روايات

رواية تاج الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الجزء الثالث عشر

رواية تاج الزين البارت الثالث عشر

تاج الزين
تاج الزين

رواية تاج الزين الحلقة الثالثة عشر

رغد لقاته طول في الرد شاورد بيديها عند عنيه
الو استاذ محمود انت سرحت فين
محمود بانتباه / نعم
رغد / مالك سرحت في ايه
محمود / هو حضرتك فكرة وقت ما نقالتم كان عندك
كام سنة
رغد باستغراب لسؤاله / تقريبا كان عندي 10 سنين
ممكن اعرف حضرتك بتسأل ليه؟
محمود / فاكرة قبل ما تسافري وانتي لسة صغيرة
جيرانك يلي كانو سكنين في البيت يلي في وش بيتك
رغد بإبتسامة / حد ينسى عمو محمد و طنط هاجر
ولا التوأم و كملت بحب ولا محمود تعرف انتم بتزكروني بيهم و بقول اكيد تشابه في الاسماء مش اكتر انا لما رجعت من امريكا روحتلهم البيت علي اساس اني الاقيهم بس و كملت بخيبة امل بس لقيت الباب مقفول بالقفل و باين انه حصل فيه حريقة
و سالت الناس يلي في الشارع قالولي ان بعض الحريقة نقلم و مش عارفين مكانهم ساعيتها زعلت
الان كان نفسي اشوفهم و دا تاني سبب خلاني انزل مصر و نكمل تعليمي هنا
محمود بإبتسامة / عارفتي انا سألتك ليه
رغد بعدم فهم / مش فاهمة
محمود / يلي بدوري عليهم قاعدين معاكي ليل نهار
رغد بدهشة و لخبطة / ان……. انت…. انتتم و لقد استوعبت و بصت عليهم و عيونها دمعت بفرحة
و افتكرت لحظاتهم و شريط ذكرياتهم بتمر قدامهم و هما صغيرين لحد اللحظة دا
و بصت ل محمود و قلبها دق فهي كمان بتبادلة نفس مشاعره بس خايفة تعترفله قلبها ينكسر فضلت السكوت و تكتم حبها في قلبها لما تتأكد الاول من مشاعره اتجاها بعدها تخبره و قالت في نفسها
الوقت هو يلي حيحددتك يا رغد بس الصبر
محمود / وصلتي لفين
رغد بتوهان / فيك
محمود باستغراب / نعم فيا
رغد و لقد انتبهت علي ما قالته
رغد بالخبطة / م….. م…… كنش…. قصدي…. اقول كدا….. انا….. كان.. قصدي.. بعد ….. ما نرجعم….
عاوزة…… اقبل عمو محمد و طنط هاجر
محمود بإبتسامة / مالك متوترة ليه كدا حاضر لما نرجعم مصر بالسلامة اخدك تسلمي عليهم
رغد بإبتسامة / شكرا يا استاذ محمود
محمود بمرح / استاذ ايه بس يا ريت تشيلي الالقاب يا انسة رغد
رغد و هي بتقلده / انسة ايه بس يا ريت تشيل الالقاب يا استاذ محمود يعني حضرتك تقولي شيلي ا
الالقاب و انت بتقولي يا انسة رغد يا محمود طب ودا تيجي الزاي
محمود بصلها و ضحك من قلبه و هي بتقلده
رغد بصتله و شاركته الضحك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلمي / إيمان محمد
اياد / احم احم
اياد ملقاش رد من روان
اياد بصوت اعلي / احم احم احم احم
روان بانتباه / في حاجه يا استاذ اياد
اياد / احم هو لسة الطريق طويل و انا الصراحة
مليت فأيه رايك نسألم لبعض اسأل و منها نتعرف
روان بغباء / دا يلي هو الزاى يا استاذ اياد
اياد / اول حاجه تشيلي الالقاب و بلاش استاذ
روان بغباء / دا يلي هو الزاى برضك
اياد بنفاذ صبر من كتلة الغباء يلي كدامه / يعني يا روان تقولي يا اياد و تشيلي كلمة استاذ دا فهمتي
روان بتفهم / اه اه فهمت و بعدين ليه محسسني اني مش بفهم
اياد في سره / ما هو باين و بعدها كمل بصوت عالي
انا ما كنتش اقصد كدا ايه قولتي ايه موافقة
روان بغباء مضحك / موافقة علي ايه
اياد في سره / يا رب صبرني شكلك حتغلبيني معاكي يا روانتي اديني الصبر يا رب اكمل بذكاء وبصوت عالي / يعني انا اسألك اسئلة و انتي تجاوبي بسرعة من غير تفكير و لو طويلتي تبقي خسرانة ايه رأيك
روان بحماس / موافقة يلا ابدأ بس لو انا فزت انا يلي اسألك
اياد / موافق
اياد بسرعة / عندك كام سنة
روان بسرعة / 23
اياد / اكلتك المفضلة
روان / البيتزا
اياد / هوايتك المفضلة
روان / الرسم
اياد / بتحبي تسافري فان في الاجازة
روان / اسكندرية
اياد / لونك المفضل
روان / الازرق و البينك
اياد / اكتر مغني بتحبيه
روان / تامر حسني
اياد / بتفضلي اي نوع من الاغاني
روان / الهادية و بعض المهرجانات
اياد/ اكتر ممثلةبتحبيها
روان / مي عز الدين
اياد / ايه اكتر حاجة مش بتحبيها
روان / يلي بيغدر بصحبه و الخيانة
ايه اكتر لون مش بتحبيه
روان وقد اندمجت مع الأسئلة و بتجاوب من غير تفكير
روان / الاصفر
اياد / ايه اكتر اكلة مش بتحبيها
روان / السبانخ
اياد / صديقتك المقربة
روان / تاج
اياد بمكر / اكتر شخص انتي بتحبيه و معجبة بيه
روان من غير تفكير / انتَ
اياد بمكر / اممم انا
روان و لقد انتبهت هي قالت ايه وقد خجلت
روان بخجل و توتر / انا…. انا…. انا مش لاعبة كدا انت…. انت غشيت و بعدها سكتت
اياد بخبث / لا انا مش غشيت هيا دا شروط الاعبة
انك تجاوبي من غير تفكير و تقولي يلي في قلبك ودا يلي حصل يبقي انا غشيت في ايه
علي فكرة و انا كمان
روان بصتله بتوهان / انت كمان ايه
اياد كان حيقولها بحبك بس لما شافها بتوهان دا حب
يلعب في اعصبها
و انا كمان بحب و سكت ل ثواني
روان بتوهان / و انت كمان بتحب اكمل
اياد بصوت مهوس / وانا كمان بحب البيتزا
روان انتبهت و اتغاظت و وشها حرفيا بقى عبارة عن طماطم من الخجل و الغيظ في نفس الوقت
اياد شفها كدا حب خجلها فحب يخجلها اكتر
اياد بصوت بهوس / علي فكرة انا كمان بحبك و معجب بيكي اول ما شوفتك و انا اتكلم مع زين
و اخد معاد مع والدك اطلب ايدك
روان من خجلها و في نفس الوقت فرحانة مش عارفة تتكلم و لفت وشها النحية التانية و ابتسمت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم / إيمان محمد
زين / قاعد مخنوق و عاوز يروح يتكلم مع تاج
و يعتذرلها بس مش عارف كل ما يتحرك مايا توقفة
و كمان يلا صعبها عليه ان تاج نقلت من مكانها و بقت قاعدة بعيدة عنه بمسافة كبيرة و متجاهلاه
مايا / ايه رايك يا زين تشاركني و تاكل معايا
زين في سره / انا يلي عاوزة تمشي من قدامي علشان ما نرتكبش جريمة فيكي
زين / لا شكرا انا مش جعان
مايا / بس انا مش عاوزة اكل لوحدي
زين في سره / يا شيخة امتة نوصلم علشان نرتاح منك بسببك مش عارف اتكلم مع البت يلي حيلتي و اكمل بصوت عالي / انا مش جعان ممكن تروحي تاكلي مع صحابك تبقي رياحتيني
مايا بدلع / لو انتي مأكلتش معايا انا مش ح كل
زين ببرود / ما تكليش براحتك انتي حرة انا ما قولتلكيش ما تكليش
مايا قاعدت سكتة وهي متغاظة
و أخير وصلم الساحل و راحم الفندق
تاج و شمس مع بعض في غرفة واحدة
و رغد و روان مع بعض
و زين و محمود و اياد كل واحد في غرفة لوحده
في غرفة تاج و شمس
شمس بارهاق / كان يوم طويل انا اخد شاور و نام
تاج قاعدة سرحانة و مسمعتش شمس
شمس باستغراب راحت عندها / تاج تاج ملكتش
ملكتش اي رد منها
شمس هزتها و بصوت عالي تااااج
تاج انتبهت / نعم انتي بتنادي في حاجة يا شمس
شمس / انا بقالي ساعة بنادي و انت مش سمعاني خالص مالك يا تاج في حاجة حصلت معاكي
انتي من البارح و انتي سرحانة حتي طول الطريق سرحانة و مش بتتكلمي اكيد في حاجة انا مش متعودة عليكي كدا بالسكوت دا
تاج بابتسامة / مافيش يا قلبي انا بس مصدعة و تعبانة شوية انتي عارفة اني بدوخ من المواصلات وبذات لو المسافة بعيدة انا طالعة ارسم عند البحر
انتي عارفة ان دواءِ هو الرسم
شمس / انتي حتطلعي دلوقتي الجو بقى ليل
تاج / متخفيش انا كدا حرتاح في الهدوء دا و كمان لسة الساعة 8 مش ليل اوي
شمس بتنهيدة / ماشي بس متأخريش و خلي بالك من نفسك
تاج خدت ادوات الرسم و راحت عند البحر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم / إيمان محمد
تاج قعدة علي الرمال و فوقها القمر بترسم والهوا جاي عليها فكانت عبارة عن لوحةفنية
تاج وهي بترسم شمت برفان زين لفت وشها لقد زين واقف وراها تجاهلته و بصت تاني في الرسمة
زين/ احم علي فكرة رسمتك حلوة
فكانت تاج بترسم قمر و ليل و بحر و بنت واقفة تتأمل في البحر و باين عليها انها حزينة
تاج كملت الرسمة و مردتش عليه
زين طلع شيكولاتة من جيبة و بيقدمها ل تاج
اتفضلي انا اسف مكنش ينفع اقولك كدا و اجرحك
تاج بصت في إديه و عيونها دمعت و افتكرت وهي لسة صغيرة لما بتبقى زعلانة زين كان بيجبلها شيكولاتة و تفرح
تاج بدموع / انت عارف بعملتك دا و انك تقدملي الشوكلت فكرتني بحد غالي عليا اوي و بعدين
انت ليه مفكر انك قولتي حاجة سهلة لا انت بكلامك دا جرحتني مش انا برضك يلي معمل مشاكل ف لا
انت جاي تعتذر
زين / انا مكنتش قاصد يلي انتي فهمتيه انا سعتها
كنت مضايق لانك بتهملي في نفسك و صحتك
ف قولت كدا علشان تخلي بالك من نفسك الان في
ناس بيحبوكي و حيدمرم فان مكنش قاصدي يلي
انتي فهمتيه انا بعتذر منك انا اسف
تاج بهدوء / خلاص ماشي انت اعتذرت و انا سامحتك بس اوعدي ان دا اخر مرة تزعني فيها و تقولي كلام يجرحني
زين بفرحة / وعد دا اخر المهم انك سمحتيني و كمل بصوت واطي ح تيجي الشركة صح
تاج / لا انا عندي شرطين علشان اسامح و اجي الشركة ايه قولت ايه موافق
زين بسرعة / قولي و انا موافق
تاج / اول شرط تطلبي الاكى يلي بحبة و علي حسابك علشان انا جعانة و تجيبلي ايس كريم
و تاني شرط و قالت بغيرة واضحة / متتكلمش بنات
و خصوصا مايا و كملت و هي بتقلد مايا و بتجعل صوتها رفيع للغايا زين انا عاوزة اتصور معاك ممكن
و كملت بصوتها الطبيعي بت مستفزة
زين ضحك من قلبه و فهم انها غيرانه و فرح ان تاجه بتغير عليه / ههههه انتي بتغيري عليا يا بطة
تاج بتوتر / و انا اغير عليك ليه
زين بمكر وبصوت بهوس / يعني مش بتغيري عليا
تاج بتوهان و مركزة في عنيه / لا
زين بخبث / يعني اروح ل مايا
تاج بنفس التوهان / لا خليك معايا
زين بخبث / يعني افهم من كدا انك بتغيري عليا
تاج بتوهان / جدا
زين ضحك بنصر / هههههه عرفتي بقي انك بتغيري عليا
تاج و لقد لعنت نفسها علي غباءها / غبية يا تاج
تاج بتنهيدة و قررت تحكيله كل حاجة
تاج / زين انا عاوزة احكيلك عن حاجة
زين بتركيز / انا سمعك احكي
تاج / ………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى