رواية حور الفارس الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية حور الفارس الجزء الخامس
رواية حور الفارس البارت الخامس
رواية حور الفارس الحلقة الخامسة
،، اوووف يلا
دخل فارس ومرنا المحل
بدأت تشوف مرنا الهدوم وحرفيا كل اللي بتشوفو ميتلبسش
من وراهم ،، اساعدك
بتلف مرنا ،، اه ياريت كنت ع
وبعدين بصت بخبث
،، ايه دا انتي شغاله هنا هأ كنت مفكراكي واحده غنيه مش بتشتغلي في محل ملاب*س
وبصت لفارس ،، مش معقول يا فارس تحبو البنت دي
ورفعت سبابتها في وش حور
لسه فارس هيتكلم قاطعوا صوت حور
،، بابا الله يرحمه علمني ان الغنى غنى النفس مش غنى مال ومش معنى اني ابقى غنيه يعني أننا كل حاجه واني لما ابقى فقيره ابقى ولا حاجه ياما ناس غنيه متعرفش حاجه عن دينها ومتعرفش غير اللبس والسهرات والحفلات وبتغض ربها في كل حاجه دول نقصين عقل ودين وهنروح بعيد ليه مانتي واقفه قدامي
مرنا بغضب وهيا بترفع سبابتها في وشها للمره التانيه ،، انتي
قطعتها حور وهيا بتنزل صبعها بقوه وكانت هتكسرو
،، اولا نزلي صباعك دا ثانيا مخلصتش كلامي
كنت بقول ايه
اه أما بقى الفقير اللي انتي بتتكلمي عليه بيكون احسن ليه
انا اقولك
اهلو ربو ع الدين ربو ع الحسنى ربو يعتمد على نفسه
مش ع فلوس بابي وامي
ربو يحترم الكبير قبل الصغير ويقدر الناس ويعرف أن الغني هوا الله
وزي ما قادر يديك قادر ياخد منك
اخر حاجه هقولهالك ياست برنا ولا ڤرنا الله اعلم باسمك
إن بابي اللي بتاخدي منو الفلوس ماتولدش بفلوسه وانما تعب فيها وبدأ من اقل حاجه ماتولدش شغل في إدارة أعمال
وعنيها دمعت غصب عنها ،، واني لو بابا كان لسه عايش كان زماني زيي زيك
واكملت بقوه ،، سوري عمري ما كنت هبقى زيك بعاير الناس بفقرها
هوا اه مات بس علمني مبادئ كتييير قبل ما يموت
بباكي لحد دلوقتي معلمهلكيش وهوا عايش
لحظة صمت ملت المكان وفجأه سمعت تصفيق كل اللي حواليها كان اه الوقت بعد المغرب بس كان في ناس كتير في المحل والكل وقف سمع كلام مرنا وحور وسقف من شجاعة واخلاق حور وبصلها فارس بفخر ثم نظر أمرنا وكل نظراته مش مبشره للخير وقال بصوت واطي ما قبل العاصفه
،، اعتذريلها
،، بس
أكمل بصوت جهوري عالي ،، اعتذريلها وفورا
بكبرياءوغل بدون ماتبصلها ،، انا اسفه
فارس ،، بصرها وقوللها انا اسفه يا حور
بضيق بصتلها ،، انا اسفه يا حور
وراحت سابته وخرجت
بص فارس ل حور بأسف ،، انا بعتذرلك ياحور بجد انا متأسف ليكي جدا مكنتش اعرف انها هتعمل كدا
بابتسامه ،، مش زعلانه انا خدت حقي
،، بس جدعه انا فخور بيكي جدا
باستغراب ،، هوا مش المفروض انها بنت عمك وتزعل عليها
،، يا شيخه بلا بت عمي صلي ع النبي فقلبك دا محدش بيطيقها في العيله عايزاني ازعل عليها وهيا الغلطانه
بضحك ،، عليه افضل الصلاه والسلام
من جواها حست انها فرحانه انو مش بيطيقها
،، وعايزه اقلك انك جدعه اوي وبنت بميت راجل واللي زيك قليل اوي في الدنيا دي انك تشتغلي جنب دراستك اللي انتي اصلا مشاء الله متفوقه جدا فيها
عشان تصرفي على نفسك وأهلك دي حاجه نادر لما تلاقي راجل بيعملها
ابتسمتلو حور ،، شكرا
بصلها فارس بحب ،، عايزه حاجه
،، عايزه سلامتك
وخرج وبصت حور مكانو وحست بإحساس هيا مش فهماه
ركب فارس العربيه وساقها بغضب
مرنا ،، بجد يا فارس انا مكنش قصدي ادايقها
وقف العربيه بكل غضب حتى أنهم اتنطرو لقدام جامد
،، تقدري تقوليلي عملت كدا ايه
بغضب ،، كدا مش بطيقها
واكملت بدلع ،، اصل حسيت انك ميال ليها
والصراحة بقى غيرت عليك
وحطت ايديها على صدره وهيا بتلعب في زراير القميص
فارس انا بحبك بحبك اوي ومن زمان بس انت ولا عطيني اي اهتمام متخيل بقه لما واحده تيجي تاخدك مني
اتجنيت
نطر ايديها بكل قوه وقرف
،، اياكي تحاولي تقربي مني مره تانيه وفعلا انتي مجنونه
وانا فعلا بحبها و اوي كمان ريحي نفسك بقى
وأقسم بالله لو حاولتي تقربي منها تاني ما هتشوفي مني غير كل وحش
بعدت مرنا مصدومه وعينيها كلها غضب ووعيد ل حور
أما عند حور بعد ماخلصت شغل روحت
وصلت فتحت الباب
،، انتو يا ناس يا اللي هنا انا جعاااااااانه
جعانه يناااس
حبيبه ،، فيه ايه يابنت المسروعه سرعتينا
،، جعانه الله
رفيده ،، متبقاش حور لو معملتش كدا كل يوم وهيا داخله
،، مالك مالك معدش غيرك اللي يتكلم اللي وانتي داخله بتعملي فرح
حبيبه ،، خلاص ياحور يلا يا حبيبتي روحي غيري هدومك على ما نحضر العشاء
رفيده ،، والنبي يا بيبه بلاش نون الجماعه دي محسساني انك بتعملي اوي مانتي هتدبسيا
حبيبه رفت الشبشب ،، شكلك وحشك ابو ورده يابنت حنان
،، لا وعلى ايه الطيب احسن
وأجريت ع المطبخ
،، عيال مبتجيش غير بالعين الخضرا صحيح
حور بتضحك بقوه ،، جدعه ياليله بت كلبه صحيح
،، يلا يا كلبه انتي غيري عشان تاكلو وتنامو عشان الكليه الصبح فاضل يومين ع الامتحنات يا حيوان منك ليها
رفيده وهيا بتحط الاكل ،، ريحي نفسك ياختي بكره الخميس معندناش كليه ولا يوم الجمعه
ريماس ،، الحقي يا حبيبه بتقولك ياختي
،، ايه دا يعني انا سمعت صح
،، اه
رفيده ،، اسكتي انتي يا بوتاجاز خمسه شعله
حور وهيا في الاوضه قعدت تضحك عليهم
وغيرت ملابسها ل هوت شورت ابيض وتيشرت كت لونه بينك وعملت شعرها ديل حصان ونزلت منو خصلتين وخرجت
رفيده بتصفير ،، ايه يامزه
ريماس ،، البت اييه صاروخ امريكاني
حبيبه بضحك ع ريماس ،، شوفو البت ال ٣سم بتقول ايه
،، الله هو اللي يقول الحق في الزمن دا يبقى غلطان
البت مزه
وعند بطلنا اللي كان نايم ع السرير وهوا مفتح عينه وبيفكر فيها
،، ااااه عملتي فيا ايه بس يا حور شقلبتي كياني وقعتيني على وشي من اول نظره شفتك فيها عملتيها ازاي دي دا مفيش بنت قبلك قدرت تخليني حتى ابصلها
وأكمل بخوف ،، طب ياترى بتحبيني زي مانا بحبك بتفكري فيا زي ما بفكر فيكي
في نفس الوقت كانت هيا قاعده بتتعشا معاهم وبتفكر فيه
،، ياترى بتحبيني زي ما بحبك
عقلها ،، لا لا ايه يا حور بحبك والكلام الفاضي دا ركزي على دراستك حب ايه وكلام عبيط ايه
قلبها ،، بس انا حبيتو مش عارفه امتى وازاي بس حبيتو
استسلمت حور لقلبها
رفيده بغمزه ،، اللي واخد عقلك ياعم
حور باحمرار ،، لا لا بفكر في الامتحنات متوترة اوي
بضحك ،، امتحانات ايه اللي هتخليكي تحمري بالشكل دا عييب يابنتي دا انا رفيده
اللي يفهمها وهيا طايرة
،، هههاها لا خفه ياختي قال طايره
وطلعت تجري الاخير يلم الاكل
رفيده بتذمر ،، لا يا حور مش كل شويه تعمليها فيا يووووه طب انا الم وانتي اغسلي المواعين طيب
بضحك وهيا نايمه ع السرير ،، انسي
حبيبه بضحك ،، دبستك هههأ
رفيده وبصت لريماس بابتسامه ولسه هتتكلم
لقيتها طلعت تجري ع الاوضه ،، اانسي انا مالي ياختي
بضيق ،، اه يا ولاد المسقعه ماشي
حبيبه من الاوضه ،، سمعاكي يا حيوانه
،، مش عارفه انا ايه العيله دي ولا التعبانه اللي المفروض تنام اربعه وعشرين ساعة بتسمع دبة النمله
كل الناس لما بتتعب بتتهد الا حبيبه بتزيد قوه وجبروت
وهوب ابو توكه كان مسلم ع قفاها
حبيبه من وراها ،، عشان تحترمي نفسك يا حيوانه يلا امسحي الترابيزه وخشي نامي جنب حور
،، ملقتش انا بتزيد جبروت محدش صدقني
،، هاا اجيلك تاني
،، لا يا حبيبتي خليكي مرتاحه انا هزفه بترودي ع واحده مهزقه
،، ايوا عندك حق
طب يلا يا مهزقه خشي نامي
لما رفيده الترابيزه ودخلت رمت نفسها ع السرير جنب حور
،، براحه ع السرير الله يخربيتك
بتمثيل الغضب ،، بقولك ايه متتكلميش عشان اقسم بالله ما نقصاكي
سكتت شويه وبعدها حور
للللللللللا للللللللللا للللللللللا للللللللللا
بيعاملني بطيبه وإحساس يدلعني قدام الناس
بيعرف اني رومنسيه بيلعب ع الوتر الحساس
بيعاملني بطيبه وإحساس يدلعني قدام الناس
بيعرف اني رومنسيه بيلعب ع الوتر الحساس
لما يتكلم يجن جنوني انا يجن جنوني
يتغير شكلي انا موضموني
انا لا ومضموني
سيطر واتمكن من جلبي
سيطر واتمكن من جلبي
يسري في دمي والانفاس
يسري في دمي والانفااااس
بيعاملني بطيبه وإحساس يدلعني قدام الناس
دا بيعرف اني رومنسياااه بيلعب ع الوتر الحساس
غنت حور الاغنيه دي وكان صوتها حلو اوي
ورفيده عارفه حور لما بتبقى بتغني حاجه بتحصل معاها صوتها بيبقى احلى خاصه انها غنت اغنيه رومانسيه
ودا بالنسبه لرفيده شيئ لا يسكت عنه
،، الله الللللله يا فنانه
قري واعترفي
،، ههه اقر واعترف ع ايه
،، حبتيه صح
بتهرب ،، حبيته ايه يا بنتي انا معرفش حاجه عنه
،، ياسلام طب وعرفتي ازاي اني بتكلم عليه
،، طريقه كلامك واضحه وبعدين اتخمدي بكره يوم كلو مذاكره
،، حور احكيلي مش انا رفيده صحبتك اللي يتحملها اصغر الصغائر في حياتك
،، انا مش عارفه يا رفيده حاسه اني حبيتو في نفس الوقت مش متاكده من حبي ليه وخايفه يكون مش بيبدلني نفس الشعور خاصه انو قالي قبلك كدا انتي زي اختي
وانتي عارفه اني عمري محبيت قبل كدا فمش عارفه احدد مشاعري
،، اكيد يعني قالك انتي زي اختي مش هيقولك انتي زي مراتي يعني وبعدين احكيلي بتحسي بايه وانا اقولك بتحبي ولا لا
نظرت حور للفراغ
،،من ساعة ما شوفتو وحالي اتشقلب بيجي قدام خيالي كتير مش عارفه ابطل تفكير في حاسه اني عايزه اشوف كل يوم وكل ساعه وكل دقيقه
حياه بيدعمني لما شوفتو وبصيت في عنيه حسيت بحضن ودفا وامان محستش بيه من ساعة ما بابا اتوفى
بمجرد ما ببص لعينيه بحس باماان مكنتش بشوفو غير في حضن بابا
بحس انو مبيبصش لحد غيري البصه دي
لما جت البت مرنا المسلوعه دي وشوفتها كل شويه تتشعلق في دراعه حسيت اني عايزه اجبها من شعرها وادخل انا في حضنه واقوله المكان دا بتاعي وع مقاسي ميجيش ع حد غيري وزاد الشعور في قلبي النهارده لما جبلي حقي قدام الكل وانا عارفه انو لولا الملامه كان جابها من شعرها
،، اللللله بجد الكلام حلو اوي ياحور
وبذمتك بعد كل اللي حكتيه دا وشكه انك بتحبيه ولا لا
وبعدين عايزه اعرف ايه اللي حصل النهارده
،، بصي يا ستي
وبدأت تحميلها ع اللي حصل من اول ما دخلت مرنا وفارس المحل لحد ماخرجت منه بعصبيه
في نفس الوقت كان قاعد فارس بيفكر فيها ومش عارف ينام
،، وبعدييين بقى في قلة النوم دي
هوا الحب بيخلي الواحد ميعرفش ينام ولا ايه
ااااه ع الحب أما افتح فيس شويه
فتح مبايله وشغل الفيس بمجرد ما فتحه لقى صورتها واسمها
أتردد انو يبعتلها طلب صداقه
بعدها راح بعت وقعد يستنها تقبل وهوا ماسك الفون بمجرد أن عده دقيقه
،، ايه دا دي مقبلتش
واتردد في أنه يلغي الطلب
أما عند حور فكانت قاعده بتحكي لرفيده ع اللي حصل
رفيده ،، بس جدعه مسبتيش حقك
وهوا جدع بردو زي ما قلت منك قدام الناس بعد ما اخدتي حقك جبهولك هوا اكتر
زن فون حور بوصول اشعار جديد
حور وهيا بتمسك الفون
،، طب نامي يلا عشان عايزين نصحى بدري عشان نذاكر
،، اوك
وفردت رفيده ضهرها
وبعدها قامت ع صرخت حور
حور ،، اععععععععع
رفيده ،، الله يسرعك يا شيخه
،، بعتلي طلب صداقه يا فوفا بعتلي طلب صداقه لولي
اقبل اقبل ولا لا اتقل شويه ولا اقبل انا بقول اتقل عليه شويه
بعد ان انتهت من الكلمه راحت داست ع قبول
بغمزه ،، اتقل شويه ها لا تقيله يابت
عند فارس بعد مرور ٣دقايق راح رمى الفون جنبه بديق
وفجأه وصلو اشعار مسك الفون بلهفه
وهوب كان فارس عمال يتنطط ع السرير قبلت قبلت
ومسك المخده و حطها ع بقو وصوت
مش عارفه انا العيله بنت المجانين دي 😂
بعدها بعتلها
،، ازيك يا حور
،، الحمد لله كويسه انت عامل ايه
،، كويس الحمد لله اتمنى تكوني مش زعلانه من اللي حصل
،، دايما يارب لا والله خلاص مش زعلانه
،، سهرانه ليه لحد دلوقتي
،، مش عارفه انام
،، ليه
،، بفكر
خاف فارس تكون بتفكر في حد غيره
،، في مين
،، في حد كدا
،، ايوا مين بتحبي ؟
،، حاجه زي كدا
،، مين يا حور
،، الله واحد وخلاص
حزن فارس
،، ماشي يا حور تصبحي على خير
رفيده لحور ،، يابارده
،، الله هوا ادايق ليه
،، هتلاقي فكر انك بتحبي حد تاني
بلهفه بعتتلو ،، ع فكره انا بهزر انا قلقانه شويه من الامتحنات بس عشان هتبدأ بكره
هدي فارس ،، لا متقلقيش انتي مشاء الله عليكي متفوقه وانا واثق فيكي وان شاء تتخرجي بامتياز
،، يارب
،، طب يلا نامي عشان تصحي بدري تذاكري
،، تصبح على جنه
فارس في نفسه ،، وانتي جنتي
بعتلها ،، وانتي من اهل الجنه
،، سلام
،، سلام
حور ،، اععععععع
رفيده ،، نامي يا بنت الهبله عندنا امتحانات مش وقت حب
حور وهيا بتنام ،، بحبك
في نفس الوقت فارس اخد نفس الوضعية اللي هيا اخدتها
،، بحبك
محدش يستغرب يا جماعه هوا المخرج عايز كده 😂
في الوقت دا كانت مرنا رايحه جايه في الاوضه
،، بقى انا فارس يكلمني كدا عشان مين عشان دي ماشي
يانا يانتي ياحور أما عرفتك تعيش على قدك بعد كدا مبقاش انا
وبعدها طلعت فونها وعملت مكالمه
ياترى مرنا كلمت مين
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)