رواية حكايتي مع ابن عمتي الفصل الأول 1 بقلم دهب مبروك
رواية حكايتي مع ابن عمتي الجزء الأول
رواية حكايتي مع ابن عمتي البارت الأول
رواية حكايتي مع ابن عمتي الحلقة الأولى
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
_سمعت الجمله ديه وأنا همو’ت من الكسر’ه، إزاي يتجوز غيري ده أنا بحبه، بحبه وهو راح يتجوز غيري!
_بصتلوه وأنا دموعي بتنزل بخفف عن كسر’ه قلبي، رجعت ورا وحولت ما أبصلهوش، هو فرحان ومبسوط، وأنا بتمنيَ له كل خير، ويكون مبسوط، لأن لما يكون فرحان هكون أنا فرحانه له، قلبي بيفرح لفرحتوه،وبيحزن لحزنه!
_ملك.. أفتكر كافيه تفكير فيه بقا، بصيلوه كده هو مبسوط وهيعيش حياتوه بس أنتِ مواقفه حياتك عليه علي شخص أنتِ مش فارقه له أصلاً.
_ روح… بصتلها وسكت، ابتسمت انا بخير علفكره وبطلت افكر فيه لأنه خلاص شخص متجوز، وانا هشوف حياتي فعلاً يملك متقلقيش.
_ملك… قربت منها ومسكت إيديها وخرجت برا القاعه وصلوا لمكان هادئ بعيداً عن عيون المعازيم والناس أصلاً، سبات ملك إيديها وقربت من صخره قعدت عليها، بصيت لدهب وابتسمت بحزن… حرجي كل اللي جواكي يروح اصرخي، عياطي، أعملي أي شئ غير إنك تتظاهري بالقوه.
_روح… وكأن مصدقت حد قلها كده… صرخت بعلو صوتها اااااااااااااااااااااه، دمعت وعيطت كتير.
_ملك… قرب منها وخدتها فحضنها وفضلوا يعيطوا كتير جداً
____________________♡”
_الأم…. روح يلا يحبيبتي عشان نروح لأحمد، نباركلوه
_روح… ماما انا ورايــ
_الأم… لا أنتِ هتيجي معانا طبعاً لازم نكون موجودين كلنا يلا البسي عشان كلها نص ساعه ونتحرك، وخرجت الأم بسرعه .
_روح….دموعها نزلت وهي بتتخيل إزاي هتشوفه مع غيرها،إزاي هتستحمل شكلوه كده،هي غصب عنها هي مش قادره تستوعب انوا إتجوز أصلاً،قلبها وعقلها رافض الفكره من الأساس.
_الاب…يلا بينا يحبيبي
“واتحركوا علي بيت أحمد”
____________________♡”
_أحمد…قرب من ياسمين وباسها من خدها وبعد.
_ياسمين…والله
_أحمد…هو أنا عملت حاجه انا محترم علفكره.
_ياسمين…أمممم محترم!
_أحمد…قرب منها وبصلها بخبث،فجريت ياسمين وهو جري وراها.
_ياسمين…لا يأحمد بالله عليك لاااااااا ورمت نفسها فالارض من التعب.
_أحمد…قرب منها ونام جمبها…انا مبسوط جداً بجد.
_ياسمين…ابتسمت وانا هعيش ليك عشان أخليك مبسوط وبس،انا بحبك جداً
_أحمد..شدها وبقت قريبه منو أوووي ونافسهم بقا واحد،سرح فعيونها جامد وخوف أمتلك منوه فجأه
_ياسمين…بعدت شويه صغرين وحطت دماغه علي صدره واتنفست بإبتسامه….فضلت ساكته شويه وهو استغربها
_أحمد….ياسمين انت موجوده يحبيبتي ولا إيه.
_ياسمين…قربت منه وباستوه وقامت جريت وقفت.
_احمد…جيه يقرب منها فالباب خبط راح يفتح.
_ياسمين…ابتسمت بحزن ودمعه نزلت منها غصب عنها….أنا آسف يأحمد بس انا بحبك والله وعايزه اقضي اللي بقيلي من حياتي جمبك.
_الاهل هما اللي كانوا علي الباب ودخلوا،بعد ما سلموا علي أحمد وياسمين.
_احمد بص لروح اللي سرحانه وفي نفسه…عارف أنك بتحبني بس غصب عني،قلبي مش بإيدي والله.
_ياسمين…اعملكم حاجه تشربوها.
_روح….خوديني معاكي.
_ياسمين…ابتسمتلها تعالي
______________________♡”
_ياسمين….هو أنتِ بتحبيه
_روح…هو مين ده!
_ياسمين…لحظتك إمبارح وانتِ بتعيطي شدتي نظري ليكي أوووي،ودلوقتي كنت بتبصيلوه و….
_روح….لا انا مش بحبو هو….
_ياسمين…ابتسمت مافيش داعي للكدب انا كلها،شهور،سنه وهختفي مني حياتوه،لأبد،تبقي خالي بالك منوه يروح.
_روح باستغراب…أنتِ بتقوليه إيه.
_ياسمين…وهي بتصب العصير فالكوبيات….دمعت انا محبتش قده ولا هحب زيوه،اللي أنا بعملوه ده أنانيه بس الانانيه فالحب مسموح بيها يروح.
_روح….قربت منها وشاورت علي قلبها ده بيحبوه،بس ده لازم ينسي لانوه خالد بقي متجوزك أنتِ وأنتوا الإتنين بتحبوا بعض،وانا عادي مش هيفرق وجع قلبي اتعودت او خلاص أنا اتكاسرت.
_أحمد….داخل لهم و ابتسم اخرتوا علفكره.
_ياسمين…خارجين أهو يحبيـ وقبل ما تكمل جملتها كانت هتقع فجري عليها ومسكها جامد،وحضنها بخوف.
_روح…دموعها نازله بغزاره وهي شايفهم كده،دماغه صدعت و توازنها بيقل
_روح…أحمددددد وأغمي عليها.
_احمد…خرج ياسمين من حضنوه وجري عليها بخوف و…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية حكايتي مع ابن عمتي)