روايات

رواية سجينه قسوته الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الجزء السادس والعشرون

رواية سجينه قسوته البارت السادس والعشرون

سجينه قسوته
سجينه قسوته

رواية سجينه قسوته الحلقة السادسة والعشرون

عزت :

ومين قال انها مريضه اصلا

سهي :

هي مش عندها كانسر وهتاخد كيماوي !!

عزت بخبث :

لا معندهاش

سهي :

يالهوي عليك انا كل مابحاول افهمك بتفاجئني بحاجه جديده

عزت بغرور :

طبعا اومال انتي فاكره ايه

سهي :

بس افرض عرفوا ان معندهاش كانسر والخطه دي مظبطتش

عزت بهدوء :

عندي البديل ياروحي طبعا

سهي :

ايه هو بقي

عزت ببرود :

في عربيه مستنيه قدام المستشفي لو شافوا ملك خارجه علي رجلها هيخبطوها ويمشوا

سهي :

المااظ دماغك دي الماظ ياروحي

في المستشفي كانت ملك تجلس وتنظر للممرضه التي تعد جرعه الكيماوي وما يلزم القت بنظرها فوق تميم الواقف ينظر إليها وملامحه تكسوها القلق والخوف لتجوب بنظرها فوق سميره وعشق القلقتان ايضاً

بدأت الممرضه في تجهيز ملك وهمت لتضع الإبره المخصصه لنقل الكيماوي لجسد ملك ليقاطعهم دخول الطبيب المفاجئ مرددا :

وقفي الجلسه حالا

نظر الجميع للطبيب بدهشه ممزوجه بتساؤل ليردف تميم قائلا :

يعني ايه توقفها

الطبيب :

استاذ تميم التحاليل ال عملناها تاني دلوقتي بتنفي ان مدام ملك حامله لمرض الكانسر يعني معندهاش كانسر نهائي

تميم وعشق في نفس واحد :

اييه !!

الطبيب :

زي ماقولت لحضراتكم كده ، مدام ملك معندهاش كانسر وجرعه الكيماوي لو كانت اخدتها كنا لقدر الله فقدناها

تميم بهدوء :

لو سمحت اتفضل معايا عاوز اتكلم مع حضرتك لوحدنا

خرج الطبيب ليشير تميم لعشق مرددا :

خوديهم واستنوني في العربيه تحت

عشق بهدوء :

ماشي

ذهب تميم خلف الطبيب ليدخل الغرفه مغلقاً الباب

جلس امام الطبيب ليردف قائلا :

انا عاوز افهم يعني ايه التحاليل الاولي يطلع عندها كانسر في الدم والتانيه مفيش هو لعب عيال ولاانتوا ال بقيتوا بتخرفوا ولاايه

الطبيب بجديه :

اهدي ياتميم بيه ، من الواضح ان التحاليل الاولي ملعوب فيها ومش اي لعب لا ده حد قاصد ينهي حياة مدام ملك لان جرعه الكيماوي لو دخلت جسم شخص سليم معندوش كانسر تقتله وخصوصا لو الجرعه زادت

تميم :

يعني قصدك ان في حد بيحاول يموت مراتي طب وهيستفاد ايه

الطبيب :

معرفش والله حضرتك ال تقدر تعرف خصوصا لو مدام ملك عندها اعداء

تميم بهدوء :

انا عاوز الدكتور المسؤول عن نتيجه التحاليل قدامي دلوقتي

هز الطبيب رأسه بالموافقه ليرفع سماعه الهاتف ويقوم بطلب الطبيب المسئول عن معمل التحاليل ونتائجها

في منزل غافر كان غافر يجلس وينظر لذلك الواقف ويبدو علي ملامحه التوتر والعصبيه

غافر بهدوء :

ماتقعد ياجاسم في ايه خيلتني

جاسم :

ياجدي بعد ماعزت عرف اننا عرفنا ان عشق وملك ولاد عمتي سميره وان موضوع انهم اخواتنا ف الرضاعه ده طلع كله لعبه منه اكيد مش هيسكت وال هاجم عشق انا متاكد انه هو ال هاجم عشق مش سالم

غافر :

ماممكن تكون سهي هي ال عملتها ياجاسم مش هو

جاسم بتفكير :

ممكن انا مستبعدش اي حاجه عنهم هما الاتنين بس المهم عندي دلوقتي اعرف ناوين علي ايه تاني

غافر بهدوء :

اكيد مش هيقتل ولاد اخته ياجاسم

ابتسم جاسم بآلم مردداً :

انا اتوقع منه اي حاجه ، انا ناوي اعرف تميم النهارده كل حاجه عن سهي كفايه يفضل عايش بالطريقه دي

غافر :

بلاش ياجاسم ، تميم مش مستعد للخطوه دي عشان ملك ومرضها بلاش تزود الحمل عليه

جاسم :

لازم يعرف ياجدي عشان ياخد باله من مراته لان سهي ممكن تعمل فيها اي حاجه ولا ان تميم يحبها ويقرب منها

غافر :

اعمل ال يريحك

امام المستشفي همت ملك لتقطع الطريق فلم تنتبه علي تلك السياره القادمه نحوها لتصدمها السياره بقوه تحت نظرات عشق وسميره الغير مصدقه

فرت السياره هاربه بعد ان اتمت مهمتها لتركض عشق وسميره نحو ملك التي تنزف علي الارض

____________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينه قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى