رواية تاج الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم إيمان محمد
رواية تاج الزين الجزء الخامس عشر
رواية تاج الزين البارت الخامس عشر
رواية تاج الزين الحلقة الخامسة عشر
الصادق يخسر دايما في صراع الكلمات. الانه مقيد بالحقيقة، بينما الشخص الكاذب يمكنة ان يقول اي شئ
✨ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✨
تاج باستغراب / هو انت ليه بدافع عنه وهو انت كنت تعرفه بس مش معقول انك تدافع عن شخص انت متعرافوش
زين و قد قرر انه يقولها كل حاجة و يعرفها بنفسه
زين / تاج انا عاوز اعترافلك بحاجة بس متحكوميش عليا لما تسمعيني للاخر اتفقنا
تاج بتركيز / قول انا سمعاك
زين بتوتر هو / انا كنت عاوز اقولك ان انا هو نفسه لاكن مكملش جملتة و قاطع كلامة اياد
اياد بياخد نفسه بسرعة و كأنه كان بيجري / زين
زين اخيرا لقيتك انا دورت عليك الفندق كله و روحتك الغرفة و مالقيتكش و في الاخر الاقيتك هنا كنت عاوز اتكلم معاك في موضوع
زين: هو الموضوع دا مكانش ينفع يتأجل للصبح
تاج حست ان مينفعش تتن واقفة و تسمع كلامهم
تاج / احم طب انا استأذن بقا
اياد وقد انتبه لوجود تاج
اياد قال بسرعة قبل ما تمشي / لا لا خليكي دا كويس ان لقيتك الان محتاج مساعتك
تاج باستغراب / مساعدتي انا اتفضل انا تحت امر حضرتك
اياد: انا عاوز اتجوز
تاج و زين بصدمة و صوت واحد / نعم عاوز ايه
اياد بغباء / في ايه يا جماعة وهو انا قولت حاجه غلط دا دة سنة الحياة
زين / اه و هي مين بقى سعيدة الحظ يلي امها داعية عليها
اياد بتزمر / علي فكرة انتم تعرافوها و خصوصة الانسة تاج
تاج باستغراب / انا و كملت بغباء بعد تفكير
متكنش قاصدك علي البت شمس
اياد: لا الأنسة روان و كنت عاوز منك رقم والدها
تاج بفرحة و صدمة لصديقة عمرها : بجد روان
اياد بثقة / اه انا قولتلها و هي موافقة
زين بجدية / انا موافق بس قبلها لازم تكون مؤسس نفسك يعني لسه بتدرس وفاضل لك سنه وتخلص جامعه وكمان سنه ماجستير وسنه تفتح شركه وتكبرها يعني كده 3 سنين
اياد / انا عارف كل ده انا كنت ناوي بعد ما انزل مصر اروح اخطبها 3 سنين دول وبعدها يبقى كونت نفسي واتجوز
زين بتنهيدة / تمام يا اللي تشوفه وانا معاك في كل خطوه
اياد حضن زين بحب / شكرا يا احلى اخ محسستنيش في يوم على فراق اهلنا لان انت كنت الاب والام والاخ
زين بحب / انت ابني قبل اخويا لو ما وقفتش مع ابني اقف مع مين انت ورغد وبص على تاج عندي في الدنيا كلها
تاج و قفة مبتسمه و شايفة حنية زين علي اخواته
تاج / انا طالعة ل روان يلا تصبحم علي خير
زين و اياد بصوت واحد / انت من اهل الخير
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
” ديون المال ممكن سدادها لكن ديون المواقف لا
تسد و لا تنسي ”
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاج صراخ وفرحه/ رواااااان
روان كانت نايمه وجامد مفزوعه / من النوم ايه في ايه حد غرق
تاج / كده ما تقولي ليش وانا يا اللي فكرت هتيجي وتقولي لي اول واحده طلعت غلطانه
شمس دخلت عليهم في ايه تاج
روان بدون تركيز والنوم مأثر عليها هو انا خبيت ايه عشان اقوله
تاج بمكر يعني ما خبتيش علي ان الاستاذ اياد هيتقدم لك اول ما ننزله مصر
شمس وروان يا اللي اتنططت من مكانها اول ما سمعت اسم اياد يتقدملها
روان / انتي عرفتي منان
رغد كانت لسه هتدخل وسمعت اخر كلمه من تاج
رغد بفرحة و صريخ ل روان و اخوها و نتطت علي روان و حضنتها يلي اتفزعت من مكانها
مبروووك يا مرات اخويا
روان بفزع هو في ايه كل يلي يدخل بيصرخ حتقتعولي الخلف بدري وانا لسة متجوزتش
قربت منها شمس و قالت بفحيح و هي بتلف حوليها جعلت روان تخاف و كأنهم مساقيتها و هي بتسرق
شمس بفحيح / قوري و اعترفتي انتي عارفة من امتة
روان بخوف / ال…. النهاردة… في…… في… الباص
شمس / و كنتي ناوية تقوليلنا امتة ولا مكنتيش ناوية تقولي
روان بخوف / كنت والله ناوية اقولكم الصبح بس تاج سباقتني و…. و… مش عارفة هيا عارفت منان
دا كله و تاج و رغد كتمين الضحكة علي شكل روان
و شمس يلي بتستجوبها كأنها شرطية
شمس وقفت مرة واحدة و حطت ايديها تحت ذقنها
تدل على علامه التفكير امممم و بعدين
روان و هي تكاد تبكي من الخوف / ولله انا بريئة معملتش حاجة
لحد هنا و انفجرت رغد و تاج في الضحك / ههههه ههههه ههههه
تاج من بين ضحكتها هههه في ايه يا بنتي شمس بتهزر ههه
روان بفرحة / بجد مش حتعاقب
هنا شمس انفجرت في الضحك معاهم هههه لا لا
انتي عمالتي حاجة علشان اعاقبك ههههه
روان اتنهدت براحة / الحمدلله انا للحظة فكرت انك قفشة حرامي و قاعدة تحققي معايا
رغد من بين ضحكتها دا انتم كان منظركم يهلك من الضحك ههههه
في لحظة كانت الغرفة مليئه بضحكتهم
اول واحدة تمالكت نفسها و واقفت عن الضحك روان
روان / قوليلي يا تاج عارفتي منان
تاج بغمزة / لا دا سر مش اقولك و يالا بقا علشان عاوزة انام
رغد / ايه رأيكم ننامم احنا الاربعة علي سرير واحد
كلهم بابتسامة / موافقين
و في ثواني الاربعة راحم في نوم عميق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ان الله لا ينسى من ظلمك و من ابكاك و من قهرك
فكن علي يقين علي ان الحقوق سترد يوما
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصباح في غرفة روان
فكانم لسة نيمين و اول واحدة صحت رغد جات تتحرك بس مش عارفة ف كانت نايمة عكسهم
تاج نايمة في النص و حطة ايد علي وش روان و ايدها التانية علي وش شمس و رجليها علي بطن رغد و فتحا بقها
و روان نايمة نصها علي السرير و رجليها علي الارض
و شمس نايمة و حطة ايها علي وش تاج و رجليها علي بطن تاج و رجليها التانية علي وش رغد
فكانت رغد متحصرة من جميع الاتجاهات
فكان شكلهم يهلك من الضحك
رغد بصوت عالي / قووومي يا بت انتي وهي
برضك مافيش حد قام كأنهم ميتين
رغد مسكت رجل شمس يلي علي وشها و ضربتها
و رجل تاج خبتطها علي السرير
شمس و تاج قام في نفس اللحظة و بصوت عالي
ادا الي استقياظ روان
ـ ايه يا رجلي في ايه يا ست مفترية انتي
رغد بغيظ / انا يلي مفترية برضك واحدة حطة رجليها علي وشي و التانية حطة رجليها علي بطني
دا يخريبت يلي يخترع ينام معاكم تاني في نفس السرير
شمس بغيظ / طب انت بضربيني ليه هو انا عملتلك حاجة
رغد / لا ابدا مكنتش رجليك يلي علي وشي
تاج سبتهم من وسطهم و اتسحبت براحة و دخلت الحمام اول واحدة
روان لاحظت عدم و جود تاج
روان بستغراب / امال فين تاج
رغد و شمس بصم حواليهم ما لقوش تاج
سمعم صوت الميا عرفم انها في الحمام
كلهم بصم لبعض بصدمة في صوت واحد / تااااج
راحم خبطم علي تاج
رغد/ تاج افتحي انا يلي صحيت الاول
شمس / لا انا الاول
روان اشمعنا انا يعني انا الاول
تاج بضحكة / انا ماليش فيه روحم كملم عركة مع بعض
بعد شوية تاج طلعت و ادت فرضها و نزلت لقت زين
علي الشاطئ و سرحان
تاج / زين
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاهتمام لا يأتيك الإ من شخص يريدك فلا يسأل عنك إلا من يفتقدك ولا يفتقدك الإ من يلاحظ
مساحة الفراغ من بعدك و الإهمال لا يأتي الا من
اثنين: امّا شخص لديه بديل او شخص لا يريدك
أساساً الظروف بريئة فهناك من يختلف الاعذار
ليرحل و هناك من يختلق الوهم ليبقى و شتان ما بينهما.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الزين)