روايات

رواية حور الفارس الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة

موقع كتابك في سطور

رواية حور الفارس الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء التاسع

رواية حور الفارس البارت التاسع

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة التاسعة

،، حوووووووور
اتفزعت حور من صوتو
،، حبيب قلبي انا جايه
نزل من العربيه بكل غضب ومسك دراعها بقوه
،، ايه الخرا دا
بوجع ،، فارس سيب ايدي الناس هاتتفرج علينا
سحبها لداخل العماره
بيحاول يسيطر ع غضبه
،، اطلعي غيري الزفت دا
،، فارس بليز بليز
لم تكمل وقاطعها بنفس الحركه اللي عملها قبل كدا
بعد وقت بعد عنها لاحتياجها الهوا
حور بتتنفس بقوه
،، ايه اللي انت عملتو دا
،، اطلعي غيري
بغضب ،، قولتلك لا
قرر اللي عملوا تاني
حور بكت
،، حور مبتسمعيش الكلام وترجعي تعيطي
،، متتعاملش معايا بالطريقه دي مفيش اي حاجه مبينا تسمحلك تعمل معايا كدا
بغضب وهميه بتحمر اكتر ،، هيبقى فيه هيبقى في يا حور
،، طب لما يبقى فيه بعدها ابقى قولي البس ايه وملبسش ايه وانا هسمع الكلام
،، يعني انتي هتمشي كدا
،، فارس بليز عشان خاطري انا و رفيده عاملين ماتشينج
بليز بليز
،، ولما تتعاكسي يا استاذه هعمل ايه في اللي يعكسك انا هقف اتفرج ولا اقولو عندك حق مانا بقرون سيبها تمشي جنبي كدا
،، محدش يقدر يبصلي وانا جنبك
بصلها فارس بطرف عنيه
،، قدامي ع عربيه بدل متهور وترجعي تزعلي
مشيت حور قدامه بفرحه
وهوا ماشي وراها بكل غيظ
،، مش عارف انا ميتين ام البنطلونات دي ازاي بتخش فيكو مبتتقطعش
ضحكت حور عليه وركبت
عند رفيده
احمد وهوا وشو ميبشرش بالخير
،، ايه القرف دا
،، ايه يا حبيبي
،، هوا انا مش قولتلك تلبسي واسع ايه ميتين البنطلون اللي قرب يفرقع على رجلك
،، عامله ماتشينج انا و حور
،، برضو هتقوليلي حور
روحي غيري الزفت دا مفصل جسمك كله
،، خلاص بقى ياحمد عشان منتاخرش
،، رفيده متتجننيييييش
،، خلاص بقى انا لابسه كدا وانا ماشيه معاك محدش يقدر يبصلي
سبحان الله الاتنين نفس كلام بعض عارفين ليه
علشان تربيتي 😉😅😅
،، ارفعي ام التوب واطلعي
عدلت التوب وطلعت ع العربيه بفرحه
عند فارس وحور
فارس بصلها
،، ارفعي ام التوب دا ماهي ناقصه
،، في ايه يا فارس مش للدرجادي
،، مش للدرجادي وبالنسبه ل صد*رك كله اللي طالع بره دا عادي
بكسوف ،، ما هو التوب اللي بيتزحلق اعملك الله
،، متلبسيهوش ياختي نهين نفسنا ليه ونخلي اللي رايح واللي جاي يبص على جسمنا
نلبس محترم
،، خلاص بقى متنكدش عليا احنا هنسافر بكره يييس
بعد ما وصلو المول
وفاء ،، ايه دا انتو عاملين ماتشينج معايا ليه
كانت لابسه جيبه بيضاء وتيشرت موڤ وطرحه بيضاء
فارس بتريقه ،، ياريتهم يا شيخه لابسين شبهك كنا قولنا ماشي
احمد ،، قال ماتشينج معايا
قداميي
ضحك علي ووفاء ودخلوا المول
علي وهوا حاطط ايدو ع كتف وفاء
،، عارفه لو لبستي كدا كنت قطعتلك رجلك قبل ما تطلع بره البيت
،، لا الطيب احسن
فادي ،، وانتي يا بت انتي مجبتيش خطبتي معاكي ليه
حور بصدمه ،، هوا بيكلمني انا ولا انا اطرشت ولا في ايه ومسكتو من قفاه
،، انا يتقلي يابت انتي منك يا مفعوص
،، سيبي الشاكت بس برستيجي قدام المزز
وفاء ،، اه يابنل هينقطني
علي لفارس ،، والنبي ابعد عن ابني كدا ومقعدهوش معاك كتير الواد طالع نسخه منك
حور ،، وبعدين خطبتك مين ياخويا
،، ريماس انا خطبتها متعرفيش
،، ودي طلبتها من مين ياخويا
،، من نفسي ولنفسي وكلو برضايا
الكل ضحك على المفعوص دا وبدأو يختارو هدوم
احمد ،، متنسوش تنقو بكينات عشان انتو شكلكم عايزين تروح المصيف متجبسين
فارس باستهزاء ،، ما دا اللي ناقص
ضحكوا البنات وبدأو يختارو الهدوم
رفيده ،، بس كدا نسين حاجه
وفاء ،، أعتقد لا
حور ،، يخربيتك منك ليها الصن بلوك
رفيده ،، احيه دا اهم حاجه
وفاء ،، طب يلا نجيبو
حور للبنت اللي واقفه في المحل ،، بصي ياقمر احنا عايزين صن بلوك يكون ضد الميه وحلو بجد
يعني مضربش غطس اطلع شبه الفحمه
البنت بضحك ،، لا متقلقيش احنا لسه جيلنا حاجه نضيف اوي تعالو اوريكم
تاني يوم الساعه ٥ الكل صحى وبدأ يحضر الشنط
عند حور
حور ،، ريماس احنا ناخد الفستان دا ليه احنا رايحين فرح يا حبيبتي دا بتاع افراح واحنا رايحين مصيف
مش رايحين فرح امك احنا
حبيبه ،، سمعاكي يا حيوان وهاجي اديك واحد ابو توكه يفوقك ع الصبح
،، احنا اسفين يا سيت الريس
وانتي ابت اسمعي الكلام بدل ما اديكي ع بقك
،، ياحور بقى
،، يابت هتلبسيه فين متجننيش ع الصبح
،، بصي بصراحه بقى كدا انا عايزه فادي يشوفني بي
،، الله الله
انتي يا ست ماما تعالي شوفي تربيتك
بنتك بتقرطسنه مع الواد فادي ال ٥سم
،، كدا طب والله ل أقوله
،، طظ فيكي وفيه
عيله تجيب الهم البت لسه مطلعتش من البيضه وبتحب
،، يعني انتي اللي طلعتي من البيضه وانتي بتحبيلي في سي فارس بتاعك
،، بتتتت تعاليلي
وقعدو يضحكو ويهزره
عند رفيده
،، ماما محتاجه حاجه تانيه تحطها في الشنطه كدا انا عملت حسابك في سبع طقمه وميوهين شرعي وسبع هدوم تقعدي بيها في البيت
،، لا كدا تمام
بيت ايه احنا مش هنقعد في اوتيل
،، لا احمد قالي أنهم عندهم شاطئ هناك بتاعهم بنين في ڤيلا وحجات جميله عملناها هناك لما نروح هنبهر
،، ماشي انا جهزت كل حاجه
في حاجه نقصاك يا رياض ولا خلاص
،، وانا كمان خلصت يلا البسو عشان الساعه بقيت سته والطياره تسعه
عند فارس
الكل حضر الشنط
فارس ،، خلصتو يا جماعه الساعه بقت ٦ يلا عشان نلحق تلبسو
ساميه ،، انا خلاص خلصت بحضر بس شوية سندوتشات السفر طويل هتجوعو
احمد ،، يا ماما في اكل بيتقدم في الطياره ليه نشيل ع الفاضي
،، اكل ايه بتاع الطياره اللي ميشبعش دا
طب دا اول حد يفضحنا في الطياره حور ورفيده وهتشوف
متقوللهمش أن معانا اكل وشوفوا حور بالذات هتعمل ايه
محمد ،، مش بعيد تخلي الطيار ينزل تاني عشان تتخانق معاه
الكل ضحك عليها وطلعو يلبس
عند حور
لبست بنطلون اخضر مصفر (ليموني) وعليه توب اورنج بدون حملات وعليه هيلز من نفس اللون ولمت شعرها كلو عملتو ديل حصان ولبست سلسله فضي مرسوم عليها ورده اورنج وفي نص الورده نقطه لون البنطلون وحلق على شكل دائري
كان شكلها مز من الاخر
بس مننساش أن فارس هيعمل منها بطاطس محمره 😂
رفيده لبست بنطلون بيج وتيشرت بيج عليهم جاكيت طويل اورنج وهيلز بيج وحلق اورنج وعملت تسريحة حور
فارس لبس بنطلون رصاصي وقميص أبيض وحزام اسود وجزمه سوده
احمد لبس بنطلون ابيض وتيشرت ازرق عليه كلام من نفس لون البنطلون وحزام اسود وجزمه سوده
علي لبس بنطلون جينز وتيشرت اسود وحزام اسود وجزمه سوده
وفاء لبست فستان ابيض علية رسمة ورود من عند الكتف ومن تحت وفي جنب الحزام القماش باللون الاورنج والزيت والابيض وحجاب بيج وهيلز من نفس اللون
علي اخد ساميه ومحمد ووفاء وفادي وطلع ع المطار
وأحمد راح يجيب رفيده ورياض وحنان
وفارس يجيب حور وحبيبه وريماس
راح فارس يشيل منهم الشنط وحطها في العربيه وبيلف شاف حور
،، نهار ابوكي اسود النهارده هيا سفريه سوده من اولها
حبيبه ،، ليه يبني بس بتسود الدنيا كدا
حور ،، اهو اسمع كلام ماما وعدي اليوم
،، انتي مش شايفه هيا لابسه ايه
،، مالو يابني اللبس
بصدمه ،، مالو
،، معلش اهي بتدلع يومين قبل ما يجي اللي يعرفها
،، دا انا هطلع قرف الدنيا عليكي
ايه ده يا حور
،، طب والله والله والله ولو حلفتلك من هنا البكره اني انا لبسي كله كدا مترباش مش هتصدق
رفع سبابته في وشها ،، عارفه ياحور من هنا ورايح لبسك لو متعدلش هعمل فيكي ايه
،، قلبك ابيض بقى
وبعدين شيل صباعك دا من وشي مبحبش حد يحطو في وشي وزقت صباعه
،، انا حر دا صباعي انا
انا اللي انزلو محدش ينزلهولي احطو هنا احطو هنا احط في ودني محدش ليه دعوه ويلا اركبي
ضحكت حبيبه بشدة على منقرتهم ل بعض ودعتلهم يكونو من نصيب بعض
الكل التجمع في المطار
فادي عمال يعاكس في اللي رايح واللي جاي
حور ،، متتلم يلا في ايه محسسني هيبصولك يا بني دانت مش واصل لركبتي
،، انتي شايفه كدا
طب تابعي اللي هيحصل
ولبس النضاره وراح لواحده اجنبيه والكل تابع اللي بيحصل
كانو واقفين بيبصو عليه واتفاجئو لما البنت ضحكت ووطت وباسته من خده اللي اتنين بعدها مداها بقو وبستو
وهوا لف وحط ايدو في جيوبه ومشي بغرور
حور بصدمه ،، دا لا يمكن يكون طبيعي ابدا دا طفل
فادي وهوا بيرفع النضاره وبيغمز لها
،، ها ايه رايك
مسكو فارس من قفاه
،، انت قولتلها ايه ياض انطق
،، سيب الشاكت بس كدا برستيجي قدام المزز المفروض تحترمني
علي ،، الواد دا ولا ابني ولا اعرفه
احمد ،، قولتلها ايه ياض
بغرور ،، ولا اي حاجه قولتلها اني غلبان ومشتاق للحنان
دا انا حتى امي عمرها ما بستني في خدي راحت بستني اتنين
قولتلها بوسه هنا كمان
وشاور ع بقو
بس كدا
وبص لفارس ،، بص واتعلم
الكل في صوت واحد ،، يخربيتك طفل
وضحكت عليه وجا معاد أن الكل يركب
كل واحد قعد ع كرسيه
علي جنبه وفاء وجنبه فادي
احمد جنبه رفيده وساميه
ومحمد جنبه رياض جنبهم مرنا
ساميه جنب حبيبه وريماس
فارس جنبه حور ومحدش جنبهم
حور ،، فارس
،، نعم
،، انا خايفه
،، اول مره اركبي طياره
،، اه
مسك ايديها بحب وقلها
،، متخافيش وانا جنبك
واول ما الطياره اتحركت بدأت تخاف وتمسك ايدو جامد وهوا شدد على أيدها
اول ما بدأت تقلع
حضنتو بلا وعي
وهوا شدد على ع حضنها عشان يطمنها
بعد شويه بعدت بخجل
،، انا …. احم .. انا مكنش قصدي بس كنت خايفه
غمز ،، يارب تخافي على طول لما انا ابقى جنبك
ضربته في كتفه
،، سافل
وبعد مرور ساعتين جاه وقت وضع الاكل والكل ركز ع حور
رفيده ،، في ايه اتو بتبصلو لحور كدا ليه
احمد ،، مستنيين نشوف رد فعلها ع اكل استني
ساميه ضحكت وبصت عليها
رياض ،، انتو بتبصو لحور كدا ليه
محمد ،، مستنين نشوف ردة فعل حور ع الاكل
الاكل اول ما تحط قدام حور
،، اه اخيرا هاكل انا مفطرتش
الكل متابع
فتحت حور الاكل وبصت المضيفه اللي كانت اجنبيه
،، لو سمحتي انا مش عايزه احلي دلوقتي انا عايزه اكل الاول
المضيفه وفهمت هيا بتقول ايه شويه
،،this food
،، طظ فيك هيا قالت طظ فيك صح
حور وهوا ميت من الضحك
،، لا بتقولك هوا دا الاكل
،، لا هيا قالت طظ فيك بس هيا مش عارفه طنطقها
،، بت بقولك ايه انا عايزه اكل زي الناس مش اكل العيانين دا
عشان افهمك بلوغتك
girl im عايزه اكل يعني eat زي ال peopl مش اكل the sick فاهمه انتي
يعني لحمه meat
حمام زغاليل
فراخ يا شيخه دا مفيش معلقت رز يعني rice
انتي فهمتني ولا انا بكلم نفسي ولا ايه
المضيفه ،، واقفه يصلها باستغراب
وحرفيا كل اللي في الطياره فطسو من الضحك ع حور
المضيفه وهيا ماشيه
حور ،، انتي يا بت انا بكلمك انتي مفكراني مش هعرف اقملك عشان الحزام دا
فارس وهوا مش قادر ياخد نفسه من كتر الضحك
،، يخربيتك خلاص هوا دا الاكل
،، يابني اسكت انت مش فاهم حاجه دي اخدت الاكل نصو في المطبخ تقسمو هيا واصحابها
انا فاهمه الحركات دي كنت بعملها مع ماما
حبيبه ،، واهو بيطلع عليكي يا حيوانه
فرحتي علينا الطياره الله يفضحك
،، طب انا عايزه اكل طب دا ايه الاكل اللي العصفوره تاخدو في بق واحد دا بالله انتو هتشبعو
ساميه ،، يخربيت فقرك يا حور خدي يابنتي كلي السندوتشات اهيه كلها فضحتينا
،، طب اقسم بالله الوليه دي انا بحبها
وقالت لبنت قاعده وكانت اجنبيه
،، ناوليني الاكل منها اختي الله يسترك
البنت وهيا مش فاهمه ومستغربه
اللي هوا دي بتكلميني انا 😂
،، متخلصيش يا ختي دا ايه دا عايزه اكل دا انا ممكن أكلك انتي شخصيا لو معطتنيش الاكل
دا من اكل فرخه دخل الجنه انتي متعرفيش ولا ايه
فارس قام جابلها الاكل وبجد الكل مش قادر من الضحك
،، خدي ياختي فضحتينا
اخدت منو الاكل واكلت السندوتشات كلها مسابتش غير واحد
،، خدي شليلي دا يا ساميه عشان اكلو كمان شويه
حنان ،، مفجوعه
اكملو رحلتهم وصت ضحكهم على حور
واخيرا بعد رحله طويله تهبط الطائرة بسلام يعبسلام ع ارن النسوان …. احم قصدي على أرض السياحه
سوري الواد فادي عداني 😂😂😂
كلهم راحوا ع الڤيلا
والبنات كلهم مبهوره من جمال المكان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى