رواية عايشة (اغفري لي) الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي
رواية عايشة (اغفري لي) الجزء الثاني
رواية عايشة (اغفري لي) البارت الثاني
رواية عايشة (اغفري لي) الحلقة الثانية
كانت لسا هتدخل بالكوبيات للعريس… باب الشقه اتكسر ودخل منه رجاله كتير وكانهم عصابه وراجل طويل وباين عليه الشر…. هي فين الي عملالي فييييييها صغيره على الحب
عايشه برعب….. جابر
جابر بشر….. اه جابر ياختيييي ومين النطع الي جنبك دا
الراجل اتخض وقام…. انت انت ازاي تسمح لنفسك تدخل كدا
عايشه بعصبيه….. عايز اي ياجابر
جابر ببرود قعد حط رجل على رجل وقال لرجالته….. الواد دا خرجوه برا
رجالته اخدوا الراجل الي قاعد يزعق بعصبيه…. بقولكوا سيبونيييي
جابر ببرود….. لسا متغيرتيش… والله لو بناتك اتجوزوا وخلفوا حتى هتفضلي عيله
عايشه بعصبيه…. انت عايز اي ياجدع انت ما تسيبني في حالي
جابر بجمود….. حالك هو حالي
عايشه صرخت فيه…. انت عايز مني اي شغل وضيعتهولي… كسره وكسرتني خيانه وخنتني انت عايز مني اي ماتسيبني في حالي بقاا وابعد عنييي
جابر بندم….. انتي ليه مش عايزه تصدقيني انا مكنتش في ووعي
عايشه بصراخ….. كذاااااااااب انا شوفتك بعيني وانت في كامل وعيك
جابر لسا هيتكلم هجمت عليه فضلت تضربه وشدته خرجته برا وهي بتعيط وهو مستسلم ليها
دانا بعييط…. انا اتخنقت بجد
دنيا بعصبيه….. امك دي سلبيه اوي ما تنسى بقا وتعيش مفيش راجل مابيخونش
دانا بعصبيه اكبر…. انتي بتقولي اي انتي كمان انتي اتهبلتي
دنيا بحزن…. عاجبك حالنا يعني عجبك حياتنا دي… بقا بعد ما كنا عايشين في مكان راقي وخدامات وفلوس ودلوقتي عاجبك الارف دا ولا الناس اللوكل دي انا وحشتني حياتنا اوي القديمه المكان دا مش بتاعنا
دانا فضلت تعيط هي ودنيا وورا الباب كانت واقفه عيشه بتسمع لـ كلامهم الي فطر قلبها
تاني يوم كانت واقفه عايشه قدام مول مكتوب عليه مطلوب انسه للعمل
عايشه بهدوء…. كنت جايه عشان الشغل و
قاطعها الراجل بخوف…. معنديش شغل
عايشه بحزن….. يعني اي والورقه دي
الراجل وقف بخوف…. قولتلك مفيش عندي شغل ليكي
عايشه مشيت والدموع في عينها وكل ما تدخل محل يقولها الكلمتين دول
لحد ما رجليها وجعتها وقعدت على الرصيف بدموع…. يارب طب والعمل دلوقتي الفلوس الي معايا قربت تخلص هصرف منين
وقفت قدامها عربيه ونزل منها جابر بجبروت….. ماكان زمانك قاعده في بيتك معززه مكرمه هانم في مكانك
بصتله باشمأزاز وقالت…. ابعد عني قولتلك
جابر بحب….. انا لسا بحبك ياعايشه والله العظيم
بصي انا من الصبح وراكي وانا بطمن عليكي وعندي اجتماع مهم دلوقتي ولازم اروح اي رايك تروحي وتهدي وتجيلي على خمسه كدا نتكلم وطلع رزمه مال وادهالها ومشا
عايشه بصت عليه بنظره خاليه وفضلت قاعده لحد ما مشي
اي الصوت دا
قالها جابر بعصبيه السكرتيره بتاعته
ردت بخوف وقالت… دي دي المدام عايشه ء
جرا بسرعه بخوف يشوف في اي
عايشه بضحك شديد….. هههههه اهو البيه شرف بقا بزمتكوا تقبلوها…. انا باخد بس راي موظفينك يااجابر … ها بصوا كدا الي الصور الي في اديكو دي بقاا بذمتكوا واحده تقبل تعيش مع واحد خاين تعرف حتى تآمنه تاني .. انتي راحت لواحده من الموظفات… ترضي تقبليها.. وغير كدا دا احنا عشره عمره دا داخل في ٤٥سنه بعد العمر دا كله يخووووني اومال لو كوناش قصه حب 8سنييين….
جابر بعصبيه مرعبه….. اييييييي الي بيحصل هنااااا دا
الموظفين جرى كل واحد على مكتبه
جابر شد عايشه بعصبيه لمكتبه….. انتي بقا حسابك معايااا وفجأه عايشه ببرود…… سيب ايدي انت لسا شوفت حاجه دا انا هفضحك
جابر پغضب….. اتلميي بقولك
عايشه بضحك….. مش لما تتلم انت الاول
جابر مسح على وشه پغضب….. اللهم طولك ياروح عيب الي بتعمليه دا يا عايشه
عايشه بيرود…… ولسا… انا مش هسكت غير لما انت تسيبني في حالي
جابر يحزن….. حالك هو حالي
عايشه بعصبيه…… انا لا يمكن ارجعلك افهم دا وقالت كدا وسابته ومشيت والدموع على خدها….. لسا بتدقله ليييي وبتخبط على قلبها في الاسانسير
تيته
_نعم يادانا
دانا بدموع….. هو مش ممكن ماما ترجع لبابا تاني
_الخيانه صعبه ياحبيبتي مش هتفهمي دا عشان انتي لسا صغيره ودي طبع في الواحد مش هيتغير لو خان مره هيخون كذا مره
دنيا بعصبيه ودموع…… هي اخر ولا اوا واحده تتخان ومفروض تعيش عشانا مش تطلق دلوقتي لو حد جه يسال عليا انا ولا اختي هيقولوله اي بنات المطلقه
_دنياااااا عيب كدا قالتها عايشه الي دخلت على كلامها
دنيا بعصبيه…. انا اتخنقت من العيشه دي
عايشه بعصبيه…. خلاص روحي لبوكي وانسي ان ليكي ام خالص
دنيا بصتلها بعتاب وهزت راسها….. تمام اوي لحد كدا
دانا جريت على دنيا پخوف…. والله العظيم هي مش قصدها صدقني دا من عصبيتها
دنيا بدموع…. ولا تقصد انا راحه لابويا… هاتيجي ولا هتفضلي معاها
عايشه قعدت بكسره على الكرسي وحطت راسها بين ايدها
دانا بدموع….. دنيا اهدي بس
دنيا بصتلها بعصبيه….. خلاص خليكي مع امك
فجاه عايشه وقعت في الارض اغمى عليها….. صرخوا بخضه… ماماااااااا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عايشة (اغفري لي))