رواية القدر الفصل التاسع 9 بقلم ملك ياسر
رواية القدر الجزء التاسع
رواية القدر البارت التاسع
رواية القدر الحلقة التاسعة
صلوا علي الحبيب المصطفى محمد صلى الله عليه وسلم تسليما كثيرا 🌷
سلمى: ايوااا هو كان على طول بيهددها إنها لو ماقبلتش تجوزوا هيخطفها و هيجوزها طبعاً ملاك مش بيهمها كلام حد و كانت بتعمل اي حاجه تكرهوا فيها علشان يبعد عنها و يسيبها في حالها بس هي مكانتش عارفه إن ده كلو هيتقلب عليها و بكده بتستفزوا و كان بيلاحقنا في كل مكان احنا بنروحوا و هي مش كانت بتديلو اهتمام بس كان في مكان دايما هو بيقولها عليه تجيلو هناك و ملاك مش بترضى تروح و…. قاطعها علي.
علي: استني ثانيه تعرفي المكان ده فين؟؟
سلمى: لأ بس هي كانت بتبعتلي كل حاجه و Location (الموقع) عندي على الفون هبعتهولك دلوقتي.
علي: تمام بسرعه.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند نورين في البيت.
الدكتور دخل و نورين اتصدمت لما شافتوا.
نورين بصدمه: هووو انتتت؟!!
الدكتور: ايه شوفتي عفريت 👺
نورين بحرج: اه… أ…. لأ.
الدكتور: بصي مش وقتك دلوقتي اهم حاجه والدتك.
و راح لوالدتها.
الدكتور فضل يسألها عن حبه حجات كده يتأكد منها إن مافيش حاجه خطر على حياتها و قاس لها الضغط و كان عالي شويه.
الدكتور: طيب انا هكتب لحضرتك علي علاج للضغط ولازم تلتزمي بيه وانا كل فتره هاجي لحضرتك و خرج.
نورين بخوف: كده برضو ي ماما تخوفيني عليكي كلتي ايه علشان يعلي الضغط.
بسمه: ماتخافيش ي حببتي كلت بس حته جبنه حادقه كان نفسي فيها.
نورين: مش احنا قولنا دي ماتتاكلش تاني.
و فضلو في نقاش.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في بيت نادر باشا.
محمود بفرحه: انا عن نفسي موافق مش هلاقي الطف ولا احسن من انسه مايا لآسر .
نادر بسعاده: يبقا فاضل رأي بشمهندس آسر.
آسر بتوتر: ممكن تدوني وقت افكر لو سمحتوا.
نادر: اكيد طبعاً ده من حقك ي بني.
آسر جالو تليفون.
آسر: عن أذنكم ارد و ارجع.
آسر: الووو ي علي.
علي: تعالى بسرعه الشركه ضروري.
آسر بتوتر: في ايه يبني ماتفهمني مالك؟!!
علي: هتفهم كل حاجه بس تعالى.
آسر: تمام جاي اهوو.
آسر: احنا لازم نمشي ي جماعه في شغل في الشركه و علي محتاجني فيه.
نادر: هستنى رد منك ماتنساش.
آسر: إن شاء الله.
و خرجو…..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند سلمى.
سلمى رنت على مامه ملاك تطمنها انهم قربو يلاقوها.
آسر وصل للشركه.
آسر: في ايه ي علي؟!
علي: اقعد بس كده علشان الموضوع عايز تخطيط.
و حكالوا كل اللي حصل……
آسر: ي نهار ابيض وانت عرفت ده مين ولا لسه.
علي بغيظ: انت مش هتصدق مين اللي خطفها.
آسر: يبقا اللي في بالي أدهم صح؟؟
علي بإستغراب: اه هو بس انت عرفت منين؟!
آسر بتوتر حاول ان يخفيه: ما… ما انت عارف ي علي ادهم شراني و مش بيحبنا و عايز يإذينا دايما و عارف انك بتحب….
قاطعهم صوت السكرتيره اللي خبطت و دخلت.
علي: عرفتي المكان فين؟
السكرتيره و أسمها ريم: ايوا ي فندم عرفت المكان اتفضل.
و ادتلو اللاب توب يشوفو.
علي بشر ظاهر عليه: اه ي واطي موديها مكان فوق الجبل كمان إما وريتك مبقاش اسمي علي.
علي قام و كلم سلمى يطمنها و قالها إنو عرف المكان خلاص.
علي: هاتلي حراس كتيررر انت فاهم و حضرلي العربيه و هحضرلي السلاح.
علي في نفسه: انا هندمك على اليوم اللي عرفتني فيه و إنك خدت حاجه ماتخصكش.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في مكان مهجور فوق الجبل.
ملاك بتفوق من البينج و بصت حوليها مالقتش حد و بتحاول تفتكر ايه اللي حصل و عرفت إن حد خطفها و بتحاول تفك نفسها و فجأه دخل عليها……
أدهم بشر: ماتحاوليش كتيررر ي قطه علشان مش هتعرفي.
ملاك بصتلو و اتصدمت و لكن: كنت متوقعه إن انت اللي عملت كده بس والله لأندمك و تعرف مين هي ملاك بجد.
أدهم ضحك ضحكه شريره: تصدقي خوفتيني بس طلعتي قطه بتخربش كمان اهنيكي على الثقه الجامده اللي عندك دي.
ملاك و هي بتبصلوا بقرف تفت عليه و قالت: واحد واط*ي وحق* ير و زبا*له كمان.
أدهم من عصبيتو ضربها بالقلم.
ملاك بشجاعه اكتر: تعرف إنك مش راجل علشان لو راجل فعلاً ماكنتش مديت ايدك على بنت.
أدهم من غيظوا فضل يضرب فيها لحد مااااا…….(معلشي ي جماعه على التوتر ده 😂) جالو تليفون عادي 😂
أدهم بزعيق: ازاااى؟! عرف المكااان ازااااى؟!
المتحدث: مش مهم ازاى المهم دلوقتي إنك تنقلها على مكان تاني حااالا لانو في الطريق.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند سلمى و شمس معاها.
سلمى بتفكير: بقولك ي شمس ماتيجي نعمل لملاك مفاجأه.
شمس: فكره تصدقي بس هنعمل ايه؟!
سلمى: هقولك…….
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علي سايق بسرعه رهيبه و كان هيعمل حادثه و كل ده علشان يوصل لملاك بسرعه و وراه كل الحراس.
بعد ربع ساعه.
علي وصل المكان و طلع علي الجبل…..
علي دخل جوه مالقاش حراس و ده إستغرب منوو جداا و كمل مشي في طريقو و عمال يدور على ملاك مش لاقيها.
علي بغضب جنوني: ازاااااى عرف اني جيت و بدء يشك في كل اللي حواليه و يضرب بيإده في الحيطه.
و بعد كده افتكررر حاجه و طلع جرى على العربيه و الحراس وراه…….
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند ادهم عمال يضحك بهستيريا و هو بيتفرج علي الكاميرات اللي سابها في المكان هناك علشان يتفرج علي حاله علي و خوفوا و زعلو بص لملاك و افتكر لما اقرب حد ل علي قالو انو عرف مكانوا و خانوا كمان و قال: ازاى قدرتي تسحريه كده و خلتيه يحبك بالسهوله دي و انتي مش عارفه كمان و يا خساره قدرتي تضحكي عليا انا كمان و توقعيني في حبك بس انا مش هسيبك كل السنين دي زي ما عمل علي انتي لياااا انا و بسسس فاااهمه قالها زعيق و ملاك اتخضت و مش فاهمه حاجه.
ملاك بزعيق: انتتت بتقوول ايييه؟! انا مش فاهمه حاجه و سحرت مين وانا اعرفو منين اصلا علشان اسحروا و ضيعني من ايدو سنين ايه انت واحد مجنون و محتاج تروح مستشفى المجانين بجددد.
أدهم لسه بيضربها لقاااا اللي…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القدر)