي المفروض تخافوا مش انا لاني مش بسيب حقي ولا حق حد من اهلي
يحيى نظر ليها شبه خوف: واضح انكي كويسة
و بعد شوية خرجت الدكتورة
ايان: طمنيني يا دكتورا حياة كويسة صح
الدكتورة: تعبانة شوية بس لازم ابلغ لان دى حالة اج..هاض و الجرعة كبيرة لدرجة ان المريضة كنت ها تروح فيها هي دلوقتي نايمة بسبب المنوم ها تفوق على الصبح عن اذنكم
ايان: اجهاض
نور مشيت من المستشفى و راحت على منزل سلوي
سلوى: طمنيني يا بنتي اختك كويسة فيها ايه اتكلمي
نور بهدوء: كويسة كويسة جدا
نور اتجهت لى الهام نظرت ليها ووو
يا تري نور ها تعمل ايه في الهام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى