رواية حور الفارس الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية حور الفارس الجزء الثامن
رواية حور الفارس البارت الثامن
رواية حور الفارس الحلقة الثامنة
الكل بفزع ،، في ايه
حور بخوف ،، الشهاده طلعت
رفيده ،، اععععع طلعت دلوقتي ليه
احمد ،، مالهم ولاد المجانين دول كل دا عشان شهاده
فارس ،، طب اهدو كدا هجيب اللاب توب واجي عشان نطلعها
طلع فارس يجيب الاب توب ورفيده وحور قاعدين بقلق
والكل منتظر الشهاده
نزل فارس وهوا بيفتح الاب توب كل واحده تمليني الرقم القومي بتاعها
كلو البنات الارقام بكل خوف
محمد ،، اهدو يا بنات متقلقوش انتو عملتو اللي عليكو والباقي سيبو ع ربنا
فارس ،، مجموعك اهو يا رفيده
،، ها جبت تقدير ايه
،، جبتي تقدير جيد جداً
،، الكل زغرطلها وحضنتها حور الف مبروك يا حبيبتي
فارس مندمج مع اللاب توب
حور ،، طب وانا بتاعتي اتاخرت ليه
،، بتحمل اهدي متقلقيش
رفيده وهيا بطبطب على كتفها حور انتي اجتهدتي اكتر مني بكتير ف متخافيش متاكده انك هتجيبي أعلى تقدير في الكليه ودا هتتاكدي منو كمان كام دقيقه بس
،، فارس طلعت
،، عملت ايه
،، لا رد
حبيبه ،، ايه يافارس جابت مجموع وحش
ساميه ،، متخلص يابني متقلقناش
،، حور بصي احنا راضيين بقضاء ربنا وهوا تقديرك مش وحش ونجحتي يعني الحمد لله
ببكاء ،، كان نفسي اتخرج بتقدير كبير
عملت اللي عليا كل السنين اللي فاتت وكنت بجيب ممتاز وبتكرم من الدكاترة بتوعي
بس مش مهم الحمد لله جبت ايه ؟
فارس بحب ،، جبتي امتياز
من غير متاخد بالها ،، مش مهم الحمد لله
ايييييه
نزل احمد وعلي ضرب في فارس
والكل قعد يزغرط
،، منك لله يا فارس قطعتلي الخلف
بضحك ،، شطوره يا حور هتبقي احسن دكتورة في العالم
وقعدو يزغرطو ويرقصو ويشغلو اغاني
رفيده ،، ونجحنا نجحنا نجحنا
حور ،، سلملي بقى ع الكليه
وقعدو يضحكو وعملوا شربات وكان يوم حلو اوي
وقفت حور في النص وشغلت رفيده الاغنيه
،، ايه هو احنا خلاص اتخرجنا ولا ايييه
ست سنين واحنا متمرمطين
رفيده ،، اخييه
حور مسكت ايد حبيبه وبدأت ترقص بيها
،، دكتوريتو…… زغرطي ياما آناً بقيتو ٱِسْمَيْ فِيَّ البِطاقَة دوكتوريتو وَالدارِسَة خَلاص فنيتو
رفيده ،، خرجيتو ومن انهاردة انا خرجيتو ومن الفرحة انا بكيتو وجروبي هيوحشني يخربيتو
حور وفريده مسكو ايد بعض وقعدو يتنططو
،، نسيتو نسيتو كل اللي بنيتو واللي حلمتو واتمنيتو وعشت انا الحقيقة المرة الجريئة وعرفت ان اخري مستوى حكوميتو
رغم كل ده احنا شاكرين لكل دكاترتنا المحترمين وخلاص هنسيبكو احنا ماشين
لو نويتو تخشو الطب هاتو لطامة بالكهربا ربة وتكون فخامة ننسى شبابنا عشان كده كده هيضيع اخرنا على عريبة كبده هنبييييع
خرجيتو ومن انهاردة انا خرجيتو ومن الفرحة انا بكيتو وجروبي هيوحشني يخربيتو
وقعدو يصوتو ويتنططو
والكل قعد يضحك عليهم ويسقف لهم
احمد ،، دا احنا معملناش ربع كدا يا جدع
علي ،، دا انا امي صبتلي حاجه ساقعه وقالتلي مبروك يا حبيبي
الكل قعد يضحك والكل كان فرحان
بعد وقت من الضحك والفرحه
محمد ،، بالمناسبه الحلوه دي نطلع مصيف
مرنا اللي كانت قاعده كل دا وبصلهم بكره ،، اشطى انا بجد عايزه اطلع عشان مخنوقه
الكل يصلها بلاموبلاه
محمد ،، ها ايه رايكم
رياض ،، ماشي بس هنروح فين
فارس ،، شرم ايه رأيكم
احمد ،، اه بقالنا كتير مروحناش
فادي ،، اه بقى ع شرم وحشتني
علي ،، ياعيني يابني اللي يشوفك يقول محروم
،، المصايف التانيه اللي بتودوهالنا كل شهر
مفيهاش مزز زي شرم
الكل اتصدم
حور ،، بقى انت عايز تروح عشان المزز يا زئردة يا صغير
برفعت حجب ،، انا زئرد وصغير طب بصي على اللي بعمله
وراح لبس نضارت شمس
وراح عندها ،، بس متقوليش زئرد يا حراميه
الكل اتصدم
،، انا حراميه يا حيوان
،، اه مش سرقتي قلبي
وغمز وهوا بيعدل نضارته
،، طب تعرفي أن كل اللي قاعدين ملهمش لازمه وانتي الأساس
،، اشمعنا بقى يا فلحوص
،، تيجي ايه النجوم جنب القمر
الكل مات ضحك عليه
،، انا بتشقط من فادي يا جدعان
،، اولا انتي محترمه وبنت حلال وتستاهلي كل خير
ثانيا بقى انا مش فادي
،، شكرا
واكملت بحاجب مرفوع ،، امال انت مين
،، انا كل خير
عند النقطه دي والكل انفجر من الضحك اللي وقع عةالارض من الضحك واللي عينه دمعت
رفيده ،، يخربيت فقرك يا فادي مش قادره من كتر الضحك
فارس ،، الواد دا خطر ع البشريه اجدعان مينفعش كدا
وبعد وقت من الضحك والهزار وعيون مرنا الحاقده لحور وتجاهل حور ليها
فارس ،، عايزين نتفق ع اليوم وهنسافر ازاي كل واحد بعربيته ولا بالطائره
محمد ،، هنسافر بعد بكره اللي هوا يوم الجمعه عشان نكون خلصنا شغل في المستشفى وناخد اجازه هنسافر ب ايه بقى وهنحجز تذاكر طيران
ودي عليك يا فارس
بفخر ،، وانا قد المهمه
حبيبه ،، تمام نستأذن احنا بقى
محمد ،، تستأذنو ايه احنا لسه بنتفق ع المصيف
حور ،، هوا احنا هنيجو معاكو ولا ايه
ساميه ،، يا سلام امال مفكرين أن إحنا اللي هنطلع بس انتو معانا طبعا مش هنطلع من غيركو
حبيبه ،، بس
محمد ،، مفيش بس احنا ملناش أهل ولا ايه
وبعدين ربنا يشهد اني بعتبر حور وريماس زي بناتي بالظبط
انا معنديش بنات بس بجد حسيت أن حور بنتي
بمشاكسه ،، ربنا يخليك ليا يا ميدو
علي ،، الحقي يا ساميه دي بتعاكس جوزك قودامك
،، اه منا خدت بالي لو واحده غيرها كنت جبتها من شعرها
الكل ضحك واتفقوا ع كل حاجه
وفارس اخد حور وحبيبه وريماس وصلهم
وأحمد وصل رياض وحنان ورفيده
بعد ما فارس وصلهم
حنان ،، شكرا يا فارس يا حبيبي
،، العفو يا امي ع ايه
،، طب اطلع اشرب خير
،، شكرا يا حبيبتي والله كلك ذوق بس يادوب الحق انام عشان عارف ان الحج هيهرينا شغل بكره
،، ماشي يا حبيبي ربنا معاك
وطلعو واول ما حبيبه لفت
بعت فارس بوسه لحور ع الهوا وهيا اتكسفت واستناهم لما طلعوا ومشي
نفس الكلام مع احمد
والكل وصل بيتو ونام
عند مرنا
مانت بتحضر ميوهات شبه اللي بيلبسوها الأجانب مفيش وجه اختلاف
،، هخليك تجيبي يعني هتجيلي يافارس وبصت بمكر
الكل نام استعدادا ليوم شاق
تاني يوم
الكل استعد لليوم اللي كلو هيعمل في شغل كبير
محمد وفارس وعلي وأحمد راحوا المستشفى عشان يغلصو كل اللي وراهم وياخدو الاجازه
ساميه ووفاء بداءو ينضفو الڤيلا كلها تنضيف عميق
ومرنا كانت خالعه ايديها من كل دا وراحت تعمل شوبينج
نفس الكلام عند رفيده
هيا ومامتها نزلوا تنضيف في الڤيلا
ورياض يتابع شغلو
أما عند حور نزلت تشتغل بدري وهتخلص بالليل علشان تقبض فلوس تعرف تسافر بيها وعشان هتاخد اجازه اسبوع
وحبيبه وريماس كانو بينضفو الشقه
في المساء
الشباب رجعو من المستشفى بارهاق شديد ووفاء بدأت تحضرلهم العشاء
وهما بيتعشو
فارس ،، شباب عايزين ننزل نجيب هدوم وكدا
احمد ،، اه اشطى
علي ،، ماشي
وانتي يا وفاء محتاجه حاجه
،، اه كنت عايزه اجيب انا وفادي
فارس ،، تمام نتعشو وكل واحد يلبس ع السريع عشان نلحق بكره هنسافر مفيش وقت
عند حور خلصت شغلها بتعب ورنت ع رفيده
رفيده ،، اه يانا ياما يا شبابك اللي راح يا فوزي
انا اللي كنت زهره في البستان وبقيت في الوحل
،، اااه طبعا كل دا عشان شغل البيت
،، اه ياختي امي نفختني في شغل البيت ولا كأن بكره العيد
،، طب بصي جبتي حجات عشان السفر بكره
،، حجات ايه
اه هدوم يعني كدا ولا ماجبت حاجه
،، طب تيجي ننزل دلوقتي انا مش معايا حاجه
،، اشطى هلبس وننزل
،، ماشي وانا خلاص هغير وانزل بس بسرعه عشان نلحق ننام عشان هنصحى بدري
،، اشطى سلام
رفيده قفلت وأحمد رن عليها
،، حبيبي بيعمل ايه
،، حبيبك اتمرمط اوي النهارده
،، ليه يا قلبي مالك
،، امي لاني أنصف تنضيفت العيد
،، هههه معلش عشان هاسيبو البيت اسبوع لازم يكون نضيف
،، اممم المهم هكلمك كمان شويه عشان بلبس
،، ليه انتي خارجه ولا ايه
،، اه رايحه انا وحور نجيب هدوم وحجات
،، ايه دا احنا كمان بتلبس ورايحين المول تعالو معانا
،، انتو مين قصدك فارس
،، انا وفارس ووفاء
،، لو البت الملزقه دي جابه لا روحو لوحدكم
،، هههه لا ياحبيبي الملزقه جابت قبلنا وهيا فسابع نومه دلوقتي
،، تمام هرن ع حور وخلي فارس يروح بجيبها وعدي انت عليا
،، ماشي يا قلبي سلام
رنت رفيده على حور وقلتلها
واحمد قال لفارس
رفيده ،، بت يا حور تعالي نعمل ماتشينج
،، اشطى هتلبسي ايه
،، عندك بنطلون ابيض
،، اه
،، وتيشرت موڤ
،، عندي توب بس لازم البس عليه جاكيت عشان هوا من غير حملات
،، اوبا يابت التوب اللي جبنا مع بعض لما كنا في رابعه جامعه
،، ايوه هوا احنا جبنا شبه بعض اليوم دا يعني معاكي واحد
،، اه معاكي جاكيت ابيض
،، أبوه بس قصير يا دوب لحد الوسط ولو فارس شافني بي هينفخني خاصة أن البنطلون ديق
،، اه وانا احمد هيعملني مساحة السلالم
هنعمل ايه
،، بت ارفيده اهي عالقه تفوت ولا حد يموت
،، هههه على رايك هلبس ونتفق ع التسريحه
،، اشطى
لبسو البنات وكان شكلهم بجد قمر اووي
رفيده ،، ها هنعمل تسريحه ايه
،، انا هعمل شعري ع شكل فيونكه وهحط في دبوس شعر لونو موڨ
،، ماشي انا عندي برضو دبوس ابيض وفي خرز موڤ هحطها
والكتش
،، انا معيا واحد ابيض مكتوب عليه من الجنب Princess بالموڤ هدومي عامله حسابها ع لبس زي دا
ههه
،، انا معايا كوتشي موڤ هلبسه
اععععع خطشيبي بيرن اقفلي يابت
،، طظ فيكي وفيه
وقفلت
احمد ،، حبيبي مشغول مع مين
،، كنت بكلم حور
،، طب انا تحت يا حب
،، ماشي يا حبيبي خلاص بسرح ونازله
حور بعد ماسرحت فارس رن
،، حور انا تحت
،، ماشي خلاص نازله بلبس الكوتش
بتحذير ،، لبس واسع يا حور
،، احمم يابني انا لابسه فستان اصلا
،، شاكك فيكي الفستان قصير
،، لا يا حبيبي انا مش بلبس قصير
ديق اه قصير لا
،، ههه ياسلام ما دي زي دي
،، شايف انت بتعطلني ازاي
،، طب يلا سلام
،، مامي انا نازله سلام
،، سلام ياحبيبتي خلي بالك من نفسك
ريماس ،، حور بليز بليز خوديني معاكي
حور وطت باستها ،، مش هينفع ياروحي كبار بس اللي رايحين
وعد هجبلك الحجات اللي نقصاكي وهجبلك حجات حلوه كتييير نتسلى فيها بكره فالطياره
ماشي
بزعل ،، ماشي
وهيا بتبوسها ،، خلاص بقى متزعليش يلا باي
،، باي متنسيش الحاجه الحلوه
حور وهيا نازله ع السلم بكل خوف
،، ربنا يستر
رفيده رنت عليها
رفيده ،، بت انا طالعه ل احمد وهموووت من الخوف
وقالي بلاش ديق قولتلو انا لابسه فستان
،، ههههه همووووت اقسم بالله نفس اللي حصل معايا
،، ربنا يستر انا مرعوبه منك لله انتي السبب ط
،، يوه وانا مالي يا لمبي الله
بقلك ايه سلام انا خلاص نزلت
،، وانا كمان سلام
فارس كان قاعد في العربيه باصص نحيت باب العماره
واول ما شافها عينه اتحولت للون الاحمر الغامق
،، حووووووور
ياترى فارس هيعمل ايه في حور
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)