روايات

رواية أقدار الحب الفصل الثامن 8 بقلم ريحانة الجنة

رواية أقدار الحب الفصل الثامن 8 بقلم ريحانة الجنة

رواية أقدار الحب الجزء الثامن

رواية أقدار الحب البارت الثامن

أقدار الحب
أقدار الحب

رواية أقدار الحب الحلقة الثامنة

ووصلت تسنيم شقتهم في دبي وفتحت براحة . كانت عايزة تشوف اكمل معاه حد ولا لا . ودخلت بشويش وراحت لقته نايم لوحده ومعهوش حد فرحت وكانت مبسوطة علشان كانت خايفة انه يكون معاه حد . وخرجت براحة راحت المطبخ وحضرتلوا القهوة وكانت جايبالوا الاتشيز كيك معاها وحضرتهم وسابتهم ووقفت بعيد واستخبت وخبت شنتيطتها . وصحي أكمل وكان شكله تعبان وبيكح . وخرج راح المطبخ واول ما بص علي الترابيزة لقي القهوة والاتشبز كيك فرح وابتسم ابتسامة واسعة .
أكمل : تسنيم . هي محدش بيعمل كدة غيرها . وقعد يبص حاوليه يمين وشمال لحد مالقاها جاية من جوة جري عليها وشالها ولف بيها . وحشتيني وحشتيني وحشتيني .
تسنيم : كانت مبسوطة من لهفت أكمل عليها . انت كمان وحشتني اوي . طمني عامل ايه بابا قالي انك تعبان جيت علي طول .
أكمل : شوية برد . بس خلاص اول ما شوفتك خلاص التعب راح .
تسنيم : هو انت كان فيه حد معاك الفترة اللي فتت دي هنا . مش معقول كنت لوحدك .
أكمل : ربع ايده وابتسم . لا يا ستي كنت لوحدي معيش حد
تسنيم : متأكد .
اكمل : اه متأكد . تعالي بقي لما اشرب القهوة ده انا بقالي شهرين حموت علي القهوة بتاعتك .
تسنيم : ههههههه بالهنا والشفا اشرب يا سي كيمو. وكمان النهاردة انا اللي ححضرلك الغدا .
أكمل : تؤتؤ مش ممكن انا حشرب القهوة وننزل نفطر برا . ونعمل بقي شوبنج علي مزاجك وكمان نتغدا برا وابقي حضري العشا بقي لما نرجع . اتفقنا .
تسنيم : يعني انا جاية اشوفك واريحك وانت تعبان اقوم انزلك والففك كمان وانت تعبان لا طبعا .
أكمل : ملكيش دعوة انا حكون مرتاح وانا معاكي يالا روحي خدي حمام وظبتي نفسك .
تسنيم : اممم أكمل . ايه اللي حصل في الليلة اللي سافرت فيها وليه سبتني من غير ما تفهمني حاجة ولا حتي تسلم عليا. للدرجة دي انا رخيصة عندك .
أكمل : اوعي اوعي تقولي كدة انتي اغلي حاجة في دنيتي كلها . بس معلش بلاش نتكلم في اللي حصل وياريت تنسبه خالص لو تقدري خلينا أكمل وتسنيم اللي كنا عليهم اللي مبيخافوش من حاجة ممكن .
تسنيم : بصت في الارض ممكن . عن اذنك حروح اغير هدومي واجيلك.
اكمل : كان بيتقطع وهو بيقولها كدة بس كان خايف يصارحها باي حاجة . وفعلا لبسوا الاتنين ونزلوا وفطروا الاتنين برا وكمان عملوا شوبنج وكمان اتغدوا وقضوا يوم جميل .
وتسنيم علي قد ما كان نفسها تفهم حقيقة شعور اكمل ناحيتها واذا كان بيحبها ولا لا وايه اللي حصل في الليلة اللي سافر فيها يعني عمل كدة علشان بيحبها ولا كانت غلطة منه مش اكتر . بس وهي معاه كانت ناسية كل حاجة ومش بتفكر غير في فرحتها وهي معاه وقريبة منه وبس ورجعوا البيت وغيروا هدومهم وتسنيم كانت بتحضر العشا واكمل قاعد رايح جاي بيفكر اقولها ولا لا اصارحها ولا اسكت طيب لو قولتلها حتعمل ايه . طيب عمي هيوافق . لا انا خلاص مش قادر انا بتعذب وبعذبها معايا انا خلاص انا حقولها واللي يحصل يحصل.
أكمل : بصوت عالي . تسنيم . سمسمة تعالي عايزك بسرعة .
تسنيم :في ايه يا كيمو لسة مخلصتش .
اكمل : مسك ايدها وقاعدها . اقعدي علشان في موضوع مهم لازم اكلمك فيه
تسنيم : اممم مالك موضوع ايه ومالك مش علي بعضك كدة ليه .
أكمل : اصلي مش عارف ابتدي ازاي بصي انا حسمعك اغنية لو فهمتيها حتسهلي عليا الكلام . مش انتي يوم عيد ميلاد نهال سألتيني اذا كنت بحب ولا لا . انا حجوبك . اسمعي كدة.
وشغل اكمل( غنية لحماقي جات يا مجتش)( اه بحب واحدة سكتها صعبة وتقيلة تاعبة قبلي ناس كتير قالو عنها اذكي ولا ليها ماسكة . وبجد واثقة اني سهل اطير . فحسابتها لو انا ثبتها مسكنة حوصالها واهي جات يا مجاتش بقي . والله ما في غير كدة حستني ليه كل اده . طب حخسر ايه ماهي جات يا مجتش بقي . ده استهتار مني انا . وافضل محتار كام سنة . دوس خد قرار . دي يا جت يا مجتش بقي . مين يملي عيني وانا حالة طارئة وعيونها سارقة روحي نفسي اعيش . في عيون كتيرة سودا خضرا زرقا . مع غيري فارقة . عندي ماتسويش . فحسبتها لو انا ثبتها مسكنة . حاوصلها ماهي جات يا مجتش بقي ) وأكمل كان بيسمعها وهو ماسك ايديها وبيهزلها راسه
تسنيم : عنيها لمعت وفرحت . أكمل انت تقصد اللي فهمته .
أكمل : هز راسه . ايوة بحب واحدة سكتها صعبة اوي . والوحدة دي انتي انتي يا تسنيم .
تسنيم : حضنته اووويييي . ياااه ياااه يا أكمل . انت متعرفش انا كنت مستنية اليوم ده بقالي قد ايه . مش مصدقة اخيرا حسيت بيا .
أكمل : كان حضنها اوي ومغمض عنيه . انا حاسي بيكي من زمان انتي حب عمري من وانا صغير. انتي اول واخر حب في حياتي يا تسنيم .
مش انتي كان نفسك تعرفي مين العاشق المجهول اللي كان بيبعتلك الورد والشيكولاتة كل يوم من وانتي في اولي ثانوي .
تسنيم : رفعت راسها من حضنه . مش ممكن انت .
أكمل : هز راسه . اه انا انا اللي كنت بموت كل يوم وانتي قصاد عيني ومش طايلك . كنت بتعذب وانا شايفك بتتألمي بسببي . كنتي فاكراني مش حاسس بيكي وجبلة وتنح زي دادا صباح وشروق ما كانوا بيقولوا عليا . لكن انا كنت حاسس وفاهم وبتألم زيك ويمكن اكتر .
تسنيم : ياااااه معقول طيب ليه مقولتليش . ده انا كنت حتجنن كل يوم وانا شايفاك مع واحدة شكل . ليه عذبتي وعذبت نفسك ليه يا أكمل .
أكمل : كنت خايف . خايف من رد فعل عمي لما يعرف ان اللي كان فاكره اخوكي بيحبك وبيتمناكي . كنت خايف يفتكرني خاين وناكر للجميل . عمي هو اللي رباني وعلمني . وطول السنين دي بيقولي دي اختك . لو كان عايز غير كدة كان قال . او علي الاقل ماخلناش اخوات من اول يوم دخلت فيه البيت .
تسنيم : أكمل انت بتعيط .
أكمل : لو دموعي ما نزلتش عليكي وعلي غذابك بسببي حتنزل علي مين
تسنيم : حضنته . حبيبي انا معاك ومش حسيبك ولو بابا موفقش علي جوازنا نتجوز ونرجع هنا ونشتغل بعيد عنه وهو مع الوقت حيفهم . المهم مش حسيبك .
أكمل : مسك وشها بإيده . بجد يا تسنيم يعني مستعدة تتخلي عن كل حاجة علشاني .
تسنيم : اه حسيب كل حاجة علشانك . انت عندي بالدنيا .
أكمل : كان خلاص وصل لنقطة النهاية ومقدرش يمسك نفسه أكتر من كدة .
قرب من تسنيم وباسها وساب نفسه من غير حدود وتسنيم كمان مكنتش منعاه لانها كانت مستنيه اليوم ده كتير . وكانت متعلقة في رقبته . أكمل شالها ودخل بيها الاوضة . وقضي أكمل مع تسنيم ليلة ميقضيهاش حبيب مع حبيبته لا دي ليلة ميقضيهاش غير زوج وزوجة . وللاسف دي كانت غلطتهم لانهم مهتموش لا اعتبرت واولهم ان ده حرام قبل اي شئ بس حبهم ولهفة السنين مخلتهمش يفكروا في. اي حاجة وسابوا نفسهم لعواطفهم هي اللي تتحكم فيهم . وخلتهم يغلطوا بالشكل ده
وبعد حاوالي ساعتين . تسنيم . نايمة في حضن أكمل وبتعيط .
أكمل : حبيبتي كفاية انا اسف انا السبب في اللي حصل . كان لازم اتحكم في نفسي . بس متقلقيش من حاجة ده انا أكمل كيمو حبيبك . انا معاكي ومش حسيبك .
تسنيم : بتعيط . عارفة بس ده مكنش لازم يحصل الا بعد جوازنا . انا مكسوفة من نفسي اوي .
أكمل : شششش بس كفاية بطلي عياط بقي خلاص يا روحي انا معاكي . احنا اول ما نرجع مصر حكلم عمي ونتجوز علي طول . ولو موافقش حخدك ونتجوز بعيد المهم اني مش حسيبك . فاهمة .
تسنيم : بتعيط . فاهمة . أكمل انا بحبك بحبك اوييي اوعي اوعي يا أكمل تتخلي عني بعد اللي حصل انا ممكن اموت . مش بس علشان انك عملت كدة لا علشان انا خلاص مقدرش ابعد عنك انت لازم تكون ليا انا وبس مش لحد تاني فاهم
أكمل : ابتسم . فاهم يا قطتيتي . تعالي . بقي . ده انت وحشاني وكنت مستني اليوم ده من سنين …………

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أقدار الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى