روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الثلاثون 30 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الثلاثون 30 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الجزء الثلاثون

رواية انتقام عاشق البارت الثلاثون

انتقام عاشق
انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الثلاثون

كانت نيران تصرخ انها تركها ليصرخ ويشدها لاحضانه ….. يونس عمره ماسابك يونس يونس طول عمره سندك يونس طول عمره حبيبك نيران انا زرعت حد في شركتك َشركه خالد السنه اللي بعدتي فيهم فاكره لما ورق الميزانيه بتاع الشركات كان فيه غلط وهتتفضح الشركه انا اللي اتصلت بالمحاسبين وحذرتهم عشان ماتنفضح الشركه.. خالد دبرلك شحنه اغذيه فاسده كانت هتحبسك انا االي حرقتها في المينا وما حدش استلمها انا اللي رحت لخالد وحذرته يقرب منك وحتي لما قلتيلي انت مش راجل ووجعتيني وسافرت اه مع تاليا بس ماكتش بشوفها كنت موجوع َعايز اهرب عشان ارجعلك واه قلت كلام يوجع بدافع عن كرمتي اللي انت دهستيها َمع ذلك مسيبتكيش في السجن يا نيران انا دفعت الخمسه مليون َوخرجتك ايوه وكنت. فاكر انك لسه معاكي الشركات وهتعيشي وتصرفي خفت اقلك تقولي دا شفقه برضه عشان بعيد بس اقولك اني كت هتجنن..رحت وقفت يوم السجن اشوفك واطمن ولقيتك مع المحامي مشيت انا ماسيبتكيش عمري .. اقلك اني لما عرفت انه طردك كنت هقتله اقلك ايه اقلك ايه اني عشقتك َماليش حيل في نفسي اقلك اني كرست حياتي اعيش خالد جحيم الدنيا واحبسهولك عشان اعرف اعيش قولي عايزه ايه تاني ابقي سند ازاي َانا ابقي ليكي سند كانت تسمع ودموعها تسيل غير مصدقه انه لم يتركها ليديرها ويجد ملامحها قد لانت احتضنها بقوه لتنهار في احضانه ليعتصرها بين يديه …همس …اللي بينا حب ما ينفعش يروح يا نيران اللي بينا عشق ماينتهيش.
ظلت تبكي في احضانه ثم صرخت ماقلتليش ليه يا اخي وتسيبني موجوعه كانت تخبطه ماقلتش ليه حرام عليك .
شدها لاحضانه….هتف .،عشان تقولي شفقه زي ماقلتي وتبعدي وتطين اكتر ماهي طين …
ظلت تنتحب وقلبها يؤلمها لا تعلم هل تصدقه بعد ان راته في احضان اخري كان كلامه قد دخل الي قلبها وانه لم يتركها لتظل صامته في احضانه موجوعه الا ان منظره وتاليا عاريه في احضانه نهش قلبها ..كان يمسد عليها وهيا في عالم بمفردها تشعر براحه انه لم يتركها ولكنها كانت محروقه ….لتبعده وتنظر اليه.. كل كلامك ده مش لاقيه حاجه اقولها بس بجد انا هشيلك جميل انك خرجتني من السجن يا يونس بس انا ماعيش فلوس ارجعهالك انا اسفه بس برضه قصتنا خلصت يا يونس. لو ماكتش شوفتك بعيني كت عرفت اكون ليك بس ماقدرش ومن فضلك طلقني.
ليثور غاضبا…… يعني برضه مفيش فايده حتي بعد ماقلتلك اني ماسيبتكيش انت ايه غبيه طب اسمعي بقه طلاق مش هطلق مشيان من هنا مش هتمشي وحب هقعد احب فيكي لما تفطسي وتقولي حقي برقبتي وان كتي فاكره اني هسمعلك لا يا نيران اتفلقي واخبطي راسك في الحيط ليقترب منها ويشدها…. انت مراتي حبيبتي حته من قلبي ومن هنا ورايح كيفي حالك بقه علي كده.
لتصرخ ا……نت مجنون هتقعدني غصب.
هتف باصرار… اه غصب وهحبك غصب وهتنامي في حضني غصب لحد ما تعقلي ويونس بيقلك خلاص عليه كده دماغك بقه كيفيه وضبطيه يا قلب يونس وان ما ضبطي هرزعك علقه اضبطك هو ايه انا حاسس ان اخرتها هنجلط واقلب اهبل بس خلاص عليا كده ليشدها. يقبلها بشده وهيا تضربه ليبتعد ويهتف …..خشي بقه خدي شاور وارجع الاقي مراتي قمر عشان اخدك في حضني بدل القهر اللي شفته ليتركها مذهوله تقف.. هو مجنون شاور ايه وحضن ايه هو هيحبسني بجد يونس اتجنن طب اعمل ايه انا خايفه هيقعد يحب فيا دا مجنون دانا شايفاه في حضن الهانم طب ايه بس هو دفعلي فلوس كتير اوي اهوه وخرجني من مصايب يعني ما سابنيش ايه طيب بس انا شفتو في حضنها قلبي هيقف من المنظر لتنفجر في البكاء فلم تعد تعي ماذا تفعل.
عند يونس ذهب الي عمته وحكي لها كل شئ لتبهت من افعالها ….وقف يونس انت يا تاليا تخربي بيتي انت يا بنت عمي كنت فاكراني ما هكشفكيش وانت بقالك اسابيع تقوليلي مابتحبنيش ومش عايزاك وتروحي تقوليلها نفس الكلام وانا وثقت فيكي انت ازاي زباله كده ازي متخيله اني اصلا ممكن ابقي معاكي دانا بعتبرك اختي ووثقت فيكي تقومي تعملي كده.
هتفت عمتها.. ليه يا تاليا كده ليه ابن عمك بيحب مراته ليه يا بنتي كده.
صرخت تاليا.. عشان بحبه وهيا سابته.
صرخ…. تقومي تخربي بيتي. انا بحب مراتي منك لله ليه ليه تعملي فيا كده ليه انت فاكره حتي لو سابتني هكون ليكي دانا قلبي اتعلق بيها ولو قعدت عمري ما هكون غير ليها.
صرخت….. ليه سحرالك عملالك ايه.
هتف.. واخده قلبي وعقلي دنيتي اللي عايش عشان اخشها.. اسمعي يا تاليا كان ليكي معزه وراحت وكنت اشيلك بعيوني العمر كله بس البيت ده ليه ست وانت اذيتيها يبقي مالكيش قعاد فيه يا ريت ترجعي من مطرح ما جيتي َتعتبري ان ابن عمك مات ومن بكره مالاقيكيش في البيت وتركها وصعد الي حبيبته ليدخل عليها كانت جالسه تفكر به حزينه ليهز راسي و ويتنهد ذهب وغير ملابسه ليقترب ويجلس بجوارها هتف.. قلبي ما غيرش ليه عشان ننام.
لتقطب جبينها ولم ترد عليه ابتسم والتصق بها تململت وهتفت بغضب …..ماتبعد ايه اللزقه دي.
لمس رقبتها…. لا لازقه ايه دا فيه مراحل لسه هنعملها.
دفعته…. مراحل مراحل ايه ماتلم نفسك بقه انت فاكرني هسكتلك يا ابو ديل يابو عين زايغه يا قليل الادب .
ضحك…. والله ما فيه ريحه الديول اطفحها بس لو هيبقي يبقي مع القمر اللي هري قلبي وقله ادب اطفحها من يوم ماكت مع القمر بس هموت واقل ادبي ماتيجي نقل ادبنا شويه وحشتني.
صرخت… ماتحترم نفسك بقه ايه حرقه الدم دي.
ضحك ومد يده يداعب جسدها ….وتحرقي دمك ليه يا قلب يونس داحنا هنشبع قله ادب دانا هوري حبيبي قله ادب ما شفهاش ولا يعرفها.
هبت مبتعده خائفه ……. لا اتلم بقه وروح حضن في الهانم اللي شبعت معاها قلع وسفاله.
ضحك.. تاليا لا خلاص بخ مشيتها عشان عيون القمر وهاجي احضن واقفش في القمر وهنوصل للقلع ماتستعجليش ويا لهوي هنشوف سفاله ايه تعالي بس ليشدها لترتعش وتحاول ان تدفعه حملها ويدور بها.. يا بت اعقلي والله ما لمست غير القمر وهموت علي طرفه احتضنها و َهيا غاضبه….. طب هتفضلي غضبانه كده لامتي ماتفك كده وَريني حالي الا انا وحشني الحلويات ليبدا في فك ازرار قميصها .
فصرخت الا انه لم يصمت لتصرخ…. احترم نفسك مابتشبعش قله ادب.
هتف.. اطفحها اشبع ايه ابدا الاول بس شبع ما هشبعش انا من قلبي ماتقوم يا حلويات قلبي تغير عشان اخد المز في حضني وانام.
صرخت فيه….. حضنك قطر انت مالك بجح كده وابعد بقه بدل ما اطين عيشتك انت فاكر لما تحبسني هتقدر عليا.
هتف.. دانا هقدر واقدر واقدر دا حبيبي ماعتش هيطلع من حضني وكيف نفسك يا مز انت ليبتعد ويذهب الي دولابها وهيا لا تفهم ماذا يفعل لتصرخ…. انت بتعمل ايه انت الا انه لم يرد لتجده يعود ويشدها ويدخلها الحَمام ويعطيها قميصا تلبسه …ويهتف ….البس يا عسليه مستنيك بره ولو اتاخرتي هخش اخدك من غيره والله انا مجنون. اعملها وشد مفتاح الحمام وخرج لتقف مذهوله دا اتجنن والله اتجنن دا عايز يعيش معايا عادي ويقل ادبه هو اهبل مش لسه خايني هو ملبوس لتجلس مقهوره انا مش فاهمه حاجه وقلبي بيوجعني قوي يا رب ليه كده لتنزل دموعها فمنظره مع تاليا لا يذهب من عينها..هو بيحبني امال سابني ليه ومشي مع الست زفته …ووقف جنبي ودفعلي فلوس اعمل ايه طيب بقه .. لتظل جالسه لتسمع خبطا لتصرخ…. والله لو دخلت اطين عيشتك.
لتسمعه يقول والله هيا دقيقه واخش اجيبك من غير هدوم انت حره.
لتقوم وتسرع وتلبس قميصها لتشعر بالخجل لتستدير وتبحث تلبس البرنس كانت تشعر بالخجل تنهدت وخرجت كان قد ارتكن علي الفراش منتظرها لتخرج ابتسم ليقوم ويقترب منها لتهتف…. بتقرب ليه عايز ايه انت.
اقترب يشدها اليه ….اقرب بس دانا هعمل كمان.
لترتعش.. تعمل تعمل ايه انت اتجننت والله اموتك.
ضحك وحملها ودار بها ليهتف ….تموتي حبيبك يا عمري دا قلب القمر بيدق وانا سامع صوت دقاته.. واحمر لما خد قلبي
هتفت منفعله …..ماتبطل بقه بغلاستك دي انت ايه جبله ما بتحسش يا خاين يا بتاع تاليا.
ضحك …..عارفه لو قعدتي تهري للصبح عشان تعكري مزاجي ما هيحصلش شوفي انت هتتعبي َانا بتسلي والله واحلي تسليه وحبيبي في حضني براضيه عمال يغلي لا ادوس اكتر وانبسط واراضي وادلع هموت وادلع القمر ليمد يده يفتح برنسها لتصرخ ضحك ….يا لهوي قمر وحشني رفعها وذهب بها للفراش لترتعب وتهتف ….بطل عيب انت ايه ماعندكش احساس مش عايزاك الله.
لمس جسدها…. بس انا عايزك وعايزك قوي وحطي فوقهم بعشقك هتفضلي غبيه لامتي .
لتخبطه…. ماتحترم نفسك.
ضحك…. لا احترم نفسي والنبي ينفع قمر نايم جنبي كده وقميصه عسليه ومبينلي حالي عايزني ابقي محترم ازاي دانا هموت علي قله الادب ماتيجي اوريك شويه صغيره كده الا انا مخزن المخزون وهطرشق منه.
هتفت بحنق…. انت قليل الادب.
ضحك ….اه مين قالك دانا استاذ بس هطلعه عليك يا مز انت ليتلمسها لتذوب بين يديه …..بطل بقه
ليرتمي عليها.. ابطل ازاي قوليلي بس اقدر ابطل انا والله ما اقدر يا نيران انا بحبك والله بحبك اه شفتي منظر حقك بس فكري يا قلبي ليه اعمل كده ليه اخونك ليه طيب واحد حب َوعشق في الاول وقلبه انهري وغلط وعذب حبيبه بس والله ندم من قبل ما يعرف انه مالوش دعوه ولما بعدتي مت والله مت يا قلبي كنت عايش جثه ازاي مش حاسه بوجعي ده انا َاتوجعت زيك والله بعشقك ولما طلقتك حسيت بنفسي بيروح مني و َالله كان بيروح مني يا قلبي وماعرفتش ابات ليلتي الا وانا مرجعك لزمتي كنت حاسس اني مش عارف اتنفس وقلت اسيبك لعقلك جايز تهدي ويا ريتني ماعملت يا رتني جبرتك ورجعتك ليا بس والله ماسيبتك وفضلت جنبك دايما كنت ممشي وراكي حد يراقبك من خوفي عليكي وقفت لخالد وشره ولما اتخطبتي قلت خلاص كده هرجعك واقلك انك مراتي خلاص وكنت حاسس بحبك ولما وجعتيني قلت ابعد شويه اداوي قلبي وارجعلها والله كنت هرجع واما رجعت كنت هموت محصور انك في السجن كنت زي المجنون خليت المحامي يطلعك باي شكل يدفع اي حاجه منعول ابو الفلوس بس قلبي يبقي بخير قلت هتطلعي وترجعي تاني تديري شركتك وانا ماضي عقود قلت هدخلك من الناحيه دي وابدا معاكي لحد ما تحني عليا ولا يوم كت هقلك عملت ايه بس لما لقيتك موجوعه اني سيبتك ماقدرتش ما اقلش بس يوم ما رحت لخالد َعرفت انه طردك وخد شركتك قلبي مات حرفيا كنت زي المجنون دورت عليكي في كل حته ماكنتش بشتغل كنت قافل علي روحي وسايب الشغل لبدر كنت متفرغ لخالد اخرب بيته وبس كل اما اخرب حاجه احس براحه واعرف اغمض ماكنتش بنام ولما لقيتك اليوم ده قلبي اتمزع ان حبيبي تعبان ومتبهدل دانا منايا احطك بعيوني والله احطك بعيوني تقولي بخونك. قعدت تقلي دي مابتحبكش سيبها وتاليا اختي متربين مع بعض وانا مش حاسس انها بتوقع .،قلتلها استحاله اسيبها وعملت ده كله ومشيتها ولا عمرها هتخش بيتك .. مش عايز حاجه توجعك نفسي اخدك في حضني اجبلك الحلو كله اعمل فرح كبير لحبيبي زي ما كان بيحلم..عايز اجيب الماذون يا عمري وتنوري الدنيا علي اسمي وحقوقك تاخديها وتتشرطي وانا اقطم مانطقش .. ..فتح صدره .،نفسي السلسله ترجع مكانها هموت وترجع يا قلبي .
لتسيل دموعها فكان حنونا وكلامه دخل قلبها وهيا تعشقه لتهمس …..منظركو كان صعب انا موجوعه اوي يا يونس موجعه من يوم ماتولدت اتعذبت عذاب ما حدش اتعذبه والله تخيل لما اللي فاكره ابوك يعذبك ويوم ماتلاقي حد يحبك ويحن عليك يعذبك انا حبيتك اوي واتوجعت اوي انا غصب عني كل اللي عملته كتير كان نفسي اترمي في حضنك كتير قبل ماتحبس كنت جايالك عشان اترمي في حضنك واقلك خلاص يا يونس خلاص عليا بعد ..كنت بحاول ارجع الثقه انا كنت مهزوزه ولسه مهزوزه وخايفه.. بس ازاي اتحبست واتبهدلت واقرب الناس ليا حبسني وخد مالي بس اللي وجعني بعدك كنت فاكراك بعدت بس لما عرفت انك عملت كده عشاني لنت َكنت مكسوفه َخايفه يا يونس خايفه يكون شفقه ماعرفش عقلي جابني كده ولما تاليا دخلتلي قالتلي هاخده منك قلبي انهري انك تروح لغيري وماتبقاش ليا ولما شفتكو مع بعض حسيت بقلبي بينخلع ومن ان حبيبي بقي لواحده تانيه قلبي بيوجعني. انا فقدت ثقتي بنفسي وبكل الدنيا انا بقيت غلبانه قوي .
احتضنها…. والله هيا اللي عملت ده والله مالمست غيرك ابدا لو فيها موتي دانا هموت والمسك تقوليلي كده وهفضل تحت رجلك لحد ماتحسي بيا
لتسيل دموعها لتهمس …..موجوعه يا يونس
اقترب وقبل قلبها ويعاود وينظر اليها…… طب حبيبي مش حاسس اني مظلوم طيب مش حاسس اني بعشقه هموت كده محصور والله لتطرق قليلا رفع وجهها ولمس شفتيها…. والله مظلوم والله مظلوم اعمل ايه ادعي علي نفسي.
لتضع يدها علي شفتيه وتهتف …..بعد الشر بطل انا موجوعه خلقه.
همس …..خايفه علي يونس حبيبك مش حبيبك والنبي.
لتتنهد فهتفت….. انت طول عمرك حبيبي يا يونس بس انا اتوجعت بزياده وعشت قهر ماحدش شافه…
همس ….طب ايه اللي يرضيكي طيب بس من غير بعاد.
همست…. مش عارفه موجوعه وخلاص عايزه اسيبك وابعد عنك ولما افكر كده روحي بتروح مني.. لتسيل دموعها
همس…. طب بتعيطي ليه.
همست….. عشان عايزه اسامحك ومش عارفه.
تنهد بغلب.. طب اعمل ايه طيب في عقلك.
هتفت…. مش عارفه اتصرف بقه انا موجوعه.
هتف بحنان …..مانا لو اتصرفت هاخدك في حضني واعرفك انك مافيش غيرك هترضي يا قلبي.
همست….. تؤ تؤ مش عايزه كده.
تنهد …..والله اكن مش عايزه كده..
رطبفع وجهها …طب حبيبي بيحبني صح ..هزت راسها بخجل ..تنهد وهيفضل معايا مش كده يا عمري ..هزت راسها مره اخري ..ابتسم بعشق ..وهياخد سلسلته يحطها علي قلبه ريحيني مش كده ..تنهدت وهزت راسها نفيا …تنهد وهتف وانا هستني لما حبيبي تنور صدره ساعتها هحس ان قلب حبيبي سامح ولان وعايز يرجع ليا …احتضنها عارف اتوجعتي عارف اتعمل فيكي كتير وعارف برضه انك بتحبيني ومش هتسيبيني …وقريب هتكوني في حضني انا متاكد .رفعت وجهها اليه بحب ..صحيح يا يونس هنبقي حلوين انا خايفه انا بقيت معقده وغبيه ..
ضحك …اهو هنحاول نقلل لفل الغباء واحطك بقلبي ..انا غلطت اني سيبتك ولازم اتحمل غلطي .
همست ..مانا كت مش طيقاك وكت بقيت وحشه زيك .
قبل يدها …انت عمرك ما كتي وحشه يا قلبي ..انا قسيت عليكي والدنيا قست ..دا تصرف طبيعي تعندي وتبعدي ..عارفه لما عرفت انك كتي هترجعيلي كنت هموت …اقترب منها ونظر في عيونها ..حسيت اني مش راجل كفايه وسيبتك ومشيت سافرت دمعت عيونه ..
نظرت اليه بحنان ومسحت دمعته وهمست .،مانا كمان قلتلك كلام وحش خالص والله ماكان قصدي كنت مقهوره انك سايبني وماشي مع البت الزرقه بنت عمك .
تنهد وظل يتمتع بلمساتها علي وجهه انزلت يدها فهمس بلهفه خليهم يا نيران احس ان حبيبي معايا .،.احست بالخجل همس نوري ممكن طلب بس تبردي قلب حبيبك .
تنهدت ..،ايه قول .
غمضي عيونك حبه وتسكتي ..
تنهدت واغمضت نها اقترب واحتضنها وظل يتاملها وانفاسه تلفح انفاسها وتحول وجهها للاحمر من قربه ابتسم فهيا تحس به …اقترب من خدها ووضع شفتيه عليها وظل يلثم وجهها تململت بخجل فهمس وحياه يونس ماتتحركي ..استكانت وهو يداعب خدها الي ان وصل لشفتيها ظلت مستكينه حالمه لفتره وهو لا يفعل شيء سوا لمسات حنونه ….اراد ان يقبلها بشده الا انها ستبتعد شدها وحاوطها لفتره تنهد وابتعد …طب ايه.. ايه رايك نسافر شهر عسل بره ونقضي وقتنا بره.
تنهدت ….بس بشرط.
هتف.. ايه يا قلب يونس
لتقول بطفوليه ….كل واحد في حاله
قطب.. اللي هو ازاي دا شهر عسل.
هتف.. لا انا مش مستعده اقعد معاك تضحك عليا واتصالح تاني يوم عشان انا هبله كل واحد في اوضه.
نظر اليها مبهوتا.. نيران انت هبله ننسافر نتفسخ وكل واحد لوحده
هتفت…. اه مخطوبين انا ماتخطبتش مش حقي.
هتف.. مخطوبين.. لا حول ولا قوه الا بالله انت عقلك فيه حاجه يا قلبي.
غضبت منه وتدفعه وتقوم…. يعني انا بفكر معاك اتصالح ازاي وتقرب مني وانت تقلي عقلك فيه حاجه طب يلا بقه مش هروح معاك في حته اه مش قادر تبعد عن السحليه بتاعتك عايز تصالحني بسرعه وترجع ليها
نظر اليها مذهولا..اه لفل الغباء رجع .. انت عقلك بيقلب ازاي كده والله مبهور بطريقه تفكيرك المتخلفه
هتفت حانقه…. انا متخلفه طب يا يونس اخبط دماغك في الحيط كنت عايزاك تجرب تصالحني يلا والله ما متصالحه عشان تبقي تحضن اوي في الهانم بتاعتك ومش هسافر ومش هتصالح ونام لوحدك بقه كل حالك وتركته مذهولا ودخلت الحَمام ورزعته ليقف محصورا.. هو فيه ايه انا نطقت هيا اتجننت طب دي اعمل معاها ايه ومخطوبين وطين مش هستحَمل هسافر انبسط والا انحصر منك لله يا تاليا ليظل جالسا لا يعلم ماذا يفعل لتلين له. تنهد ….انت ماهتشفش فرح يا يونس ولا هتطولش البت الا اما تنحصر حصره السنين.. يا رب عالاعاقه اخطب مراتي.. طب يا نيران اديني صابر لحد ما هتهبليني قريب..يا رب افرح بقه نفسي في حبيبي راضي وفرحان ..ابتسم اهدي يا يونس اعمل لحبيبك لللي هو عايزه فرحه ماشافتش فرح وحقها تتدلع وتتشرط .ابتسم وظل يفكر ماذا يفعل ليراضيها ابتسم واتسعت ابتسامته …هعملك يا عمري كل اللي تطلبيه وهجبلك من السما حته هكون تحت رجلك حقك وتاخديه مني ومن الدنيا اللي ظلمتك .تنهد ولمس سلسلتها بشفتيه وهمس هائما…..حبيبي وبحبه وهعيش بس عشان احبه …
يالهوي دا الفانز حبوك يا واد حب هو فيه كده يا جدعان ..جاي فرح جاااااي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اصغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى