رواية بنات للحراسه الفصل السادس 6 بقلم نوران أحمد
رواية بنات للحراسه الجزء السادس
رواية بنات للحراسه البارت السادس
رواية بنات للحراسه الحلقة السادسة
الدكتور : حرارتها عاليه جدا وخدت دوا وان شاء الله هتكون كويسه
بص عليها بحزن
فارس
متلمش نفسك البنت دي عنيده جدا والي حصل ليها ده بسبب دماغها النشفه مش بسببك
كانت سلمي وتامر واقفين قلقانين عليها بره
طلع فارس وسيف وفضل سيف يراقبها من بعيد لحد ما اطمن عليها اول ما فاقت حضنتها سلمي
سلمي : خوفتيني عليكي جدا يا جزمه انتي اوعي تعملي كدا تاني
ميرا : متخافيش انا اجمد من كدا بكتير يا حبيبتي
خرجو وسابوها ترتاح وتاني يوم لبست وجت تخرج شافت فارس مع راجل عجوز وقفت تسمعهم
فارس : مش قادره تسامحني ابدا مهما اعمل ومهما اقول
العجوز : طبيعي يا ابني هي عنيده انت محتاج تصبر اكتر وتفضل وراها متباسش ابدا من انك تحاول مع شخص بتحبه
ابتسم فارس ومشي حست ميرا بحاجه غريبه وفضلت وراه
العجوز : تعالي يا ميرا طلبت ليكي قهوه قهوتك اي صحيح ومشي
بصت ميرا واستغربت الراجل ده وطلعت علي السكن بتاعها اول ما دخلت جري عليها البنات وبدؤو يحضنوها بفرحه
جنا : يا بختك ابو عضلات كان جنبك طول الوقت اول واحد بدأت اكراش عليه حبك انتي يا خساره
ندي : ده علي اساس انك عتقتي حد عايزه تفهميني انك مش معجبه بحد غيره
اتكسفت جنا : بصراحه انا معجبه شويه بمعتز مع أنه رخم بس اهو ماشي حاله
سلمي : باين اوي علي وشك معجبه جدا وبتقولي ماشي حاله الكلام ده لما يبصلك اصلا
جنا : اه يا حبيبتي بيبصلي طبعا ملكيش دعوه وبعدين ما انتي ورامز مع بعض وتخرجو وتتمشو وتضحكو فاكراني مش شايفه
سلمي : الله اكبر 5 في وشك هو احنا صحاب بس مش اكتر مفيش حاجه تانيه غير كدا
ضحكت ميرا وندي.
ندي : يعني اي الشخصيه اللي هتحبيها يعني فضول انا مشوفتش حد انتي محبتيهوش
جنا بسرحان : مدرب جميل طويل وعضلات وعنده غمزه يا خرابي عليها بس كفايه بقا عشان بتكسف وبخاف عليه من الحسد عارفين ليه
سلمي : يا جماعه باختصار معتز بتخافي عليه من الحسد ليه يا نغه
جنا : اتلمي يا سلمي بخاف عليه من الحسد عشان ملك الغابه وفضلت تضحك اي مش بتضحكو ليه حسد جايه من اسد ها
قربت كل البنات منها وفضلو يضربوها وهي تصوت
سلمي : بنات انا عن نفسي مش شايفه اي حد احلي من رامز
جنا : ااااه اااه الحب الحب يعني بتحبيه متقولي من بدري
ضربتها سلمي وسكتت بكسوف
جنا : ها يا ندي مفيش حد كدا ولا حد كدا ها اعترفي احنا زي اخواتك بردو
كشرت ندي : لا مش هيحصل ده ابدا ومحدش يكلمني في الهبل ده تاني
لاحظت ميرا تغيرها وحست أن في حاجه وحبت تغير الموضوع
ميرا: مش متعوده علي الراحه دي هننزل تدريب أمتي
جنا : محدش يجيبلي سيره التمرين والزفت ده تاني مش مصبرني عليه إلا معتز حبيبي الغالي
ندي : يلا يلا ننام أما نشوف بكرا هيعملو فينا اي تاني
تاني يوم
مايا : انتم كدا وصلتم للنهايه وهنبدا في نظام جديد تدريب علي الحراسه
بدأ البنات تتكلم بفرحه
مايا : التدريب الاول انا هكون الشخص اللي محتاج حراسه وهيكون معايا 3 بنات اتنين ورايا واحده علي اليمين والتانيه علي الشمال والتالته قدامي وهنروح مول وهنشوف هتقدرو تعملو اي في الوضع ده
رامز : طيب والباقي هيبقو في مهمات تانيه بردو في أماكن تانيه
سيف : لا هيكونو في مركز المراقبه تراقبو كل حاجه و تفهمو تفاصيل المهمه نظري ودلوقتي هنبدا
فريق التدريب التاني كانو بيحمو الراجل العجوز كانت ميرا وندي وراه و جنا قدام وسلمي في المراقبه وهما ماشيين قربت عامله وحدفت ازازه ضربتها ميرا برجليها بعيد
خلصو التدريب
سيف : مش وحش بس في امتحان قريب وهنشوف هتوصلو لايه ومشي
جريت جنا علي بتاع أمن المول
جنا : ارجوك قول لينا المدرب مخطط لايه ها ها ها
أمن المول : متحاوليش انا متجوز مش هتقدري تغريني بحركاتك دي
ضحكو البنات والشباب وكانت جنا متضايقه
مايا : كلكم فشلتم بلا استثناء وده شئ متوقع اصلا
سلمي : فعلا الموضوع صعب زياده عن اللزوم
مايا : وانتي فاكره أن اي واحد متاجر عشان يأذي حد هيكون واضح وباين أنه جاي لده انتم بتضحكو عليا ولا بتضحكو علي نفسكم
فارس : تعالو معايا هشرح ليكم الموضوع ببساطه
بدأ فارس يفهموهم ودخلوا علي التدريب اللي بعده وهي سواقه العربيات وتدريباتهم علي السواقه وطريقه المشي باي سرعه ومع اي انحناء في اي اتجاه خلصو التدريب وبدأو يرتاحو
علي شط البحر كانت ميرا قاعده مع سيف
وفي المطعم كان رامز و سلمي
أما جنا كانت بتبص بسرحان علي شخص معين
معتز : عجبك اوي حلو اوي للدرجه دي يعني
جنا : ها لا ابدا كنت ببص علي الايس كريم بس اصل نفسي في واحد
معتز : فعلا وصلي كل حاجه عملتيها في تدريب المول علي فكرة
جنا : كل حاجه كل حاجه علي فكرة كل ده مش حقيقي دول خونه
معتز : لو عرفت أو شوفتك بتكلمي حد تاني هنفخك ومش هكتفي بتعليقك في اي مسمار ومشي
جنا بصدمه : اي اللي حصل دلوقتي ده هو بيغير هو بيحبني بجد بس دقيقه واحده هو اي ده اللي يعلقني في اي مسمار ليه بيعاملني معامله كيس البصل أو التوم هو عشان قصيره شويه يعمل فيا كدا بس مش مهم وبدأت تمشي وهي بترقص وبتقول قالهالي حبيبي قالهالي وبقا بالنسبه لي بكل الناس هاااا يا جدعان مش الجواز احسن من الكلام ده تدريب اي وزفت اي هروح انام جائز احلم بيه هييييح
علي شط البحر
سيف : انا معرفش عنك حاجه ابدا لحد دلوقتي احكيلي شويه عن اهلك
ميرا : بابا وماما اتوفو في حادث معتقدش انها حادثه ابدا مش واثقه في عمي لانه طماع وعشت عند خالي شويه وبعدين عمي جه خدني اعيش معاه واتجوز ابنه كان عايزني اعيش زي الخدامه وهو ياخد اي قرار عني وياخد كل حقوقي وبيخلي ابنه يحاول يقرب مني كل شويه ولما كنت بعامله وحش كنت بتضرب وكان بيعايرني اني خدامه في بيتهم واني حته شطرنج يقدر يحركني باي شكل وفي يوم حاول يتهجم عليا حاولت أبعده بكل الطرق وقدرت اهرب منهم ومن حياتهم وأرجل لخالي
سيف بتاثر : عمري ما شوفت أهل كدا ابدا كملي وبعدين
ميرا بدموع : هو كمان اتخلي عني وقالي أنه مش حمل لا شيل هم ولا بلاوي من عمي ف من الاحسن تمشي من هنا
سيف : مفيش حد في أهلك جدع ابدا كدا روحتي تاني لعمك
ميرا : لا وقفت عند صاله ملاكمه وانا ببص علي العيال بيتدربو وبدأت اعيط كنت بخاف من الرجاله وقتها وخصوصا ابن عمي شافني صاحب الصاله وسألني مالك يا بنتي ف قولت الكل اتخلي عني مبقاش ليا اي شخص دلوقتي ومش عارفه ابدا ادافع عن نفسي حتي عشان احس بالامان وقتها طلب مني ادخل وبدأ يدربني كنت بتعلم بسرعه. لحد ما وصلت لافضل نقطه وبدأت اشتغل عنده في الصاله بدرب بنات وبدأت اسمع مشاكلهم مع الوقت عرضت المساعده ببلاش وبعدين خدتها شغلانه بنقذهم بفلوس قدرت ااجر بيت واصرف علي نفسي ومش محتاجه اي حد في حياتي واللي هيدوس علي طرف مني هكسر رقبته بقلب بارد ولا هيهمني اي حد
سيف : رجعتي لعمك عشان حقك او حتي عشان تردي اللي عمله فيكي
ميرا : لا بس ناويه كنت حاسه بشويه خوف بس هكسر الحاجز ده قريب وهوريهم كلهم
سيف : ميرا انا انا بحبك بقالي فتره معجب جدا بيكي وعايز اصارحك
بصتله بصدمه وجريت من قدامه روحت السكن وكان وشها باين عليه
جنا : اي اي حصل اي معاكي ها عمل اي الواد الشقي ابو عضلات ها الخدود دي مش بتحمر بسهوله بردو
ندي : انتي كويسه يا ميرا وريني حرارتك ليكون رد ليكي التعب تاني
سلمي : مالك يا بنتي اي الجديد اللي حصل معاكم النهار ده وشك ماله
جنا : هيييح هحكيلك قابلت حبيبي معتز واعترف ليا بكل حاجه والولد واقع يا عيني من بدري
سلمي : بصدمه احلفي ازاي ده تحت تهديد ولا يعني كان في كامل قوه العقليه وهو بيقول كدا احكي احكي
بدأت جنا تحكي اللي حصل
ندي فضلت تضحك : ده معترفش باي حاجه خالص كل اللي قاله الولد بشكل غير مباشر أنه معجب بشكل بسيط جدا قلبتيه واقع واعترف وحركات صحيح انتم البنات دراما كوين اوي
جنا : ده علي أساس انك راجل ومتنكر معانا يعني بالنسبه ليا معني كلامه كدا وخلاص بقا
سلمي : انا انا رامز قالي أن بالليل هنطلع انا وهو بالعربيه نتفسح شويه
ميرا : بس ده ممنوع من المعسكر مش هينفع ممكن يبقا في ضرر عليكم
سلمي : ما هو من غير ما حد يعرف ربنا يسترها بقا انا متحمسه بصراحه
ندي : لو اتعرف هتتاذي انتي وهو بس هنحاول نغطي عليكم
سلمي : انا خايفه لوحدي متخوفونيش اكتر وبعدين نفسي اجرب حاجه مجنونه مع اللي بحبه اي المشكله
ميرا : لا مفيش مشكله هغطي وراكي المهم انبسطي بس مع اللي بحبه ها
ندي : لا حوارهم باين اصلا متتوهيش حصل معاكي اي ها
اتكسفت ميرا : ل لالا مفيش حاجه وكفايه كدا بقا يلا ننام
جنا : أنه الحب مش كدا باين علي وشك جدا علي فكره
ميرا : لا مفيش حاجه باينه ولا اي حاجه اسكتي انتي واتخمدي بقا
ندي : اعترفي في حاجه حصلت اكيد قولي اللي بيحب بيداري ليه معرفش
ميرا : انا ا انا مش بداري بس اصل بصراحه بقا س سيف قال إنه بيحبني
سلمي وندي وجنا في صوت واحد : نعمممممم ازاي
جنا : طب عملتي اي بسرعه قولي انتي ساكته ليه قولتي اي رديتي عليه ولالا واصلا بتحبيه صح صح صح صح اعترفي حضنتيه اول ما سمعتي كدا صح
ميرا بصريخ : اخرسي شويه عشان اعرف اتكلم وبطلي قله ادب هو انا زيك عشان اعمل كدا
حطت ندي أيدها علي بق جنا وقالت : كملي
ميرا : اتلغبط واتوترت وجريت من قدامه ومش عارفه لو شوفته هعمل اي متهيقلي كدا المفروض اتجنبه الفتره دي
عضت جنا ندي ف صرخت ندي ندي : غبيه اي معانا كلب في السكن
جنا : لا طبعا لو عملتي كدا ده معناه أو هو هيفهم انك مش بتحبيه ومكسوفه تقولي وانتي بتحبيه صح
ميرا : مش عارفه مشاعري متلغبطه جدا بس انا مش بكرهه يعني
حضنتها سلمي وقالت : فرحانه اوي بيكي بجد ربنا يسعدك ويقربكم لو خير رامز بعتلي انا هخرج بقا سلام
قابلت رامز وركبو العربيه : وفي مكان تاني علي كاميرات المراقبه كان معتز و فارس شايفين اللي بيحصل
وقف العربيه وطلع جاب ايس كريم واداه لسلمي اللي كانت فرحانه زي العيال الصغيره
وفجاه
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)